Porównanie: BMW 114i, BMW 116i

Z lewej strony - BMW 114i, z prawej - BMW 116i.
Z lewej strony - BMW 114i, z prawej - BMW 116i.Motor
BMW 114i: Kupujący „jedynkę” z bazowym silnikiem nie jest skazany na ubogie wyposażenie. Seryjne jest bowiem niezłe, a dokupić można właściwie wszystkie dodatki.
BMW 114i: Kupujący „jedynkę” z bazowym silnikiem nie jest skazany na ubogie wyposażenie. Seryjne jest bowiem niezłe, a dokupić można właściwie wszystkie dodatki.Motor
BMW 116i: Czarny kokpit jest praktyczniejszy od beżowego, a dzięki wielu aluminiowym wstawkom nie wygląda smutno. Poręczność kierownicy i ergonomia – na medal.
BMW 116i: Czarny kokpit jest praktyczniejszy od beżowego, a dzięki wielu aluminiowym wstawkom nie wygląda smutno. Poręczność kierownicy i ergonomia – na medal.Motor

BMW 114i, BMW 116i - podsumowanie

BMW 114i, BMW 116i

Świetnie zestopniowana i precyzyjna skrzynia zachęca do częstej zmiany biegów.
Świetnie zestopniowana i precyzyjna skrzynia zachęca do częstej zmiany biegów.Motor
Wbrew pozorom fotele świetnie trzymają w łukach. Dopłata za skórę to niemal 7 tys. zł.
Wbrew pozorom fotele świetnie trzymają w łukach. Dopłata za skórę to niemal 7 tys. zł.Motor
BMW 114i: Kupujący „jedynkę” z bazowym silnikiem nie jest skazany na ubogie wyposażenie. Seryjne jest bowiem niezłe, a dokupić można właściwie wszystkie dodatki.
BMW 114i: Kupujący „jedynkę” z bazowym silnikiem nie jest skazany na ubogie wyposażenie. Seryjne jest bowiem niezłe, a dokupić można właściwie wszystkie dodatki.Motor
BMW 116i łatwo odróżnić od bazowej odmiany dzięki matowej końcówce wydechu.
BMW 116i łatwo odróżnić od bazowej odmiany dzięki matowej końcówce wydechu.Motor
Z lewej strony - BMW 114i, z prawej - BMW 116i.
Z lewej strony - BMW 114i, z prawej - BMW 116i.Motor
Kierowca może konfigurować tryb Eco, widzi też, jak bardzo wykorzystuje jego potencjał.
Kierowca może konfigurować tryb Eco, widzi też, jak bardzo wykorzystuje jego potencjał.Motor
Po 114i nie należy się spodziewać sportowych wrażeń – program ekologiczny jest tu najbardziej odpowiedni.
Po 114i nie należy się spodziewać sportowych wrażeń – program ekologiczny jest tu najbardziej odpowiedni.Motor
Duży zakres regulacji fotela i kierownicy pozwala każdemu zająć wygodną pozycję.
Duży zakres regulacji fotela i kierownicy pozwala każdemu zająć wygodną pozycję.Motor
BMW 116i: Czarny kokpit jest praktyczniejszy od beżowego, a dzięki wielu aluminiowym wstawkom nie wygląda smutno. Poręczność kierownicy i ergonomia – na medal.
BMW 116i: Czarny kokpit jest praktyczniejszy od beżowego, a dzięki wielu aluminiowym wstawkom nie wygląda smutno. Poręczność kierownicy i ergonomia – na medal.Motor
Do sprawiającego tyle radości z jazdy auta zdecydowanie bardziej pasuje mocniejsza jednostka. Ale to słabsza czyni „jedynkę” przystępną cenowo.
Do sprawiającego tyle radości z jazdy auta zdecydowanie bardziej pasuje mocniejsza jednostka. Ale to słabsza czyni „jedynkę” przystępną cenowo.Motor
Jeśli nie szukasz sportowych wrażeń, a mimo to chcesz mieć BMW, model 114i jest dla ciebie.
Jeśli nie szukasz sportowych wrażeń, a mimo to chcesz mieć BMW, model 114i jest dla ciebie.Motor

Dane techniczne: BMW 114i, BMW 116i

Dane techniczne
BMW 114i
BMW 116i
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1598 cm3
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
102 KM/4000
136 KM/4400
Maks. moment obr.
180 Nm/1100
220 Nm/1350
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
Masa/ładowność
1290/530 kg
1290/530 kg
Opony
195/55 R16
195/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
195 km/h
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,2 s
8,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,2/4,8/5,7
7,1/4,6/5,5
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,6 s
8,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
9,0/6,8
8,8/6,7
Cena wersji podstawowej*
93 300 zł
100 300 zł
Cena
93 300 zł
100 300 zł
*z tym samym silnikiem