Europejska motoryzacja w odwrocie. Zamykane fabryki i masowe zwolnienia

Grupowe zwolnienia, masowe bankructwa. Europejska motoryzacja w odwrocie
Grupowe zwolnienia, masowe bankructwa. Europejska motoryzacja w odwrocieDamien MeyerAFP

W skrócie

  • Europejski przemysł motoryzacyjny boryka się z masowymi zwolnieniami i zamykaniem zakładów, wywołanymi wysokimi kosztami energii i niekorzystną polityką UE.
  • Coraz więcej firm przenosi produkcję poza Europę, a rynek zalewa napływ tanich pojazdów z Chin.
  • Kolejne regulacje klimatyczne mogą jeszcze bardziej pogłębić kryzys w branży motoryzacyjnej.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Producenci nie wytrzymują kosztów i opuszczają Stary Kontynent

Nawet nowo otwarte fabryki – zbudowane w ciągu ostatnich kilku lat - są wygaszane, bo ich utrzymanie w Europie przestaje się opłacać. Koszty pracy też nie pomagają. Choć Polska przez lata była postrzegana jako tańsza alternatywa dla Niemiec czy Francji, rosnące wynagrodzenia powoli odbierają jej tę przewagę
czytamy w komunikacie

Masowe bankructwa i zamykanie zakładów

Sektor motoryzacyjny to nie tylko montownie aut, ale też całe łańcuchy dostaw: tysiące poddostawców, narzędziowni, zakładów wtryskowych czy producentów komponentów elektronicznych. Ich kondycja zależy od stabilności dużych graczy. Gdy fabryka główna znika - efekt domina jest nieunikniony
informuje SDCM.

Zobacz również:

    Unia Europejska i mroczna strona "zielonych planów"

    Audi A6 znowu ma silniki spalinowe. Ale nie myślcie tylko o TDIMaciej OlesiukINTERIA.PL