Używane: Ford C-Max, Seat Altea, Volkswagen Golf Plus

Cała trójka prezentuje wysoki poziom. O wyborze powinien przesądzić stan techniczny.
Cała trójka prezentuje wysoki poziom. O wyborze powinien przesądzić stan techniczny.Motor
Volkswagen Golf Plus: jakość lepsza niż w Seacie, ale gorsza niż w Fordzie. Mały plus za próbę odróżnienia deski od tej, stosowanej w Golfie.
Volkswagen Golf Plus: jakość lepsza niż w Seacie, ale gorsza niż w Fordzie. Mały plus za próbę odróżnienia deski od tej, stosowanej w Golfie.Motor
Seat Altea: oryginalne wzornictwo, ale przeciętna jakość materiałów. Wysokiej jakości kierownica doskonale leży w dłoniach.
Seat Altea: oryginalne wzornictwo, ale przeciętna jakość materiałów. Wysokiej jakości kierownica doskonale leży w dłoniach.Motor
Ford C-Max: wysoka jakość wykonania, miękkie tworzywa. Sześciobiegowa skrzynia występuje tylko z wybranymi silnikami.
Ford C-Max: wysoka jakość wykonania, miękkie tworzywa. Sześciobiegowa skrzynia występuje tylko z wybranymi silnikami.Motor

Zobacz również:

    Ford C-Max, Seat Altea, Volkswagen Golf Plus

    Oryginalne wzornictwo, ale przeciętna jakość materiałów. Wysokiej jakości kierownica doskonale leży w dłoniach.
    Oryginalne wzornictwo, ale przeciętna jakość materiałów. Wysokiej jakości kierownica doskonale leży w dłoniach.Motor
    Cała trójka prezentuje wysoki poziom. O wyborze powinien przesądzić stan techniczny.
    Cała trójka prezentuje wysoki poziom. O wyborze powinien przesądzić stan techniczny.Motor
    Pojemność: 410 l. Pod podłogą znajduje się schowek.
    Pojemność: 410 l. Pod podłogą znajduje się schowek.Motor
    Fotel są trwałe a jakość tapicerki wysoka. W starszych egzemplarzach obrywają się pokrętła od regulacji oparcia.
    Fotel są trwałe a jakość tapicerki wysoka. W starszych egzemplarzach obrywają się pokrętła od regulacji oparcia.Motor
    Z tyłu zamiast oddzielnych foteli mamy dzieloną kanapę.
    Z tyłu zamiast oddzielnych foteli mamy dzieloną kanapę.Motor
    Bagażnik:460/1620 l. Plastikowe „boczki” łatwo się rysują.
    Bagażnik:460/1620 l. Plastikowe „boczki” łatwo się rysują.Motor
    Wysoka jakość wykonania, miękkie tworzywa. Sześciobiegowa skrzynia występuje tylko z wybranymi silnikami.
    Wysoka jakość wykonania, miękkie tworzywa. Sześciobiegowa skrzynia występuje tylko z wybranymi silnikami.Motor
    Atrakcyjna wizualnie, jasna tapicerka szybko się brudzi. Elektryczna regulacja wysokości fotela to popularna opcja.
    Atrakcyjna wizualnie, jasna tapicerka szybko się brudzi. Elektryczna regulacja wysokości fotela to popularna opcja.Motor
    Tylne oparcia, podobnie jak całe fotele można składać.
    Tylne oparcia, podobnie jak całe fotele można składać.Motor
    Z tyłu Golf Plus jest nieznacznie ciaśniejszy niż Seat Altea.
    Z tyłu Golf Plus jest nieznacznie ciaśniejszy niż Seat Altea.Motor
    Do takich foteli nie można mieć zastrzeżeń. W wersji Sportline: elektryczne sterowanie i wzorowe wyprofilowanie.
    Do takich foteli nie można mieć zastrzeżeń. W wersji Sportline: elektryczne sterowanie i wzorowe wyprofilowanie.Motor
    Pod bagażnikiem o pojemności 395 l kryje się duży schowek.
    Pod bagażnikiem o pojemności 395 l kryje się duży schowek.Motor
    Jakość lepsza niż w Seacie, ale gorsza niż w Fordzie. Mały plus za próbę odróżnienia deski od tej, stosowanej w Golfie.
    Jakość lepsza niż w Seacie, ale gorsza niż w Fordzie. Mały plus za próbę odróżnienia deski od tej, stosowanej w Golfie.Motor

    Volkswagen Golf Plus (2005-)

    Volkswagen Golf Plus (2005-)
    Volkswagen Golf Plus (2005-)Motor
    • Dwumasowe koło zamachowe w silnikach wysokoprężnych wytrzymuje ok. 150 tys. km.
    • Awaryjne silniki 1.4 TSI połączenie turbosprężarki i kompresora nie poprawia trwałości.
    • Elektryczne wspomaganie kierownicy sprawia problemy w egzemplarzach powypadkowych. Wymaga elektronicznej diagnostyki.
    • Pompowtryskiwacze w silnikach 2.0 TDI są awaryjne. Ich wymiana jest bardzo kosztowna.
    • Napęd pompy oleju - w silnikach 2.0 TDI zużywa się bardzo szybko, awarie pociągają za sobą przyspieszone zużycie turbosprężarki i panewek.
    • Wersji 1.9 TDI oraz 1.6 8V.
    • Egzemplarzy z pierwszej ręki (warto dopłacić).
    • Wyeksploatowanych egzemplarzy 2.0 TDI 16V.
    • Wersji FSI oraz TFSI.

    Dane techniczne: Volkswagen Golf Plus (2005-)

    Popularne silniki
    1.6
    1.9 TDI
    2.0 TDI
    Silnik
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1595 cm3
    1896 cm3
    1968 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/8
    R4/16
    Moc maksymalna
    102 KM
    105 KM
    140 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    148 Nm
    250 Nm
    320 Nm
    Osiągi
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    180 km/h
    183 km/h
    202 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,0 s
    11,9 s
    9,7 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,6
    5,5
    6,1

    Seat Altea (2004-)

    Seat Altea (2004-)
    Seat Altea (2004-)Motor
    • Awaryjne dociski sprzęgła w egzemplarzach z początkowego okresu produkcji (akcja serwisowa).
    • Zdecydowana większość usterek jest identyczna, jak w opisanym powyżej Volkswagenie Golfie Plus. Ze względu na fakt, że Altea jest obecna na rynku dłużej, a starsze egzemplarze mają spore przebiegi, awarie występują częściej niż w Volkswagenie. Jeśli ktoś przymierza się do zakupu czerwonego egzemplarza z woj. mazowieckiego, powinien wiedzieć, że akurat takie jeździły w Warszawie powszechnie jako taksówki (benzynowe z CNG lub LPG).
    • Wersji 1.9 TDI oraz 1.6 8V.
    • Serwisowanych aut ze skrzynią DSG z pewnego źródła.
    • Wyeksploatowanych egzemplarzy 2.0 TDI 16V.
    • Wersji FSI oraz TFSI.

    Dane techniczne: Seat Altea (2004-)

    Popularne silniki
    1.6
    1.9 TDI
    2.0 TDI
    Silnik
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1595 cm3
    1896 cm3
    1968 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/8
    R4/16
    Moc maksymalna
    102 KM
    105 KM
    140 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    148 Nm
    250 Nm
    320 Nm
    Osiągi
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    181 km/h
    183 km/h
    209 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,8 s
    12,3 s
    9,9 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,7
    5,4
    5,8

    Ford C-Max (2003-2010)

    Ford C-Max (2003-2010)
    Ford C-Max (2003-2010)Motor
    • Dwumasowe koło zamachowe w silnikach wysokoprężnych zużywa się szybko (czasem wytrzymuje zaledwie 100 tys. km).
    • Elektryczny hamulec pomocniczy lubi się zacinać, niepotrzebnie podnosi koszt wymiany tylnych klocków hamulcowych.
    • Alternatory i rozruszniki wymagają często regeneracji. W turbodieslach pomaga demontaż rozrusznika i gruntowne oczyszczenie.
    • Uszczelki drzwi -wymagają częstego smarowania. W przeciwnym wypadku na nierównościach nadwozie wydaje dziwne dźwięki.
    • Filtry DPF -nie sprawdzają się w eksploatacji miejskiej
    • Topowych wersji GHIA.
    • Turbodiesli bez filtra cząstek stałych.
    • Wersji z filtrem DPF.
    • Starych egzemplarzy 1.6 TDCi i 2.0 TDCi.

    Dane techniczne: Ford C-Max (2003-2010)

    Popularne silniki
    1.6 16V
    1.6 TDCi
    1.8 TDCi
    Silnik
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1596 cm3
    1560 cm3
    1753 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/8
    Moc maksymalna
    100 KM
    109 KM
    115 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    150 Nm
    240 Nm
    280 Nm
    Osiągi
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    175 km/h
    185 km/h
    188 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,9 s
    11,3 s
    11,2 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    8,5
    5,5
    6,1