BMW 328i Sport Line - test

F30 to "trójka" na nowe czasy - z silnikiem w technice downsizingu i zaawansowaną elektroniką.
F30 to "trójka" na nowe czasy - z silnikiem w technice downsizingu i zaawansowaną elektroniką.Motor
Zwrócony w stronę prowadzącego kokpit jest bardzo porządnie wykonany i łatwy w obsłudze. Jedynie sterownik systemu iDrive mógłby się znajdować bliżej kierowcy niż pasażera.
Zwrócony w stronę prowadzącego kokpit jest bardzo porządnie wykonany i łatwy w obsłudze. Jedynie sterownik systemu iDrive mógłby się znajdować bliżej kierowcy niż pasażera.Motor

BMW 328i Sport Line

Trójkątna lampka ostrzega o samochodzie w martwym polu.
Trójkątna lampka ostrzega o samochodzie w martwym polu.Motor
Te 8 przycisków ułatwia dostęp do najczęściej używanych funkcji. Wciskamy konkretny i nawigacja prowadzi nas do domu, inny – telefon wybiera nr żony itp.
Te 8 przycisków ułatwia dostęp do najczęściej używanych funkcji. Wciskamy konkretny i nawigacja prowadzi nas do domu, inny – telefon wybiera nr żony itp.Motor
W końcu z tyłu "trójki" mieszczą się nawet wysocy podróżni. Wsiadanie utrudnia jednak niezbyt duży otwór tylnych drzwi.
W końcu z tyłu "trójki" mieszczą się nawet wysocy podróżni. Wsiadanie utrudnia jednak niezbyt duży otwór tylnych drzwi.Motor
Sportowe fotele z regulacją szerokości oparcia to część pakietu Sport Line, elektryczne sterowanie i skóra wymagają dopłaty.
Sportowe fotele z regulacją szerokości oparcia to część pakietu Sport Line, elektryczne sterowanie i skóra wymagają dopłaty.Motor
Bagażnik ma 480 l pojemności, w utrzymaniu porządku pomagają schowki po jego bokach i pod podłogą.
Bagażnik ma 480 l pojemności, w utrzymaniu porządku pomagają schowki po jego bokach i pod podłogą.Motor
Łopatki przy kierownicy pozwalają wybrać jeden z 8 biegów.
Łopatki przy kierownicy pozwalają wybrać jeden z 8 biegów.Motor
Dzięki funkcji Auto Start/Stop auto pali w mieście 9 l/100 km.
Dzięki funkcji Auto Start/Stop auto pali w mieście 9 l/100 km.Motor
Klasyczne, czytelne zegary. Pod nimi – wysokiej jakości ekran komputera.
Klasyczne, czytelne zegary. Pod nimi – wysokiej jakości ekran komputera.Motor
Zwrócony w stronę prowadzącego kokpit jest bardzo porządnie wykonany i łatwy w obsłudze. Jedynie sterownik systemu iDrive mógłby się znajdować bliżej kierowcy niż pasażera.
Zwrócony w stronę prowadzącego kokpit jest bardzo porządnie wykonany i łatwy w obsłudze. Jedynie sterownik systemu iDrive mógłby się znajdować bliżej kierowcy niż pasażera.Motor
Gdyby nie dźwięk nowego silnika, byłby on pod każdym względem lepszy od poprzednika.
Gdyby nie dźwięk nowego silnika, byłby on pod każdym względem lepszy od poprzednika.Motor
Niewiele jest aut, które oferują swojemu kierowcy tak ogromną frajdę z dynamicznej jazdy.
Niewiele jest aut, które oferują swojemu kierowcy tak ogromną frajdę z dynamicznej jazdy.Motor
F30 to "trójka" na nowe czasy - z silnikiem w technice downsizingu i zaawansowaną elektroniką.
F30 to "trójka" na nowe czasy - z silnikiem w technice downsizingu i zaawansowaną elektroniką.Motor
Jeśli kierowca ma przy sobie kluczyk, wystarczy ruch nogi pod zderzakiem, by bagażnik się otworzył.
Jeśli kierowca ma przy sobie kluczyk, wystarczy ruch nogi pod zderzakiem, by bagażnik się otworzył.Motor
Kiedyś w oznaczeniach modeli BMW druga i trzecia cyfra wskazywały pojemność silnika, dziś pod symbolem 328i kryje się jednostka 2.0 z turbodoładowaniem.
Kiedyś w oznaczeniach modeli BMW druga i trzecia cyfra wskazywały pojemność silnika, dziś pod symbolem 328i kryje się jednostka 2.0 z turbodoładowaniem.Motor
Na suchej nawierzchni nowe BMW zachwyca precyzją prowadzenia. Widziane z tej strony, auto bardzo przypomina większą "piątkę".
Na suchej nawierzchni nowe BMW zachwyca precyzją prowadzenia. Widziane z tej strony, auto bardzo przypomina większą "piątkę".Motor

Funkcje dostępne na 8,8-calowym ekranie systemu nawigacyjnego

Odpowiednie wykresy obrazują historię zużycia paliwa, (np. z ostatnich 15 min czy kilku albo kilkunastu godzin), zaznaczając przy tym, w jakim trybie podróżowaliśmy.
Odpowiednie wykresy obrazują historię zużycia paliwa, (np. z ostatnich 15 min czy kilku albo kilkunastu godzin), zaznaczając przy tym, w jakim trybie podróżowaliśmy.Motor
Typowej kamerze cofania mogą towarzyszyć inne, pokazujące sytuację wokół samochodu lub widok na boki z przedniego zderzaka (przydatny np. przy wyjeżdżaniu zza muru).
Typowej kamerze cofania mogą towarzyszyć inne, pokazujące sytuację wokół samochodu lub widok na boki z przedniego zderzaka (przydatny np. przy wyjeżdżaniu zza muru).Motor
Ciekawy dodatek – główny ekran może także prezentować tzw. wskaźniki sportowe, które pokazują aktualne wykorzystanie mocy i momentu obrotowego.
Ciekawy dodatek – główny ekran może także prezentować tzw. wskaźniki sportowe, które pokazują aktualne wykorzystanie mocy i momentu obrotowego.Motor
Na ekranie możemy też obejrzeć multimedialną instrukcję obsługi auta (z czytelnymi animacjami). Na zdjęciu – objaśnienia dotyczące systemu wspomagającego parkowanie.
Na ekranie możemy też obejrzeć multimedialną instrukcję obsługi auta (z czytelnymi animacjami). Na zdjęciu – objaśnienia dotyczące systemu wspomagającego parkowanie.Motor

Dane techniczne: BMW 328i Sport Line

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
245 KM/5000
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1250
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie
wahacze podwójne
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1530/475 kg
Średnica zawracania
11,6 m
Pojemność bagażnika
480 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
462/181/143 cm
Rozstaw osi
281 cm
Opony
225/45 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,1 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,2/5,2/6,3
Emisja dwutlenku węgla
147 g/km
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,5 s
Elastyczność 60-100 km/h
4,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
7,6 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,7 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
9,0/6,0
Cena wersji podstawowej**
155 300 zł
*pomiar na wilgotnej nawierzchni przy temp. 1°C; **z tym samym silnikiem