Używany Peugeot 307 (2001-2008)

Tani nie bez powodu? Na pewno w dziedzinie niezawodności „307” nie zdobędzie żadnej nagrody. Ale ma sporo innych zalet.
Tani nie bez powodu? Na pewno w dziedzinie niezawodności „307” nie zdobędzie żadnej nagrody. Ale ma sporo innych zalet.Motor
W zależności od wersji konsola środkowa mogła być wykończona w stylu „aluminiowym” lub „drewnianym”.
W zależności od wersji konsola środkowa mogła być wykończona w stylu „aluminiowym” lub „drewnianym”.Motor

Peugeot 307 (2001-2008)

Dźwignia sterowania tempomatem: po lewej od kierownicy.
Dźwignia sterowania tempomatem: po lewej od kierownicy.Motor
„drewnianym”.
„drewnianym”.Motor
Peugeot 307 po liftingu - zmiana przedniej części nadwozia z 2005 r. była radykalna. We wnętrzu poprawiono niewiele, za to sporo w elektronice.
Peugeot 307 po liftingu - zmiana przedniej części nadwozia z 2005 r. była radykalna. We wnętrzu poprawiono niewiele, za to sporo w elektronice.Motor
Aktualny model - właśnie pokazano kolejną generację kompaktowego Peugeota: model 308 II.
Aktualny model - właśnie pokazano kolejną generację kompaktowego Peugeota: model 308 II.Peugeot
Trochę jak w minivanie: w SW z tyłu umieszczono trzy oddzielne fotele.
Trochę jak w minivanie: w SW z tyłu umieszczono trzy oddzielne fotele.Motor
Peugeot 307 przed liftingiem.
Peugeot 307 przed liftingiem.Motor
Tani nie bez powodu? Na pewno w dziedzinie niezawodności „307” nie zdobędzie żadnej nagrody. Ale ma sporo innych zalet.
Tani nie bez powodu? Na pewno w dziedzinie niezawodności „307” nie zdobędzie żadnej nagrody. Ale ma sporo innych zalet.Motor
Koło zapasowe we wnęce, a nie podwieszane. Brawo!
Koło zapasowe we wnęce, a nie podwieszane. Brawo!Motor
340-litrowy bagażnik hatchbacka to jego mocna strona. Jest głęboki, ustawny i łatwo dostępny. W kombi: jeszcze lepiej.
340-litrowy bagażnik hatchbacka to jego mocna strona. Jest głęboki, ustawny i łatwo dostępny. W kombi: jeszcze lepiej.Motor
Fotele łączą komfort i trzymanie boczne. Są wysoko umieszczone.
Fotele łączą komfort i trzymanie boczne. Są wysoko umieszczone.Motor
W zależności od wersji konsola środkowa mogła być wykończona w stylu „aluminiowym” lub...
W zależności od wersji konsola środkowa mogła być wykończona w stylu „aluminiowym” lub...Motor
Panoramiczny dach szklany to wyposażenie modelu 307 SW.
Panoramiczny dach szklany to wyposażenie modelu 307 SW.Motor

Zobacz również:

    Peugeot 307 (2001-2008) - podsumowanie

    Peugeot 307 (2001-2008) - wersje nadwoziowe

    Doskonale nadaje się na auto rodzinne, statystyczny hatchback ma też mniejszy przebieg od kombi.
    Doskonale nadaje się na auto rodzinne, statystyczny hatchback ma też mniejszy przebieg od kombi.Motor
    Zwracamy uwagę na wydłużony aż o 10 cm rozstaw osi w tej odmianie nadwoziowej. SW może mieć 7 miejsc.
    Zwracamy uwagę na wydłużony aż o 10 cm rozstaw osi w tej odmianie nadwoziowej. SW może mieć 7 miejsc.Motor
    CC oznacza Coupe-Cabrio. Mało proporcjonalny pojazd ma metalowy dach składany elektrycznie. Nadaje się na cały rok.
    CC oznacza Coupe-Cabrio. Mało proporcjonalny pojazd ma metalowy dach składany elektrycznie. Nadaje się na cały rok.Motor

    Peugeot 307 (2001-2008) - 9 typowych usterek

    Elektronika to najsłabszy punkt pojazdu. Ale ocena trwałości ogólnej też nie wypada zbyt dobrze.
    Elektronika to najsłabszy punkt pojazdu. Ale ocena trwałości ogólnej też nie wypada zbyt dobrze.Motor
    To akurat drobny, ale irytujący problem. Przy wysokich temperaturach obraz na wyświetlaczu rozmazuje się i pojawiają się na nim poziome albo pionowe paski. Porady w rodzaju „wymontuj wyświetlacz i włóż do lodówki” nie są godne rekomendacji, ponieważ po ponownym zamontowaniu wyświetlacza często podświetlenie nie chce działać poprawnie. Jest to wada fabryczna 307 i niewiele da się z tym zrobić.
    To akurat drobny, ale irytujący problem. Przy wysokich temperaturach obraz na wyświetlaczu rozmazuje się i pojawiają się na nim poziome albo pionowe paski. Porady w rodzaju „wymontuj wyświetlacz i włóż do lodówki” nie są godne rekomendacji, ponieważ po ponownym zamontowaniu wyświetlacza często podświetlenie nie chce działać poprawnie. Jest to wada fabryczna 307 i niewiele da się z tym zrobić.Motor
    Niezależnie od marki, we francuskich samochodach ten przełącznik psuje się tak samo.
    Niezależnie od marki, we francuskich samochodach ten przełącznik psuje się tak samo.Motor
    Częsta przypadłość: nie otwiera się tylna klapa. Nie psuje się sam mechanizm zamka, ale jego elektryczne sterowanie. A dokładniej – pękają przewody, które doprowadzają do niego prąd. Niestety, są długie i mogą pęknąć w dowolnym miejscu, co kończy się rozbieraniem podsufitki i całej wiązki idącej do tylnej części pojazdu.
    Częsta przypadłość: nie otwiera się tylna klapa. Nie psuje się sam mechanizm zamka, ale jego elektryczne sterowanie. A dokładniej – pękają przewody, które doprowadzają do niego prąd. Niestety, są długie i mogą pęknąć w dowolnym miejscu, co kończy się rozbieraniem podsufitki i całej wiązki idącej do tylnej części pojazdu.Motor
    16-zaworowy HDi 90 z nowoczesnych rozwiązań ma tylko szynę paliwową i zawór EGR.
    16-zaworowy HDi 90 z nowoczesnych rozwiązań ma tylko szynę paliwową i zawór EGR.Motor

    Dane techniczne: Peugeot 307 (2001-2008)

    Wersja
    1.4 16V
    1.6 16V
    1.6 HDi 90
    1.6 HDi 110
    2.0 HDi
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1360 cm3
    1587 cm3
    1560 cm3
    1560 cm3
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/8
    Moc maksymalna
    88 KM
    109 KM
    90 KM
    109 KM
    107 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    133 Nm
    190 Nm
    215 Nm
    240 Nm
    250 Nm
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    172 km/h
    194 km/h
    179 km/h
    188 km/h
    183 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,8 s
    11,6 s
    12,5 s
    11,2 s
    11,2 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    6,5
    7,2
    4,9
    5,2
    5,4
    Peugeot 307 zyskał złą sławę m.in. z powodu wadliwej partii samochodów podatnych na pożary spowodowane zwarciami instalacji elektrycznej przy pompie ABS-u. Usterkę naprawiano bezpłatnie, można sprawdzić czy dane auto było objęte akcją serwisową podając VIN w ASO.
    Peugeot 307 zyskał złą sławę m.in. z powodu wadliwej partii samochodów podatnych na pożary spowodowane zwarciami instalacji elektrycznej przy pompie ABS-u. Usterkę naprawiano bezpłatnie, można sprawdzić czy dane auto było objęte akcją serwisową podając VIN w ASO.Shutterstock
    Smarowanie to kluczowa sprawa w przypadku wirnika turbosprężarki, kręcącego się nawet kilkanaście razy szybciej niż wał korbowy silnika. Tym bardziej dziwi, że Peugeot w 1.6 HDi do doprowadzania oleju dla turbosprężarki zastosował cienką i wygiętą rurkę, którą olej musi iść do góry. Zatkana rurka spowoduje zniszczenie turbosprężarki w krótkim czasie, a co więcej, regeneracja będzie nieskuteczna bez wymiany owej rurki. Od tego typu problemów wolny jest w zasadzie silnik 2.0 HDi - ale i tu oczywiście co jakiś czas turbo trzeba zregenerować.
    Smarowanie to kluczowa sprawa w przypadku wirnika turbosprężarki, kręcącego się nawet kilkanaście razy szybciej niż wał korbowy silnika. Tym bardziej dziwi, że Peugeot w 1.6 HDi do doprowadzania oleju dla turbosprężarki zastosował cienką i wygiętą rurkę, którą olej musi iść do góry. Zatkana rurka spowoduje zniszczenie turbosprężarki w krótkim czasie, a co więcej, regeneracja będzie nieskuteczna bez wymiany owej rurki. Od tego typu problemów wolny jest w zasadzie silnik 2.0 HDi - ale i tu oczywiście co jakiś czas turbo trzeba zregenerować.Motor
    To typowa usterka samochodów marki Citroen i Peugeot. Linki odpowiadające za wybór biegu wyrabiają się (rozciągają) i dźwignia ma luz w pozycji wzdłużnej, co utrudnia wrzucanie biegów. Równie popularnym problemem jest zamarzanie linek w zimie, co uniemożliwia wrzucanie biegów w ogóle. Próby samodzielnej regeneracji zwykle są nieskuteczne. Pomaga tylko wymiana linek, które trzeba kupić w ASO. Uwaga: jest wiele rodzajów tego podzespołu, właściwego trzeba szukać po numerze VIN, a ceny zaczynają się od 600 zł. Kończą na ok. 1000 zł.
    To typowa usterka samochodów marki Citroen i Peugeot. Linki odpowiadające za wybór biegu wyrabiają się (rozciągają) i dźwignia ma luz w pozycji wzdłużnej, co utrudnia wrzucanie biegów. Równie popularnym problemem jest zamarzanie linek w zimie, co uniemożliwia wrzucanie biegów w ogóle. Próby samodzielnej regeneracji zwykle są nieskuteczne. Pomaga tylko wymiana linek, które trzeba kupić w ASO. Uwaga: jest wiele rodzajów tego podzespołu, właściwego trzeba szukać po numerze VIN, a ceny zaczynają się od 600 zł. Kończą na ok. 1000 zł.Motor
    • uszkodzenia chłodnic klimatyzacji w autach po liftingu.
    • Odkręcanie się wydechu.
    • Pleśń wykwitająca na podsufitce.
    • Usterki wentylatora chłodnicy.
    • Awarie elektrycznego wspomagania kierownicy.
    • Rozwarstwianie się dwumasowego koła pasowego napędu osprzętu (z tłumikiem drgań) - dotyczy silnika 2.0 HDi, w razie awarii zalecamy wymianę na oryginał.

    Peugeot 307 (2001-2008) - ocena trwałości ogólnej

    Problem Peugeota 307 polega na tym, że ten samochód – ile zalet by nie miał – nie wytrzyma tyle, co konkurenci niemieccy, zwłaszcza Golf czy Astra. Po prostu ogólna trwałość podzespołów jest niższa. Graniczny przebieg to zazwyczaj ok. 300 tys. km. Później awarie sypią się już jak z rękawa.
    Problem Peugeota 307 polega na tym, że ten samochód – ile zalet by nie miał – nie wytrzyma tyle, co konkurenci niemieccy, zwłaszcza Golf czy Astra. Po prostu ogólna trwałość podzespołów jest niższa. Graniczny przebieg to zazwyczaj ok. 300 tys. km. Później awarie sypią się już jak z rękawa.Motor
    • Bardzo małe zużycie paliwa w wersji 1.6 HDi 90.
    • Proste zawieszenie.
    • Dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
    • Przestronne wnętrze.
    • Szeroki wybór na rynku wtórnym, a także całkiem atrakcyjne ceny.
    • Usterkowa elektronika, często drobne awarie pojawiają się po sobie w bardzo małych odstępach czasu.
    • W niektórych autach wciąż występuje ryzyko pożaru.
    • Wszystkie mocniejsze diesle mają seryjnie filtr FAP.
    • Niska trwałość ogólna.