Reklama

Typowe usterki z sieci

Internetowe fora to dobre źródło informacji o typowych usterkach aut i sposobach ich usuwania. Uwaga! Niektóre pomysły forumowiczów mogą okazać się szkodliwe.

Internet na dobre wszedł do motoryzacyjnego krajobrazu. Kierowcy planujący zmianę samochodu znacznie częściej odwiedzają popularne portale ogłoszeniowe niż giełdy czy komisy. Jednak sieć to również narzędzie pozwalające zminimalizować ryzyko błędnej diagnozy usterek.

Pomocą służą tu fora dyskusyjne dotyczące konkretnych marek lub modeli aut. Są one miejscem wymiany doświadczeń ogromnej liczby entuzjastów danego samochodu. Dlatego szanse znalezienia osoby, która miała już do czynienia z konkretną usterką, są bardzo duże. A jeśli problem jest powszechną bolączką modelu, można niemal z góry założyć, że rozwiązanie znajduje się gdzieś na forum. W niektórych przypadkach użytkownicy ze smykałką do majsterkowania przygotowują nawet instruktaże wyjaśniające krok po kroku, jak wykonać daną naprawę.

Reklama

Jednak odnalezienie poszukiwanej recepty bywa naprawdę trudne. Przyczyną jest bałagan panujący na niektórych forach. Przy czym im większą popularnością cieszy się dany samochód, tym większe prawdopodobieństwo natrafienia na chaos, w którym każdy rozmawia na inny temat. Pozostali użytkownicy nie zawsze bywają pomocni, prośby o pomoc kwitując sakramentalnym stwierdzeniem: "to już było".

Diametralnie inaczej wygląda kultura dyskusji na forach dotyczących niszowych samochodów. Z zasady ich właściciele to najczęściej pasjonaci, którzy lubią dzielić się posiadaną wiedzą. Dodatkowym atutem miejsc uczęszczanych przez hobbystów jest to, że z reguły wracają oni na forum po wyeliminowaniu usterki, pisząc, w jaki sposób udało się ją usunąć. Plagą dyskusji dotyczących popularnych aut są bowiem posty zawierające litanię objawów awarii, jednak pozbawione wskazania sposobu jej usunięcia. Po wyeliminowaniu defektu użytkownicy po prostu tracą zainteresowanie forum aż do kolejnej awarii.

Jednak forumowicze pomagają sobie nie tylko w świecie wirtualnym, ale i w tym prawdziwym. Jedną z popularniejszych form takiej współpracy jest darmowe lub symbolicznie płatne sczytanie błędów za pomocą komputera diagnostycznego do danego modelu. Zaskakujące, jak wielu kierowców posiada takie urządzenia - w prawie każdym większym mieście znaleźć można pomocną dłoń.

Trudno sobie wyobrazić, by internet mógł zastąpić profesjonalnego diagnostę. Jednak świetnie sprawdzi się jako jego uzupełnienie i źródło wiedzy o konkretnym modelu.

Z forów internetowych zebraliśmy szereg typowych defektów popularnych samochodów używanych oraz sposoby forumowiczów na usuwanie tych usterek. Prezentujemy je na kolejnych podstronach:


Alfa Romeo 159 (2005-2011)

Alfa Romeo 159 to wyraźny skok jakościowy względem modelu 156.

ŁAŃCUCH ROZRZĄDU: w samochodach z silnikami benzynowymi JTS problematyczny jest łańcuch rozrządu, który często ulega rozciągnięciom.

SKRZYNIA BIEGÓW działa nieprawidłowo, biegi ciężko "wchodzą". Za usterkę najczęściej odpowiedzialny jest wadliwy układ linek wybieraka. Zdarzają się jednak przypadki, w których dochodzi do zapowietrzenia sprzęgła.

UKŁAD KLIMATYZACJI emituje niepokojące dźwięki (brzęczenie lub zgrzytanie). To częsty problem 159 spowodowany brakiem lub niskim poziomem czynnika chłodzącego. Z uwagi na niezbyt szczelny układ, ma on tendencję do uciekania. Konieczne uzupełnienie czynnika.

CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA jest awaryjny w autach z silnikiem Diesla. Objaw usterki to szalejący zegar ciśnienia doładowania.

UWAGA: pompa wspomagania wyje, słychać wyraźne bulgotanie płynu. Należy wymienić zbiorniczek wyrównawczy i zalać płynem "czerwonym".

Informacje pochodzą ze stron:

Audi A6 (2004-2011)

Łatwo znaleźć użytkownika z komputerem do aut grupy VW.

SILNIK 2.0 TDI PD montowany był również w tym aucie. Duże ryzyko awarii: usterek pompowtryskiwaczy czy głowic.

ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN. Oznaką jego awarii jest wyraźna utrata mocy i migająca kontrolka świec żarowych. Wielu forumowiczów czyści zatkany zawór zamiast go wymieniać.

ZAWIESZENIE PNEUMATYCZNE. Usterki miechów są rzadkie, ale kosztowne.

SKRZYNIE AUTOMATYCZNE: w A6 to element często ulegający awariom. Ich ryzyko jest największe w autach ze skrzynią Multitronic.

UWAGA: napinacz łańcucha rozrządu w 6-cylindrowych dieslach jest awaryjny. Naprawa jest trudna, ponieważ rozrząd jest przy ścianie grodziowej.

Informacje pochodzą ze stron:

BMW serii 3 (2005-2011)

Awarie trapiące silniki z E90 są szeroko opisane na forach.

TURBOSPRĘŻARKI w samochodach z silnikami wysokoprężnymi okazują się usterkowe. Problem w szczególności dotyczy aut z jednostką 2.0 M47.

CEWKI ZAPŁONOWE w samochodach z silnikami benzynowymi charakteryzują się niewielką trwałością.

MATA W FOTELU PASAŻERA odpowiadająca za wykrywanie jego obecności szwankuje - forumowicze często skarżą się na jej awarie.

SILNIK: potrafi zgasnąć w czasie jazdy. Przyczyną problemu jest usterka sterownika silnika. Dotyczy aut z dieslem.

UWAGA: woda we wnętrzu. Przyczyną jest odklejająca się mata wygłuszająca w drzwiach. Należy rozebrać boczek drzwi i przykleić ją ponownie.

Informacje pochodzą ze stron:

BMW serii 5 (2004-2011)

Wyeksploatowane diesle to gwarancja kosztownych usterek.

KLIMATYZACJA, a dokładniej wyłamane mocowania przewodów klimatyzacji przy wymienniku ciepła w kabinie. Naprawa jest droga z uwagi na konieczność demontażu deski.

TURBOSPRĘŻARKI O ZMIENNEJ GEOMETRII ŁOPATEK są awaryjne. Spokojny styl jazdy zwiększa ryzyko awarii. Aby zminimalizować wydatki, warto od czasu do czasu korzystać z pełnego zakresu obrotów.

ZAWIESZENIE: w kombi (E61) montowano samopoziomujące się zawieszenie. Na rynku wtórnym to ryzykowne rozwiązanie.

UWAGA: przysłony zmieniające długość dolotu często się urywają. Forumowicze radzą je usunąć. Po takiej operacji silnik dławi się do 1200 obr./min.

Informacje pochodzą ze stron:

Fiat Panda (2003-2012)

Panda to nieskomplikowana konstrukcja, której usterki można z powodzeniem samodzielnie usunąć.

DMUCHAWA głośno wyje? To częsta wada Pandy. Naprawa, choć możliwa, nie zawsze przynosi oczekiwany rezultat, a jest czynnością pracochłonną.

TERMOSTAT ulega awariom. Objawy są następujące: po osiągnięciu temperatury roboczej przez silnik następuje jej spadek i ponowne rozgrzewanie, a wskaźnik temperatury faluje.

SILNIK 1.3 M-JET. Problemy z tą jednostką napędową zaczynają się już przy próbie rozruchu - źle odpala przy deszczowej pogodzie - przyczyną jest wilgoć w filtrze paliwa. Ten niewielki silnik jest również bardzo wrażliwy na stan oleju. Jeśli był on wymieniany zbyt rzadko, użytkownik może spodziewać się znacznego przyspieszenia
zużycia łańcucha rozrządu.

ROZRUCH. Utrudnione odpalanie dotyczy aut z silnikiem 1.1. Ryzyko problemów jest największe w samochodach z instalacją LPG. Jednak jej brak nie oznacza koniec kłopotów z odpalaniem. Wyczyszczenie odpowietrznika par pomaga, ale nie usuwa usterki.

KLAMKI DRZWI: często się zacinają. Aby doraźnie pozbyć się problemu wystarczy użyć preparatu typu WD-40. Jednak w celu trwałego usunięcia usterki konieczne jest rozebranie klamki i wyczyszczenie rdzewiejących sprężyn.

UWAGA: woda we wnętrzu pojawia się z powodu zatkanych odpływów pod maską, dlatego nie ma gdzie uciekać i w rezultacie wlewa się do kabiny. Prostą receptą na naprawę jest ich udrożnienie.

Informacje pochodzą ze stron:

Citroen C5 (2001-2008)

Mało problematyczny i mało popularny - to najkrótsza charakterystyka Citroena C5.

HAMULEC POMOCNICZY w Citroenie nie jest zbyt trwały. Oprócz tego, że szybko się zużywa, nieraz działa nieprawidłowo i wymaga powtarzających się napraw.

OGRZEWANIE I NAWIEW generują usterki. Awaryjne są silniczki odpowiadające za sterowanie klapkami nawiewu. Z jednej strony leci zimne, z drugiej ciepłe powietrze.

ZAWIESZENIE: w C5 montowano tylko hydropneumatyczne zawieszenie. Jest trwałe, jednak zdarzają się wycieki z układu.

UWAGA: w egzemplarzach z filtrem cząstek stałych często dochodzi do jego zatykania się - szczególnie jeśli auto eksploatowane jest głównie w mieście.

Informacje pochodzą ze strony:


Ford Focus (2004-2011)

Porad dotyczących diesla 1.6 można też szukać na forach Peugeota i Citroena (silnik to konstrukcja PSA).

USZCZELNIACZ WYBIERAKA SKRZYNI BIEGÓW bywa kłopotliwy. W wyniku usterki dochodzi do poważnych wycieków oleju.

POMPA SPRZĘGŁA. Oznaką awarii jest olej cieknący po lewym pedale.

ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN w wersjach z dieslem bywa usterkowy - oznaką problemów jest utrata mocy.

TYLNE ZAWIESZENIE: w używanych egzemplarzach często jest wyeksploatowane. Kompakt Forda ma konstrukcję wielowahaczową.

UWAGA: awaryjne turbosprężarki w 1.6 TDCi. Częstą przyczyną usterki jest zatkane sitko w przewodzie doprowadzającym olej do turbiny.

Informacje pochodzą ze stron:

Ford Mondeo (2000-2007)

Największą bolączką są problemy z korozją, na które nie ma sposobu.

KLAPY W KOLEKTORZE SSĄCYM w silnikach 2.5 V6 często hałasują. Na forach dominuje jedna rada: usunąć.

STEROWNIK TURBOSPRĘŻARKI w 2.0 TDCi jest zintegrowany z turbiną. W przypadku awarii generuje to poważne koszy, ponieważ konieczna jest wymiana całości. Są jednak firmy podejmujące się naprawy. Na forach dostępne są poradniki, jak przeprowadzić ją we własnym zakresie.

ZACISKI HAMULCOWE: charakterystyczną usterką modelu są zapiekające się zaciski przy tylnych kołach.

UWAGA: w przypadku zużycia poduszek tylnej belki wymiana będzie trudna - konieczne jest ich wklejenie. Problem dotyczy aut z nadwoziem liftback.

Informacje pochodzą ze stron:

Honda Civic (2000-2006)

Na japońskim kompakcie można polegać. Uwaga na auta z LPG.

PEDAŁ SPRZĘGŁA. Jego skrzypienie to powszechne zjawisko w Civicu. Aby je wyeliminować, trzeba nasmarować wysprzęglik.

PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA. Stukanie dochodzące z przedniej części auta - na początku należy skontrolować stopień zużycia gum stabilizatora. Jeśli nadają się do eksploatacji, a stukanie nie ustaje, przyczyną jest usterka sprężyny kasującej luz na mocowaniu przekładni kierowniczej.

ŁOŻYSKA SKRZYNI BIEGÓW: wycie z okolic skrzyni biegów na 1. i 2. przełożeniu to oznaka wyeksploatowania łożysk w skrzyni.

UWAGA: urwana prawa półoś to częsty przypadek w Hondzie. Pod tłumikiem drgań półosi (gumowy ciężarek) zbiera się woda, w wyniku czego półoś koroduje.

Informacje pochodzą ze stron:

Jeep Grand Cherokee (2004-2010)

Forumowicze dzielą się poradami zarówno co do codziennej eksploatacji, jak i jazdy w terenie.

ROZRUSZNIK I AKUMULATOR. Rozrusznik jest awaryjny. Jeep potrzebuje dużo prądu. Nawet niewielkie spadki napięcia powodują problemy z elektryką. Grand Cherokee wymaga akumulatora w idealnym stanie, inaczej bywa kapryśny.

HAMULCE. Z uwagi na dużą masę samochodu, trwałość elementów układu hamulcowego jest niewielka - klocki i tarcze szybko się zużywają.

PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA: zdarzają się usterki samej przekładni, pojawiają się również problemy z wyjącą pompą wspomagania.

UWAGA: czujniki ciśnienia powietrza w oponach są awaryjne. Popularną radą na forach jest ich usunięcie, w myśl zasady: nie ma czujników, nie ma problemu.

Informacje pochodzą ze stron:

Mazda 6 (2002-2007)

Forumowicze doskonale znają typowe bolączki awaryjnych silników Diesla 2.0 MZR-CD.

WTRYSKIWACZE. Nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami to częsta usterka diesli 2.0 MZR-CD. O awarii świadczy zapach niedopalonego paliwa i woń spalin w kabinie.

PASEK WIELOROWKOWY w Maździe 6 często piszczy. Producent przeprowadził nawet akcję serwisową mającą na celu wyeliminowanie tej usterki. Przyczyną defektu okazują się śruby mocujące kompresor klimatyzacji.

SITKO POMPY OLEJU: ulega ono zalepieniu. Grozi to nawet zatarciem silnika! Wskazana regularna kontrola i czyszczenie

UWAGA: brak mocy przy zimnym silniku w autach z dieslem. Forumowicze radzą rozpoczęcie diagnostyki od skontrolowania stanu filtra paliwa i przepływomierza.

Informacje pochodzą ze stron:

Mazda MX-5 (1998-2005)

Hobbystyczny charakter roadstera Mazdy przyciąga do modelu głównie entuzjastów - dodatnie rzutuje to na kulturę forum.

PRZEWODY ZAPŁONOWE. Silnik dławi się na wolnych obrotach, odczuwalne są szarpnięcia. Przyczyną usterki mogą być zaśniedziałe przewody zapłonowe lub awaria świec.

SPRZĘGŁO w Maździe ma charakterystyczną specyfikę. Musi się ono nagrzać, zanim zacznie działać w sposób płynny. Dlatego szarpnięcia przy ruszaniu - choć niepokojące - nie muszą świadczyć o usterce.

USZCZELKI ulegają odkształceniom, niejednokrotnie są popękane. Powoduje to wlewanie się wody do wnętrza samochodu. Newralgiczne elementy przy których przeciekają uszczelki to połączenia dachu, ramki przedniej szyby oraz krawędzie drzwi.

KOROZJA NADWOZIA: atakuje końcówki progów, tylne nadkola oraz okolice tablicy rejestracyjnej.

UWAGA: awarie cewki zapłonowej to powszechny problem Mazdy. Rada użytkowników: możliwe jest dopasowanie cewki z modelu 323F, ale konieczna będzie zmiana wtyczki.

Informacje pochodzą ze stron:


Mercedes klasy C (2000-2007)

Usterki Mercedesa klasy C są doskonale rozpoznane. Na forum znaleźć można ich opisy: oznaki awarii i metody naprawy.

MODUŁ STERUJĄCY. W wyniku wycieków oleju przy wałku rozrządu olej kapie na wiązkę elektryczną. Ściekając po niej, niszczy wszystko na swojej drodze. Uwaga! To bardzo poważna usterka - W203 z zaolejonymi wtyczkami w module sterującym kwalifikuje się do wymiany silnika.

PRZEPUSTNICA: falowanie obrotów silnika oznacza konieczność wyczyszczenia przepustnicy.

BRAK PODCIŚNIENIA w zbiorniku paliwa spowodowany jest awarią zaworu odpowietrzającego.

SILNIK W C 200 CGI. Jest to jednostka benzynowa wyposażona w bezpośredni wtrysk. Ceną nowoczesności są zapiekające się wtryskiwacze.

SKRZYNIA BIEGÓW. W klasie C z manualną skrzynią szybko zużywa się moduł wybieraka. Wtedy dochodzi do wypadania 1. i 2. przełożenia.

UWAGA: korozja to poważny problem. Forumowicze radzą: niektóre W203 są ocynkowane i ten problem ich nie dotyczy. Rozpoznać je można po literze "C" na początku kodu lakieru.

Informacje pochodzą ze stron:

Mercedes klasy E (2002-2009)

Klasa E jest obszernie opisana na forach dyskusyjnych.

ELEKTRYKA. W samochodach sprzed liftingu montowany był duży i mały akumulator. Już niewielka różnica napięć powoduje nieprawidłowe działanie elektryki.

PASEK WIELOROWKOWY. Jego piszczenie to oznaka usterki napinacza.

HAMULCE. Sprawiają problemy w samochodach sprzed liftingu, gdzie moduł sterowania układu hamulcowego zaprogramowany jest na ograniczoną liczbę zatrzymań.

ZAWIESZENIE: opcjonalnie w W211 oferowane było pneumatyczne zawieszenie. Zdarzają się nieszczelności układu.

UWAGA: automatyczna skrzynia nie redukuje biegów, zapala się kontrolka check engine. Nie jest to usterka skrzyni, a czujnika położenia pedału przyspieszenia.

Informacje pochodzą ze stron:

Opel Astra (2004-2012)

Niektóre usterki kompaktowego Opla są takie same jak w Vectrze.

TURBOSPRĘŻARKA w samochodach z silnikiem 1.7 CDTI ma zmienną geometrię łopatek. Jeśli auto przechodzi w tryb awaryjny i słychać gwizd z turbosprężarki, oznacza to zatartą kierownicę powietrza.

SILNIK. W wersjach z jednostką 1.9 CDTI zdarza się, że gaśnie on w czasie jazdy. Po ponownym rozruchu komputer nie wyświetla żadnych błędów. Winny jest nieprawidłowo działający sterownik silnika.

KOROZJA: pojawia się na tylnej klapie i na krawędziach drzwi. W wielu autach usuwano problem w ramach gwarancji.

UWAGA: samochód z silnikiem 1.3 CDTI gaśnie od razu po uruchomieniu. Forumowicze diagnozują przyczynę: winna jest zepsuta pompa wysokiego ciśnienia paliwa.

Informacje pochodzą ze stron:

Opel Vectra (2002-2009)

Wokół Opla Vectry skupia się duża internetowa społeczność.

MODUŁ CIM jest usterkowy. Zapalenie się kontrolki z samochodem i kluczem oznacza awarię. Konieczna jest wymiana jednego z dwóch procesorów. Choć zdarzają się zwolennicy samodzielnej naprawy, odradzamy ją, ponieważ potrzebna jest kalibracja układu - odpowiada on za skręt kół.

REZYSTOR W UKŁADZIE NAWIEWU. Jeśli nadmuch powietrza działa tylko na najwyższym biegu, oznacza to usterkę rezystora - jest on przepalony.

SILNIKI DTI: jednostki o poj. 2,0 i 2,2 l mają wiele awarii m.in. piszczenie paska klinowego czy dziurawe rury dolotowe.

UWAGA: silnik 3.0 CDTI: trapią go poważne usterki, jak np. wypalanie się tłoków. Dodatkowo w wersji 177 KM ma wadę fabryczną (osiadanie tulei cylindrowych).

Informacje pochodzą ze stron:

Opel Zafira (2005-)

Rodzinny Opel dzieli wiele rozwiązań technicznych z Astrą. Dlatego część usterek jest wspólna dla tych modeli.

ZAWÓR STERUJĄCY PODCIŚNIENIEM W TURBOSPRĘŻARCE. Oznaką awarii jest wyraźna utrata mocy. W przypadku pojawienia się takich objawów, warto też skontrolować gumowe węże doprowadzające powietrze - często pękają. Problem dotyczy samochodów z silnikami wysokoprężnymi.

FILTR DPF: jego zatkanie w silniku 1.9 CDTI potrafi nawet unieruchomić samochód.

KOŁA ZMIENNYCH FAZ ROZRZĄDU I ZAWORY. Usterkę sygnalizuje stukanie zimnego silnika. Dotyczy aut z jednostką benzynową.

PASEK NAPĘDU OSPRZĘTU. Jego piszczenie to często wynik usterki rolki - szczególnie jeśli była już wymieniona na budżetowy zamiennik.

ZAWÓR EGR w 1.9 CDTI. Jeśli się zatkał, oprócz samego zaworu należy wyczyścić zespół klapy gaszącej i odetkać kolektor ssący.

UWAGA: awarie łożysk w skrzyni biegów dotyczą samochodów z silnikiem 1.9 CDTI. Forumowicze doradzają zakup tego elementu w serwisie Fiata, gdzie jest łatwo dostępny.

Informacje pochodzą ze stron:


Peugeot 207 (2006-2012)

Na forum względnie łatwo można znaleźć użytkownika Peugeota, który posiada komputer do aut koncernu Peugeot-Citroen.

KOMUNIKAT "ANTIPOLLUTION SYSTEM FAULT" jest wręcz legendą. Pojawia się dość często przy różnego rodzaju awariach, a oznaczać może praktycznie wszystko. Z tego powodu konieczna jest wizyta w serwisie i sczytanie błędów. Bez tego próby diagnozy to wróżenie z fusów.

UKŁAD CHŁODZENIA: największe ryzyko awarii w benzynowych silnikach 16V.

ŁAŃCUCH ROZRZĄDU w samochodach z silnikami THP sprawia kłopoty. Dlatego z rezerwą trzeba podchodzić do takich egzemplarzy pozbawionych dokumentacji serwisowej.

GŁOWICE w silnikach 1.4 VTi z początkowego okresu produkcji bywają problematyczne. Kłopoty opanowano w 2008 roku.

TURBOSPRĘŻARKA w autach z dieslem 1.6 HDi jest awaryjna (zatyka się przewód olejowy).

UWAGA: skrzypienie nadwozia to problem przejęty wprost z modelu 206. Jedyne, co można z tym zrobić, to nauczyć się żyć z dodatkowymi dźwiękami emitowanymi przez auto.

Informacje pochodzą ze stron:

Renault Laguna (2001-2007)

Liczne awarie sprawiają, że forum bywa nieodzownym towarzyszem kierowcy Laguny.

KARTY ZASTĘPUJĄCE KLUCZYK (system Hands Free, wyposażenie standardowe Laguny) są awaryjne. Wbrew pozorom to poważny problem - usterka potrafi nawet unieruchomić samochód. Psują się też czujniki w klamkach, do których dostaje się woda oraz port w który wsuwa się kartę.

KOŁO PASOWE NAPĘDU OSPRZĘTU. Jego awarie są powszechnym problemem wielu francuskich konstrukcji. Największe prawdopodobieństwo wystąpienia usterki dotyczy samochodów z silnikiem wysokoprężnym 2.2 dCi.

CEWKI ZAPŁONOWE w Lagunach krytykowane są za stosunkowo niedużą trwałość.

CZUJNIK ŚWIATEŁ COFANIA. pozornie to drobnostka. Jednak zdarzają się przypadki, że w wyniku jego awarii występują problemy z uruchomieniem silnika (gdy samochód jest na luzie).

POKŁADOWA ELEKTRONIKA: jej usterki w Lagunie są częste i liczne. Nie działa podświetlenie deski rozdzielczej czy przełącznik zespolony pod kierownicą.

UWAGA: przedwczesne zużycie turbosprężarek w autach z 1.9 dCi. Żywotność tego elementu wydłużyć można poprzez wymienianie oleju co 10 tys. km.

Informacje pochodzą ze stron:

Peugeot 307 (2001-2008)

Pożary to znak rozpoznawczy "307". Ich ryzyko jest jednak małe.

SKRZYNIA BIEGÓW. Utrudnione wrzucanie biegów spowodowane jest wyrabiającymi się linkami odpowiadającymi za wybór przełożenia. Zimą zdarzają sie przypadki ich zamarznięcia - wtedy wrzucenie biegu w ogóle nie jest możliwe.

TYLNA KLAPA się nie otwiera. Przyczyną najczęściej nie jest awaria samego zamka, a jego elektronicznego sterownika.

UKŁAD ZAPŁONOWY: w samochodach z silnikami benzynowymi szybkiemu zużyciu ulegają kasety zapłonowe.

UWAGA: manetka kierunkowskazów jest awaryjna - wyrabia się element plastikowy w przełączniku zespolonym. Naprawa nie jest trudna.

Informacje pochodzą ze stron:

Renault Megane (2002-2008)

Megane to popularny model na forach o francuskich autach.

KOŁO ZMIENNYCH FAZ ROZRZĄDU. Jego usterki są tak częste, że wiele wiadomości zawierających charakterystyczne objawy tej usterki (nagłe zgaśnięcie silnika, praca jednostki zbliżona do starego diesla) kwitowane jest po prostu skrótem "KZFR". Dotyczy aut z benzynowym silnikiem 1.6 16V.

PANEWKI I SYSTEM WTRYSKU w autach z silnikiem 1.5 dCi są usterkowe.

TURBOSPRĘŻARKA: usterki spowodowane są uszkodzeniami przewodu odprowadzającego opary paliwa - wirnik zasysa jego części.

UWAGA: powszechną usterką w Megane jest hałasujący pasek wielorowkowy. Forumowicze diagnozują: oznacza to awarię sprzęgła alternatora.

Informacje pochodzą ze stron:

Seat Leon (2005-2012)

W przypadku problemów porad można szukać na forach bliźniaczych konstrukcji koncernu VW.

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU. W razie jego awarii, pojawiają się problemy z rozruchem na ciepłym silniku.

ROZRZĄD. W samochodach z benzynowymi silnikami TSI sprawia liczne kłopoty. Awaryjny jest napinacz łańcucha rozrządu, jednak zdarzają się również rozciągnięcia samego łańcucha.

GŁOWICE: w samochodach z silnikami TSI w głowicach zbiera się nagar. W 2.0 TDI PD - zdarzają się jej pęknięcia.

UWAGA: zamek klapy bagażnika często się psuje. Choć to drobnostka, bywa irytująca. Na forum można znaleźć porady, jak najtaniej usunąć ten defekt.

Informacje pochodzą ze stron:


Tekst: Tymon Grabowski, Mateusz Zardzewiały; zdjęcia: Robert Brykała, archiwum


Kasowanie komunikatów serwisowych - PORADY

Diesel kontra benzyna - SAMOCHODY UŻYWANE

Motor

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy