Reklama

Toyota C-HR

Toyota C-HR już w momencie premiery przykuła uwagę wyrazistym designem. /materiały prasowe
Toyota C-HR to kompaktowy crossover o dynamicznej stylistyce, która zdecydowanie wyróżnia się spośród innych modeli tej japońskiej marki. Pojazd szybko zdobył mocną pozycję w dynamicznie rozwijającym się segmencie pozycjonowanym między kompaktami a autami o nadwoziu SUV.

Historia Toyoty C-HR

Poprzednikiem modelu C-HR była Toyota Urban Cruiser. W Ameryce i Japonii starszy model cieszył się niezłą popularnością, natomiast na europejskim rynku przeszedł bez echa. 

Toyota C-HR już w momencie premiery przykuła uwagę wyrazistym designem. Dynamiczna linia nadwozia ze stosunkowo nisko opadającym dachem kryje całkiem przestronne wnętrze. 

W salonach Toyoty nadal jest sprzedawana pierwsza generacja modelu. Jej główni konkurenci to Nissan Qashqai i bliźniacze Renault Kadjar oraz Kia Sportage.

Toyota C-HR – generacje

Toyota C-HR została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2016 roku. Stylistyka nowego modelu niewiele odbiegała od wersji studyjnej, pokazanej rok wcześniej, co wzbudziło duże zainteresowanie wśród publiczności. Wnętrze pojazdu z centralną konsolą wyposażoną w duży dotykowy ekran LED również wyglądało nowocześnie.

Na paletę wersji silnikowych składa się jedna jednostka benzynowa i dwie hybrydy. Napęd hybrydowy cieszy się znacznie większym zainteresowaniem kupujących. W pierwszym roku obecności na rynku sprzedano w Europie 120 tys. egzemplarzy nowego modelu Toyoty. 

W 2019 roku przeprowadzono lifting auta. Poza kosmetycznymi zmianami w wyglądzie pojazdu uzupełniono gamę silników o nową jednostkę hybrydową. Premiera drugiej generacji jest zapowiadana na 2023 rok.

Toyota C-HR – dane techniczne

Toyota C-HR na europejskim rynku jest sprzedawana z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 l i mocy 116 KM oraz z dwoma jednostkami hybrydowymi. 

Mniejsza, bazująca na silniku o pojemności 1,8 l, generuje 122 KM. Natomiast zaprezentowana w 2019 roku hybryda z dwulitrowym silnikiem osiąga 184 KM. Na niektórych rynkach model był także oferowany z dwulitrową wolnossącą jednostką benzynową o mocy 152 KM.

Wszystkie wersje silnikowe modelu C-HR przenoszą napęd na przednie koła. Manualna skrzynia biegów jest łączona tylko z jednostką benzynową, którą oferowano także z opcjonalną bezstopniową przekładnią automatyczną. Natomiast obie wersje hybrydowe korzystają tylko i wyłącznie z „automatów”.

Toyota C-HR – opinie kierowców

Model C-HR należy do najchętniej kupowanych modeli japońskiej marki w Polsce. Popularny crossover jest ceniony za design, wysoką jakość wykonania, dobre właściwości jezdne oraz bezawaryjność.

Użytkownicy zwracają jednak uwagę na wysokie ceny tego stosunkowo niedużego modelu. Masywna linia tyłu pojazdu ogranicza widoczność, a podczas jazdy z autostradowymi prędkościami w środku robi się dość głośno. 

Jednostka benzynowa i słabsza hybryda zapewniają przeciętną dynamikę przy większych prędkościach. Osoby oczekujące lepszej reakcji na wciśnięcie pedału gazu powinny zdecydować się na dwulitrową wersję hybrydową.

Wiadomości