Używany Ford Mondeo (2000-2007): benzyna kontra diesel

Paliwożerna wersja V6 czy oszczędny diesel?
Paliwożerna wersja V6 czy oszczędny diesel?Motor
Ford Mondeo 2.5 V6: wersja wyposażeniowa Ghia z drewnianymi wykończeniami była często łączona z silnikiem V6. Na zdjęciu model po liftingu – ma zmienione radio i sterowanie klimatyzacją automatyczną.
Ford Mondeo 2.5 V6: wersja wyposażeniowa Ghia z drewnianymi wykończeniami była często łączona z silnikiem V6. Na zdjęciu model po liftingu – ma zmienione radio i sterowanie klimatyzacją automatyczną.Motor
Ford Mondeo 2.0 TDCi: w dieslu nie ma co liczyć na bogate wyposażenie. Ogranicza się ono do klimatyzacji manualnej, elektrycznie sterowanych szyb i skórzanego obszycia kierownicy oraz gałki biegów.
Ford Mondeo 2.0 TDCi: w dieslu nie ma co liczyć na bogate wyposażenie. Ogranicza się ono do klimatyzacji manualnej, elektrycznie sterowanych szyb i skórzanego obszycia kierownicy oraz gałki biegów.Motor

Zobacz również:

    Ford Mondeo (2000-2007): benzyna kontra diesel

    Ford Mondeo 2.0 TDCi: w dieslu nie ma co liczyć na bogate wyposażenie. Ogranicza się ono do klimatyzacji manualnej, elektrycznie sterowanych szyb i skórzanego obszycia kierownicy oraz gałki biegów.
    Ford Mondeo 2.0 TDCi: w dieslu nie ma co liczyć na bogate wyposażenie. Ogranicza się ono do klimatyzacji manualnej, elektrycznie sterowanych szyb i skórzanego obszycia kierownicy oraz gałki biegów.Motor
    Koszt napraw silnika Diesla po 200 tys. km wyniósł ponad 10 tys. zł. Istny horror!
    Koszt napraw silnika Diesla po 200 tys. km wyniósł ponad 10 tys. zł. Istny horror!Motor
    Każde Mondeo koroduje. W tej walce człowiek zawsze przegra.
    Każde Mondeo koroduje. W tej walce człowiek zawsze przegra.Motor
    Zniszczone uszczelki bagażnika: klapa przecieka i podskakuje.
    Zniszczone uszczelki bagażnika: klapa przecieka i podskakuje.Motor
    Z radia 2 DIN zdejmuje się tylko fragment panelu. Zamiast włącznika podgrzewania foteli – otwór, zamiast wyłącznika ESP – zaślepka.
    Z radia 2 DIN zdejmuje się tylko fragment panelu. Zamiast włącznika podgrzewania foteli – otwór, zamiast wyłącznika ESP – zaślepka.Motor
    Wydatki na obydwa samochody w okresie 3 lat są sumarycznie bardzo podobne, ale w benzynowym rozkładają się równomiernie (każde tankowanie jest drogie), a w dieslu wystąpiły „punktowo” (nagromadzenie napraw).
    Wydatki na obydwa samochody w okresie 3 lat są sumarycznie bardzo podobne, ale w benzynowym rozkładają się równomiernie (każde tankowanie jest drogie), a w dieslu wystąpiły „punktowo” (nagromadzenie napraw).Motor
    Wspólny dla obu aut: przepastny bagażnik o pojemności aż 540 l można powiększyć do 1700 l. Prawdziwa mała ciężarówka.
    Wspólny dla obu aut: przepastny bagażnik o pojemności aż 540 l można powiększyć do 1700 l. Prawdziwa mała ciężarówka.Motor
    Układ samopoziomujący wymaga droższych amortyzatorów.
    Układ samopoziomujący wymaga droższych amortyzatorów.Motor
    To też punkt wspólny: maska otwierana kluczykiem. Obaj właściciele krytykują to rozwiązanie. Jak ją otworzyć, gdy pracuje silnik?
    To też punkt wspólny: maska otwierana kluczykiem. Obaj właściciele krytykują to rozwiązanie. Jak ją otworzyć, gdy pracuje silnik?Motor
    Średnia z 6 miesięcy, w przewadze ruch miejski (ok. 60%).
    Średnia z 6 miesięcy, w przewadze ruch miejski (ok. 60%).Motor
    W najmocniejszych wersjach układ stabilizacji ESP był seryjny. W przyciski podgrzewania foteli trudno trafić palcem.
    W najmocniejszych wersjach układ stabilizacji ESP był seryjny. W przyciski podgrzewania foteli trudno trafić palcem.Motor
    Ford Mondeo 2.5 V6: wersja wyposażeniowa Ghia z drewnianymi wykończeniami była często łączona z silnikiem V6. Na zdjęciu model po liftingu – ma zmienione radio i sterowanie klimatyzacją automatyczną.
    Ford Mondeo 2.5 V6: wersja wyposażeniowa Ghia z drewnianymi wykończeniami była często łączona z silnikiem V6. Na zdjęciu model po liftingu – ma zmienione radio i sterowanie klimatyzacją automatyczną.Motor
    Paliwożerna wersja V6 czy oszczędny diesel?
    Paliwożerna wersja V6 czy oszczędny diesel?Motor
    Mimo 6-biegowej skrzyni, wersja V6 zużywa w trasie 10 l/100 km. Średnio w cyklu mieszanym: 12 l.
    Mimo 6-biegowej skrzyni, wersja V6 zużywa w trasie 10 l/100 km. Średnio w cyklu mieszanym: 12 l.Motor
    W dieslu 2.0 występuje skrzynia 5-biegowa. Po liftingu z 2005 r. trafiały się auta 6-biegowe.
    W dieslu 2.0 występuje skrzynia 5-biegowa. Po liftingu z 2005 r. trafiały się auta 6-biegowe.Motor
    Mondeo V6 ma sześć biegów, ale dodatkowe przełożenie nie obniża spalania tak, jak się tego oczekuje.
    Mondeo V6 ma sześć biegów, ale dodatkowe przełożenie nie obniża spalania tak, jak się tego oczekuje.Motor

    Ford Mondeo 2.5 V6 (2005)

    Ford Mondeo 2.5 V6 (2005)
    Ford Mondeo 2.5 V6 (2005)Motor
    • Uszkodzenia układu IMRC (klapy w kolektorze zmieniające jego długość) - sprawny mechanik tanio je naprawi.
    • Za mały wydatek pompy wody - plastikowy wirnik wyrabia się, lepiej kupić nową pompę z metalowym wirnikiem.
    • Zatarcia silnika - tylko w wersjach przed liftingiem.

    Dane techniczne: Ford Mondeo 2.5 V6

     
    2.5 V6
    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    2495 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/24
    Moc maksymalna
    170 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    220 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    225 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,5 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    10,2

    Ford Mondeo 2.5 V6: zestawienie kosztów

    1. Koszty serwisu na dystansie 50 tys. km
    Opis czynności
    Koszt
    Wymiana pompy cieczy chłodzącej na zamiennik z metalowym wirnikiem
    500 zł
    Naprawa układu zmiennej długości kolektora ssącego IMRC
    100 zł
    Wymiana łączników stabilizatora i sworzni wahaczy z przodu
    350 zł
    Wymiana całego układu hamulcowego (klocki i tarcze z przodu i z tyłu)
    1400 zł
    Wymiana oleju – 4 razy
    1600 zł
    Inne wydatki (orientacyjnie)
    200 zł
    Suma kosztów serwisowania
    4150 zł
    2. Koszty paliwa
    średnie zużycie paliwa: 11,9 l/100 km
    średnia cena litra paliwa: 5,50 zł
    zużyte paliwo: 5950 l
    32 725 zł
    Podsumowanie kosztów
    Suma wydatków z punktów 1. i 2.
    36 875 zł
    Koszt 1 km na dystansie 50 tys. km
    0,73 zł

    Ford Mondeo 2.0 TDCi (2003)

    Ford Mondeo 2.0 TDCi (2003)
    Ford Mondeo 2.0 TDCi (2003)Motor
    • Uszkodzenia pompy wysokiego ciśnienia paliwa - opiłki z jej bieżni niszczą wtryskiwacze common rail. A regeneracja wtryskiwacza kosztuje nawet 800 zł.
    • Usterki zaworu recyrkulacji spalin (EGR).
    • Szybkie zużycie dwumasowego koła zamachowego - nie jest zbyt drogie, ale i niepokojąco mało trwałe (60-80 tys. km).

    Dane techniczne: Ford Mondeo 2.0 TDCi

     
    2.0 TDCi
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Moc maksymalna
    130 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    330 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    208 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,8 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    6,0

    Ford Mondeo 2.0 TDCi: zestawienie kosztów

    1. Koszty serwisu na dystansie 50 tys. km
    Opis czynności
    Koszt
    Wymiana sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym
    3100 zł
    Wymiana amortyzatorów z przodu, tulei wahaczy, łączników stabilizatora
    1600 zł
    Wymiana pompy wysokiego ciśnienia common rail (element regenerowany)
    2000 zł
    Regeneracja 3 wtryskiwaczy common rail Delphi – wymiana końcówek i zaworków, adaptacja
    2400 zł
    Wymiana zaworu recyrkulacji spalin uszkodzonego przez jazdę ze złym składem paliwa
    600 zł
    Wymiana oleju – 4 razy
    1200 zł
    Inne wydatki (orientacyjnie)
    500 zł
    Suma kosztów serwisowania
    11 400 zł
    2. Koszty paliwa
    Średnie zużycie paliwa: 7 l/100 km
    średnia cena litra paliwa: 5,50 zł
    zużyte paliwo: 3500 l
    19 250 zł
    Podsumowanie kosztów
    Suma wydatków z punktów 1. i 2.
    30 650 zł
    Koszt 1 km na dystansie 50 tys. km
    0,61 zł

    Ford Mondeo (2000-2007): benzyna kontra diesel - podsumowanie