Reklama

Car of the Year 2022. Znamy finalistów

Cupra Born, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Peugeot 308, Renault Megane e-Tech i Skoda Enyaq iV - tak prezentuje się siódemka finalistów najstarszego i najbardziej prestiżowego konkursu na najlepszy samochód w Europie - Car of the Year. Zwycięzcę poznamy 28 lutego 2022 roku.

Zaledwie 11 edycji konkursu Car of the Year minęło od czasu, gdy w jego finałowej siódemce po raz pierwszy pojawił się samochód elektryczny - Nissan Leaf. Koniec końców - Car of the Year 2011. O tym, jak skrajne wzbudzał emocje wśród jurorów najlepiej świadczy fakt, że od trzech uzyskał najwyższą ocenę 10 punktów, a od 9 - 0 punktów. Tytułu Samochodu Roku 2011 nie zdobył przez nokaut, jak dwa lata później Volkswagen Golf, który drugą parę bliźniaków Toyotę GT86/Subaru BRZ pokonał różnicą 212 punktów. Nissan Leaf wyprzedził Alfę Romeo Giuliettę zaledwie 9 punktami.

Reklama

W gronie finalistów Car of the Year 2022 jest aż 6 samochodów elektrycznych - kompaktowe Cupra Born i Renault Megane e-Tech oraz SUV-y - Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Ford Mustang Mach-E oraz Skoda Enyaq iV. Samotnym okrętem, który płynie pod prąd fali elektryczności jest tylko Peugeot 308. Niedługo również on doczeka się wersji z elektrycznym układem napędowym. Nadreprezentacja SUV-ów też nie pozostawia złudzenia, w którym kierunku wciąż zmierza motoryzacyjny świat. Jak ktoś myślał, że popularność crossoverów dobiegła końca, był w błędzie. Także dlatego, że nie ma lepszej konstrukcji niż crossover czy SUV, żeby w ich nadwoziu upchnąć elementy elektrycznego układu napędowego.

Nawet jeśli Ford, Hyundai, Kia, Peugeot, Renault i Skoda to wciąż marki, którym należy się miano popularnych (czytaj - przystępnych cenowo), Mustang Mach-E, Ioniq 5, EV6, 308, Megane e-Tech czy Enyaq iV do tanich nie należą i - z pewnością - nieprędko zawojują polskie i europejskie drogi tak, jak na przykład zdobywca tytułu Car of the Year 2004 - Fiat Panda.

Cena najtańszego z finalistów - Peugeota 308 - zaczyna się od niemal 90 tys. złotych. Pozostałe modele są o blisko lub nawet o ponad 100 tys. zł droższe. Niestety, to również obrazuje kierunek, w którym zmierza motoryzacja. Tanio już było.

Jury Car of the Year liczy 61 członków, wśród nich jest 6 kobiet. Dziennikarze reprezentują 23 kraje. W drugim etapie głosowania każdy z jurorów ma do podziału 25 punktów. Najlepszemu autu może dać maksymalnie 10 punktów, dwa pierwsze samochody nie mogą otrzymać ich tyle samo i minimum 5 autom jurorzy muszą przydzielić punkty.

  • 1. Aiways U5
  • 2. Audi Q4 E-tron/Q4 E-tron Sportback
  • 3. Audi E-tron GT/RS E-tron GT
  • 4. BMW 2 Series Coupé
  • 5. BMW 2 Series Active Tourer
  • 6. BMW i4
  • 7. BMW iX
  • 8. Cupra Born
  • 9. Dacia Spring
  • 10. DS 4
  • 11. DS 9
  • 12. Ford Mustang Mach-E (awans)
  • 13. Honda HR-V
  • 14. Hyundai Bayon
  • 15. Hyundai Ioniq 5 (awans)
  • 16. Kia EV6 (awans)
  • 17. Lexus NX
  • 18. Lynk&Co 01
  • 19. Maserati MC20
  • 20. McLaren Artura
  • 21. Mercedes-Benz C Class
  • 22. Mercedes-Benz EQS
  • 23. Mercedes-Benz T Class / Renault Kangoo
  • 24. MG EHS
  • 25. MG Marvel R
  • 26. Nissan Qashqai
  • 27. Opel Mokka
  • 28. Peugeot 308
  • 29. Renault Arkana
  • 30. Renault Mégane E-Tech (awans)
  • 31. Škoda Fabia
  • 32. Škoda Enyaq iV (awans)
  • 33. Subaru Outback
  • 34. Tesla Model Y
  • 35. Toyota Yaris Cross
  • 36. Toyota Highlander
  • 37. Volkswagen ID.4
  • 38. Volkswagen Caddy
  • 39. Volkswagen T7 Multivan






 


INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL