Porównanie: Ford Mondeo, Opel Insignia

Jak radiowozy – widok tych przodów w lusterku wstecznym wielu osobom odbiera chęci do szaleństw „za kółkiem”.
Jak radiowozy – widok tych przodów w lusterku wstecznym wielu osobom odbiera chęci do szaleństw „za kółkiem”.Motor
We wnętrzu Mondeo uwagę zwracają bardzo miłe w dotyku tworzywa, nieduża kierownica i skuteczny system sterowania nawiewami.
We wnętrzu Mondeo uwagę zwracają bardzo miłe w dotyku tworzywa, nieduża kierownica i skuteczny system sterowania nawiewami.Motor
Po liftingu z konsoli środkowej Insigni zniknęło często krytykowane nagromadzenie przycisków. Kierownica ma przyjemnie gruby wieniec.
Po liftingu z konsoli środkowej Insigni zniknęło często krytykowane nagromadzenie przycisków. Kierownica ma przyjemnie gruby wieniec.Motor

Ford Mondeo, Opel Insignia

Jak radiowozy – widok tych przodów w lusterku wstecznym wielu osobom odbiera chęci do szaleństw „za kółkiem”.
Jak radiowozy – widok tych przodów w lusterku wstecznym wielu osobom odbiera chęci do szaleństw „za kółkiem”.Motor
Linia Mondeo jest elegancka i ma odpowiednie proporcje. Dzięki temu niezmieniana od ośmiu lat sylwetka wciąż wydaje się nowoczesna. Seryjne są felgi 16'' (fot.) z oponami o rozmiarach 215/55.
Linia Mondeo jest elegancka i ma odpowiednie proporcje. Dzięki temu niezmieniana od ośmiu lat sylwetka wciąż wydaje się nowoczesna. Seryjne są felgi 16'' (fot.) z oponami o rozmiarach 215/55.Motor
Insignia ma atrakcyjniejsze nadwozie niż Ford, ale jej design też nie starzeje się za szybko. Opel ma większe koła – w testowanej wersji na 17-calowe felgi założono opony w rozmiarze 225/55 R17.
Insignia ma atrakcyjniejsze nadwozie niż Ford, ale jej design też nie starzeje się za szybko. Opel ma większe koła – w testowanej wersji na 17-calowe felgi założono opony w rozmiarze 225/55 R17.Motor
Gdyby nie wycieraczki tylnych szyb, oba auta trudno byłoby odróżnić od ich wersji czterodrzwiowych.
Gdyby nie wycieraczki tylnych szyb, oba auta trudno byłoby odróżnić od ich wersji czterodrzwiowych.Motor
Duże fotele z regulowanym siedziskiem są bliskie ideału.
Duże fotele z regulowanym siedziskiem są bliskie ideału.Motor
Żeby usiąść tu wygodnie, można mieć najwyżej 180 cm wzrostu.
Żeby usiąść tu wygodnie, można mieć najwyżej 180 cm wzrostu.Motor
W Oplu jadący z tyłu mają własne nawiewy. Tu też jest gniazdko, ale... 220 V.
W Oplu jadący z tyłu mają własne nawiewy. Tu też jest gniazdko, ale... 220 V.Motor
W Oplu bagażnik powiększa się łatwiej – aby złożyć kanapę wystarczy jeden ruch ręki.
W Oplu bagażnik powiększa się łatwiej – aby złożyć kanapę wystarczy jeden ruch ręki.Motor
Zaletą bagażnika Opla jest regularny kształt. Pod podłogą – kilka płytkich schowków i wnęka na koło zapasowe (dojazdowe kosztuje 350, pełnowymiarowe – 600 zł).
Zaletą bagażnika Opla jest regularny kształt. Pod podłogą – kilka płytkich schowków i wnęka na koło zapasowe (dojazdowe kosztuje 350, pełnowymiarowe – 600 zł).Motor
Bardzo dobre fotele Mondeo z niezłym podparciem bocznym.
Bardzo dobre fotele Mondeo z niezłym podparciem bocznym.Motor
Z tyłu bez problemu zmieszczą się nawet osoby o wzroście 190 cm.
Z tyłu bez problemu zmieszczą się nawet osoby o wzroście 190 cm.Motor
Powiększanie bagażnika wymaga kilku ruchów – żeby złożyć tylne oparcie, trzeba najpierw podnieść siedzisko.
Powiększanie bagażnika wymaga kilku ruchów – żeby złożyć tylne oparcie, trzeba najpierw podnieść siedzisko.Motor
Bagażnik nieco większy niż w Oplu, ale po złożeniu kanapy powstaje próg. Pod podłogą: zestaw naprawczy, koło zapasowe (150 zł) lub „dojazdówka” (100 zł).
Bagażnik nieco większy niż w Oplu, ale po złożeniu kanapy powstaje próg. Pod podłogą: zestaw naprawczy, koło zapasowe (150 zł) lub „dojazdówka” (100 zł).Motor
Po liftingu z konsoli środkowej Insigni zniknęło często krytykowane nagromadzenie przycisków. Kierownica ma przyjemnie gruby wieniec.
Po liftingu z konsoli środkowej Insigni zniknęło często krytykowane nagromadzenie przycisków. Kierownica ma przyjemnie gruby wieniec.Motor
Obsługa systemu multimedialnego tym gładzikiem nie należy do najłatwiejszych.
Obsługa systemu multimedialnego tym gładzikiem nie należy do najłatwiejszych.Motor
We wnętrzu Mondeo uwagę zwracają bardzo miłe w dotyku tworzywa, nieduża kierownica i skuteczny system sterowania nawiewami.
We wnętrzu Mondeo uwagę zwracają bardzo miłe w dotyku tworzywa, nieduża kierownica i skuteczny system sterowania nawiewami.Motor
Podgrzewanie i wentylacja foteli kosztuje 2400 zł. U rywala trzeba zapłacić 3200 zł.
Podgrzewanie i wentylacja foteli kosztuje 2400 zł. U rywala trzeba zapłacić 3200 zł.Motor
Z tyłu Forda nie ma nawiewów, jest za to gniazdko 12 V.
Z tyłu Forda nie ma nawiewów, jest za to gniazdko 12 V.Motor

Zobacz również:

    Ford Mondeo, Opel Insignia - podsumowanie

    Dane techniczne

    Dane techniczne: Ford Mondeo, Opel Insignia

     
    Ford
    Opel
    Model
    Mondeo
    Insignia
    Wersja
    1.6 EcoBoost Titanium
    1.6 SIDI Edition
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1596 cm3
    1598 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    160 KM/5700
    170 KM/4250
    Maks. moment obrotowy
    240 Nm/1600
    260 Nm/1650
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    478/189/150 cm
    484/186/148 cm
    Rozstaw osi
    285 cm
    274 cm
    Średnica zawracania
    11,6 m
    11,4 m
    Masa/ładowność
    1360/690 kg
    1626/494 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    540/1460 l
    530/1470 l
    Poj. zbiornika paliwa
    70 l (Pb 95)
    70 l (Pb 95)
    Opony
    215/55 R16
    225/55 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    215 km/h
    220 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,3 s
    9,2 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,2 s
    10,0 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    7,0 s (4. bieg)
    8,3 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    12,5 s (6. bieg)
    14,5 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,0 m
    36,5 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,8 m
    36,5 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,5 dB
    66,5 dB →
    Rzeczywista prędkość**
    95 km/h
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,5
    2,7
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,9/5,3/6,6
    7,5/5,0/5,9
    Teoretyczny zasięg
    1060 km
    1190 km
    Dane testowe
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,5/6,1/7,8
    9,4/6,0/7,7
    Rzeczywisty zasięg
    900 km
    910 km
    Cena wersji podstawowej**
    87 250 zł
    106 050 zł
    Cena
    98 650 zł
    106 050 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem

    Punktacja - segment: auta klasy średniej

    Punktacja - segment: auta klasy średniej
    Punktacja - segment: auta klasy średniejMotor