Używane: Opel Astra III, Volkswagen Golf V

Z lewej strony - Volkswagen Golf V (2003-2008), z prawej - Opel Astra III (2004-2012).
Z lewej strony - Volkswagen Golf V (2003-2008), z prawej - Opel Astra III (2004-2012).Motor
Volkswagen Golf V: wzorowa jakość montażu, niezłe tworzywa sztuczne. Niestety – dobrze wyposażone wersje z automatyczną klimatyzacją (jak ta na zdjęciu) nie trafiają się zbyt często.
Volkswagen Golf V: wzorowa jakość montażu, niezłe tworzywa sztuczne. Niestety – dobrze wyposażone wersje z automatyczną klimatyzacją (jak ta na zdjęciu) nie trafiają się zbyt często.Motor
Opel Astra III: ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Szkoda, że we wszystkich jakość montażu elementów plastikowych pozostawia wiele do życzenia. Pokrętła regulacji ogrzewania czasem odpadają!
Opel Astra III: ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Szkoda, że we wszystkich jakość montażu elementów plastikowych pozostawia wiele do życzenia. Pokrętła regulacji ogrzewania czasem odpadają!Motor

Opel Astra III, Volkswagen Golf V

Opcjonalna skrzynia DSG – jest rewelacyjna, ale po 200 tys. km zaczyna się zużywać. Koszty napraw są duże.
Opcjonalna skrzynia DSG – jest rewelacyjna, ale po 200 tys. km zaczyna się zużywać. Koszty napraw są duże.Motor
W bogatszych wersjach pod fotelami kryją się praktyczne, głębokie szuflady.
W bogatszych wersjach pod fotelami kryją się praktyczne, głębokie szuflady.Motor
Z lewej strony - Volkswagen Golf V (2003-2008), z prawej - Opel Astra III (2004-2012).
Z lewej strony - Volkswagen Golf V (2003-2008), z prawej - Opel Astra III (2004-2012).Motor
W „piątce” po raz pierwszy tylny znaczek stał się jednocześnie klamką do otwierania klapy.
W „piątce” po raz pierwszy tylny znaczek stał się jednocześnie klamką do otwierania klapy.Motor
Z lewej strony - Volkswagen Golf V (2003-2008), z prawej - Opel Astra III (2004-2012).
Z lewej strony - Volkswagen Golf V (2003-2008), z prawej - Opel Astra III (2004-2012).Motor
Z tyłu siedzi się nieco wygodniej niż w Astrze.
Z tyłu siedzi się nieco wygodniej niż w Astrze.Motor
Przednie fotele są trwałe dobrze wyprofilowane.
Przednie fotele są trwałe dobrze wyprofilowane.Motor
Regularne kształty, pojemność 350-1305 l. Pod podłogą „dojazdówka” lub pełne koło.
Regularne kształty, pojemność 350-1305 l. Pod podłogą „dojazdówka” lub pełne koło.Motor
Volkswagen Golf V: wzorowa jakość montażu, niezłe tworzywa sztuczne. Niestety – dobrze wyposażone wersje z automatyczną klimatyzacją (jak ta na zdjęciu) nie trafiają się zbyt często.
Volkswagen Golf V: wzorowa jakość montażu, niezłe tworzywa sztuczne. Niestety – dobrze wyposażone wersje z automatyczną klimatyzacją (jak ta na zdjęciu) nie trafiają się zbyt często.Motor
Z tyłu jest odrobinę ciaśniej niż w VW Golfie V.
Z tyłu jest odrobinę ciaśniej niż w VW Golfie V.Motor
Dopiero w Elegance fotele zasługują na uznanie.
Dopiero w Elegance fotele zasługują na uznanie.Motor
Pojemność: 380-1295 l. Tak jak w Golfie – pod podłogą wnęka na koło zapasowe.
Pojemność: 380-1295 l. Tak jak w Golfie – pod podłogą wnęka na koło zapasowe.Motor
Denerwujące dźwigienki kierunkowskazów. Do ich „dotykowego” działania trzeba się przyzwyczaić.
Denerwujące dźwigienki kierunkowskazów. Do ich „dotykowego” działania trzeba się przyzwyczaić.Motor
Opel Astra III: ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Szkoda, że we wszystkich jakość montażu elementów plastikowych pozostawia wiele do życzenia. Pokrętła regulacji ogrzewania czasem odpadają!
Opel Astra III: ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Szkoda, że we wszystkich jakość montażu elementów plastikowych pozostawia wiele do życzenia. Pokrętła regulacji ogrzewania czasem odpadają!Motor
Dostępne po liftingu opcjonanie wykończenie konsoli czarnym lakierem fortepianowym ożywia wnętrze.
Dostępne po liftingu opcjonanie wykończenie konsoli czarnym lakierem fortepianowym ożywia wnętrze.Motor
2008: prezentacja Golfa VI. Na zdjęciu wersja GTI.
2008: prezentacja Golfa VI. Na zdjęciu wersja GTI.Motor
2009: Astra IV. Astrę III do 2012 r. produkowano jako Astrę Classic.
2009: Astra IV. Astrę III do 2012 r. produkowano jako Astrę Classic.Motor
Taki wyświetlacz wyróżnia wersję Cosmo, ale można kupić używany i zamontować np. w Enjoy.
Taki wyświetlacz wyróżnia wersję Cosmo, ale można kupić używany i zamontować np. w Enjoy.Motor
Volkswagen Golf IV (1997-2005)
Volkswagen Golf IV (1997-2005)Motor
Opel Astra II (1998-2008)
Opel Astra II (1998-2008)Motor

Opel Astra III, Volkswagen Golf V - podsumowanie

Volkswagen Golf V (2003-2008)

Wymiary Golfa 5D: długość – 421 cm, szerokość – 176 cm, wysokość – 152 cm. Rozstaw osi: 250 cm. Wersje kombi oraz sedan mają identyczny rozstaw osi, ale są dłuższe o 35 cm (456 cm).
Wymiary Golfa 5D: długość – 421 cm, szerokość – 176 cm, wysokość – 152 cm. Rozstaw osi: 250 cm. Wersje kombi oraz sedan mają identyczny rozstaw osi, ale są dłuższe o 35 cm (456 cm).Motor
  • Awarie głowic i pompowtryskiwaczy w silnikach 2.0 TDI.
  • Zacieranie się układu sterowania kierownicami powietrza w turbosprężarkach ze zmienną geometrią.
  • Awarie łańcuchowego rozrządu oraz pompy cieczy chłodzącej w silnikach 1.4 TSI.
  • Awarie zaworów EGR.
  • Przedwczesne zużycie dwumasowych kół zamachowych.
  • Solidne wykonanie.
  • Niska utrata wartości.
  • Wzorowe zaplecze części zamiennych.
  • Wysokie koszty serwisowania wersji FSI, TSI oraz 2.0 TDI PD.
  • Ubogie wyposażenie podstawowych wersji.
Jeśli diesel, to tylko 1.9 TDI. 2.0 TDI jest bardziej awaryjny.
Jeśli diesel, to tylko 1.9 TDI. 2.0 TDI jest bardziej awaryjny.Motor

Dane techniczne: Volkswagen Golf V (2003-2008) - wybrane wersje

Wersje
1.4 16V
1.6 8V
1.9 TDI
2.0 TDI
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1390 cm3
1595 cm3
1896 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/8
R4/8
R4/8 lub 16
Moc maksymalna
80 KM
102 KM
105 KM
140 KM
Maksymalny moment obrotowy
132 Nm
148 Nm
250 Nm
320 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
166 km/h
184 km/h
187 km/h
205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,9 s
11,4 s
11,3 s
9,3 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,9
7,4
5,1
5,7

Opel Astra III (2004-2012)

Długość Astry III 5D – 429 cm, szerokość – 175 cm, wysokość 146 cm. Rozstaw osi: 262 cm. Wersje sedan i kombi mają rozstaw osi wydłużony do 271 cm. Pod tym względem Astra góruje nad Golfem.
Długość Astry III 5D – 429 cm, szerokość – 175 cm, wysokość 146 cm. Rozstaw osi: 262 cm. Wersje sedan i kombi mają rozstaw osi wydłużony do 271 cm. Pod tym względem Astra góruje nad Golfem.Motor
  • Zużycie klap w kolektorze w silnikach 1.9 CDTI. Na szczęście można kupić zamiennik kolektora za ok. 850 zł.
  • Awarie układu EGR (problem dotyczy zarówno wersji benzynowych, jak i wysokoprężnych).
  • Usterki modułu CIM pod kierownicą.
  • Niektóre egzemplarze silników benzynowych 1.6 oraz 1.8 zużywają olej.
  • Duży wybór aut na rynku.
  • Bardzo atrakcyjne ceny.
  • Szeroka gama silników.
  • Dobra dostępność części.
  • Przeciętne silniki benzynowe.
  • Nieco gorsze niż w VW zabezpieczenie antykorozyjne.
  • Dużo aut pochodzi z flot.
1.3 CDTI: jest słaby. 1.7: może być. Nasz wybór to 1.9 CDTI.
1.3 CDTI: jest słaby. 1.7: może być. Nasz wybór to 1.9 CDTI.Motor

Dane techniczne: Opel Astra III (2004-2012) - wybrane wersje

Wersje
1.4 TP
1.6 TP
1.7 CDTI
1.9 CDTI
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1364 cm3
1598 cm3
1686 cm3
1910 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
90 KM
115 KM
110 KM
120 KM
Maksymalny moment obrotowy
125 Nm
155 Nm
260 Nm
280 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
178 km/h
191 km/h
185 km/h
194 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,7 s
11,7 s
11,6 s
10,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,0
7,5
5,4
6,0