Cło 100 proc. na samochody elektryczne z Chin. To niczego nie zmienia

Chińskie statki transportowe wożą tysiące samochodów we wszystkich kierunkach
Chińskie statki transportowe wożą tysiące samochodów we wszystkich kierunkachCFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFPAFP
  • z 25 do 100 proc. na samochody elektryczne,
  • z 7,5 do 25 proc. na baterie litowo-jonowe,
  • z 25 do 50 proc. na panele słoneczne,
  • z 25 do 50 proc. na półprzewodniki,
  • z 7,5 do 25 proc. na stal i aluminium,
  • z 0 do 25 proc. na metale ziem rzadkich.
Amerykańscy pracownicy mogą pracować wydajniej i konkurować z każdym, pod warunkiem że konkurencja jest uczciwa. Ale przez zbyt długi czas nie była uczciwa. Przez lata rząd chiński wlewał państwowe pieniądze do chińskich firm... to nie jest konkurencja, to oszustwo.
Ironią jest, że Stany Zjednoczone, kraj, który chwali się otwartą gospodarką i wolnym handlem, działają wbrew swoim słowom. Obiecują również, że nie dążą do rozdzielenia się z Chinami i nie chcą hamować ich rozwoju, ale ich praktyki mówią co innego.

100 proc. cło na auta elektryczne z Chin. Klienci nie zauważą

Cła wpłyną na koszty producji w USA

Amerykanie ostrożni w wyborze nowych samochodów

Unia Europejska kontra samochody z Chin

Podpalił auto, bo kierowca miał nie ustąpić mu pierwszeństwaPolicja