Używane: Opel Astra III, Volkswagen Golf V

Z lewej strony - Volkswagen Golf V (2003-2008), z prawej - Opel Astra III (2004-2012).
Z lewej strony - Volkswagen Golf V (2003-2008), z prawej - Opel Astra III (2004-2012).Motor
Volkswagen Golf V: wzorowa jakość montażu, niezłe tworzywa sztuczne. Niestety – dobrze wyposażone wersje z automatyczną klimatyzacją (jak ta na zdjęciu) nie trafiają się zbyt często.
Volkswagen Golf V: wzorowa jakość montażu, niezłe tworzywa sztuczne. Niestety – dobrze wyposażone wersje z automatyczną klimatyzacją (jak ta na zdjęciu) nie trafiają się zbyt często.Motor
Opel Astra III: ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Szkoda, że we wszystkich jakość montażu elementów plastikowych pozostawia wiele do życzenia. Pokrętła regulacji ogrzewania czasem odpadają!
Opel Astra III: ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Szkoda, że we wszystkich jakość montażu elementów plastikowych pozostawia wiele do życzenia. Pokrętła regulacji ogrzewania czasem odpadają!Motor

Opel Astra III, Volkswagen Golf V

Opcjonalna skrzynia DSG – jest rewelacyjna, ale po 200 tys. km zaczyna się zużywać. Koszty napraw są duże.
Opcjonalna skrzynia DSG – jest rewelacyjna, ale po 200 tys. km zaczyna się zużywać. Koszty napraw są duże.Motor
W bogatszych wersjach pod fotelami kryją się praktyczne, głębokie szuflady.
W bogatszych wersjach pod fotelami kryją się praktyczne, głębokie szuflady.Motor
Z lewej strony - Volkswagen Golf V (2003-2008), z prawej - Opel Astra III (2004-2012).
Z lewej strony - Volkswagen Golf V (2003-2008), z prawej - Opel Astra III (2004-2012).Motor
W „piątce” po raz pierwszy tylny znaczek stał się jednocześnie klamką do otwierania klapy.
W „piątce” po raz pierwszy tylny znaczek stał się jednocześnie klamką do otwierania klapy.Motor
Z lewej strony - Volkswagen Golf V (2003-2008), z prawej - Opel Astra III (2004-2012).
Z lewej strony - Volkswagen Golf V (2003-2008), z prawej - Opel Astra III (2004-2012).Motor
Z tyłu siedzi się nieco wygodniej niż w Astrze.
Z tyłu siedzi się nieco wygodniej niż w Astrze.Motor
Przednie fotele są trwałe dobrze wyprofilowane.
Przednie fotele są trwałe dobrze wyprofilowane.Motor
Regularne kształty, pojemność 350-1305 l. Pod podłogą „dojazdówka” lub pełne koło.
Regularne kształty, pojemność 350-1305 l. Pod podłogą „dojazdówka” lub pełne koło.Motor
Volkswagen Golf V: wzorowa jakość montażu, niezłe tworzywa sztuczne. Niestety – dobrze wyposażone wersje z automatyczną klimatyzacją (jak ta na zdjęciu) nie trafiają się zbyt często.
Volkswagen Golf V: wzorowa jakość montażu, niezłe tworzywa sztuczne. Niestety – dobrze wyposażone wersje z automatyczną klimatyzacją (jak ta na zdjęciu) nie trafiają się zbyt często.Motor
Z tyłu jest odrobinę ciaśniej niż w VW Golfie V.
Z tyłu jest odrobinę ciaśniej niż w VW Golfie V.Motor
Dopiero w Elegance fotele zasługują na uznanie.
Dopiero w Elegance fotele zasługują na uznanie.Motor
Pojemność: 380-1295 l. Tak jak w Golfie – pod podłogą wnęka na koło zapasowe.
Pojemność: 380-1295 l. Tak jak w Golfie – pod podłogą wnęka na koło zapasowe.Motor
Denerwujące dźwigienki kierunkowskazów. Do ich „dotykowego” działania trzeba się przyzwyczaić.
Denerwujące dźwigienki kierunkowskazów. Do ich „dotykowego” działania trzeba się przyzwyczaić.Motor
Opel Astra III: ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Szkoda, że we wszystkich jakość montażu elementów plastikowych pozostawia wiele do życzenia. Pokrętła regulacji ogrzewania czasem odpadają!
Opel Astra III: ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Szkoda, że we wszystkich jakość montażu elementów plastikowych pozostawia wiele do życzenia. Pokrętła regulacji ogrzewania czasem odpadają!Motor
Dostępne po liftingu opcjonanie wykończenie konsoli czarnym lakierem fortepianowym ożywia wnętrze.
Dostępne po liftingu opcjonanie wykończenie konsoli czarnym lakierem fortepianowym ożywia wnętrze.Motor
2008: prezentacja Golfa VI. Na zdjęciu wersja GTI.
2008: prezentacja Golfa VI. Na zdjęciu wersja GTI.Motor
2009: Astra IV. Astrę III do 2012 r. produkowano jako Astrę Classic.
2009: Astra IV. Astrę III do 2012 r. produkowano jako Astrę Classic.Motor
Taki wyświetlacz wyróżnia wersję Cosmo, ale można kupić używany i zamontować np. w Enjoy.
Taki wyświetlacz wyróżnia wersję Cosmo, ale można kupić używany i zamontować np. w Enjoy.Motor
Volkswagen Golf IV (1997-2005)
Volkswagen Golf IV (1997-2005)Motor
Opel Astra II (1998-2008)
Opel Astra II (1998-2008)Motor

Zobacz również:

    Opel Astra III, Volkswagen Golf V - podsumowanie

    Volkswagen Golf V (2003-2008)

    Wymiary Golfa 5D: długość – 421 cm, szerokość – 176 cm, wysokość – 152 cm. Rozstaw osi: 250 cm. Wersje kombi oraz sedan mają identyczny rozstaw osi, ale są dłuższe o 35 cm (456 cm).
    Wymiary Golfa 5D: długość – 421 cm, szerokość – 176 cm, wysokość – 152 cm. Rozstaw osi: 250 cm. Wersje kombi oraz sedan mają identyczny rozstaw osi, ale są dłuższe o 35 cm (456 cm).Motor
    • Awarie głowic i pompowtryskiwaczy w silnikach 2.0 TDI.
    • Zacieranie się układu sterowania kierownicami powietrza w turbosprężarkach ze zmienną geometrią.
    • Awarie łańcuchowego rozrządu oraz pompy cieczy chłodzącej w silnikach 1.4 TSI.
    • Awarie zaworów EGR.
    • Przedwczesne zużycie dwumasowych kół zamachowych.
    • Solidne wykonanie.
    • Niska utrata wartości.
    • Wzorowe zaplecze części zamiennych.
    • Wysokie koszty serwisowania wersji FSI, TSI oraz 2.0 TDI PD.
    • Ubogie wyposażenie podstawowych wersji.
    Jeśli diesel, to tylko 1.9 TDI. 2.0 TDI jest bardziej awaryjny.
    Jeśli diesel, to tylko 1.9 TDI. 2.0 TDI jest bardziej awaryjny.Motor

    Dane techniczne: Volkswagen Golf V (2003-2008) - wybrane wersje

    Wersje
    1.4 16V
    1.6 8V
    1.9 TDI
    2.0 TDI
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1390 cm3
    1595 cm3
    1896 cm3
    1968 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/8
    R4/8
    R4/8 lub 16
    Moc maksymalna
    80 KM
    102 KM
    105 KM
    140 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    132 Nm
    148 Nm
    250 Nm
    320 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    166 km/h
    184 km/h
    187 km/h
    205 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,9 s
    11,4 s
    11,3 s
    9,3 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    6,9
    7,4
    5,1
    5,7

    Opel Astra III (2004-2012)

    Długość Astry III 5D – 429 cm, szerokość – 175 cm, wysokość 146 cm. Rozstaw osi: 262 cm. Wersje sedan i kombi mają rozstaw osi wydłużony do 271 cm. Pod tym względem Astra góruje nad Golfem.
    Długość Astry III 5D – 429 cm, szerokość – 175 cm, wysokość 146 cm. Rozstaw osi: 262 cm. Wersje sedan i kombi mają rozstaw osi wydłużony do 271 cm. Pod tym względem Astra góruje nad Golfem.Motor
    • Zużycie klap w kolektorze w silnikach 1.9 CDTI. Na szczęście można kupić zamiennik kolektora za ok. 850 zł.
    • Awarie układu EGR (problem dotyczy zarówno wersji benzynowych, jak i wysokoprężnych).
    • Usterki modułu CIM pod kierownicą.
    • Niektóre egzemplarze silników benzynowych 1.6 oraz 1.8 zużywają olej.
    • Duży wybór aut na rynku.
    • Bardzo atrakcyjne ceny.
    • Szeroka gama silników.
    • Dobra dostępność części.
    • Przeciętne silniki benzynowe.
    • Nieco gorsze niż w VW zabezpieczenie antykorozyjne.
    • Dużo aut pochodzi z flot.
    1.3 CDTI: jest słaby. 1.7: może być. Nasz wybór to 1.9 CDTI.
    1.3 CDTI: jest słaby. 1.7: może być. Nasz wybór to 1.9 CDTI.Motor

    Dane techniczne: Opel Astra III (2004-2012) - wybrane wersje

    Wersje
    1.4 TP
    1.6 TP
    1.7 CDTI
    1.9 CDTI
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1364 cm3
    1598 cm3
    1686 cm3
    1910 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/8
    Moc maksymalna
    90 KM
    115 KM
    110 KM
    120 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    125 Nm
    155 Nm
    260 Nm
    280 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    178 km/h
    191 km/h
    185 km/h
    194 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,7 s
    11,7 s
    11,6 s
    10,5 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,0
    7,5
    5,4
    6,0