Używane BMW 320d E90 (2007)

Silnik niemal od razu poddano elektronicznemu tuningowi. Na trwałość nie ma to wpływu.
Silnik niemal od razu poddano elektronicznemu tuningowi. Na trwałość nie ma to wpływu.Motor

Raport z przebiegu 245 tys. km

Średnie zużycie paliwa na dystansie 245 tys. km wyniosło ok. 7 l/100 km. BMW nikt nie oszczędzał w trasie.
Średnie zużycie paliwa na dystansie 245 tys. km wyniosło ok. 7 l/100 km. BMW nikt nie oszczędzał w trasie.Motor
Jedyne miejsce, w którym naprawdę widać zużycie, to obudowa poduszki powietrznej – łuszczy się na niej lakier. Od dawna nie działa DVD. Reszta wnętrza – jakościowo bez zarzutu.
Jedyne miejsce, w którym naprawdę widać zużycie, to obudowa poduszki powietrznej – łuszczy się na niej lakier. Od dawna nie działa DVD. Reszta wnętrza – jakościowo bez zarzutu.Motor

BMW 320d E90 (2007)

Trwałe zawieszenie składa się z kolumn McPhersona z przodu i układu wielowahaczowego z tyłu.
Trwałe zawieszenie składa się z kolumn McPhersona z przodu i układu wielowahaczowego z tyłu.Motor
Suchy dyferencjał dobrze świadczy o jakości wykonania układu napędowego. U rywali częściej pojawiają się wycieki.
Suchy dyferencjał dobrze świadczy o jakości wykonania układu napędowego. U rywali częściej pojawiają się wycieki.Motor
Układ wydechowy wygląda jak nowy, jest wciąż oryginalny. Ukryto go w nadwoziu tak, że wyboje mu nie zagrażają.
Układ wydechowy wygląda jak nowy, jest wciąż oryginalny. Ukryto go w nadwoziu tak, że wyboje mu nie zagrażają.Motor
Bąbel rdzy w dolnej części drzwi prawdopodobnie po kolejnej zimie powiększy się znacząco. Czas na zaprawkę.
Bąbel rdzy w dolnej części drzwi prawdopodobnie po kolejnej zimie powiększy się znacząco. Czas na zaprawkę.Motor
Osłona silnika ledwo się trzyma. Trzeba było przymocować ją opaskami zaciskowymi. A wszystko przez wertepy.
Osłona silnika ledwo się trzyma. Trzeba było przymocować ją opaskami zaciskowymi. A wszystko przez wertepy.Motor
Silnik niemal od razu poddano elektronicznemu tuningowi. Na trwałość nie ma to wpływu.
Silnik niemal od razu poddano elektronicznemu tuningowi. Na trwałość nie ma to wpływu.Motor
"Po prawie 250 tys. km samochód nadal ma oryginalne zawieszenie. I to pomimo jeżdżenia latem na 19-calowych felgach BMW Performance"
"Po prawie 250 tys. km samochód nadal ma oryginalne zawieszenie. I to pomimo jeżdżenia latem na 19-calowych felgach BMW Performance"Motor
Bagażnik jest mały, nie ma też pod nim wnęki na koło zapasowe.
Bagażnik jest mały, nie ma też pod nim wnęki na koło zapasowe.Motor
Pod względem przestronności to typowe auto kompaktowe. Ale z tyłu jeżdżą głównie dzieci.
Pod względem przestronności to typowe auto kompaktowe. Ale z tyłu jeżdżą głównie dzieci.Motor
Lewy fotel był naprawiany w ASO (nowe poszycie). Trzykrotnie poprawiano fuszerkę.
Lewy fotel był naprawiany w ASO (nowe poszycie). Trzykrotnie poprawiano fuszerkę.Motor
Wrzucanie wstecznego biegu wymaga przyzwyczajenia. Trzeba popychać lewarek i mocno, i umiejętnie.
Wrzucanie wstecznego biegu wymaga przyzwyczajenia. Trzeba popychać lewarek i mocno, i umiejętnie.Motor
Kontroler iDrive wymagał sporej dopłaty. Obsługa: dość intuicyjna.
Kontroler iDrive wymagał sporej dopłaty. Obsługa: dość intuicyjna.Motor
Czytnik DVD przestał działać wkrótce po zakupie i nigdy go nie naprawiono. Raz wymieniono kompletny moduł komfortu.
Czytnik DVD przestał działać wkrótce po zakupie i nigdy go nie naprawiono. Raz wymieniono kompletny moduł komfortu.Motor
Jedyne miejsce, w którym naprawdę widać zużycie, to obudowa poduszki powietrznej – łuszczy się na niej lakier. Od dawna nie działa DVD. Reszta wnętrza – jakościowo bez zarzutu.
Jedyne miejsce, w którym naprawdę widać zużycie, to obudowa poduszki powietrznej – łuszczy się na niej lakier. Od dawna nie działa DVD. Reszta wnętrza – jakościowo bez zarzutu.Motor
Rozsuwanie siedziska foteli to bardzo wygodne i przydatne wyposażenie w dłuższej trasie. Niestety, są zawsze opcją.
Rozsuwanie siedziska foteli to bardzo wygodne i przydatne wyposażenie w dłuższej trasie. Niestety, są zawsze opcją.Motor

BMW 320d E90 - podsumowanie

163-konny diesel jest cofnięty w głąb nadwozia, co polepsza rozkład mas. Po chiptuningu moc to prawie 200 KM.
163-konny diesel jest cofnięty w głąb nadwozia, co polepsza rozkład mas. Po chiptuningu moc to prawie 200 KM.Motor

Dane techniczne: BMW 320d E90

Wersje
320d
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1995 cm3
Napęd rozrządu
łańcuch
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
163 KM
Maksymalny moment obrotowy
340 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,3 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
5,8
  • Ulepszony iDrive z bardziej intuicyjną obsługą.
  • Doskonały układ kierowniczy.
  • Sportowa pozycja za kierownicą i dobrze wyprofilowane fotele.
  • Brak wnęki na koło zapasowe.
  • Kierownica z pakietu M łuszczy się, a tańsza, zwykła - nie.
  • Bezużyteczna nawigacja.

BMW 320d E90 - zestawienie kosztów

BMW 320d E90: zestawienie kosztów

1. Opłaty
 
Ubezpieczenie (łączna uśredniona składka roczna OC i AC) za okres 6 lat (auto kupione w 2007 r.)
19 000 zł
2. Koszty serwisu
Data
Przebieg
Opis czynności
Koszt
10.2007
1300 km
Wymiana gwarancyjna modułu komfortu
11.2007
1900 km
Chiptuning w firmie Masters Tuning, podniesienie mocy silnika do 200 KM
1800 zł
04.2008
19 000 km
Serwis okresowy z wymianą oleju
1000 zł
10.2008
44 000 km
Serwis okresowy z wymianą oleju i klocków
1750 zł
05.2009
63 000 km
Przegląd ogólny + serwis okresowy
2100 zł
11.2009
85 000 km
Serwis okresowy z wymianą oleju
1100 zł
05.2010
111 000 km
Serwis okresowy z wymianą oleju i klocków oraz tarcz hamulcowych
2650 zł
09.2010
132 000 km
Wymiana silniczka blokady kierownicy
2000 zł
10.2010
133 000 km
Przegląd ogólny + serwis okresowy
2000 zł
03.2011
155 000 km
Serwis okresowy z wymianą oleju
1000 zł
08.2011
178 000 km
Przegląd ogólny + serwis okresowy
2100 zł
04.2012
199 000 km
Serwis okresowy z wymianą oleju, skasowanie błędów komputera
1400 zł
08.2012
221 000 km
Serwis okresowy z wymianą oleju i klocków
oraz tarcz hamulcowych
2700 zł
01.2013
244 000 km
Serwis okresowy z wymianą oleju
1000 zł
Inne wydatki: żarówki, mycie, badania obowiązkowe (szacunkowo)
2200 zł
Suma wydatków z punktu 2.
24 800 zł
3. Koszty paliwa
Na dystansie 245 tys. km (średnie spalanie: 7,0 l/100 km,
ilość zużytego paliwa: 17 150 l, cena uśredniona: 5,00 zł za litr)
85 750 zł
Podsumowanie kosztów
Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
129 550 zł
Utrata wartości (zakup: 170 tys. zł, obecna wartość: 50 tys. zł)
120 000 zł
Łączny koszt na dystansie 245 tys. km
249 550 zł
Koszt 1 km bez utraty wartości
0,53 zł
Koszt 1 km z utratą wartości*
1,02 zł
inne samochody: Renault Clio 1.2 – 0,66 zł, Fiat Bravo 2.0 JTDm – 0,88 zł, Toyota Land Cruiser – 1,02 zł,
Audi A4 – 0,97 zł

Nie wszyscy mają tyle szczęścia

Dla kontrastu podajemy przykład pana Andrzeja, który ma identyczną wersję 320d, tyle że w wersji kombi. Auto kupione jako używane z przebiegiem 120 tys. km uległo poważnej awarii podczas wakacyjnego wyjazdu do Włoch. Choć przed wyruszeniem w trasę dokonano przeglądu, nie uchroniło to właściciela przed spektakularnym rozpadnięciem się turbosprężarki (wirnik wypadł z ułożyskowania). Naprawa kosztowała w przeliczeniu 7 tys. zł. Czy przebieg był prawdziwy? Wątpliwe...
Dla kontrastu podajemy przykład pana Andrzeja, który ma identyczną wersję 320d, tyle że w wersji kombi. Auto kupione jako używane z przebiegiem 120 tys. km uległo poważnej awarii podczas wakacyjnego wyjazdu do Włoch. Choć przed wyruszeniem w trasę dokonano przeglądu, nie uchroniło to właściciela przed spektakularnym rozpadnięciem się turbosprężarki (wirnik wypadł z ułożyskowania). Naprawa kosztowała w przeliczeniu 7 tys. zł. Czy przebieg był prawdziwy? Wątpliwe...Motor