Używane BMW serii 3 E36 (1991-2000)

Nabywcy najczęściej wybierają między sedanem a coupe. Kombi cieszy się w przypadku tego modelu umiarkowaną popularnością, a kabriolet – minimalnym zainteresowaniem.
Nabywcy najczęściej wybierają między sedanem a coupe. Kombi cieszy się w przypadku tego modelu umiarkowaną popularnością, a kabriolet – minimalnym zainteresowaniem.Motor
Pozycja za kierownicą jest niska i sportowa, a kokpit zwrócony w stronę kierowcy. Trudno o dwa identycznie wyposażone samochody – liczba opcji szła w dziesiątki. Na zdjęciu wersja 328i sprzed liftingu.
Pozycja za kierownicą jest niska i sportowa, a kokpit zwrócony w stronę kierowcy. Trudno o dwa identycznie wyposażone samochody – liczba opcji szła w dziesiątki. Na zdjęciu wersja 328i sprzed liftingu.Motor
Wbrew pozorom, E36 nie jest wcale proste w budowie. Wymaga mechanika z doświadczeniem

BMW serii 3 E36 - podsumowanie

BMW serii 3 E36 (1991-2000)

Wersja kombi: aż 4 lata BMW kazało czekać na prezentację wersji Touring. Produkowano je od 1995 r. do 1999 r., nie pokazano odmiany M3.
Wersja kombi: aż 4 lata BMW kazało czekać na prezentację wersji Touring. Produkowano je od 1995 r. do 1999 r., nie pokazano odmiany M3.Motor
Wersja cabrio: kabrioleta produkowano w latach 1993-1999, również jako M3 (tylko ok. 3,2 tys. sztuk). Trudny w zakupie. Nie było diesla.
Wersja cabrio: kabrioleta produkowano w latach 1993-1999, również jako M3 (tylko ok. 3,2 tys. sztuk). Trudny w zakupie. Nie było diesla.Motor
BMW serii 3 E30 produkowano w latach 1982-1994.
BMW serii 3 E30 produkowano w latach 1982-1994.Motor
Korozja wychodzi na wierzch. Rdzewieją błotniki, przedni i tylny pas oraz progi.
Korozja wychodzi na wierzch. Rdzewieją błotniki, przedni i tylny pas oraz progi.Motor
Nowsze i starsze egzemplarze różnią się bardzo niewiele. Można rozpoznać je jedynie po pomarańczowych lub białych kierunkowskazach.
Nowsze i starsze egzemplarze różnią się bardzo niewiele. Można rozpoznać je jedynie po pomarańczowych lub białych kierunkowskazach.Motor
Do E36 oferowano ogromną liczbę opcji i mnóstwo odcieni lakieru. Nie kupujmy elementów blacharskich „na oko”!
Do E36 oferowano ogromną liczbę opcji i mnóstwo odcieni lakieru. Nie kupujmy elementów blacharskich „na oko”!Motor
Na wewnętrznej stronie klapy bagażnika przewidziano miejsce na zestaw narzędzi.
Na wewnętrznej stronie klapy bagażnika przewidziano miejsce na zestaw narzędzi.Motor
Ma 435 l, a wygląda, jakby był mniejszy – bagażnik sedana wyróżnia się dość nieregularnym kształtem. W kombi nie jest lepiej.
Ma 435 l, a wygląda, jakby był mniejszy – bagażnik sedana wyróżnia się dość nieregularnym kształtem. W kombi nie jest lepiej.Motor
Plastikowe tyły foteli przednich zmniejszają realną przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu.
Plastikowe tyły foteli przednich zmniejszają realną przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu.Motor
Fotele mimo upływu lat wyglądają dobrze: straciły kolorystykę, ale się nie podarły.
Fotele mimo upływu lat wyglądają dobrze: straciły kolorystykę, ale się nie podarły.Motor
W latach 90. nie było to nic dziwnego: nawet auta premium bazowo miały korbki.
W latach 90. nie było to nic dziwnego: nawet auta premium bazowo miały korbki.Motor
Przegrzewa się - obserwuj wskaźniki! Najczęściej dzieje się to w autach 6-cylindrowych.
Przegrzewa się - obserwuj wskaźniki! Najczęściej dzieje się to w autach 6-cylindrowych.Motor
Wskaźnik diodowy pokazuje, ile czasu zostało do przeglądu. Czerwona dioda – do serwisu!
Wskaźnik diodowy pokazuje, ile czasu zostało do przeglądu. Czerwona dioda – do serwisu!Motor
Pozycja za kierownicą jest niska i sportowa, a kokpit zwrócony w stronę kierowcy. Trudno o dwa identycznie wyposażone samochody – liczba opcji szła w dziesiątki. Na zdjęciu wersja 328i sprzed liftingu.
Pozycja za kierownicą jest niska i sportowa, a kokpit zwrócony w stronę kierowcy. Trudno o dwa identycznie wyposażone samochody – liczba opcji szła w dziesiątki. Na zdjęciu wersja 328i sprzed liftingu.Motor
Nabywcy najczęściej wybierają między sedanem a coupe. Kombi cieszy się w przypadku tego modelu umiarkowaną popularnością, a kabriolet – minimalnym zainteresowaniem.
Nabywcy najczęściej wybierają między sedanem a coupe. Kombi cieszy się w przypadku tego modelu umiarkowaną popularnością, a kabriolet – minimalnym zainteresowaniem.Motor
Następca E36 to E46 – pozostał w produkcji do 2006 r.
Następca E36 to E46 – pozostał w produkcji do 2006 r.Motor
Uwaga na E36 z lampami przerobionymi „a'la ksenony”. Diagnosta z pewnością to zauważy.
Uwaga na E36 z lampami przerobionymi „a'la ksenony”. Diagnosta z pewnością to zauważy.Motor
6-cylindrowe silniki imponująco prezentują się pod maską. Są też wyjątkowo udane.
6-cylindrowe silniki imponująco prezentują się pod maską. Są też wyjątkowo udane.Motor
  • Korozja - na szczęście rzadko na elementach konstrukcyjnych.
  • Przegrzewanie się silników. Przyczyny: zaniedbywanie wymiany pompy wody, pękający zbiorniczek wyrównawczy i uszkodzone sprzęgło wentylatora chłodnicy.
  • Stuki z układu napędowego - często to wina krzyżaka na wale.
  • Uszkodzenia wybieraka skrzyni biegów.
  • Wycie tylnego mostu.
  • Usterki elektryki.
  • Znakomite silniki i prowadzenie.
  • Wysoka trwałość mechaniki.
  • Świetne zaopatrzenie w części zamienne.
  • Nadwozie koroduje.
  • Diesel 2.5 tds ma już sporą listę nieusuwalnych usterek.
  • Znacząca liczba samochodów ma przeszłość powypadkową.
  • Kombi w wersji 325i lub 328i.
  • Coupe z 4-cylindrowym silnikiem 318is - doskonale wyważone i naprawdę szybkie.
  • Sedana z początku produkcji jako "młodego klasyka".
  • Tanich coupe, w szczególności z instalacją gazową.
  • Wersji z dieslem 2.5, zwłaszcza z "automatem".
  • Archaicznych silników 1.6 i 1.8 - radość z jazdy żadna.

Dane techniczne: BMW serii 3 E36 (1991-2000) - wersje benzynowe cz. I

Wersja
316i
318i
318is
320i
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1596 cm3
1796 cm3
1796 cm3
1991 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/8
R4/16
R6/24
Moc maksymalna
102 KM
116 KM
140 KM
150 KM
Maksymalny moment obrotowy
150 Nm
168 Nm
180 Nm
190 Nm
Osiągi
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
195 km/h
201 km/h
213 km/h
214 km/h
Przysp. 0-100 km/h
12,7 s
11,3 s
10,2 s
9,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
8,5
8,9
9,0
10,5

Dane techniczne: BMW serii 3 E36 (1991-2000) - wersje benzynowe cz. II

Wersja
323i
325i
328i
M3
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
2494 cm3
2494 cm3
2793 cm3
2990 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
R6/24
R6/24
R6/24
Moc maksymalna
170 KM
192 KM
193 KM
286 KM
Maksymalny moment obrotowy
245 Nm
245 Nm
280 Nm
320 Nm
Osiągi
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
227 km/h
233 km/h
236 km/h
250 km/h
Przysp. 0-100 km/h
8,0 s
8,0 s
7,3 s
6,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
11,0
10,1
11,2
11,8

Dane techniczne: BMW serii 3 E36 (1991-2000) - wersje wysokoprężne

Wersja
318 td
325 td
325 tds
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1665 cm3
2497 cm3
2497 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R6/12
R6/12
Moc maksymalna
90 KM
116 KM
143 KM
Maksymalny moment obrotowy
190 Nm
222 Nm
260 Nm
Osiągi
 
 
 
Prędkość maksymalna
182 km/h
198 km/h
214 km/h
Przysp. 0-100 km/h
14,2 s
12,0 s
10,4 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,5
8,0
8,1