Znamy kandydatów do COTY 2019

Jury prestiżowego konkursu na "Car of the Year" opublikowało wstępną listę kandydatów do tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2019. W obszernym, liczącym aż 50 modeli, zestawieniu znalazło się kilka niespodzianek.

Niemieccy producenci mają największe szanse na tytuł. Przynajmniej statystycznie
Niemieccy producenci mają największe szanse na tytuł. Przynajmniej statystycznieGetty Images

Przypominamy, że o tytuł rywalizować mogą modele, które zadebiutowały lub zadebiutują w bieżącym roku kalendarzowym. Stąd na liście znalazły się np.: Hyundai Nexo, Seat Terraco czy Suzuki Jimny.

Obecna lista może jeszcze ulec zmianie. Ostateczne, liczące około 40 kandydatów, zestawienie opublikowane zostanie w październiku. Po pierwszych głosowaniach jury (w końcu listopada) poznamy półfinałową siódemkę. Po nowym roku opublikowana zostanie finałowa trójka. Zwycięzcę - Europejski Samochód Roku 2019 - zgodnie z tradycją poznamy w przeddzień Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie (marzec 2019).

Pewnym zaskoczeniem może być obecność na liście aż dwóch modeli o rdzennie chińskim pochodzeniu. Pierwszym jest "powracający" do europejskich salonów Borgward. Niemiecka marka, której korzenie sięgają 1929 roku, rozpoczęła właśnie sprzedaż za Odrą swojego nowego modelu - BX7. Samochód w dużej mierze bazuje na chińskich suvach z portfolio marki Foton. Jednym z udziałowców Borgwarda jest też chiński koncern Chery.

Innym przedstawicielem chińskiej motoryzacji jest nowy Lynk & Co 01. Auto nowej, należącej do koncernu Zhejiang Geely, marki powstawało w ścisłej współpracy z Volvo. Podstawą do jego opracowania była modułowa platforma CMA, w oparciu o którą budowane jest nowe Volvo XC40 (Samochód Roku 2018).

Ze statystycznego punktu widzenia najwięcej szans na zwycięstwo mają marki premium. Sama "wielka trójka" z Niemiec - Audi, BMW i Mercedes - ma w zestawieniu aż 18 modeli.

- Alpine A110

- Aston Martin Vantage

- Aston Martin DBS Superleggera

- Audi A1

- Audi A6

- Audi A7

- Audi e-tron

- Audi Q3

- Audi Q8

- BMW Serii 3

- BMW Serii 8

- BMW X2

- BMW X4

- BMW X5

- BMW Z4

- Borgward BX7

- Citroen Berlingo/Opel Combo/Peugeot Rifter

- Citroen C5 Aircross

- Dacia Duster

- DS 7 Crossback

- Ford Focus

- Honda CR-V

- Hyundai Nexo

- Hyundai Santa Fe

- Jaguar E-Pace

- Jaguar I-Pace

- Jeep Wrangler

- Kia Ceed

- Lamborghini Urus

- Lexus ES

- Lexus LS

- Lexus UX

- Lynk & Co 01

- Mazda3

- Mercedes-AMG GT 4 door

- Mercedes Klasy A

- Mercedes Klasy B

- Mercedes CLS

- Mercedes Klasy G

- Mercedes GLE

- Nissan Leaf

- Peugeot 508

- Polestar 1

- Rolls-Royce Cullinan

- SEAT Tarraco

- Suzuki Jimny

- Toyota Camry

- Volkswagen T-Cross

- Volkswagen Touareg

- Volvo V60

Paweł Rygas

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas