Koniec z nagrzanym wnętrzem samochodu. Hyundai opracował nowy patent
Choć letnia aura i wysokie temperatury mają swoje uroki, wsiadanie do rozgrzanego samochodu szybko potrafi je przyćmić. Skrajne ciepło w kabinie to nie tylko uciążliwość, ale również ryzyko dla zdrowia i koncentracji kierowcy. Na szczęście marka Hyundai testuje rozwiązanie, które może sprawić, że podobne sytuacje staną się przeszłością.

W skrócie
- Hyundai pracuje nad specjalną folią Nano Cooling Film, która skutecznie ogranicza nagrzewanie wnętrza samochodu podczas upałów.
- Nowatorska folia wykorzystuje zaawansowaną nanotechnologię do rozpraszania ciepła, obniżając temperaturę w aucie nawet o ponad 20 stopni Celsjusza.
- Producent przeprowadził udaną kampanię demonstracyjną w gorącym klimacie Pakistanu, instalując folię w 70 pojazdach i zwiększając komfort jazdy.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Letnie upały potrafią zamienić wnętrze auta w istny piekarnik. Temperatura w kabinie może sięgać nawet 70 stopni Celsjusza, co negatywnie wpływa nie tylko na komfort jazdy, ale także może prowadzić do wielu problemów zdrowotnych kierowcy i pasażerów. Choć na rynku dostępnych jest wiele akcesoriów ograniczających dopływ ciepła do pojazdu, nie wszystkie z nich zapewniają realną ochronę przed ekstremalnym nagrzewaniem.
Folia, która ograniczy napływ ciepła do środka auta
Na szczęście problem przegrzewających się wnętrz aut coraz częściej dostrzegają sami producenci. Dobrym przykładem jest Hyundai, który pracuje nad nowatorskim rozwiązaniem mającym na celu skuteczne ograniczenie napływu ciepła do kabiny. Chodzi o Nano Cooling Film - specjalną folię, która zapewnia znacznie lepszą efektywność chłodzenia niż tradycyjne folie przyciemniające.
Zaprezentowane po raz pierwszy w lipcu 2023 roku rozwiązanie znacząco przewyższa klasyczne folie przyciemniające pod względem skuteczności w blokowaniu ciepła, nie tracąc przy tym swojej przejrzystości. Kluczową rolę odgrywa tu zaawansowana nanostruktura, która intensyfikuje proces rozpraszania ciepła wewnątrz pojazdu.

Nano Cooling Film potrafi obniżyć temperaturę o ponad 20 stopni
Innowacyjna folia Hyundaia nie tylko zatrzymuje promienie słoneczne przed dostaniem się do środka pojazdu, ale również umożliwia usuwanie nagromadzonego wewnątrz ciepła. Wszystko to dzięki trzem precyzyjnie dobranym warstwom, które selektywnie przepuszczają lub odbijają fale cieplne. Zewnętrzna warstwa odpowiada za emisję ciepła z kabiny, podczas gdy dwie warstwy wewnętrzne odbijają promieniowanie, zmniejszając jego przenikanie. Co więcej, Hyundai zapowiada, że efektywność systemu można zwiększyć, stosując Nano Cooling Film razem z tradycyjną folią przyciemniającą.
Hyundai chwali się wynikami badań przeprowadzonych podczas letniego dnia, w których zmierzono temperaturę wnętrz pojazdów. W samochodach z technologią Nano Cooling Film odnotowano w wybranych miejscach obniżenie temperatury o ponad 15,3 stopni Celsjusza względem pojazdów z klasyczną folią oraz aż o 22 stopni Celsjusza w porównaniu z autami pozbawionymi przyciemnianych szyb.
Hyundai testuje rozwiązanie w prawdziwie gorącym klimacie
Chcąc pokazać skuteczność Nano Cooling Film w rzeczywistych warunkach klimatycznych, Hyundai zorganizował kampanię demonstracyjną w pakistańskim Lahore, gdzie letnie upały mogą przekraczać 50 stopni Celsjusza. W jej ramach producent bezpłatnie pokrył szybami z nową folią 70 pojazdów własnej marki. Celem inicjatywy było nie tylko pokazanie poprawy komfortu jazdy, ale też zmniejszenia zużycia energii wynikającego z konieczności ciągłej pracy klimatyzacji.