Używany Opel Astra - poradnik kupującego

Używany Opel Astra - poradnik kupującego
Używany Opel Astra - poradnik kupującegoMotor

Opel Astra G (II) z silnikami 1.6 8V, 1.4 16V, 1.6 16V

Opel Astra G (II) z silnikami 1.6 8V, 1.4 16V, 1.6 16V
Opel Astra G (II) z silnikami 1.6 8V, 1.4 16V, 1.6 16VMotor
Czerń robi przytłaczające wrażenie, ale jakość materiałów i precyzja montażu są całkiem niezłe. Na rynku dominują wersje ubogo wyposażone. Klimatyzacja jest luksusem.
Czerń robi przytłaczające wrażenie, ale jakość materiałów i precyzja montażu są całkiem niezłe. Na rynku dominują wersje ubogo wyposażone. Klimatyzacja jest luksusem.Motor

Opel Astra G (II)

Pompa wtryskowa silnika 1.7 TD to jego słaby punkt.
Pompa wtryskowa silnika 1.7 TD to jego słaby punkt.Motor
Silnik 1.6 8V to jedna z najtrwalszych jednostek na rynku. Idealnie współpracuje z LPG.
Silnik 1.6 8V to jedna z najtrwalszych jednostek na rynku. Idealnie współpracuje z LPG.Motor
Kombi jest najbardziej funkcjonalną odmianą. Pojemność bagażnika: od 480 do 1500 l.
Kombi jest najbardziej funkcjonalną odmianą. Pojemność bagażnika: od 480 do 1500 l.Motor
Opel Astra G (II)
Opel Astra G (II)Motor
Opel Astra G (II)
Opel Astra G (II)Motor
Bagażnik hatchbacka (na zdjęciu) ma pojemność 370/1180 l. Sedan: 460 l.
Bagażnik hatchbacka (na zdjęciu) ma pojemność 370/1180 l. Sedan: 460 l.Motor
Czerń robi przytłaczające wrażenie, ale jakość materiałów i precyzja montażu są całkiem niezłe. Na rynku dominują wersje ubogo wyposażone. Klimatyzacja jest luksusem.
Czerń robi przytłaczające wrażenie, ale jakość materiałów i precyzja montażu są całkiem niezłe. Na rynku dominują wersje ubogo wyposażone. Klimatyzacja jest luksusem.Motor
  • Nadwozie: precyzja montażu jest niezła, a blachy ponoć ocynkowane, ale korozja i tak się pojawia - głównie na błotnikach.
  • Silnik: mając na uwadze wiek i przebiegi używanych egzemplarzy, polecamy tanie w naprawach silniki benzynowe 1.4, 1.6 oraz 1.8.
  • Zawieszenie: z przodu układ McPherson, z tyłu belka podatna na skręcanie. Całość bardzo trwała i wyjątkowo tania w serwisowaniu.

Dane techniczne: Opel Astra G (II) 1.6 8V, 1.4 16V, 1.6 16V

Wersja
1.6 8V
1.4 16V
1.6 16V
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
1389 cm3
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
85 KM
90 KM
101 KM
Maksymalny moment obrotowy
128 Nm
125 Nm
150 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna
180 km/h
180 km/h
188 km/h
Przysp. 0-100 km/h
13,0 s
12,0 s
11,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
7,1
6,9
7,0
*dane fabryczne

Opel Astra H (III) z silnikami 1.9 CDTI, 1.6 16V za 25 tys. zł

Opel Astra H (III) z silnikami 1.9 CDTI, 1.6 16V za 25 tys. zł
Opel Astra H (III) z silnikami 1.9 CDTI, 1.6 16V za 25 tys. złMotor
Dużo lepiej niż Astrze II, ale wciąż bez polotu. Ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Najbogatsze mają kolorową nawigację.
Dużo lepiej niż Astrze II, ale wciąż bez polotu. Ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Najbogatsze mają kolorową nawigację.Motor

Opel Astra H (III)

To w Astrach typowe: psuje się przełącznik pod kierownicą.
To w Astrach typowe: psuje się przełącznik pod kierownicą.Motor
Do hatchbacka zmieszczą się bagaże o objętości 350/1270 l.
Do hatchbacka zmieszczą się bagaże o objętości 350/1270 l.Motor
Silnik 1.9 CDTI to najlepsza propozycja. Jednostka zapożyczona z Fiata jest ekonomiczna, trwała i bardzo dynamiczna.
Silnik 1.9 CDTI to najlepsza propozycja. Jednostka zapożyczona z Fiata jest ekonomiczna, trwała i bardzo dynamiczna.Motor
Opel Astra H (III)
Opel Astra H (III)Motor
Opel Astra H (III)
Opel Astra H (III)Motor
Dużo lepiej niż Astrze II, ale wciąż bez polotu. Ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Najbogatsze mają kolorową nawigację.
Dużo lepiej niż Astrze II, ale wciąż bez polotu. Ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Najbogatsze mają kolorową nawigację.Motor
Na przestronność na tylnej kanapie nie można narzekać.
Na przestronność na tylnej kanapie nie można narzekać.Motor
Fotele: solidne, a w droższych wersjach – świetnie profilowane.
Fotele: solidne, a w droższych wersjach – świetnie profilowane.Motor
Praktyczny bagażnik kombi ma pojemność 500 l/1590 l.
Praktyczny bagażnik kombi ma pojemność 500 l/1590 l.Motor
  • Zawieszenie: doskonała wiadomość: w tym dość nowoczesnym aucie zastosowano stare, tanie w naprawach zawieszenie (takie jak w Astrze II).
  • Silniki: diesle 1.9 CDTI są trwałe i przewidywalne pod względem awaryjności. W wersjach benzynowych rozrząd warto wymieniać przed terminem.
  • Nadwozie: jakość powłoki lakierniczej nie jest idealna, na szczęście rdzawe naloty dość długo daje się usuwać pastą do polerowania karoserii.
CZY ASTRA III MA FILTR CZĄSTEK STAŁYCH?
CZY ASTRA III MA FILTR CZĄSTEK STAŁYCH?Motor

Dane techniczne: Opel Astra H (III) 1.9 CDTI, 1.6 16V

Wersja
1.6 16V
1.9 CTDI
1.9 CTDI
1.9 CTDI
Silnik
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
1910 cm3
1910 cm3
1910 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/8
R4/8
R4/16
Moc maksymalna
105 KM
100 KM
120 KM
150 KM
Maksymalny moment obrotowy
150 Nm
260 Nm
280 Nm
320 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna
185 km/h
180 km/h
190 km/h
208 km/h
Przysp. 0-100 km/h
13,3 s
11,5 s
10,5 s
8,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
6,6
5,8
5,9
6,0
*dane fabryczne

Opel Astra J (IV) z silnikami 1.6 16V, 1.7 CDTI, 2.0 CDTI za 35 tys. zł

Opel Astra J (IV) z silnikami 1.6 16V, 1.7 CDTI, 2.0 CDTI za 35 tys. zł
Opel Astra J (IV) z silnikami 1.6 16V, 1.7 CDTI, 2.0 CDTI za 35 tys. złMotor
Wnętrze – prawie jak w większej Insigni. I dobrze, nareszcie wygląda atrakcyjnie. W topowych wersjach kolor podświetlenia zmienia się w zależności od wybranego trybu pracy zawieszenia.
Wnętrze – prawie jak w większej Insigni. I dobrze, nareszcie wygląda atrakcyjnie. W topowych wersjach kolor podświetlenia zmienia się w zależności od wybranego trybu pracy zawieszenia.Motor

Opel Astra J (IV)

Wnętrze – prawie jak w większej Insigni. I dobrze, nareszcie wygląda atrakcyjnie. W topowych wersjach kolor podświetlenia zmienia się w zależności od wybranego trybu pracy zawieszenia.
Wnętrze – prawie jak w większej Insigni. I dobrze, nareszcie wygląda atrakcyjnie. W topowych wersjach kolor podświetlenia zmienia się w zależności od wybranego trybu pracy zawieszenia.Motor
Do kombi zmieszczą się bagaże o objętości 500/1550 l.
Do kombi zmieszczą się bagaże o objętości 500/1550 l.Motor
Opel Astra J (IV)
Opel Astra J (IV)Motor
Opel Astra J (IV)
Opel Astra J (IV)Motor
Jak zawsze w Oplu – wygodne i trwałe fotele przednie.
Jak zawsze w Oplu – wygodne i trwałe fotele przednie.Motor
Każdy chce kupić 2.0 CDTI, ale ze względów finansowych kończy się zwykle na wystarczającym 1.6 16V lub niezłym 1.7 CDTI.
Każdy chce kupić 2.0 CDTI, ale ze względów finansowych kończy się zwykle na wystarczającym 1.6 16V lub niezłym 1.7 CDTI.Motor
Bagażnik wersji hatchback ma pojemność 370/795 l.
Bagażnik wersji hatchback ma pojemność 370/795 l.Motor
  • Nowe tylne zawieszenie: w czwartej generacji modelu Opel zastosował z tyłu tzw. drążki Watta. Podobne mają Chrysler PT Cruiser, a także Mercedes klasy A W169.
  • Niezła jakość nadwozia: jak na razie nie rdzewieje. Użytkownicy nie zgłaszają także większych zastrzeżeń do trwałości fabrycznej powłoki lakierniczej.
  • Silniki - wybór jest duży: jedynym prawdziwym pewniakiem jest stary, sprawdzony 1.6 16V (1.4 16V jest za słaby). Polecamy także diesle, ale uwaga - wszystkie mają już filtr cząstek stałych.

Dane techniczne: Opel Astra J (IV) 1.6 16V, 1.7 CDTI, 2.0 CDTI

Wersja
1.6 16V
1.7 CTDI
1.7 CTDI
2.0 CTDI
Silnik
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
1686 cm3
1686 cm3
1956 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
115 KM
110 KM
125 KM
160 KM
Maksymalny moment obrotowy
155 Nm
260 Nm
280 Nm
350 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna
188 km/h
181 km/h
195 km/h
215 km/h
Przysp. 0-100 km/h
11,7 s
12,6 s
11,5 s
9,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
7,0
4,5
4,6
4,9
*dane fabryczne