Opel Insignia
Wtorek, 20 grudnia 2022 (16:17)
Aktualizacja Wtorek, 9 stycznia 2024 (13:33)
Opel Insignia to samochód osobowy klasy średniej (segmentu D), który przez długie lata był jednym z ulubionych modeli flotowych. W rozsądnej cenie oferował wysoką jakość oraz wygląd klasy premium. Niestety jego historia, jak ogłosił w 2022 roku producent, na razie została zakończona.
Opel Insignia - najważniejsze informacje
-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
2008
-
Zakończenie produkcji:
2022
Opel Insignia to samochód osobowy klasy średniej (segmentu D), który przez długie lata był jednym z ulubionych modeli flotowych. W rozsądnej cenie oferował wysoką jakość oraz wygląd klasy premium. Niestety jego historia, jak ogłosił w 2022 roku producent, na razie została zakończona.
Historia Opla Insignii
Opel Insignia A, a więc pierwszej generacji, został zaprezentowany podczas londyńskich targów motoryzacyjnych 22 lipca 2008 roku.
Pojazd powstał na bazie płyty podłogowej GM Epsilon II, którą dzielił z takimi modelami jak Buick LaCrosse, Saab 9-5 II oraz Chevrolet Malibu.
Wyglądem nawiązywał do samochodu koncepcyjnego, Opla GTC, którego producent pokazał w Genewie w 2007 roku. Jego nazwa została natomiast zaczerpnięta z prototypu Insignia Concept pokazywanego podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2003 roku. Od 2008 roku, gdy z taśm fabrycznych zjechała pierwsza Insignia, Opel wyprodukował dwie generacje tego modelu.
Ostatni samochód tej gamy miał opuścić zakłady produkcyjne niemieckiego producenta do początku 2023 roku. Koniec Insignii, która w pierwszej generacji cieszyła się dużą popularnością, wynika z małego zainteresowania klientów modelem. Auto jest dostępne tylko w wersjach benzynowej i dieslowskiej, a nie w spełniających coraz bardziej wyśrubowane normy emisji CO2 wersjach hybrydowej, elektrycznej czy hybrydowej plug-in.
Opel Insignia – generacje
Wytwarzana w latach 2008–2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiego producenta modele Vectra i Signum. Jej pierwowzorem koncepcyjnym były dwa prototypy Opla – Insignia Concept z 2003 roku oraz GTC Concept z roku 2007.
Pojazd został zaprojektowany przez Marka Adamsa i Malcolma Warda. Po premierze odnosił poważne sukcesy sprzedażowe. W 2009 roku zdobył nawet tytuł European Car Of The Year. W 2011 roku Opel przeprowadził kosmetyczną modernizację modelu, która polegała m.in. na wprowadzeniu do oferty nowych kolorów tapicerek i wzorów felg.
Model przeszedł facelifting w 2013 roku. Przeprojektowane zostały zawieszenie pojazdu, jego pas przedni i klapa bagażnika, na której zamontowano wąski chromowany pas dekoracyjny. Zmiany objęły też wnętrze – deskę rozdzielczą, zegary oraz kierownicę. Opel zastosował też zmodyfikowane jednostki napędowe, m.in. 2,0 l CDTI (120 lub 140 KM), 2,0 l BiTurbo (195 KM), 1,8 l (140 KM), 1,6 l SIDI (170 KM) i 2,0 l SIDI (250 KM). Drobna modernizacja miała miejsce w 2015 roku. Polegała ona na wprowadzeniu do gamy średniolitrażowych silników 1,6 l CDTI o mocy 120 i 136 KM.
Druga generacja Opla Insignii, a więc B, pojawiła się w 2017 roku. Projekt, chociaż wyszedł spod ręki tych samych projektantów, co wersja A, stylistycznie zdecydowanie się od niej różnił. Producent również w Insignii B oferował usportowione odmiany pod nazwą GSi.
Opel Insignia – dane techniczne
- Opel Insignia był oferowany w wariantach sedan, liftback, kombi oraz w drugiej generacji jako uterenowione kombi (Insignia Country Tourer). Były to pojazdy standardowo przednionapędowe i opcjonalnie z napędem na cztery koła.
- W drugiej generacji Insignia wyróżniała się spośród innych modeli swojego segmentu gabarytami. Auto miało ponad 4,9 m długości, a w wersji kombi (Sports Tourer) aż 4,99 m. Zwiększył się także rozstaw osi do 283 cm, co poskutkowało większą przestronnością wnętrza pojazdu.
- Wszystkie silniki, poza bazowym turbodieslem, to jednostki czterocylindrowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowane. Insignię B zestawiano z sześciobiegowymi skrzyniami ręcznymi lub automatycznymi o 6, 8 lub 9 przełożeniach.
Opel Insignia – opinie kierowców
Opel Insignia to pojazd ceniony za przestronne wnętrze, komfort jazdy i dobre właściwości jezdne. Minusy to częste, ale drobne awarie i słabej jakości elementy wnętrza.
Więcej na temat Opel Insignia
Opel Insignia - Wiadomości
-
Używany Opel Insignia A – poszukiwany, ale czy godny zaufania?
Niedziela, 15 października 2023 (12:39)Zaprezentowany w 2008 roku następca Vectry był produkowany przez dziewięć lat, w ofercie przewinęło się przez ten czas mnóstwo silników i wersji. Opel Insignia był popularny na rynku aut... -
Opel Insignia ofiarą elektryfikacji. Koniec produkcji jeszcze w tym roku
Środa, 20 lipca 2022 (10:45)Nadchodzi koniec Opla Insignia. Produkcja zostanie zakończona jeszcze w tym roku, a bezpośredniego następcy nie przewidziano. -
Opel Insignia znika z rynku. Póki co z jednego, ale za to bez następcy
Środa, 18 maja 2022 (15:43)Tak zwane "zwykłe" samochody, są coraz bardziej wypierane przez wszelkiej maści SUVy i crossovery, a szczególnie jest to widoczne wśród większych modeli. Najnowszym na to przykładem jest... -
Opel Insignia Grand Sport. Całkiem nowa generacja!
Środa, 7 grudnia 2016 (09:35)Opel zaprezentował właśnie kolejną generację modelu Insignia. Zbudowany na zupełnie nowej platformie pojazd, oprócz nowej Astry, stanowić ma lokomotywę sprzedaży marki z Russelsheim. -
Ten Opel pali tylko 3,4 l/100. Naprawdę!
Środa, 13 kwietnia 2016 (15:20)Afera "diesel szwindel", dotycząca zaniżania rzeczywistej emisji spalin przez Volkswagena, kładzie się cieniem na wizerunku wszystkich silników wysokoprężnych. -
Opel Insignia z garścią nowości w gamie
Środa, 1 lipca 2015 (14:02)Już niebawem będzie można zamówić Opla Insignię z nowym dieslem, multimediami i systemem OnStar. -
Pierwszy Holden z Niemiec. Czyli... Insignia
Wtorek, 10 lutego 2015 (14:24)Z linii fabryki Opla w Russelsheim zjechał dziś pierwszy pojazd ze logiem Holdena. W Niemczech uruchomiono właśnie produkcję przeznaczonego na australijski rynek modelu Holden Insignia VXR. -
Opel Mokka i Insignia z nowymi silnikami
Środa, 28 stycznia 2015 (10:28)Opel odświeża paletę wysokoprężnych jednostek napędowych. W salonach niemieckiej marki pojawią się wkrótce modele Mokka i Insignia z nowymi silnikami o zapłonie samoczynnym.