Używany Ford S-Max (2006-)

Zdecydowana większość nabywców wybiera używane wersje wysokoprężne w cenach 35–45 tys. zł.
Zdecydowana większość nabywców wybiera używane wersje wysokoprężne w cenach 35–45 tys. zł.Motor
Jakość montażu jest niezła, ale lakierowane tworzywa sztuczne szybko się wycierają.
Jakość montażu jest niezła, ale lakierowane tworzywa sztuczne szybko się wycierają.Motor
  • Awarie układu sterowania ksenonami: przed zakupem auta z ksenonami trzeba sprawdzić czy wszystko działa.
  • Szybkie zużycie układu wydechowego: tym razem problem dotyczy głównie wersji benzynowych.
  • Problemy z powłoką lakierniczą: tragedii nie ma, ale lakier lubi odpryskiwać, a pod uszczelkami drzwi pojawia się powierzchowna korozja punktowa.

Ford S-Max: sytuacja rynkowa

Model
2011
2010
2009
2008
2007
2006
benzyna
70 000
58 000
47 000
38 000
35 000
30 000
diesel
80 000
69 000
55 000
42 000
37 000
33 000

Dane techniczne: Ford S-Max (2006-)

Wersja
2.0
2.5 T
1.8 TDCI
2.0 TDCI
2.2 TDCI
Silnik
benz.
t.benz.
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1999 cm3
2495 cm3
1798 cm3
1997 cm3
2197 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R5/20
R4/8
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
145 KM
225 KM
125 KM
140 KM
200 KM
Maks. moment obrotowy
185 Nm
320 Nm
320 Nm
340 Nm
420 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
197 km/h
230 km/h
187 km/h
198 km/h
220 km/h
Przysp. 0-100 km/h
10,9 s
7,9 s
11,6 s
10,1 s
8,6 s
Średnie zużycie paliwa
w l/100 km
8,1
9,4
8,1
8,2
8,3