Używane BMW serii 3 E36 (1991-2000)

Nabywcy najczęściej wybierają między sedanem a coupe. Kombi cieszy się w przypadku tego modelu umiarkowaną popularnością, a kabriolet – minimalnym zainteresowaniem.
Nabywcy najczęściej wybierają między sedanem a coupe. Kombi cieszy się w przypadku tego modelu umiarkowaną popularnością, a kabriolet – minimalnym zainteresowaniem.Motor
Pozycja za kierownicą jest niska i sportowa, a kokpit zwrócony w stronę kierowcy. Trudno o dwa identycznie wyposażone samochody – liczba opcji szła w dziesiątki. Na zdjęciu wersja 328i sprzed liftingu.
Pozycja za kierownicą jest niska i sportowa, a kokpit zwrócony w stronę kierowcy. Trudno o dwa identycznie wyposażone samochody – liczba opcji szła w dziesiątki. Na zdjęciu wersja 328i sprzed liftingu.Motor
Wbrew pozorom, E36 nie jest wcale proste w budowie. Wymaga mechanika z doświadczeniem

Zobacz również:

    BMW serii 3 E36 - podsumowanie

    BMW serii 3 E36 (1991-2000)

    Wersja kombi: aż 4 lata BMW kazało czekać na prezentację wersji Touring. Produkowano je od 1995 r. do 1999 r., nie pokazano odmiany M3.
    Wersja kombi: aż 4 lata BMW kazało czekać na prezentację wersji Touring. Produkowano je od 1995 r. do 1999 r., nie pokazano odmiany M3.Motor
    Wersja cabrio: kabrioleta produkowano w latach 1993-1999, również jako M3 (tylko ok. 3,2 tys. sztuk). Trudny w zakupie. Nie było diesla.
    Wersja cabrio: kabrioleta produkowano w latach 1993-1999, również jako M3 (tylko ok. 3,2 tys. sztuk). Trudny w zakupie. Nie było diesla.Motor
    BMW serii 3 E30 produkowano w latach 1982-1994.
    BMW serii 3 E30 produkowano w latach 1982-1994.Motor
    Korozja wychodzi na wierzch. Rdzewieją błotniki, przedni i tylny pas oraz progi.
    Korozja wychodzi na wierzch. Rdzewieją błotniki, przedni i tylny pas oraz progi.Motor
    Nowsze i starsze egzemplarze różnią się bardzo niewiele. Można rozpoznać je jedynie po pomarańczowych lub białych kierunkowskazach.
    Nowsze i starsze egzemplarze różnią się bardzo niewiele. Można rozpoznać je jedynie po pomarańczowych lub białych kierunkowskazach.Motor
    Do E36 oferowano ogromną liczbę opcji i mnóstwo odcieni lakieru. Nie kupujmy elementów blacharskich „na oko”!
    Do E36 oferowano ogromną liczbę opcji i mnóstwo odcieni lakieru. Nie kupujmy elementów blacharskich „na oko”!Motor
    Na wewnętrznej stronie klapy bagażnika przewidziano miejsce na zestaw narzędzi.
    Na wewnętrznej stronie klapy bagażnika przewidziano miejsce na zestaw narzędzi.Motor
    Ma 435 l, a wygląda, jakby był mniejszy – bagażnik sedana wyróżnia się dość nieregularnym kształtem. W kombi nie jest lepiej.
    Ma 435 l, a wygląda, jakby był mniejszy – bagażnik sedana wyróżnia się dość nieregularnym kształtem. W kombi nie jest lepiej.Motor
    Plastikowe tyły foteli przednich zmniejszają realną przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu.
    Plastikowe tyły foteli przednich zmniejszają realną przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu.Motor
    Fotele mimo upływu lat wyglądają dobrze: straciły kolorystykę, ale się nie podarły.
    Fotele mimo upływu lat wyglądają dobrze: straciły kolorystykę, ale się nie podarły.Motor
    W latach 90. nie było to nic dziwnego: nawet auta premium bazowo miały korbki.
    W latach 90. nie było to nic dziwnego: nawet auta premium bazowo miały korbki.Motor
    Przegrzewa się - obserwuj wskaźniki! Najczęściej dzieje się to w autach 6-cylindrowych.
    Przegrzewa się - obserwuj wskaźniki! Najczęściej dzieje się to w autach 6-cylindrowych.Motor
    Wskaźnik diodowy pokazuje, ile czasu zostało do przeglądu. Czerwona dioda – do serwisu!
    Wskaźnik diodowy pokazuje, ile czasu zostało do przeglądu. Czerwona dioda – do serwisu!Motor
    Pozycja za kierownicą jest niska i sportowa, a kokpit zwrócony w stronę kierowcy. Trudno o dwa identycznie wyposażone samochody – liczba opcji szła w dziesiątki. Na zdjęciu wersja 328i sprzed liftingu.
    Pozycja za kierownicą jest niska i sportowa, a kokpit zwrócony w stronę kierowcy. Trudno o dwa identycznie wyposażone samochody – liczba opcji szła w dziesiątki. Na zdjęciu wersja 328i sprzed liftingu.Motor
    Nabywcy najczęściej wybierają między sedanem a coupe. Kombi cieszy się w przypadku tego modelu umiarkowaną popularnością, a kabriolet – minimalnym zainteresowaniem.
    Nabywcy najczęściej wybierają między sedanem a coupe. Kombi cieszy się w przypadku tego modelu umiarkowaną popularnością, a kabriolet – minimalnym zainteresowaniem.Motor
    Następca E36 to E46 – pozostał w produkcji do 2006 r.
    Następca E36 to E46 – pozostał w produkcji do 2006 r.Motor
    Uwaga na E36 z lampami przerobionymi „a'la ksenony”. Diagnosta z pewnością to zauważy.
    Uwaga na E36 z lampami przerobionymi „a'la ksenony”. Diagnosta z pewnością to zauważy.Motor
    6-cylindrowe silniki imponująco prezentują się pod maską. Są też wyjątkowo udane.
    6-cylindrowe silniki imponująco prezentują się pod maską. Są też wyjątkowo udane.Motor
    • Korozja - na szczęście rzadko na elementach konstrukcyjnych.
    • Przegrzewanie się silników. Przyczyny: zaniedbywanie wymiany pompy wody, pękający zbiorniczek wyrównawczy i uszkodzone sprzęgło wentylatora chłodnicy.
    • Stuki z układu napędowego - często to wina krzyżaka na wale.
    • Uszkodzenia wybieraka skrzyni biegów.
    • Wycie tylnego mostu.
    • Usterki elektryki.
    • Znakomite silniki i prowadzenie.
    • Wysoka trwałość mechaniki.
    • Świetne zaopatrzenie w części zamienne.
    • Nadwozie koroduje.
    • Diesel 2.5 tds ma już sporą listę nieusuwalnych usterek.
    • Znacząca liczba samochodów ma przeszłość powypadkową.
    • Kombi w wersji 325i lub 328i.
    • Coupe z 4-cylindrowym silnikiem 318is - doskonale wyważone i naprawdę szybkie.
    • Sedana z początku produkcji jako "młodego klasyka".
    • Tanich coupe, w szczególności z instalacją gazową.
    • Wersji z dieslem 2.5, zwłaszcza z "automatem".
    • Archaicznych silników 1.6 i 1.8 - radość z jazdy żadna.

    Dane techniczne: BMW serii 3 E36 (1991-2000) - wersje benzynowe cz. I

    Wersja
    316i
    318i
    318is
    320i
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1596 cm3
    1796 cm3
    1796 cm3
    1991 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/8
    R4/16
    R6/24
    Moc maksymalna
    102 KM
    116 KM
    140 KM
    150 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    150 Nm
    168 Nm
    180 Nm
    190 Nm
    Osiągi
     
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    195 km/h
    201 km/h
    213 km/h
    214 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    12,7 s
    11,3 s
    10,2 s
    9,9 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    8,5
    8,9
    9,0
    10,5

    Dane techniczne: BMW serii 3 E36 (1991-2000) - wersje benzynowe cz. II

    Wersja
    323i
    325i
    328i
    M3
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    2494 cm3
    2494 cm3
    2793 cm3
    2990 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R6/24
    R6/24
    R6/24
    R6/24
    Moc maksymalna
    170 KM
    192 KM
    193 KM
    286 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    245 Nm
    245 Nm
    280 Nm
    320 Nm
    Osiągi
     
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    227 km/h
    233 km/h
    236 km/h
    250 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    8,0 s
    8,0 s
    7,3 s
    6,0 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    11,0
    10,1
    11,2
    11,8

    Dane techniczne: BMW serii 3 E36 (1991-2000) - wersje wysokoprężne

    Wersja
    318 td
    325 td
    325 tds
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1665 cm3
    2497 cm3
    2497 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R6/12
    R6/12
    Moc maksymalna
    90 KM
    116 KM
    143 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    190 Nm
    222 Nm
    260 Nm
    Osiągi
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    182 km/h
    198 km/h
    214 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    14,2 s
    12,0 s
    10,4 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    6,5
    8,0
    8,1