Używane BMW serii 7 E38 (1994-2001)

Linie tego BMW są pozbawione awangardowych rozwiązań. Dzięki temu po 18 latach od debiutu nadal wygląda reprezentacyjnie. Na zdjęciu wersja 730i V8 sprzed liftingu.
Linie tego BMW są pozbawione awangardowych rozwiązań. Dzięki temu po 18 latach od debiutu nadal wygląda reprezentacyjnie. Na zdjęciu wersja 730i V8 sprzed liftingu.Motor
Tablica przyrządów wersji sprzed liftingu. Kolorowy ekran to rzadkość – wymagał słonej dopłaty. Nawet klimatyzacja automatyczna nie była seryjna, jednak wielofunkcyjna kierownica już tak.
Tablica przyrządów wersji sprzed liftingu. Kolorowy ekran to rzadkość – wymagał słonej dopłaty. Nawet klimatyzacja automatyczna nie była seryjna, jednak wielofunkcyjna kierownica już tak.Motor

BMW serii 7 E38 (1994-2001)

Na zdjęciu wersja Lang. Standardowa odmiana miała długość 498 cm i rozstaw osi równy 293 cm. W wersji Lang oba wymiary powiększono o 14 cm.
Na zdjęciu wersja Lang. Standardowa odmiana miała długość 498 cm i rozstaw osi równy 293 cm. W wersji Lang oba wymiary powiększono o 14 cm.Motor
BMW serii 7 E32 to już klasyk. Najmłodsze auta mają 19 lat.
BMW serii 7 E32 to już klasyk. Najmłodsze auta mają 19 lat.Motor
Najbardziej widoczną zmianą po liftingu był nowy kształt przednich reflektorów. W kabinie zmieniła się m.in. konsola środkowa.
Najbardziej widoczną zmianą po liftingu był nowy kształt przednich reflektorów. W kabinie zmieniła się m.in. konsola środkowa.Motor
W wersji Lang miejsca z tyłu jest nawet trochę... za dużo.
W wersji Lang miejsca z tyłu jest nawet trochę... za dużo.Motor
Następca E38, model E65 zyskał ksywkę „lord Vader”. Niestety, był awaryjny.
Następca E38, model E65 zyskał ksywkę „lord Vader”. Niestety, był awaryjny.Motor
Do rzadkości nie należy roleta zasuwana na tylnej szybie.
Do rzadkości nie należy roleta zasuwana na tylnej szybie.Motor
Przyciski sterowania fotelami wyglądają mocno archaicznie.
Przyciski sterowania fotelami wyglądają mocno archaicznie.Motor
Z tyłu wersji standardowej jest tak dużo miejsca, że odmiana Lang (iL) nie ma właściwie sensu.
Z tyłu wersji standardowej jest tak dużo miejsca, że odmiana Lang (iL) nie ma właściwie sensu.Motor
O egzemplarz ze skórzaną tapicerką nietrudno. Mniej aut ma elektryczną regulację foteli.
O egzemplarz ze skórzaną tapicerką nietrudno. Mniej aut ma elektryczną regulację foteli.Motor
W zespole wskaźników znalazł się ekonomizer (pod obrotomierzem, wskazuje spalanie chwilowe) i układ autodiagnostyki.
W zespole wskaźników znalazł się ekonomizer (pod obrotomierzem, wskazuje spalanie chwilowe) i układ autodiagnostyki.Motor
Tablica przyrządów wersji sprzed liftingu. Kolorowy ekran to rzadkość – wymagał słonej dopłaty. Nawet klimatyzacja automatyczna nie była seryjna, jednak wielofunkcyjna kierownica już tak.
Tablica przyrządów wersji sprzed liftingu. Kolorowy ekran to rzadkość – wymagał słonej dopłaty. Nawet klimatyzacja automatyczna nie była seryjna, jednak wielofunkcyjna kierownica już tak.Motor
Na zdjęciu przód BMW serii 7 E38 sprzed liftingu.
Na zdjęciu przód BMW serii 7 E38 sprzed liftingu.Motor
Bagażnik jest wykończony prawie perfekcyjnie. Jego pojemność to 500 litrów.
Bagażnik jest wykończony prawie perfekcyjnie. Jego pojemność to 500 litrów.Motor
Prawda z naklejek: kolor i treści na naklejkach mogą wiele powiedzieć o właściwych oponach czy oleju.
Prawda z naklejek: kolor i treści na naklejkach mogą wiele powiedzieć o właściwych oponach czy oleju.Motor
Przełącznik S/A pozwala wybrać tryb sportowy lub zwykły.
Przełącznik S/A pozwala wybrać tryb sportowy lub zwykły.Motor
Linie tego BMW są pozbawione awangardowych rozwiązań. Dzięki temu po 18 latach od debiutu nadal wygląda reprezentacyjnie. Na zdjęciu wersja 730i V8 sprzed liftingu.
Linie tego BMW są pozbawione awangardowych rozwiązań. Dzięki temu po 18 latach od debiutu nadal wygląda reprezentacyjnie. Na zdjęciu wersja 730i V8 sprzed liftingu.Motor
Jak na pięciometrowy samochód, BMW wygląda wciąż lekko i sportowo. Koła są wyjątkowo duże na tle innych aut tego segmentu.
Jak na pięciometrowy samochód, BMW wygląda wciąż lekko i sportowo. Koła są wyjątkowo duże na tle innych aut tego segmentu.Motor

Rywal: Audi A8 D2

Audi A8 D2 (1994-2002)
Audi A8 D2 (1994-2002)Audi

Rywal: Mercedes klasy S W140

Mercedes klasy S W140 (1991-1998)
Mercedes klasy S W140 (1991-1998)Mercedes
  • Wycieki ze zbiornika paliwa - zbiornik po prostu koroduje. Zakup używanego baku w dobrym stanie to duża trudność.
  • Korozja nadwozia. Pojawia się przede wszystkim na rogach drzwi i na tylnej klapie.
  • Poważne problemy silnika 2.5 tds obejmują przede wszystkim pękanie głowicy cylindrów i brak możliwości uruchomienia na ciepło.
  • Awarie czujników parkowania.
  • Usterki automatycznych skrzyń biegów produkcji GM. Im mocniejszy silnik, tym skrzynia wytrzyma krócej.
  • Gasnące wyświetlacze. Znikają całe linie pikseli.
  • Duży wybór części zamiennych nowych i używanych.
  • Bardzo obszerne wnętrze.
  • Wszystkie silniki benzynowe są bardzo dobre.
  • Nieudany diesel tds.
  • Dużo pojazdów po garażowych modyfikacjach.
  • Słabe zabezpieczenie antykorozyjne.
  • Benzynowej wersji 3.0 lub 3.5 V8, najlepiej z manualną skrzynią biegów.
  • Samochodów, w których zachowano w pełni oryginalny wygląd - to przyszłe klasyki.
  • Wersji 725 tds, niezależnie od przebiegu i stanu.
  • Odmiany 12-cylindrowej z nadwoziem typu Lang.
  • Samochodów sprowadzonych, tańszych niż 20 tys. zł.

BMW serii 7 E38: orientacyjne ceny rynkowe w zł

Model
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1994-1995
728i
24 000
22 000
19 000
17 000
15 000
12 000
-
730/740i
26 000
24 000
22 000
19 000
17 000
15 000
13 000
725 tds/730d
27 000
24 000
22 000
19 000
16 000
14 000
12 000

Dane techniczne: BMW serii 7 E38 (1994-2001) - wersje benzynowe

Wersja
728i
730i
735i
740i
740i
750i
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
2793 cm3
2997 cm3
3498 cm3
3982 cm3
4398 cm3
5379 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
V8/32
V8/32
V8/32
V8/32
V12/24
Moc maksymalna
193 KM
211 KM
235 KM
286 KM
286 KM
326 KM
Maksymalny
moment obrotowy
280 Nm
290 Nm
345 Nm
400 Nm
400 Nm
490 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
226 km/h
235 km/h
243 km/h
250 km/h
250 km/h
250 km/h
Przysp. 0-100 km/h
8,6 s
8,3 s
8,2 s
7,0 s
6,9 s
6,8 s
Średnie zużycie
paliwa w l/100 km
10,8
11,3
13,1
13,6
13,6
14,8

Dane techniczne: BMW serii 7 E38 (1994-2001) - wersje wysokoprężne

Wersja
725 tds
730d
740d
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
2497 cm3
2926 cm3
3901 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/12
R6/24
V8/32
Moc maksymalna
143 KM
184 KM
245 KM
Maksymalny moment obrotowy
280 Nm
410 Nm
560 Nm
Osiągi
 
 
 
Prędkość maksymalna
206 km/h
220 km/h
242 km/h
Przysp. 0-100 km/h
11,5 s
9,2 s
8,4 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
8,9
9,4
9,8