Ferrari Amalfi i turbodoładowanie 171 tys. obr./min. Brzmi jak szaleństwo
Ferrari Amalfi to nowy rozdział w historii V8 z Maranello. Włosi nie tylko wycisnęli z 3,9-litrowego silnika 640 KM i 770 Nm, ale też upakowali go technologiami rodem z Purosangue i 296 GTB. Jak jeździ nowy grand tourer Ferrari i co potrafi jego aktywna aerodynamika?

Spis treści:
V8 z Maranello. Co potrafi nowy silnik Ferrari Amalfi?
Ferrari Amalfi napędzane jest jednostką V8 o pojemności 3855 cm3. Silnik rozwija 640 KM przy 7500 obr./min i 770 Nm momentu obrotowego. Bazuje na serii F154, znanej z innych modeli marki. Prędkość maksymalna nie została ujawniona.

Inżynierowie zastosowali system zarządzania turbodoładowaniem, który steruje każdą z dwóch turbosprężarek osobno. Maksymalna prędkość obrotowa turbin to 171 000 obr./min. Jednostka sterująca silnikiem pochodzi z modeli Purosangue i 296 GTB.
Ferrari Amalf - przyspieszenie, skrzynia i napęd. Co warto wiedzieć?
Ferrari Amalfi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, a od 0 do 200 km/h w 9,0 sekund. Stosunek masy do mocy wynosi 2,29 kg/KM. Moc trafia na tylną oś przez 8-biegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem.
Zastosowano suchą miskę olejową i nowy olej o niskiej lepkości, co poprawia parametry rozruchu zimnego silnika. Układ wydechowy posiada nowy zawór obejściowy oraz katalizatory z powłoką metaliczną (rod, platyna, pallad).

Jak jeździ Amalfi? Układ kierowniczy, hamulce i aerodynamika
W układzie jezdnym obecny jest system brake-by-wire oraz sterownik ABS Evo, wykorzystujący czujnik 6D. Rozwiązanie to służy do precyzyjnego oszacowania poślizgu każdego z kół.
Z tyłu znalazł się aktywny spojler o trzech trybach pracy (LD, MD, HD). W trybie największego docisku (HD) generuje dodatkowe 110 kg siły aerodynamicznej przy 250 km/h. Spojler działa automatycznie, w zależności od warunków jazdy.
Nowe wspomaganie kierownicy pozwala szybciej szacować poziom przyczepności. System Side Slip Control 6.1 integruje kontrolę trakcji, skrzynię, zawieszenie i układ kierowniczy.
Amalfi porusza się na 20-calowych felgach z oponami 245/35 R20 z przodu i 285/35 R20 z tyłu. Producent przewidział dwa zestawy opon: Bridgestone Potenza Sport i Pirelli P Zero.
Wnętrze Ferrari Amalfi. Co znajdziemy w środku?
Kabina oparta jest na układzie podwójnego kokpitu z trzema ekranami: zestaw wskaźników (15,6 cala), centralny ekran dotykowy (10,25 cala) i ekran pasażera (8,8 cala). Standardowe wyposażenie obejmuje obsługę Apple CarPlay, Android Auto i bezprzewodowe ładowanie.

W opcji dostępne są fotele z masażem i wentylacją, system audio Burmester (14 głośników, 1200 W) oraz podnośnik przedniej osi, który zwiększa prześwit o 40 mm do prędkości 35 km/h.
Przycisk rozruchu wrócił na kierownicę. Wszystkie kluczowe funkcje sterujące rozmieszczono po jej bokach. Interfejs HMI oparto na fizycznych przełącznikach.

Samochód objęty jest 7-letnim programem serwisowym Ferrari. Przeglądy wykonywane są co 20 tys. km lub raz w roku. Program dostępny jest również dla nabywców używanych egzemplarzy.