Przewodnik po silnikach BMW

2.5d, 3.0d M57
2.5d, 3.0d M57BMW

Zobacz również:

    Benzynowe: 1.8i N42, 2.0i N46

    • 4-cylindrowy
    • 16-zaworowy
    • wtrysk wielopunktowy, pośredni
    • wolnossący; do aut kompaktowych i modeli klasy średniej
    Charakterystyczny garb na deklu zaworowym wskazuje na to, że silnik ma system Vanos.
    Charakterystyczny garb na deklu zaworowym wskazuje na to, że silnik ma system Vanos.BMW

    Dane techniczne: 1.8i N42, 2.0i N46

    Wersje
    N42 – 115
    N46 - 143
    N46 – 150
    Zasilanie
    wtrysk pośredni
    wtrysk pośredni
    wtrysk pośredni
    Pojemność skokowa
    1796 cm3
    1995 cm3
    1995 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    115 KM/5500
    143 KM/6000
    150 KM/6200
    Maksymalny moment obrotowy
    175 Nm/3750
    200 Nm/3750
    200 Nm/3750
    Rozrząd
    łańcuchowy
    łańcuchowy
    łańcuchowy
    • BMW serii 1 E87 11.2003- 11.2007
    • BMW serii 3 E46
    • BMW serii 3 E90 11.2005-11.2008

    Benzynowe: 1.6i N43 B16, 2.0i N43 B20

    • 4-cylindrowy
    • 16-zaworowy
    • wtrysk wielopunktowy, bezpośredni
    • wolnossący; do aut kompaktowych i klasy średniej
    Na górze silnika widać pompę paliwa i przewody zasilające pionowo ustawione wtryskiwacze.
    Na górze silnika widać pompę paliwa i przewody zasilające pionowo ustawione wtryskiwacze.BMW

    Zobacz również:

      Dane techniczne: 1.6i N43 B16, 2.0i N43 B20

      Wersje
      N43 – 122
      N43 – 143
      N43 – 170
      Zasilanie
      wtrysk bezpośredni
      wtrysk bezpośredni
      wtrysk bezpośredni
      Pojemność skokowa
      1597 cm3
      1995 cm3
      1995 cm3
      Układ cylindrów/zawory
      R4/16
      R4/16
      R4/16
      Moc maksymalna
      122 KM/6000
      143 KM/6000
      177 KM/4000
      Maksymalny moment obrotowy
      160 Nm/4250
      190 Nm/4250
      350 Nm/1750-3000
      Rozrząd
      łańcuchowy
      łańcuchowy
      łańcuchowy
      BMW serii 1 E87
      BMW serii 1 E87Motor
      • BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
      • BMW serii 1 F20: od 11.2010
      • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
      • BMW serii 3 F30: od 10.2011
      • Mini: od 10.2006
      • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
      • Peugeot 208: od 03.2012
      • Peugeot 308: od 09.2007

      Wysokoprężny 2.0d M47

      • 4-cylindrowy
      • 16-zaworowy
      • wtrysk common rail
      • turbodoładowanie
      • do aut kompaktowych, klasy średniej i SUV-ów
      M47 występował w dwóch wersjach pojemności: wcześniejsze miały 1951 cm³, nowsze 1995 cm³. Wtrysk common rail był w nowszych.
      M47 występował w dwóch wersjach pojemności: wcześniejsze miały 1951 cm³, nowsze 1995 cm³. Wtrysk common rail był w nowszych.BMW

      Zobacz również:

        BMW serii 3 E90
        BMW serii 3 E90BMW
        • BMW 120d E87: 11.2003-03.2007
        • BMW 320d E46: 04.1998-02.2005
        • BMW 320d E90: 01.2005-03.2007
        • BMW 520d E39: 02.2000-06.2003
        • BMW 520d E60: 07.2005-03.2010
        • BMW X3 E83: 10.2004-12.2006
        • Land Rover Freelander: 11.2001-10.2006
        • MG ZT: 2001-2005
        • Rover 75: 02.1999-05.2005

        Wysokoprężny 2.0d N47

        • 4-cylindrowy
        • 16-zaworowy
        • wtrysk common rail
        • turbodoładowanie
        • do aut kompaktowych, klasy średniej i SUV
        Znakiem rozpoznawczym nowego diesla 2.0 jest napęd rozrządu z tyłu silnika.
        Znakiem rozpoznawczym nowego diesla 2.0 jest napęd rozrządu z tyłu silnika.BMW

        Zobacz również:

          BMW serii 1 F20
          BMW serii 1 F20BMW
          • BMW serii 1 E81: 03.2007-09.2012
          • BMW serii 1 F20: od 11.2010
          • BMW serii 3 E90: 03.2007-12.2011
          • BMW serii 3 F30: od 10.2011
          • BMW serii 5 E60: 09.2007-03.2010
          • BMW serii 5 F10: od 03.2010
          • BMW X1 E84: od 10.2009
          • BMW X3 E83: 09.2007-08.2010
          • BMW X3 F25: od 09.2010

          Wysokoprężne: 2.5d, 3.0d M57

          • 6-cylindrowy
          • 24-zaworowy
          • wtrysk common rail
          • turbo lub biturbo
          • do aut klasy średniej, wyższej i SUV-ów
          Wytrzymałość wczesnych wersji silnika M57 nie ustępuje legendarnej trwałości 6-cylindrowych diesli Mercedesa z modelu W124.
          Wytrzymałość wczesnych wersji silnika M57 nie ustępuje legendarnej trwałości 6-cylindrowych diesli Mercedesa z modelu W124.BMW

          Zobacz również:

            BMW X5 E53
            BMW X5 E53BMW
            • BMW serii 3 E46: 10.1999-02.2005
            • BMW serii 3 E90: 09.2005-12.2011
            • BMW serii 5 E39: 08.1998-06.2003
            • BMW serii 5 E60: 07.2003-03.2010
            • BMW serii 5 F10: od 03.2010
            • BMW serii 7 E38: 08.1998-11.2001
            • BMW serii 7 E65: 10.2002-06.2008
            • BMW serii 7 F01: od 06.2008
            • BMW X3 E83: 01.2004-09.2010
            • BMW X5 E53: 05.2001-02.2007
            • BMW X5 E70: od 02.2007
            • BMW 5 GT: od 10.2009
            • Opel Omega B: 09.2001-07.2003
            • Range Rover Sport: od 09.2009
            • Range Rover: 03.2002-08.2012

            Wysokoprężny 3.0d N57

            • 6-cyl.
            • 24-zaworowy
            • wtrysk common rail
            • turbo, biturbo lub triturbo
            • do samochodów klasy wyższej i SUV-ów
            Wysokoprężny 3.0d N57
            Wysokoprężny 3.0d N57BMW

            Zobacz również:

              BMW serii 5 F10
              BMW serii 5 F10BMW
              • BMW serii 3 E90: od 01.2010
              • BMW serii 3 F30: od 10.2011
              • BMW serii 5 F10: od 03.2010 r.
              • BMW 5 GT: od 07.2010
              • BMW serii 7 F01: od 10.2008
              • BMW serii 4: od 09.2013
              • BMW serii 6: od 11.2010
              • BMW X3 F25: od 09.2010
              • BMW X5 E70: od 09.2010
              • BMW X6: od 09.2010

              Benzynowe: 2.0i-2.8i M52

              • 6-cylindrowy
              • 24-zaworowy
              • wtrysk pośredni
              • przeznaczony do aut klasy średniej, wyższej i sportowych
              Od 1998 r. silniki M52 zostały wyposażone w układ zmiany faz rozrządu zaworów dolotowych i wydechowych Double Vanos. Wcześniej system obsługiwał tylko zawory dolotowe.
              Od 1998 r. silniki M52 zostały wyposażone w układ zmiany faz rozrządu zaworów dolotowych i wydechowych Double Vanos. Wcześniej system obsługiwał tylko zawory dolotowe.BMW

              Zobacz również:

                BMW Z3
                BMW Z3BMW
                • BMW serii 3 E36: 04.1994-08.2000
                • BMW serii 7 E38: 08.1995-11.2001
                • BMW serii 5 E39: 11.1995-09.2000
                • BMW Z3: 04.1997-01.2003
                • BMW serii 3 E46: 02.1998-05.2002

                Benzynowe: 2.5i, 3.0i N52

                • 6-cylindrowy
                • 24-zaworowy
                • wtrysk pośredni
                • do aut klasy średniej, wyższej, SUV-ów i sportowych
                Benzynowe: 2.5i, 3.0i N52
                Benzynowe: 2.5i, 3.0i N52BMW

                Zobacz również:

                  • BMW serii 1 E87: 03.2005-09.2011
                  • BMW serii 3 E90: 01.2005-12.2011
                  • BMW serii 5 E60: 07.2005-03.2010
                  • BMW serii 6 E63: 04.2004-07.2007
                  • BMW serii 7 E65: 03.2005-03.2008
                  • BMW X1 E84: 10.2009-10.2010
                  • BMW X3 E83: 04.2009-09-2011
                  • BMW X5 E70: 02.2007-03.2010

                  Podsumowanie