Volkswagen uznał wyższość Tesli. Przyjmie standardy amerykańskiego producenta

Droga do elektryfikacji wymaga współpracy. Grupa Volkswagena jest kolejną spółką, która dostosuje swoje samochody do infrastruktury amerykańskiego giganta. To oznacza, że w przyszłości modele produkowane przez niemiecki koncern będą dostosowane do korzystania z sieci ładowania opartych o standard NACS, z na którym bazują superchargery Tesli.

Tesla wyznacza standardy, a producenci idą jej śladem

Volvo, Ford, BMW, MINI, Mercedes-Benz General Motors i Rivian, a teraz także Grupa Volkswagena - te firmy ogłosiły już, że do 2025 roku dostosują porty ładowania CCS do amerykańskiego standardu NACS (North American Charging Standard), stosowanego w superchargerach Tesli. Największe koncerny podjęły się zadania przygotowania specjalnych adapterów, by zapewnić swoim klientom dostęp do wydajnej i niezawodnej infrastruktury, na którą składa się blisko 15 tys. punktów ładowania w Północnej Ameryce.

Reklama

Volkswagen uznał wyższość Tesli. Stellantis jeszcze milczy

Grupa Volkswagena, do której przynależą niemieckie i włoskie marki takie jak Bentley Audi, Porsche i Lamborghini, jest jednym z ostatnich koncernów, który podjął decyzję dostosowania się do rozwiązań Elona Muska. Swoich działań na tę chwilę nie określił już tylko Stellantis, w którego skład wchodzi m.in. Fiat, Chrysler, RAM, Dodge, Alfa Romeo, Jeep czy Maserati.

Europejczycy mają problem. Import elektryków straci sens?

Wdrożenie standardu NACS do samochodów oferowanych na amerykańskim rynku będzie stanowił przeszkodę w imporcie aut elektrycznych zza Wielkiej Wody. Po sprowadzeniu auta z USA klienci w Europie będą musieli wyposażyć się w adaptery umożliwiające korzystanie z punktów ładowania opartych o standard CCS.

Z podobnym problemem już dziś borykają się właściciele części japońskich modeli (np. Nissanów Leaf), mają złącze CHAdeMO. W nowych stacjach ładowania odchodzi się od tego złącza na rzecz mocniejszych złącz CCS. Coraz ciężej znaleźć też stację z łączem AC - często w ładowarkach jest tylko wtyczka, z której skorzystać mogą tylko ci, którzy są wyposażeni we własny kabel.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Tesla | Volkswagen | Audi | Bentley | Seat | Stellantis | Tesla Supercharger
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy