Reklama

Opel Insignia

Opel Insignia był produkowany od 2008 do 2022 roku. /materiały prasowe
  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2008

  • Zakończenie produkcji:

    2022

Opel Insignia to samochód osobowy klasy średniej (segmentu D), który przez długie lata był jednym z ulubionych modeli flotowych. W rozsądnej cenie oferował wysoką jakość oraz wygląd klasy premium. Niestety jego historia, jak ogłosił w 2022 roku producent, na razie została zakończona.

Historia Opla Insignii

Opel Insignia A, a więc pierwszej generacji, został zaprezentowany podczas londyńskich targów motoryzacyjnych 22 lipca 2008 roku. 

Pojazd powstał na bazie płyty podłogowej GM Epsilon II, którą dzielił z takimi modelami jak Buick LaCrosse, Saab 9-5 II oraz Chevrolet Malibu.

Wyglądem nawiązywał do samochodu koncepcyjnego, Opla GTC, którego producent pokazał w Genewie w 2007 roku. Jego nazwa została natomiast zaczerpnięta z prototypu Insignia Concept pokazywanego podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2003 roku. Od 2008 roku, gdy z taśm fabrycznych zjechała pierwsza Insignia, Opel wyprodukował dwie generacje tego modelu.

Ostatni samochód tej gamy miał opuścić zakłady produkcyjne niemieckiego producenta do początku 2023 roku. Koniec Insignii, która w pierwszej generacji cieszyła się dużą popularnością, wynika z małego zainteresowania klientów modelem. Auto jest dostępne tylko w wersjach benzynowej i dieslowskiej, a nie w spełniających coraz bardziej wyśrubowane normy emisji CO2 wersjach hybrydowej, elektrycznej czy hybrydowej plug-in.

Opel Insignia – generacje

Wytwarzana w latach 2008–2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiego producenta modele Vectra i Signum. Jej pierwowzorem koncepcyjnym były dwa prototypy Opla – Insignia Concept z 2003 roku oraz GTC Concept z roku 2007. 

Pojazd został zaprojektowany przez Marka Adamsa i Malcolma Warda. Po premierze odnosił poważne sukcesy sprzedażowe. W 2009 roku zdobył nawet tytuł European Car Of The Year. W 2011 roku Opel przeprowadził kosmetyczną modernizację modelu, która polegała m.in. na wprowadzeniu do oferty nowych kolorów tapicerek i wzorów felg.

Model przeszedł facelifting w 2013 roku. Przeprojektowane zostały zawieszenie pojazdu, jego pas przedni i klapa bagażnika, na której zamontowano wąski chromowany pas dekoracyjny. Zmiany objęły też wnętrze – deskę rozdzielczą, zegary oraz kierownicę. Opel zastosował też zmodyfikowane jednostki napędowe, m.in. 2,0 l CDTI (120 lub 140 KM), 2,0 l BiTurbo (195 KM), 1,8 l (140 KM), 1,6 l SIDI (170 KM) i 2,0 l SIDI (250 KM). Drobna modernizacja miała miejsce w 2015 roku. Polegała ona na wprowadzeniu do gamy średniolitrażowych silników 1,6 l CDTI o mocy 120 i 136 KM.

Druga generacja Opla Insignii, a więc B, pojawiła się w 2017 roku. Projekt, chociaż wyszedł spod ręki tych samych projektantów, co wersja A, stylistycznie zdecydowanie się od niej różnił. Producent również w Insignii B oferował usportowione odmiany pod nazwą GSi.

Opel Insignia – dane techniczne

  • Opel Insignia był oferowany w wariantach sedan, liftback, kombi oraz w drugiej generacji jako uterenowione kombi (Insignia Country Tourer). Były to pojazdy standardowo przednionapędowe i opcjonalnie z napędem na cztery koła.
  • W drugiej generacji Insignia wyróżniała się spośród innych modeli swojego segmentu gabarytami. Auto miało ponad 4,9 m długości, a w wersji kombi (Sports Tourer) aż 4,99 m. Zwiększył się także rozstaw osi do 283 cm, co poskutkowało większą przestronnością wnętrza pojazdu.
  • Wszystkie silniki, poza bazowym turbodieslem, to jednostki czterocylindrowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowane. Insignię B zestawiano z sześciobiegowymi skrzyniami ręcznymi lub automatycznymi o 6, 8 lub 9 przełożeniach.

Opel Insignia – opinie kierowców

Opel Insignia to pojazd ceniony za przestronne wnętrze, komfort jazdy i dobre właściwości jezdne. Minusy to częste, ale drobne awarie i słabej jakości elementy wnętrza.

Wiadomości