Szef Mercedesa o zakazie aut spalinowych. "Europa musi zejść na ziemię"

Szef Mercedesa ostro o zakazie aut spalinowych od 2035 r.
Szef Mercedesa ostro o zakazie aut spalinowych od 2035 r. Thomas NiedermuellerGetty Images

W skrócie

  • Ola Källenius ostrzega, że zbyt ambitne regulacje mogą prowadzić do "efektu Hawany", gdzie Europejczycy zostaną zmuszeni do jeżdżenia starszymi, bardziej emisyjnymi autami.
  • Mercedes zmienia strategię, zwiększając nacisk na rozwój hybryd i utrzymanie silników spalinowych w ofercie.
  • UE powinna bardziej realistycznie spojrzeć na własne plany ekologiczne, kładąc nacisk na wspieranie różnych technologii ograniczania emisji.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Europę czeka "efekt Hawany". Auta mają średnio ponad 12 lat

Będzie to miało negatywne konsekwencje dla klimatu, zatrudnienia, dobrobytu i całego ekosystemu motoryzacyjnego, pogłębiając problemy całej branży. Obecnie ponad 40 proc. europejskich dostawców podzespołów i technologii motoryzacyjnych może stać się nierentownych w 2025 roku
ostrzega w wywiadzie Ola Källenius.

Istnieje lepsza droga ku ekologii w Unii Europejskiej

Obecne przepisy oparte na karach za emisję CO2 hamują wzrost gospodarczy. Muszą one zostać zrewidowane przed końcem roku, aby odzwierciedlały to, czego branża i rynki rozpaczliwie potrzebują. Następne 12 miesięcy będzie decydujące. Albo Europa dostosuje się do dzisiejszych realiów, albo zaryzykuje poświęcenie swojej pozycji lidera w przemyśle na rzecz nadmiernej regulacji i stagnacji
ostrzega Ola Källenius.

Mercedes skupi się na rozwoju układów hybrydowych

Zobacz również:

    Nowy Mercedes CLA bez tajemnic. Nowa generacja, nowe technologie, nowy napędAdam MajcherekINTERIA.PL