BMW 320d Gran Turismo - test

W stosunku do sedana serii 3, 3 GT przytyło aż o 145 kg. Auto nie ma wycieraczki tylnej szyby.
W stosunku do sedana serii 3, 3 GT przytyło aż o 145 kg. Auto nie ma wycieraczki tylnej szyby.Motor
Deska rozdzielcza, znana z innych „trójek”, jest dobrze zaprojektowana, czytelna i łatwa w obsłudze.
Deska rozdzielcza, znana z innych „trójek”, jest dobrze zaprojektowana, czytelna i łatwa w obsłudze.Motor

BMW 320d Gran Turismo

Ciekawostka – dwa uchwyty na napoje mogą być przykryte zaślepką z wnęką do przewożenia drobnych przedmiotów.
Ciekawostka – dwa uchwyty na napoje mogą być przykryte zaślepką z wnęką do przewożenia drobnych przedmiotów.Motor
W 3 GT siedzi się o 6 cm wyżej niż w sedanie. Opcjonalne fotele z regulowaną podpórką pod uda są znakomite.
W 3 GT siedzi się o 6 cm wyżej niż w sedanie. Opcjonalne fotele z regulowaną podpórką pod uda są znakomite.Motor
Deska rozdzielcza, znana z innych „trójek”, jest dobrze zaprojektowana, czytelna i łatwa w obsłudze.
Deska rozdzielcza, znana z innych „trójek”, jest dobrze zaprojektowana, czytelna i łatwa w obsłudze.Motor
2-litrowy turbodiesel kręci się do 5,5 tys. obr./min, ale powyżej 4,5 tys. – coraz bardziej się męczy. W mieście zużywa około 7 l paliwa na 100 km. W trasie – prawie 2 l mniej. Zapewnia dobre osiągi.
2-litrowy turbodiesel kręci się do 5,5 tys. obr./min, ale powyżej 4,5 tys. – coraz bardziej się męczy. W mieście zużywa około 7 l paliwa na 100 km. W trasie – prawie 2 l mniej. Zapewnia dobre osiągi.Motor
Przyciski układu Drive Performance Control służą do wyboru 1 z 4 trybów jazdy: Eco Pro, Comfort, Sport i Sport+.
Przyciski układu Drive Performance Control służą do wyboru 1 z 4 trybów jazdy: Eco Pro, Comfort, Sport i Sport+.Motor
Przyciskiem na dole po prawej otwiera się spoiler w pokrywie bagażnika. Powyżej 110 km/h wysuwa się automatycznie.
Przyciskiem na dole po prawej otwiera się spoiler w pokrywie bagażnika. Powyżej 110 km/h wysuwa się automatycznie.Motor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
Tryb Eco Pro zmienia działanie m.in. gazu, skrzyni i klimatyzacji. Auto nastawia się na oszczędzanie.
Tryb Eco Pro zmienia działanie m.in. gazu, skrzyni i klimatyzacji. Auto nastawia się na oszczędzanie.Motor
Podczas jazdy można na bieżąco obserwować wskazania aktualnie dostępnych mocy oraz momentu obrotowego.
Podczas jazdy można na bieżąco obserwować wskazania aktualnie dostępnych mocy oraz momentu obrotowego.Motor
Zestaw kamer umieszczonych dookoła auta bardzo pomaga w manewrowaniu. To wydatek 3262 zł.
Zestaw kamer umieszczonych dookoła auta bardzo pomaga w manewrowaniu. To wydatek 3262 zł.Motor
Kamera cofania potrafi naprowadzać, pokazuje też odstęp do przedmiotu znajdującego się za samochodem.
Kamera cofania potrafi naprowadzać, pokazuje też odstęp do przedmiotu znajdującego się za samochodem.Motor
Odmiany ze skrzynią Sport Steptronic mają łopatki za kierownicą służące do ręcznego wyboru danego przełożenia.
Odmiany ze skrzynią Sport Steptronic mają łopatki za kierownicą służące do ręcznego wyboru danego przełożenia.Motor
Fantastyczna ilość miejsca na nogi. Na głowę i ramiona przydałoby się go więcej.
Fantastyczna ilość miejsca na nogi. Na głowę i ramiona przydałoby się go więcej.Motor
Zdjęcie przedstawia regulację kąta pochylenia oparcia.
Zdjęcie przedstawia regulację kąta pochylenia oparcia.Motor
Oparcie dzieli się w proporcji 40:20:40. Można je składać za pomocą uchwytów w burtach. Pod podłogą znajduje się dodatkowy schowek, który wraz z szynami należy do wyposażenia opcjonalnego.
Oparcie dzieli się w proporcji 40:20:40. Można je składać za pomocą uchwytów w burtach. Pod podłogą znajduje się dodatkowy schowek, który wraz z szynami należy do wyposażenia opcjonalnego.Motor
Dostęp do 520-litrowego bagażnika jest bardzo dobry. To jedna z zalet nadwozia typu liftback.
Dostęp do 520-litrowego bagażnika jest bardzo dobry. To jedna z zalet nadwozia typu liftback.Motor
W stosunku do sedana serii 3, 3 GT przytyło aż o 145 kg. Auto nie ma wycieraczki tylnej szyby.
W stosunku do sedana serii 3, 3 GT przytyło aż o 145 kg. Auto nie ma wycieraczki tylnej szyby.Motor
W próbach sprawnościowych BMW 3 GT okazuje się nie tak zwinne jak sedan.
W próbach sprawnościowych BMW 3 GT okazuje się nie tak zwinne jak sedan.Motor
W stosunku do zwykłej „trójki” GT ma nieco zmienione lampy przednie oraz drzwi pozbawione ramek okien.
W stosunku do zwykłej „trójki” GT ma nieco zmienione lampy przednie oraz drzwi pozbawione ramek okien.Motor

BMW 320d Gran Turismo

BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor
BMW 320d Gran Turismo
BMW 320d Gran TurismoMotor

BMW 320d Gran Turismo - podsumowanie

  • olbrzymia ilość miejsca na nogi z tyłu,
  • pojemny i foremny bagażnik,
  • wysoka jakość wykonania,
  • łatwa obsługa
  • ograniczona przestrzeń nad głową w 2. rzędzie
  • bardzo dobre osiągi,
  • świetna przekładnia automatyczna,
  • niskie zużycie paliwa,
  • szybka reakcja silnika na dodanie gazu
  • nieco zbyt długo trwający kickdown
  • stabilne zachowanie na prostej i w zakrętach,
  • bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy,
  • komfortowe zawieszenie
  • 19-calowe koła ograniczają komfort,
  • duży promień skrętu
  • możliwość dokupienia pakietów serwisowych,
  • bogactwo opcji
  • wysoka cena zakupu,
  • niezbyt bogate wyposażenie seryjne,
  • drogie wyposażenie dodatkowe

Gran Turismo na tle BMW serii 3

Gran Turismo na tle BMW serii 3
Gran Turismo na tle BMW serii 3Motor

Dane techniczne: BMW 320d Gran Turismo

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1995 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
184 KM/4000
Maks. moment obrotowy
380 Nm/1750
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
482/183/151 cm
Rozstaw osi
292 cm
Średnica zawracania
11,8 m
Masa/ładowność
1650/570 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
520/1600 l
Poj. zbiornika paliwa
57 l (ON)
Opony
225/55 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
226 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,5 s
Przyspieszenie 0-140 km/h
14,5 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
19,5 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,1 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,9 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,0 dB
Prędkość rzeczywista*
98 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,3
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,9/4,4/4,9
Teoretyczny zasięg
1160 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,8/5,1/5,9
Rzeczywisty zasięg
970 km
Cena wersji podstawowej**
163 300 zł
Cena
173 659 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem