BMW 520d Gran Turismo - test

BMW 5 Gran Turismo jest wielkim, ważącym dwie tony autem. Sprawdzamy, czy 184-konny diesel to dla niego nie za mało.

Turbodiesel 2.0 o mocy 184 KM to jedyny czterocylindrowy silnik w serii 5 GT.
Turbodiesel 2.0 o mocy 184 KM to jedyny czterocylindrowy silnik w serii 5 GT.Motor

Dzięki zastosowaniu diesla 2.0, BMW serii 5 Gran Turismo stało się wyraźnie bardziej przystępne cenowo. W tej wersji kosztuje 214 300 zł, czyli aż o 61 200 zł mniej niż 530d GT (258 KM). Pytanie tylko czy mniejszy o litr, dwa cylindry i słabszy o 74 KM turbodiesel pasuje do luksusowej "piątki" GT i czy jego wybór nie będzie oszczędnością jedynie pozorną?

Nazwa auta zobowiązuje – wnętrze zasłużyło na mocną piątkę. Za komfort, znakomitą jakość wykonania i bardzo łatwą obsługę. Sportowa kierownica to opcja.Motor

Po raz kolejny okazało się, że 184-konna dwulitrowa jednostka to znakomite źródło napędu. Oczywiście w ważącym 1950 kg aucie nie będzie ona takim wulkanem energii jak np. w lżejszej o niemal pół tony "trójce", ale i tak bardzo pozytywnie zaskakuje. Błyskawicznie reaguje na dodanie gazu i bez najmniejszych oporów wkręca się na wysokie obroty. Pracuje przy tym niezwykle spokojnie i cicho. Osiągi są więcej niż wystarczające dla kogoś, kto nie chce urządzać wyścigów spod świateł. Bardziej niż sprint do "setki", przekonuje płynne i zdecydowane przyspieszenie w zakresie typowym dla jazdy po autostradzie, czyli 100-140 km/h.

Jak na tak duży samochód, 520d GT zużywa umiarkowane ilości oleju napędowego. Średnio wystarczy mu 7,8 l/100 km. Ostrzejsza jazdapodnosi ten wynik o nieco ponad litr.

W przeciwieństwie do BMW 520d sedan i kombi, Gran Turismo ma seryjnie 8-biegową skrzynię automatyczną, a nie 6-biegową manualną. Pasuje ona do silnika jak ulał - biegi zmienia szybko i bez szarpania.

BMW 520d Gran Turismo: plusy

  • przestronne wnętrze,
  • wygodne fotele,
  • dobre wyciszenie,
  • dynamiczny i oszczędny silnik,
  • pewne prowadzenie,
  • komfortowe resorowanie.

BMW 520d Gran Turismo: minusy

  • nie najlepsza widoczność do tyłu,
  • dość głośna praca zawieszenia na dużych nierównościach,
  • dopłata za biksenonowe reflektory.

BMW 520d Gran Turismo

BMW 520d Gran Turismo (czytaj test)

Turbodiesel 2.0 o mocy 184 KM to jedyny czterocylindrowy silnik w serii 5 GT.Motor
... lub podnieść całą, by ułatwić pakowanie dużych, ciężkich bagaży.Motor
BMW 5 GT ma seryjnie dzieloną klapę. Można otworzyć tylko jej dolną część...Motor
Z tyłu jest bardzo przestronnie. Fotele z elektryczną regulacją kosztują 8514 zł.Motor
Nazwa auta zobowiązuje – wnętrze zasłużyło na mocną piątkę. Za komfort, znakomitą jakość wykonania i bardzo łatwą obsługę. Sportowa kierownica to opcja.Motor
Minimalna pojemność bagażnika to 440 l. Siedzenia są składane elektrycznie.Motor
BMW 520d Gran TurismoMotor
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1995 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
184 KM/4000
Maks. moment obrotowy
380 Nm/1750
Skrzynia biegów
automat./8-bieg.
Napęd
tylny
Pojemność bagażnika
440/1700 l
Opony
245/50 R18
Długość/szerokość/wysokość
500/190/156 cm
Rozstaw osi
301 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
213 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,9 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
5,9/5,0/5,3
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
6,8/8,9
Cena
214 300 zł

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas