Używany Ford Mondeo (2000-2007): benzyna kontra diesel

Paliwożerna wersja V6 czy oszczędny diesel?
Paliwożerna wersja V6 czy oszczędny diesel?Motor
Ford Mondeo 2.5 V6: wersja wyposażeniowa Ghia z drewnianymi wykończeniami była często łączona z silnikiem V6. Na zdjęciu model po liftingu – ma zmienione radio i sterowanie klimatyzacją automatyczną.
Ford Mondeo 2.5 V6: wersja wyposażeniowa Ghia z drewnianymi wykończeniami była często łączona z silnikiem V6. Na zdjęciu model po liftingu – ma zmienione radio i sterowanie klimatyzacją automatyczną.Motor
Ford Mondeo 2.0 TDCi: w dieslu nie ma co liczyć na bogate wyposażenie. Ogranicza się ono do klimatyzacji manualnej, elektrycznie sterowanych szyb i skórzanego obszycia kierownicy oraz gałki biegów.
Ford Mondeo 2.0 TDCi: w dieslu nie ma co liczyć na bogate wyposażenie. Ogranicza się ono do klimatyzacji manualnej, elektrycznie sterowanych szyb i skórzanego obszycia kierownicy oraz gałki biegów.Motor

Ford Mondeo (2000-2007): benzyna kontra diesel

Ford Mondeo 2.0 TDCi: w dieslu nie ma co liczyć na bogate wyposażenie. Ogranicza się ono do klimatyzacji manualnej, elektrycznie sterowanych szyb i skórzanego obszycia kierownicy oraz gałki biegów.
Ford Mondeo 2.0 TDCi: w dieslu nie ma co liczyć na bogate wyposażenie. Ogranicza się ono do klimatyzacji manualnej, elektrycznie sterowanych szyb i skórzanego obszycia kierownicy oraz gałki biegów.Motor
Koszt napraw silnika Diesla po 200 tys. km wyniósł ponad 10 tys. zł. Istny horror!
Koszt napraw silnika Diesla po 200 tys. km wyniósł ponad 10 tys. zł. Istny horror!Motor
Każde Mondeo koroduje. W tej walce człowiek zawsze przegra.
Każde Mondeo koroduje. W tej walce człowiek zawsze przegra.Motor
Zniszczone uszczelki bagażnika: klapa przecieka i podskakuje.
Zniszczone uszczelki bagażnika: klapa przecieka i podskakuje.Motor
Z radia 2 DIN zdejmuje się tylko fragment panelu. Zamiast włącznika podgrzewania foteli – otwór, zamiast wyłącznika ESP – zaślepka.
Z radia 2 DIN zdejmuje się tylko fragment panelu. Zamiast włącznika podgrzewania foteli – otwór, zamiast wyłącznika ESP – zaślepka.Motor
Wydatki na obydwa samochody w okresie 3 lat są sumarycznie bardzo podobne, ale w benzynowym rozkładają się równomiernie (każde tankowanie jest drogie), a w dieslu wystąpiły „punktowo” (nagromadzenie napraw).
Wydatki na obydwa samochody w okresie 3 lat są sumarycznie bardzo podobne, ale w benzynowym rozkładają się równomiernie (każde tankowanie jest drogie), a w dieslu wystąpiły „punktowo” (nagromadzenie napraw).Motor
Wspólny dla obu aut: przepastny bagażnik o pojemności aż 540 l można powiększyć do 1700 l. Prawdziwa mała ciężarówka.
Wspólny dla obu aut: przepastny bagażnik o pojemności aż 540 l można powiększyć do 1700 l. Prawdziwa mała ciężarówka.Motor
Układ samopoziomujący wymaga droższych amortyzatorów.
Układ samopoziomujący wymaga droższych amortyzatorów.Motor
To też punkt wspólny: maska otwierana kluczykiem. Obaj właściciele krytykują to rozwiązanie. Jak ją otworzyć, gdy pracuje silnik?
To też punkt wspólny: maska otwierana kluczykiem. Obaj właściciele krytykują to rozwiązanie. Jak ją otworzyć, gdy pracuje silnik?Motor
Średnia z 6 miesięcy, w przewadze ruch miejski (ok. 60%).
Średnia z 6 miesięcy, w przewadze ruch miejski (ok. 60%).Motor
W najmocniejszych wersjach układ stabilizacji ESP był seryjny. W przyciski podgrzewania foteli trudno trafić palcem.
W najmocniejszych wersjach układ stabilizacji ESP był seryjny. W przyciski podgrzewania foteli trudno trafić palcem.Motor
Ford Mondeo 2.5 V6: wersja wyposażeniowa Ghia z drewnianymi wykończeniami była często łączona z silnikiem V6. Na zdjęciu model po liftingu – ma zmienione radio i sterowanie klimatyzacją automatyczną.
Ford Mondeo 2.5 V6: wersja wyposażeniowa Ghia z drewnianymi wykończeniami była często łączona z silnikiem V6. Na zdjęciu model po liftingu – ma zmienione radio i sterowanie klimatyzacją automatyczną.Motor
Paliwożerna wersja V6 czy oszczędny diesel?
Paliwożerna wersja V6 czy oszczędny diesel?Motor
Mimo 6-biegowej skrzyni, wersja V6 zużywa w trasie 10 l/100 km. Średnio w cyklu mieszanym: 12 l.
Mimo 6-biegowej skrzyni, wersja V6 zużywa w trasie 10 l/100 km. Średnio w cyklu mieszanym: 12 l.Motor
W dieslu 2.0 występuje skrzynia 5-biegowa. Po liftingu z 2005 r. trafiały się auta 6-biegowe.
W dieslu 2.0 występuje skrzynia 5-biegowa. Po liftingu z 2005 r. trafiały się auta 6-biegowe.Motor
Mondeo V6 ma sześć biegów, ale dodatkowe przełożenie nie obniża spalania tak, jak się tego oczekuje.
Mondeo V6 ma sześć biegów, ale dodatkowe przełożenie nie obniża spalania tak, jak się tego oczekuje.Motor

Ford Mondeo 2.5 V6 (2005)

Ford Mondeo 2.5 V6 (2005)
Ford Mondeo 2.5 V6 (2005)Motor
  • Uszkodzenia układu IMRC (klapy w kolektorze zmieniające jego długość) - sprawny mechanik tanio je naprawi.
  • Za mały wydatek pompy wody - plastikowy wirnik wyrabia się, lepiej kupić nową pompę z metalowym wirnikiem.
  • Zatarcia silnika - tylko w wersjach przed liftingiem.

Dane techniczne: Ford Mondeo 2.5 V6

 
2.5 V6
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
2495 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Moc maksymalna
170 KM
Maksymalny moment obrotowy
220 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
10,2

Ford Mondeo 2.5 V6: zestawienie kosztów

1. Koszty serwisu na dystansie 50 tys. km
Opis czynności
Koszt
Wymiana pompy cieczy chłodzącej na zamiennik z metalowym wirnikiem
500 zł
Naprawa układu zmiennej długości kolektora ssącego IMRC
100 zł
Wymiana łączników stabilizatora i sworzni wahaczy z przodu
350 zł
Wymiana całego układu hamulcowego (klocki i tarcze z przodu i z tyłu)
1400 zł
Wymiana oleju – 4 razy
1600 zł
Inne wydatki (orientacyjnie)
200 zł
Suma kosztów serwisowania
4150 zł
2. Koszty paliwa
średnie zużycie paliwa: 11,9 l/100 km
średnia cena litra paliwa: 5,50 zł
zużyte paliwo: 5950 l
32 725 zł
Podsumowanie kosztów
Suma wydatków z punktów 1. i 2.
36 875 zł
Koszt 1 km na dystansie 50 tys. km
0,73 zł

Ford Mondeo 2.0 TDCi (2003)

Ford Mondeo 2.0 TDCi (2003)
Ford Mondeo 2.0 TDCi (2003)Motor
  • Uszkodzenia pompy wysokiego ciśnienia paliwa - opiłki z jej bieżni niszczą wtryskiwacze common rail. A regeneracja wtryskiwacza kosztuje nawet 800 zł.
  • Usterki zaworu recyrkulacji spalin (EGR).
  • Szybkie zużycie dwumasowego koła zamachowego - nie jest zbyt drogie, ale i niepokojąco mało trwałe (60-80 tys. km).

Dane techniczne: Ford Mondeo 2.0 TDCi

 
2.0 TDCi
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
130 KM
Maksymalny moment obrotowy
330 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
208 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,0

Ford Mondeo 2.0 TDCi: zestawienie kosztów

1. Koszty serwisu na dystansie 50 tys. km
Opis czynności
Koszt
Wymiana sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym
3100 zł
Wymiana amortyzatorów z przodu, tulei wahaczy, łączników stabilizatora
1600 zł
Wymiana pompy wysokiego ciśnienia common rail (element regenerowany)
2000 zł
Regeneracja 3 wtryskiwaczy common rail Delphi – wymiana końcówek i zaworków, adaptacja
2400 zł
Wymiana zaworu recyrkulacji spalin uszkodzonego przez jazdę ze złym składem paliwa
600 zł
Wymiana oleju – 4 razy
1200 zł
Inne wydatki (orientacyjnie)
500 zł
Suma kosztów serwisowania
11 400 zł
2. Koszty paliwa
Średnie zużycie paliwa: 7 l/100 km
średnia cena litra paliwa: 5,50 zł
zużyte paliwo: 3500 l
19 250 zł
Podsumowanie kosztów
Suma wydatków z punktów 1. i 2.
30 650 zł
Koszt 1 km na dystansie 50 tys. km
0,61 zł

Ford Mondeo (2000-2007): benzyna kontra diesel - podsumowanie