Używane: Fiat Bravo II, Seat Leon II

Najlepsze jednostki Bravo to 1.4 16V i 1.9 M-Jet. Do Leona polecamy silniki 1.6 8V, 1.9 TDI PD, lub wszystkie TDI CR.
Najlepsze jednostki Bravo to 1.4 16V i 1.9 M-Jet. Do Leona polecamy silniki 1.6 8V, 1.9 TDI PD, lub wszystkie TDI CR.Motor
Seat Leon II: Sportowa pozycja za kierownicą. Dobra jakość wykończenia, ale materiały – przeciętne. Na konsoli opcjonalny duży ekran multimedialny – ożywia nieco tę dużą połać plastiku.
Seat Leon II: Sportowa pozycja za kierownicą. Dobra jakość wykończenia, ale materiały – przeciętne. Na konsoli opcjonalny duży ekran multimedialny – ożywia nieco tę dużą połać plastiku.Motor
Fiat Bravo II: bogate wyposażenie, atrakcyjna stylizacja, ale jakość tworzyw i precyzja montażu nieznacznie gorsza niż w Seacie. Na szczęście wszystko jest trwałe i – o dziwo – nic nie skrzypi.
Fiat Bravo II: bogate wyposażenie, atrakcyjna stylizacja, ale jakość tworzyw i precyzja montażu nieznacznie gorsza niż w Seacie. Na szczęście wszystko jest trwałe i – o dziwo – nic nie skrzypi.Motor

Fiat Bravo II, Seat Leon II

Seat Leon III
Seat Leon IIISeat
Seat Leon I (1999-2005)
Seat Leon I (1999-2005)Seat
Prawdopodobny następca – Viaggio
Prawdopodobny następca – ViaggioFiat
Fiat Bravo I (1995-2001)
Fiat Bravo I (1995-2001)Fiat
Najlepsze jednostki Bravo to 1.4 16V i 1.9 M-Jet. Do Leona polecamy silniki 1.6 8V, 1.9 TDI PD, lub wszystkie TDI CR.
Najlepsze jednostki Bravo to 1.4 16V i 1.9 M-Jet. Do Leona polecamy silniki 1.6 8V, 1.9 TDI PD, lub wszystkie TDI CR.Motor
Z przodu siedzi się nisko i wygodnie. Skóra w opcji.
Z przodu siedzi się nisko i wygodnie. Skóra w opcji.Motor
Z tyłu brakuje nieco miejsca na głowy.
Z tyłu brakuje nieco miejsca na głowy.Motor
Na szerokość – doskonale. Na wysokość – gorzej.
Na szerokość – doskonale. Na wysokość – gorzej.Motor
Tylko jedno miejsce na kubek, na dodatek zlokalizowane w niezbyt praktycznym miejscu.
Tylko jedno miejsce na kubek, na dodatek zlokalizowane w niezbyt praktycznym miejscu.Motor
Automatyczna klimatyzacja w starszych wersjach – głównie w autach z importu.
Automatyczna klimatyzacja w starszych wersjach – głównie w autach z importu.Motor
Opcjonalna skrzynia DSG – jest rewelacyjna, ale po 200 tys. km zaczyna się zużywać. Koszty napraw są duże.
Opcjonalna skrzynia DSG – jest rewelacyjna, ale po 200 tys. km zaczyna się zużywać. Koszty napraw są duże.Motor
Seat Leon II: Sportowa pozycja za kierownicą. Dobra jakość wykończenia, ale materiały – przeciętne. Na konsoli opcjonalny duży ekran multimedialny – ożywia nieco tę dużą połać plastiku.
Seat Leon II: Sportowa pozycja za kierownicą. Dobra jakość wykończenia, ale materiały – przeciętne. Na konsoli opcjonalny duży ekran multimedialny – ożywia nieco tę dużą połać plastiku.Motor
Regularne kształty, pojemność 340-1165 l. Dzielona tylna kanapa jest seryjna.
Regularne kształty, pojemność 340-1165 l. Dzielona tylna kanapa jest seryjna.Motor
Bagażnik Bravo ma jedną z największych pojemności w swojej klasie – 400/1175 l.
Bagażnik Bravo ma jedną z największych pojemności w swojej klasie – 400/1175 l.Motor
Jakość tapicerek nie jest niestety najwyższa.
Jakość tapicerek nie jest niestety najwyższa.Motor
Fabryczny zestaw audio łatwo łączy się z urządzeniami przenośnymi za pomocą USB i AUX.
Fabryczny zestaw audio łatwo łączy się z urządzeniami przenośnymi za pomocą USB i AUX.Motor
Polecamy ręczne skrzynie pięcio- lub sześciobiegowe. Zautomatyzowane Duallogic są awaryjne.
Polecamy ręczne skrzynie pięcio- lub sześciobiegowe. Zautomatyzowane Duallogic są awaryjne.Motor
Seryjnie –elektryczne wspomaganie Bravo ma dwa tryby pracy – zwykły i do parkowania.
Seryjnie –elektryczne wspomaganie Bravo ma dwa tryby pracy – zwykły i do parkowania.Motor
Fiat Bravo II: bogate wyposażenie, atrakcyjna stylizacja, ale jakość tworzyw i precyzja montażu nieznacznie gorsza niż w Seacie. Na szczęście wszystko jest trwałe i – o dziwo – nic nie skrzypi.
Fiat Bravo II: bogate wyposażenie, atrakcyjna stylizacja, ale jakość tworzyw i precyzja montażu nieznacznie gorsza niż w Seacie. Na szczęście wszystko jest trwałe i – o dziwo – nic nie skrzypi.Motor

Seat Leon II (2005-2013)

Wymiary Leona – długość: 432 cm, szerokość: 177 cm, szerokość 146 cm. Rozstaw osi: 258 cm. Auto nadaje się dla rodziny 2+2, choć na wakacje trzeba będzie zaopatrzyć się w bagażnik dachowy.
Wymiary Leona – długość: 432 cm, szerokość: 177 cm, szerokość 146 cm. Rozstaw osi: 258 cm. Auto nadaje się dla rodziny 2+2, choć na wakacje trzeba będzie zaopatrzyć się w bagażnik dachowy.Motor
  • Awarie pompowtryskiwaczy i głowic w silnikach 2.0 TDI PD.
  • Awarie łańcuchów rozrządu w silniach 1.4 TSI.
  • Zbieranie się nagaru w układzie dolotowym głowic silników TSI z początkowego okresu produkcji.
  • Awarie czujników ciśnienia paliwa w dieslach TDI CR.
  • Awarie układu EGR.
  • Solidne wykonanie.
  • Szeroka gama silników.
  • Wzorowe zaplecze części zamiennych.
  • Głośna praca diesli z pompowtryskiwaczami.
  • Brak innych wersji nadwozia.
  • Ryzyko kradzieży.

Dane techniczne: Seat Leon II (2005-2013)

Wersja
1.6 8V
1.9 TDI
2.0 TDI
2.0 TDI
Silnik
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1595 cm3
1986 cm3
1986 cm3
1986 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/8
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
102 KM
105 KM
140 KM
170 KM
Maksymalny moment obrotowy
148 Nm
250 Nm
320 Nm
350 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
184 km/h
185 km/h
205 km/h
214 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,7 s
11,3 s
9,3 s
8,2 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,0
5,0
5,7
6,0

Fiat Bravo II (2007-)

Pod względem gabarytów Fiat Bravo nieznacznie góruje nad swoim rywalem, Seatem Leonem. Jego długość to: 433 cm, szerokość: 179 cm, wysokość 149 cm. Rozstaw osi: 260 cm.
Pod względem gabarytów Fiat Bravo nieznacznie góruje nad swoim rywalem, Seatem Leonem. Jego długość to: 433 cm, szerokość: 179 cm, wysokość 149 cm. Rozstaw osi: 260 cm.Motor
  • Wycieki oleju z zespołu napędowego.
  • Awarie układu EGR.
  • Parujące reflektory przednie (głównie w autach sprzed liftingu).
  • Awarie zautomatyzowanej skrzyni biegów Duallogic.
  • Awarie przełącznika zespolonego pod kierownicą.
  • Problemy z filtrem cząstek (podnosi się poziom paliwa).
  • Duży wybór aut na rynku.
  • Bardzo atrakcyjne ceny.
  • Niezawodność.
  • Szeroka dostępność części.
  • Słaba widoczność do tyłu.
  • Niezbyt wyszukane materiały.
  • Mało wydajna wentylacja.
  • Brak innych wersji nadwozia.

Dane techniczne: Fiat Bravo (2007-)

Wersja
1.4 16V
1.6 M-JET
1.9 M-JET
2.0 M-JET
Silnik
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1368 cm3
1598 cm3
1910 cm3
1956 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/8
R4/16
Moc maksymalna
90 KM
105 KM
120 KM
165 KM
Maksymalny moment obrotowy
128 Nm
290 Nm
255 Nm
360 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
179 km/h
187 km/h
194 km/h
215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,5 s
11,3 s
10,5 s
8,2 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,7
4,9
5,3
5,5

Fiat Bravo, Seat Leon - podsumowanie

Motor