BMW 320d Touring - test

„Trójka” Touring wygląda efektownie. Sylwetka jest nawet bardziej dynamiczna niż w odmianie sedan.
„Trójka” Touring wygląda efektownie. Sylwetka jest nawet bardziej dynamiczna niż w odmianie sedan.Motor
Styl typowy dla BMW, ale... Ekran nawigacji wygląda jakby został dołączony do projektu w ostatniej chwili.
Styl typowy dla BMW, ale... Ekran nawigacji wygląda jakby został dołączony do projektu w ostatniej chwili.Motor

BMW 320d Touring

Z tyłu stworzono komfortowe warunki do długich podróży. Mnóstwo miejsca na nogi i głowę.
Z tyłu stworzono komfortowe warunki do długich podróży. Mnóstwo miejsca na nogi i głowę.Motor
Rozbudowane fotele z elektryczną regulacją są świetne, ale kosztują sporo ponad 8000 zł.
Rozbudowane fotele z elektryczną regulacją są świetne, ale kosztują sporo ponad 8000 zł.Motor
Kamery w przednim zderzaku (część pakietu za 9500 zł) przydają się przy wyjeżdżaniu z miejsc z ograniczoną widocznością.
Kamery w przednim zderzaku (część pakietu za 9500 zł) przydają się przy wyjeżdżaniu z miejsc z ograniczoną widocznością.Motor
Silnik zapewnia więcej niż wystarczające osiągi, a przy spokojnej jeździe w trasie zużycie paliwa spada nawet poniżej 6 l/100 km.
Silnik zapewnia więcej niż wystarczające osiągi, a przy spokojnej jeździe w trasie zużycie paliwa spada nawet poniżej 6 l/100 km.Motor
Styl typowy dla BMW, ale... Ekran nawigacji wygląda jakby został dołączony do projektu w ostatniej chwili.
Styl typowy dla BMW, ale... Ekran nawigacji wygląda jakby został dołączony do projektu w ostatniej chwili.Motor
„Trójka” Touring wygląda efektownie. Sylwetka jest nawet bardziej dynamiczna niż w odmianie sedan.
„Trójka” Touring wygląda efektownie. Sylwetka jest nawet bardziej dynamiczna niż w odmianie sedan.Motor
Proporcje nadwozia typowe dla BMW. Długa maska zdradza wzdłużne ustawienie silnika.
Proporcje nadwozia typowe dla BMW. Długa maska zdradza wzdłużne ustawienie silnika.Motor
BMW serii 3 w wersji Touring w dużym stopniu przypomina większą „piątkę”. W praktyce jest od niej niewiele mniejsza, walory funkcjonalne są bardzo zbliżone.
BMW serii 3 w wersji Touring w dużym stopniu przypomina większą „piątkę”. W praktyce jest od niej niewiele mniejsza, walory funkcjonalne są bardzo zbliżone.Motor

Praktyczny bagażnik

Mniejsze ładunki można włożyć do bagażnika przez unoszoną szybę.
Mniejsze ładunki można włożyć do bagażnika przez unoszoną szybę.Motor
Elektrycznie unoszoną klapę można aktywować także stopą.
Elektrycznie unoszoną klapę można aktywować także stopą.Motor
Siatka oddzielająca bagaże może być zapięta za przednimi fotelami.
Siatka oddzielająca bagaże może być zapięta za przednimi fotelami.Motor
Opcjonalna szyna z regulowanymi pasami zabezpiecza ładunek.
Opcjonalna szyna z regulowanymi pasami zabezpiecza ładunek.Motor
Jeden ze schowków w podłodze idealnie mieści roletę bagażnika.
Jeden ze schowków w podłodze idealnie mieści roletę bagażnika.Motor

Dane techniczne: BMW 320d Touring

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1995 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
184 KM/4000
Maks. moment obrotowy
380 Nm/1750
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,3 m
Masa/ładowność
1500/550 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
495/1500 l
Pojemność zbiornika paliwa
57 l (ON)
Opony
205/60 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)
462/181/143 cm
Rozstaw osi
281 cm
Teoretyczny zasięg
1240 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
226 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,9/3,9/4,6
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,8 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
68,7 dB
Średnie zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,5/6,5
Rzeczywisty zasięg
760 km
Cena wersji podstawowej*
155 300 zł
Cena
166 392 zł
*z tym samym silnikiem