Porównanie: Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat Alltrack

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSG
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSGMotor
Insignia nie ma już przeładowanej klawiszami konsoli środkowej. Za kierownicą – opcjonalny, 8-calowy ekran prędkościomierza. Na zdjęciu wyświetlacz jest w trybie Sport, w którym ten wskaźnik jest okrągły.
Insignia nie ma już przeładowanej klawiszami konsoli środkowej. Za kierownicą – opcjonalny, 8-calowy ekran prędkościomierza. Na zdjęciu wyświetlacz jest w trybie Sport, w którym ten wskaźnik jest okrągły.Motor
Kokpit VW jakością wykonania i wykończenia nie odbiega od nowszego rywala. Testowane auto ma brązowe tworzywa (kupując skórzaną tapicerkę, można wybrać taką, beżową lub czarną tonację).
Kokpit VW jakością wykonania i wykończenia nie odbiega od nowszego rywala. Testowane auto ma brązowe tworzywa (kupując skórzaną tapicerkę, można wybrać taką, beżową lub czarną tonację).Motor

Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat Alltrack

W trybie Tour prędkościomierz jest cyfrowy, a pod nim mieszczą się wskazania komputera.
W trybie Tour prędkościomierz jest cyfrowy, a pod nim mieszczą się wskazania komputera.Motor
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4Motor
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSG
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSGMotor
Dobrze wyprofilowane fotele Insigni są wygodne i nie męczą nawet po kilku godzinach jazdy. Seryjnie są elektrycznie regulowane, ale tylko na wysokość.
Dobrze wyprofilowane fotele Insigni są wygodne i nie męczą nawet po kilku godzinach jazdy. Seryjnie są elektrycznie regulowane, ale tylko na wysokość.Motor
Podróżujący na tylnych siedzeniach mogą narzekać na małą przestrzeń na nogi.
Podróżujący na tylnych siedzeniach mogą narzekać na małą przestrzeń na nogi.Motor
Panel dotykowy opcjonalnej nawigacji IntelliLink 900 (3200 zł) działa ze zbyt dużym oporem.
Panel dotykowy opcjonalnej nawigacji IntelliLink 900 (3200 zł) działa ze zbyt dużym oporem.Motor
Insignia nie ma już przeładowanej klawiszami konsoli środkowej. Za kierownicą – opcjonalny, 8-calowy ekran prędkościomierza. Na zdjęciu wyświetlacz jest w trybie Sport, w którym ten wskaźnik jest okrągły.
Insignia nie ma już przeładowanej klawiszami konsoli środkowej. Za kierownicą – opcjonalny, 8-calowy ekran prędkościomierza. Na zdjęciu wyświetlacz jest w trybie Sport, w którym ten wskaźnik jest okrągły.Motor
Do Opla można dokupić wysuwaną podłogę (VW też ją oferuje, ale nie w Polsce).
Do Opla można dokupić wysuwaną podłogę (VW też ją oferuje, ale nie w Polsce).Motor
Zestaw Flex Organizer pozwala dowolnie dzielić bagażnik, np. w pionie.
Zestaw Flex Organizer pozwala dowolnie dzielić bagażnik, np. w pionie.Motor
Idealnie foremny bagażnik Insigni mieści 540 l. Wielka pokrywa unosi się razem ze światłami, więc pod nią kryją się dodatkowe. Mankamentem przestrzeni bagażowej Opla jest jej nieduża wysokość – roletę dzieli od podłogi zaledwie 43 cm.
Idealnie foremny bagażnik Insigni mieści 540 l. Wielka pokrywa unosi się razem ze światłami, więc pod nią kryją się dodatkowe. Mankamentem przestrzeni bagażowej Opla jest jej nieduża wysokość – roletę dzieli od podłogi zaledwie 43 cm.Motor
Bagażnik można otworzyć na pełną lub ograniczoną wysokość (np. w garażu).
Bagażnik można otworzyć na pełną lub ograniczoną wysokość (np. w garażu).Motor
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSG
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo A6 4x4, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSGMotor
Tryb Off Road włącza asystentów podjazdu i zjazdu, zmienia pracę m.in. skrzyni DSG.
Tryb Off Road włącza asystentów podjazdu i zjazdu, zmienia pracę m.in. skrzyni DSG.Motor
Siedzenia Passata komfortem i podparciem nie odbiegają od tych w Oplu. Tu elektrycznie reguluje się jedynie pochylenie oparcia.
Siedzenia Passata komfortem i podparciem nie odbiegają od tych w Oplu. Tu elektrycznie reguluje się jedynie pochylenie oparcia.Motor
Z tyłu Volkswagena przestrzeni nie brakuje – na nogi jest jej aż o 6 cm więcej niż u rywala.
Z tyłu Volkswagena przestrzeni nie brakuje – na nogi jest jej aż o 6 cm więcej niż u rywala.Motor
Kamera za 1630 zł wymusza dokupienie innych dodatków. U rywala wystarczy 2000 zł.
Kamera za 1630 zł wymusza dokupienie innych dodatków. U rywala wystarczy 2000 zł.Motor
Elektryczna obsługa pokrywy jest dwa razy droższa niż u Opla.
Elektryczna obsługa pokrywy jest dwa razy droższa niż u Opla.Motor
Kokpit VW jakością wykonania i wykończenia nie odbiega od nowszego rywala. Testowane auto ma brązowe tworzywa (kupując skórzaną tapicerkę, można wybrać taką, beżową lub czarną tonację).
Kokpit VW jakością wykonania i wykończenia nie odbiega od nowszego rywala. Testowane auto ma brązowe tworzywa (kupując skórzaną tapicerkę, można wybrać taką, beżową lub czarną tonację).Motor
Po pociągnięciu pomarańczowego paska wysuwa się schowek na odtwarzacz MP3.
Po pociągnięciu pomarańczowego paska wysuwa się schowek na odtwarzacz MP3.Motor
588-litrowy bagażnik Alltracka ma aż 51 cm wysokości, jest też głębszy od tego w Oplu (113 wobec 105 cm), a po jego bokach znajdują się przydatne wnęki na drobiazgi. Mniej rozbudowana pokrywa podnosi się znacznie wyżej niż u rywala.
588-litrowy bagażnik Alltracka ma aż 51 cm wysokości, jest też głębszy od tego w Oplu (113 wobec 105 cm), a po jego bokach znajdują się przydatne wnęki na drobiazgi. Mniej rozbudowana pokrywa podnosi się znacznie wyżej niż u rywala.Motor
Kanapę VW można składać dźwigniami w bagażniku (niedostępne u rywala).
Kanapę VW można składać dźwigniami w bagażniku (niedostępne u rywala).Motor
Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSG
Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 177 4Motion DSGMotor
Oba auta realizują napęd z pomocą sprawnie działającego układu Haldex 4. generacji.
Oba auta realizują napęd z pomocą sprawnie działającego układu Haldex 4. generacji.Volkswagen

Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat Alltrack - podsumowanie

Dane techniczne: Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat Alltrack

 
Opel
Volkswagen
Model
Insignia Country Tourer
Passat Alltrack
Wersja
2.0 CDTI 195 4x4 A6
2.0 TDI 177 4Motion DSG
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1956 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
195 KM/4000
177 KM/4000
Maks. moment obrotowy
400 Nm/1750
380 Nm/1750
Napęd
4x4
4x4
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
492/186/153 cm
477/182/155 cm
Rozstaw osi
274 cm
271 cm
Średnica zawracania
10,9 m
11,4 m
Masa/ładowność
1940/495 kg
1651/649 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
540/1530 l
588/1716 l
Poj. zbiornika paliwa
70 l (ON)
70 l (ON)
Opony
245/45 R18
225/50 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
210 km/h
211 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,9 s
8,7 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,8 s →
8,6 s
Elastyczność 60-100 km/h*
5,6 s →
4,9 s
Elastyczność 80-120 km/h*
7,0 s
7,0 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,4 m
36,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,2 m
36,2 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,1 dB
65,6 dB →
Rzeczywista prędkość**
96 km/h
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,6
3,0
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,9/5,3/6,6
7,0/5,3/5,9
Teoretyczny zasięg
1060 km
1190 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,4/6,2/8,3
8,2/5,7/7,0
Rzeczywisty zasięg
840 km
1000 km
Cena wersji podstawowej***
159 500 zł
154 290 zł
Cena
159 500 zł
154 290 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*minimalny czas rozpędzania się w automatycznym trybie skrzyni biegów;
**przy wskazaniu 100 km/h;
***z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: auta klasy średniej

Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat Alltrack
Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat AlltrackMotor