Porównanie: Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat Alltrack

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSG
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSGMotor
Insignia nie ma już przeładowanej klawiszami konsoli środkowej. Za kierownicą – opcjonalny, 8-calowy ekran prędkościomierza. Na zdjęciu wyświetlacz jest w trybie Sport, w którym ten wskaźnik jest okrągły.
Insignia nie ma już przeładowanej klawiszami konsoli środkowej. Za kierownicą – opcjonalny, 8-calowy ekran prędkościomierza. Na zdjęciu wyświetlacz jest w trybie Sport, w którym ten wskaźnik jest okrągły.Motor
Kokpit VW jakością wykonania i wykończenia nie odbiega od nowszego rywala. Testowane auto ma brązowe tworzywa (kupując skórzaną tapicerkę, można wybrać taką, beżową lub czarną tonację).
Kokpit VW jakością wykonania i wykończenia nie odbiega od nowszego rywala. Testowane auto ma brązowe tworzywa (kupując skórzaną tapicerkę, można wybrać taką, beżową lub czarną tonację).Motor

Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat Alltrack

W trybie Tour prędkościomierz jest cyfrowy, a pod nim mieszczą się wskazania komputera.
W trybie Tour prędkościomierz jest cyfrowy, a pod nim mieszczą się wskazania komputera.Motor
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4Motor
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSG
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSGMotor
Dobrze wyprofilowane fotele Insigni są wygodne i nie męczą nawet po kilku godzinach jazdy. Seryjnie są elektrycznie regulowane, ale tylko na wysokość.
Dobrze wyprofilowane fotele Insigni są wygodne i nie męczą nawet po kilku godzinach jazdy. Seryjnie są elektrycznie regulowane, ale tylko na wysokość.Motor
Podróżujący na tylnych siedzeniach mogą narzekać na małą przestrzeń na nogi.
Podróżujący na tylnych siedzeniach mogą narzekać na małą przestrzeń na nogi.Motor
Panel dotykowy opcjonalnej nawigacji IntelliLink 900 (3200 zł) działa ze zbyt dużym oporem.
Panel dotykowy opcjonalnej nawigacji IntelliLink 900 (3200 zł) działa ze zbyt dużym oporem.Motor
Insignia nie ma już przeładowanej klawiszami konsoli środkowej. Za kierownicą – opcjonalny, 8-calowy ekran prędkościomierza. Na zdjęciu wyświetlacz jest w trybie Sport, w którym ten wskaźnik jest okrągły.
Insignia nie ma już przeładowanej klawiszami konsoli środkowej. Za kierownicą – opcjonalny, 8-calowy ekran prędkościomierza. Na zdjęciu wyświetlacz jest w trybie Sport, w którym ten wskaźnik jest okrągły.Motor
Do Opla można dokupić wysuwaną podłogę (VW też ją oferuje, ale nie w Polsce).
Do Opla można dokupić wysuwaną podłogę (VW też ją oferuje, ale nie w Polsce).Motor
Zestaw Flex Organizer pozwala dowolnie dzielić bagażnik, np. w pionie.
Zestaw Flex Organizer pozwala dowolnie dzielić bagażnik, np. w pionie.Motor
Idealnie foremny bagażnik Insigni mieści 540 l. Wielka pokrywa unosi się razem ze światłami, więc pod nią kryją się dodatkowe. Mankamentem przestrzeni bagażowej Opla jest jej nieduża wysokość – roletę dzieli od podłogi zaledwie 43 cm.
Idealnie foremny bagażnik Insigni mieści 540 l. Wielka pokrywa unosi się razem ze światłami, więc pod nią kryją się dodatkowe. Mankamentem przestrzeni bagażowej Opla jest jej nieduża wysokość – roletę dzieli od podłogi zaledwie 43 cm.Motor
Bagażnik można otworzyć na pełną lub ograniczoną wysokość (np. w garażu).
Bagażnik można otworzyć na pełną lub ograniczoną wysokość (np. w garażu).Motor
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSG
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSGMotor
Tryb Off Road włącza asystentów podjazdu i zjazdu, zmienia pracę m.in. skrzyni DSG.
Tryb Off Road włącza asystentów podjazdu i zjazdu, zmienia pracę m.in. skrzyni DSG.Motor
Siedzenia Passata komfortem i podparciem nie odbiegają od tych w Oplu. Tu elektrycznie reguluje się jedynie pochylenie oparcia.
Siedzenia Passata komfortem i podparciem nie odbiegają od tych w Oplu. Tu elektrycznie reguluje się jedynie pochylenie oparcia.Motor
Z tyłu Volkswagena przestrzeni nie brakuje – na nogi jest jej aż o 6 cm więcej niż u rywala.
Z tyłu Volkswagena przestrzeni nie brakuje – na nogi jest jej aż o 6 cm więcej niż u rywala.Motor
Kamera za 1630 zł wymusza dokupienie innych dodatków. U rywala wystarczy 2000 zł.
Kamera za 1630 zł wymusza dokupienie innych dodatków. U rywala wystarczy 2000 zł.Motor
Elektryczna obsługa pokrywy jest dwa razy droższa niż u Opla.
Elektryczna obsługa pokrywy jest dwa razy droższa niż u Opla.Motor
Kokpit VW jakością wykonania i wykończenia nie odbiega od nowszego rywala. Testowane auto ma brązowe tworzywa (kupując skórzaną tapicerkę, można wybrać taką, beżową lub czarną tonację).
Kokpit VW jakością wykonania i wykończenia nie odbiega od nowszego rywala. Testowane auto ma brązowe tworzywa (kupując skórzaną tapicerkę, można wybrać taką, beżową lub czarną tonację).Motor
Po pociągnięciu pomarańczowego paska wysuwa się schowek na odtwarzacz MP3.
Po pociągnięciu pomarańczowego paska wysuwa się schowek na odtwarzacz MP3.Motor
588-litrowy bagażnik Alltracka ma aż 51 cm wysokości, jest też głębszy od tego w Oplu (113 wobec 105 cm), a po jego bokach znajdują się przydatne wnęki na drobiazgi. Mniej rozbudowana pokrywa podnosi się znacznie wyżej niż u rywala.
588-litrowy bagażnik Alltracka ma aż 51 cm wysokości, jest też głębszy od tego w Oplu (113 wobec 105 cm), a po jego bokach znajdują się przydatne wnęki na drobiazgi. Mniej rozbudowana pokrywa podnosi się znacznie wyżej niż u rywala.Motor
Kanapę VW można składać dźwigniami w bagażniku (niedostępne u rywala).
Kanapę VW można składać dźwigniami w bagażniku (niedostępne u rywala).Motor
Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSG
Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSGMotor
Oba auta realizują napęd z pomocą sprawnie działającego układu Haldex 4. generacji.
Oba auta realizują napęd z pomocą sprawnie działającego układu Haldex 4. generacji.Volkswagen

Zobacz również:

    Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat Alltrack - podsumowanie

    Dane techniczne: Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat Alltrack

     
    Opel
    Volkswagen
    Model
    Insignia Country Tourer
    Passat Alltrack
    Wersja
    2.0 CDTI 195 4x4 A6
    2.0 TDI 177 4Motion DSG
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1956 cm3
    1968 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    195 KM/4000
    177 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    400 Nm/1750
    380 Nm/1750
    Napęd
    4x4
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    492/186/153 cm
    477/182/155 cm
    Rozstaw osi
    274 cm
    271 cm
    Średnica zawracania
    10,9 m
    11,4 m
    Masa/ładowność
    1940/495 kg
    1651/649 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    540/1530 l
    588/1716 l
    Poj. zbiornika paliwa
    70 l (ON)
    70 l (ON)
    Opony
    245/45 R18
    225/50 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    210 km/h
    211 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,9 s
    8,7 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,8 s →
    8,6 s
    Elastyczność 60-100 km/h*
    5,6 s →
    4,9 s
    Elastyczność 80-120 km/h*
    7,0 s
    7,0 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,4 m
    36,6 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,2 m
    36,2 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,1 dB
    65,6 dB →
    Rzeczywista prędkość**
    96 km/h
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,6
    3,0
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,9/5,3/6,6
    7,0/5,3/5,9
    Teoretyczny zasięg
    1060 km
    1190 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    10,4/6,2/8,3
    8,2/5,7/7,0
    Rzeczywisty zasięg
    840 km
    1000 km
    Cena wersji podstawowej***
    159 500 zł
    154 290 zł
    Cena
    159 500 zł
    154 290 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *minimalny czas rozpędzania się w automatycznym trybie skrzyni biegów;
    **przy wskazaniu 100 km/h;
    ***z tym samym silnikiem

    Punktacja - segment: auta klasy średniej

    Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat Alltrack
    Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat AlltrackMotor