BMW 328i Sport Line - test

F30 to "trójka" na nowe czasy - z silnikiem w technice downsizingu i zaawansowaną elektroniką.
F30 to "trójka" na nowe czasy - z silnikiem w technice downsizingu i zaawansowaną elektroniką.Motor
Zwrócony w stronę prowadzącego kokpit jest bardzo porządnie wykonany i łatwy w obsłudze. Jedynie sterownik systemu iDrive mógłby się znajdować bliżej kierowcy niż pasażera.
Zwrócony w stronę prowadzącego kokpit jest bardzo porządnie wykonany i łatwy w obsłudze. Jedynie sterownik systemu iDrive mógłby się znajdować bliżej kierowcy niż pasażera.Motor

BMW 328i Sport Line

Trójkątna lampka ostrzega o samochodzie w martwym polu.
Trójkątna lampka ostrzega o samochodzie w martwym polu.Motor
Te 8 przycisków ułatwia dostęp do najczęściej używanych funkcji. Wciskamy konkretny i nawigacja prowadzi nas do domu, inny – telefon wybiera nr żony itp.
Te 8 przycisków ułatwia dostęp do najczęściej używanych funkcji. Wciskamy konkretny i nawigacja prowadzi nas do domu, inny – telefon wybiera nr żony itp.Motor
W końcu z tyłu "trójki" mieszczą się nawet wysocy podróżni. Wsiadanie utrudnia jednak niezbyt duży otwór tylnych drzwi.
W końcu z tyłu "trójki" mieszczą się nawet wysocy podróżni. Wsiadanie utrudnia jednak niezbyt duży otwór tylnych drzwi.Motor
Sportowe fotele z regulacją szerokości oparcia to część pakietu Sport Line, elektryczne sterowanie i skóra wymagają dopłaty.
Sportowe fotele z regulacją szerokości oparcia to część pakietu Sport Line, elektryczne sterowanie i skóra wymagają dopłaty.Motor
Bagażnik ma 480 l pojemności, w utrzymaniu porządku pomagają schowki po jego bokach i pod podłogą.
Bagażnik ma 480 l pojemności, w utrzymaniu porządku pomagają schowki po jego bokach i pod podłogą.Motor
Łopatki przy kierownicy pozwalają wybrać jeden z 8 biegów.
Łopatki przy kierownicy pozwalają wybrać jeden z 8 biegów.Motor
Dzięki funkcji Auto Start/Stop auto pali w mieście 9 l/100 km.
Dzięki funkcji Auto Start/Stop auto pali w mieście 9 l/100 km.Motor
Klasyczne, czytelne zegary. Pod nimi – wysokiej jakości ekran komputera.
Klasyczne, czytelne zegary. Pod nimi – wysokiej jakości ekran komputera.Motor
Zwrócony w stronę prowadzącego kokpit jest bardzo porządnie wykonany i łatwy w obsłudze. Jedynie sterownik systemu iDrive mógłby się znajdować bliżej kierowcy niż pasażera.
Zwrócony w stronę prowadzącego kokpit jest bardzo porządnie wykonany i łatwy w obsłudze. Jedynie sterownik systemu iDrive mógłby się znajdować bliżej kierowcy niż pasażera.Motor
Gdyby nie dźwięk nowego silnika, byłby on pod każdym względem lepszy od poprzednika.
Gdyby nie dźwięk nowego silnika, byłby on pod każdym względem lepszy od poprzednika.Motor
Niewiele jest aut, które oferują swojemu kierowcy tak ogromną frajdę z dynamicznej jazdy.
Niewiele jest aut, które oferują swojemu kierowcy tak ogromną frajdę z dynamicznej jazdy.Motor
F30 to "trójka" na nowe czasy - z silnikiem w technice downsizingu i zaawansowaną elektroniką.
F30 to "trójka" na nowe czasy - z silnikiem w technice downsizingu i zaawansowaną elektroniką.Motor
Jeśli kierowca ma przy sobie kluczyk, wystarczy ruch nogi pod zderzakiem, by bagażnik się otworzył.
Jeśli kierowca ma przy sobie kluczyk, wystarczy ruch nogi pod zderzakiem, by bagażnik się otworzył.Motor
Kiedyś w oznaczeniach modeli BMW druga i trzecia cyfra wskazywały pojemność silnika, dziś pod symbolem 328i kryje się jednostka 2.0 z turbodoładowaniem.
Kiedyś w oznaczeniach modeli BMW druga i trzecia cyfra wskazywały pojemność silnika, dziś pod symbolem 328i kryje się jednostka 2.0 z turbodoładowaniem.Motor
Na suchej nawierzchni nowe BMW zachwyca precyzją prowadzenia. Widziane z tej strony, auto bardzo przypomina większą "piątkę".
Na suchej nawierzchni nowe BMW zachwyca precyzją prowadzenia. Widziane z tej strony, auto bardzo przypomina większą "piątkę".Motor

Zobacz również:

    Funkcje dostępne na 8,8-calowym ekranie systemu nawigacyjnego

    Odpowiednie wykresy obrazują historię zużycia paliwa, (np. z ostatnich 15 min czy kilku albo kilkunastu godzin), zaznaczając przy tym, w jakim trybie podróżowaliśmy.
    Odpowiednie wykresy obrazują historię zużycia paliwa, (np. z ostatnich 15 min czy kilku albo kilkunastu godzin), zaznaczając przy tym, w jakim trybie podróżowaliśmy.Motor
    Typowej kamerze cofania mogą towarzyszyć inne, pokazujące sytuację wokół samochodu lub widok na boki z przedniego zderzaka (przydatny np. przy wyjeżdżaniu zza muru).
    Typowej kamerze cofania mogą towarzyszyć inne, pokazujące sytuację wokół samochodu lub widok na boki z przedniego zderzaka (przydatny np. przy wyjeżdżaniu zza muru).Motor
    Ciekawy dodatek – główny ekran może także prezentować tzw. wskaźniki sportowe, które pokazują aktualne wykorzystanie mocy i momentu obrotowego.
    Ciekawy dodatek – główny ekran może także prezentować tzw. wskaźniki sportowe, które pokazują aktualne wykorzystanie mocy i momentu obrotowego.Motor
    Na ekranie możemy też obejrzeć multimedialną instrukcję obsługi auta (z czytelnymi animacjami). Na zdjęciu – objaśnienia dotyczące systemu wspomagającego parkowanie.
    Na ekranie możemy też obejrzeć multimedialną instrukcję obsługi auta (z czytelnymi animacjami). Na zdjęciu – objaśnienia dotyczące systemu wspomagającego parkowanie.Motor

    Dane techniczne: BMW 328i Sport Line

    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1997 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Układ
    wzdłużny
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    245 KM/5000
    Maks. moment obrotowy
    350 Nm/1250
    Napęd
    tylny
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Zawieszenie przednie
    wahacze podwójne
    Zawieszenie tylne
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1530/475 kg
    Średnica zawracania
    11,6 m
    Pojemność bagażnika
    480 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    60 l (Pb 95)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    462/181/143 cm
    Rozstaw osi
    281 cm
    Opony
    225/45 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,1 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    8,2/5,2/6,3
    Emisja dwutlenku węgla
    147 g/km
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,5 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    4,1 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    7,6 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    40,0 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    39,8 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,7 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    9,0/6,0
    Cena wersji podstawowej**
    155 300 zł
    *pomiar na wilgotnej nawierzchni przy temp. 1°C; **z tym samym silnikiem