Sprawdzili, ile razy naprawdę płonęły elektryki. Wyniki zaskakują

Przyczyną 13 proc. pożarów aut elektrycznych było podpalenie
Przyczyną 13 proc. pożarów aut elektrycznych było podpalenieChristophe GateauAFP

W skrócie

  • W Polsce w pierwszej połowie 2025 roku doszło do 23 pożarów samochodów elektrycznych, co stanowi mniej niż 0,5 proc. wszystkich pożarów pojazdów.
  • Auta elektryczne nie palą się częściej niż spalinowe – wskaźnik pożarów dla obu typów wynosi 0,23 na 1000 pojazdów.
  • Większość pożarów elektryków nie była związana z awarią techniczną, a procedury PSP jasno określają zasady postępowania podczas takich zdarzeń.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Ile aut elektrycznych spłonęło w Polsce? Dane z pierwszego półrocza 2025

Pożary elektryków i spalinówek zdarzają się równie rzadko

  • 23 samochodów elektrycznych (BEV),
  • 11 samochodów hybrydowych (HEV i PHEV),
  • 4678 samochodów spalinowych (ICE),
  • 0 samochodów wodorowych (FCEV).

Co najczęściej powoduje pożar w aucie elektrycznym?

PSP ma procedury gaszenia pojazdów elektrycznych

Zobacz również:

Czas gaszenia i zabezpieczania elektryka to średnio 2 godziny 39 minut

Należy zaznaczyć, że działania podczas pożarów pojazdów o napędzie elektrycznym lub hybrydowym trwają dłużej niż podczas pożarów aut o konwencjonalnym napędzie, ale związane jest to z zapisami „Zasad”, w których wprowadziliśmy konieczność sprawdzania temperatury akumulatorów pojazdów pod względem temperaturowym w określonych przedziałach czasowych. To zapewnia bezpieczeństwo działań dla ratowników oraz dla kierującego działaniem ratowniczym, ale również dla osoby lub podmiotu, które przejmują taki uszkodzony pojazd po pożarze
st. bryg. Tomasz Jonio z Komendy Głównej PSP

Flota elektryków jest nowsza, ale raport nie wyciąga wniosków

Pierwsze tak kompleksowe dane o pożarach EV w Europie

Audi A6 znowu ma silniki spalinowe. Ale nie myślcie tylko o TDIMaciej OlesiukINTERIA.PL