Używane BMW serii 7 E38 (1994-2001)

Linie tego BMW są pozbawione awangardowych rozwiązań. Dzięki temu po 18 latach od debiutu nadal wygląda reprezentacyjnie. Na zdjęciu wersja 730i V8 sprzed liftingu.
Linie tego BMW są pozbawione awangardowych rozwiązań. Dzięki temu po 18 latach od debiutu nadal wygląda reprezentacyjnie. Na zdjęciu wersja 730i V8 sprzed liftingu.Motor
Tablica przyrządów wersji sprzed liftingu. Kolorowy ekran to rzadkość – wymagał słonej dopłaty. Nawet klimatyzacja automatyczna nie była seryjna, jednak wielofunkcyjna kierownica już tak.
Tablica przyrządów wersji sprzed liftingu. Kolorowy ekran to rzadkość – wymagał słonej dopłaty. Nawet klimatyzacja automatyczna nie była seryjna, jednak wielofunkcyjna kierownica już tak.Motor

Zobacz również:

    BMW serii 7 E38 (1994-2001)

    Na zdjęciu wersja Lang. Standardowa odmiana miała długość 498 cm i rozstaw osi równy 293 cm. W wersji Lang oba wymiary powiększono o 14 cm.
    Na zdjęciu wersja Lang. Standardowa odmiana miała długość 498 cm i rozstaw osi równy 293 cm. W wersji Lang oba wymiary powiększono o 14 cm.Motor
    BMW serii 7 E32 to już klasyk. Najmłodsze auta mają 19 lat.
    BMW serii 7 E32 to już klasyk. Najmłodsze auta mają 19 lat.Motor
    Najbardziej widoczną zmianą po liftingu był nowy kształt przednich reflektorów. W kabinie zmieniła się m.in. konsola środkowa.
    Najbardziej widoczną zmianą po liftingu był nowy kształt przednich reflektorów. W kabinie zmieniła się m.in. konsola środkowa.Motor
    W wersji Lang miejsca z tyłu jest nawet trochę... za dużo.
    W wersji Lang miejsca z tyłu jest nawet trochę... za dużo.Motor
    Następca E38, model E65 zyskał ksywkę „lord Vader”. Niestety, był awaryjny.
    Następca E38, model E65 zyskał ksywkę „lord Vader”. Niestety, był awaryjny.Motor
    Do rzadkości nie należy roleta zasuwana na tylnej szybie.
    Do rzadkości nie należy roleta zasuwana na tylnej szybie.Motor
    Przyciski sterowania fotelami wyglądają mocno archaicznie.
    Przyciski sterowania fotelami wyglądają mocno archaicznie.Motor
    Z tyłu wersji standardowej jest tak dużo miejsca, że odmiana Lang (iL) nie ma właściwie sensu.
    Z tyłu wersji standardowej jest tak dużo miejsca, że odmiana Lang (iL) nie ma właściwie sensu.Motor
    O egzemplarz ze skórzaną tapicerką nietrudno. Mniej aut ma elektryczną regulację foteli.
    O egzemplarz ze skórzaną tapicerką nietrudno. Mniej aut ma elektryczną regulację foteli.Motor
    W zespole wskaźników znalazł się ekonomizer (pod obrotomierzem, wskazuje spalanie chwilowe) i układ autodiagnostyki.
    W zespole wskaźników znalazł się ekonomizer (pod obrotomierzem, wskazuje spalanie chwilowe) i układ autodiagnostyki.Motor
    Tablica przyrządów wersji sprzed liftingu. Kolorowy ekran to rzadkość – wymagał słonej dopłaty. Nawet klimatyzacja automatyczna nie była seryjna, jednak wielofunkcyjna kierownica już tak.
    Tablica przyrządów wersji sprzed liftingu. Kolorowy ekran to rzadkość – wymagał słonej dopłaty. Nawet klimatyzacja automatyczna nie była seryjna, jednak wielofunkcyjna kierownica już tak.Motor
    Na zdjęciu przód BMW serii 7 E38 sprzed liftingu.
    Na zdjęciu przód BMW serii 7 E38 sprzed liftingu.Motor
    Bagażnik jest wykończony prawie perfekcyjnie. Jego pojemność to 500 litrów.
    Bagażnik jest wykończony prawie perfekcyjnie. Jego pojemność to 500 litrów.Motor
    Prawda z naklejek: kolor i treści na naklejkach mogą wiele powiedzieć o właściwych oponach czy oleju.
    Prawda z naklejek: kolor i treści na naklejkach mogą wiele powiedzieć o właściwych oponach czy oleju.Motor
    Przełącznik S/A pozwala wybrać tryb sportowy lub zwykły.
    Przełącznik S/A pozwala wybrać tryb sportowy lub zwykły.Motor
    Linie tego BMW są pozbawione awangardowych rozwiązań. Dzięki temu po 18 latach od debiutu nadal wygląda reprezentacyjnie. Na zdjęciu wersja 730i V8 sprzed liftingu.
    Linie tego BMW są pozbawione awangardowych rozwiązań. Dzięki temu po 18 latach od debiutu nadal wygląda reprezentacyjnie. Na zdjęciu wersja 730i V8 sprzed liftingu.Motor
    Jak na pięciometrowy samochód, BMW wygląda wciąż lekko i sportowo. Koła są wyjątkowo duże na tle innych aut tego segmentu.
    Jak na pięciometrowy samochód, BMW wygląda wciąż lekko i sportowo. Koła są wyjątkowo duże na tle innych aut tego segmentu.Motor

    Rywal: Audi A8 D2

    Audi A8 D2 (1994-2002)
    Audi A8 D2 (1994-2002)Audi

    Rywal: Mercedes klasy S W140

    Mercedes klasy S W140 (1991-1998)
    Mercedes klasy S W140 (1991-1998)Mercedes
    • Wycieki ze zbiornika paliwa - zbiornik po prostu koroduje. Zakup używanego baku w dobrym stanie to duża trudność.
    • Korozja nadwozia. Pojawia się przede wszystkim na rogach drzwi i na tylnej klapie.
    • Poważne problemy silnika 2.5 tds obejmują przede wszystkim pękanie głowicy cylindrów i brak możliwości uruchomienia na ciepło.
    • Awarie czujników parkowania.
    • Usterki automatycznych skrzyń biegów produkcji GM. Im mocniejszy silnik, tym skrzynia wytrzyma krócej.
    • Gasnące wyświetlacze. Znikają całe linie pikseli.
    • Duży wybór części zamiennych nowych i używanych.
    • Bardzo obszerne wnętrze.
    • Wszystkie silniki benzynowe są bardzo dobre.
    • Nieudany diesel tds.
    • Dużo pojazdów po garażowych modyfikacjach.
    • Słabe zabezpieczenie antykorozyjne.
    • Benzynowej wersji 3.0 lub 3.5 V8, najlepiej z manualną skrzynią biegów.
    • Samochodów, w których zachowano w pełni oryginalny wygląd - to przyszłe klasyki.
    • Wersji 725 tds, niezależnie od przebiegu i stanu.
    • Odmiany 12-cylindrowej z nadwoziem typu Lang.
    • Samochodów sprowadzonych, tańszych niż 20 tys. zł.

    BMW serii 7 E38: orientacyjne ceny rynkowe w zł

    Model
    2001
    2000
    1999
    1998
    1997
    1996
    1994-1995
    728i
    24 000
    22 000
    19 000
    17 000
    15 000
    12 000
    -
    730/740i
    26 000
    24 000
    22 000
    19 000
    17 000
    15 000
    13 000
    725 tds/730d
    27 000
    24 000
    22 000
    19 000
    16 000
    14 000
    12 000

    Dane techniczne: BMW serii 7 E38 (1994-2001) - wersje benzynowe

    Wersja
    728i
    730i
    735i
    740i
    740i
    750i
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    2793 cm3
    2997 cm3
    3498 cm3
    3982 cm3
    4398 cm3
    5379 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R6/24
    V8/32
    V8/32
    V8/32
    V8/32
    V12/24
    Moc maksymalna
    193 KM
    211 KM
    235 KM
    286 KM
    286 KM
    326 KM
    Maksymalny
    moment obrotowy
    280 Nm
    290 Nm
    345 Nm
    400 Nm
    400 Nm
    490 Nm
    Osiągi
     
     
     
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    226 km/h
    235 km/h
    243 km/h
    250 km/h
    250 km/h
    250 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    8,6 s
    8,3 s
    8,2 s
    7,0 s
    6,9 s
    6,8 s
    Średnie zużycie
    paliwa w l/100 km
    10,8
    11,3
    13,1
    13,6
    13,6
    14,8

    Dane techniczne: BMW serii 7 E38 (1994-2001) - wersje wysokoprężne

    Wersja
    725 tds
    730d
    740d
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2497 cm3
    2926 cm3
    3901 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R6/12
    R6/24
    V8/32
    Moc maksymalna
    143 KM
    184 KM
    245 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    280 Nm
    410 Nm
    560 Nm
    Osiągi
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    206 km/h
    220 km/h
    242 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    11,5 s
    9,2 s
    8,4 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    8,9
    9,4
    9,8