Używane: BMW 530i, BMW 530d (E60)

Z lewej strony - BMW 530d (3.0 218-235 KM), z prawej - BMW 530i (3.0 258-272 KM).
Z lewej strony - BMW 530d (3.0 218-235 KM), z prawej - BMW 530i (3.0 258-272 KM).Motor
Moce silników trzylitrowych są bardzo zbliżone, ale benzynowy obywa się jeszcze bez turbosprężarki
BMW 530d: rzadko spotyka się samochody doposażone w aż tak dużą liczbę opcji jak ten na zdjęciu (auto po liftingu). Jakość wykończenia jest bardzo wysoka, po 200 tys. km nie widać zużycia.
BMW 530d: rzadko spotyka się samochody doposażone w aż tak dużą liczbę opcji jak ten na zdjęciu (auto po liftingu). Jakość wykończenia jest bardzo wysoka, po 200 tys. km nie widać zużycia.Motor
BMW 530i: na obrotomierzu różnice się nie kończą – w benzynowych BMW E60 częściej spotyka się skrzynię automatyczną z możliwością sterowania łopatkami za kierownicą.
BMW 530i: na obrotomierzu różnice się nie kończą – w benzynowych BMW E60 częściej spotyka się skrzynię automatyczną z możliwością sterowania łopatkami za kierownicą.Motor

BMW 530i, BMW 530d (E60)

Kluczyk to tylko jeden z elementów z zapisanym przebiegiem. Handlarze mówią, że takich modułów jest w tym modelu kilkanaście, a to utrudnia cofanie licznika.
Kluczyk to tylko jeden z elementów z zapisanym przebiegiem. Handlarze mówią, że takich modułów jest w tym modelu kilkanaście, a to utrudnia cofanie licznika.Motor
Zauważalne jest szybsze zużycie zawieszenia w samochodach z dieslem. Silnik 3.0 d waży ponad 160 kg, a benzynowy N53 – tylko 125 kg.
Zauważalne jest szybsze zużycie zawieszenia w samochodach z dieslem. Silnik 3.0 d waży ponad 160 kg, a benzynowy N53 – tylko 125 kg.Motor
Wybór nie jest łatwy, ale skłaniamy się bardziej ku egzemplarzom benzynowym jako potencjalnie mniej problematycznym. Mają po prostu niższe przebiegi, stąd nie są jeszcze aż tak zużyte.
Wybór nie jest łatwy, ale skłaniamy się bardziej ku egzemplarzom benzynowym jako potencjalnie mniej problematycznym. Mają po prostu niższe przebiegi, stąd nie są jeszcze aż tak zużyte.Motor
Wszystko co najlepsze: nienaganną prezencję wnętrza zakłóca tylko umieszczona pod fotelem gaśnica. Skóra bardzo wysokiej jakości.
Wszystko co najlepsze: nienaganną prezencję wnętrza zakłóca tylko umieszczona pod fotelem gaśnica. Skóra bardzo wysokiej jakości.Motor
Limuzyna prezesa: dużo miejsca na nogi i oddzielny nawiew to „oczywista oczywistość” w tej klasie.
Limuzyna prezesa: dużo miejsca na nogi i oddzielny nawiew to „oczywista oczywistość” w tej klasie.Motor
W obsłudze manetek początkowo trudno się połapać, ale potem tempomat okazuje się wygodny.
W obsłudze manetek początkowo trudno się połapać, ale potem tempomat okazuje się wygodny.Motor
BMW 530d: rzadko spotyka się samochody doposażone w aż tak dużą liczbę opcji jak ten na zdjęciu (auto po liftingu). Jakość wykończenia jest bardzo wysoka, po 200 tys. km nie widać zużycia.
BMW 530d: rzadko spotyka się samochody doposażone w aż tak dużą liczbę opcji jak ten na zdjęciu (auto po liftingu). Jakość wykończenia jest bardzo wysoka, po 200 tys. km nie widać zużycia.Motor
Niektórymi funkcjami foteli steruje się przez przyciski na stelażu siedzenia, inne obsługiwane są z poziomu ekranu centralnego.
Niektórymi funkcjami foteli steruje się przez przyciski na stelażu siedzenia, inne obsługiwane są z poziomu ekranu centralnego.Motor
Po liftingu nie tylko dodano gumowe wykończenie kontrolera iDrive, ale również uproszczono korzystanie z niego – jest dość intuicyjne.
Po liftingu nie tylko dodano gumowe wykończenie kontrolera iDrive, ale również uproszczono korzystanie z niego – jest dość intuicyjne.Motor
520-litrowy bagażnik sedana ma eleganckie wykończenie i zawiasy ukryte w obudowach. To najpopularniejsza wersja nadwozia.
520-litrowy bagażnik sedana ma eleganckie wykończenie i zawiasy ukryte w obudowach. To najpopularniejsza wersja nadwozia.Motor
BMW 530i: na obrotomierzu różnice się nie kończą – w benzynowych BMW E60 częściej spotyka się skrzynię automatyczną z możliwością sterowania łopatkami za kierownicą.
BMW 530i: na obrotomierzu różnice się nie kończą – w benzynowych BMW E60 częściej spotyka się skrzynię automatyczną z możliwością sterowania łopatkami za kierownicą.Motor
Z lewej strony - BMW 530d (3.0 218-235 KM), z prawej - BMW 530i (3.0 258-272 KM).
Z lewej strony - BMW 530d (3.0 218-235 KM), z prawej - BMW 530i (3.0 258-272 KM).Motor
Osławione „klapki” w dieslu można usunąć, ale mechanicy z doświadczeniem odradzają to

BMW 530i, BMW 530d (typ E60) - podsumowanie

Wersja wysokoprężna

3.0d 218-235 KM
3.0d 218-235 KMMotor
  • Uszkodzenia koła pasowego napędu osprzętu - powszechna awaria, nowe koło pasowe kosztuje od 700 do 1500 zł (bez kosztu wymiany) i zawiera zarazem tłumik drgań.
  • Poluzowane klapki w kolektorze - pięta achillesowa starszych diesli 3.0d. Klapki wytrzymują do 200 tys. km. Regeneracja: 1500 zł. Usunięcie klapek (niezalecane): 500 zł.
  • Uszkodzenia konwertera w "automacie" - nowy kosztuje ponad 8 tys. zł.
  • Awarie zespołu termostatów - wymiana to ok. 550 zł za komplet.
  • Uszkodzony moduł świec żarowych - koszt samej części to 250-450 zł.

Dane techniczne: BMW 530d E60

Wersja
3.0d
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2993 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
Moc maksymalna
235 KM
Maksymalny moment obrotowy
500 Nm
Osiągi
 
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przysp. 0-100 km/h
6,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
6,6
*dane fabryczne

Wersja benzynowa

3.0 258-272 KM
3.0 258-272 KMMotor
  • Klekoczące hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych - dotyczy silnika N52 bez wtrysku bezpośredniego. Naprawa kosztuje od 6 do kilkunastu tys. zł.
  • Przepalone cewki zapłonowe - jedna sztuka to koszt ok. 180-200 zł bez kosztu wymiany. Cewek jest 6.
  • Niedrożny filtr separatora oleju - jego zatkanie objawia się tym, że silnik zaczyna zużywać sporo oleju, nawet 0,7-0,8 l na 1000 km, lub się nim pocić. Wymiana separatora kosztuje od 200 do 250 zł wraz z robocizną.
  • Drobne wycieki oleju ze skrzyni biegów - "poci się" w okolicach gniazda (przyłącza) przewodów elektrycznych.

Dane techniczne: BMW 530i E60

Wersja
3.0i
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
2996 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
Moc maksymalna
272 KM
Maksymalny moment obrotowy
320 Nm
Osiągi
 
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przysp. 0-100 km/h
6,3 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
7,7
*dane fabryczne