Porównanie: Hyundai i40, Mazda 6, Peugeot 508, Volkswagen Passat

Pojedynek czterech kombi klasy średniej, czyli nowa Mazda 6 kontra renomowani rywale, napędzani silnikami wysokoprężnymi.
Pojedynek czterech kombi klasy średniej, czyli nowa Mazda 6 kontra renomowani rywale, napędzani silnikami wysokoprężnymi.Motor
Hyundai i40: dobra jakość i spasowanie oraz czytelne zegary z niebieskim podświetleniem. Nieco rozrzucone przyciski (np. centralnego zamka), ale obsługa nie stanowi problemu. Mnóstwo schowków, półek i wnęk.
Hyundai i40: dobra jakość i spasowanie oraz czytelne zegary z niebieskim podświetleniem. Nieco rozrzucone przyciski (np. centralnego zamka), ale obsługa nie stanowi problemu. Mnóstwo schowków, półek i wnęk.Motor
Mazda 6: zegary umieszczone w osobnych tubach. Dobra jakość materiałów i bardzo prosta obsługa. Brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej i przycisku ryglowania drzwi. Małe kieszenie w drzwiach.
Mazda 6: zegary umieszczone w osobnych tubach. Dobra jakość materiałów i bardzo prosta obsługa. Brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej i przycisku ryglowania drzwi. Małe kieszenie w drzwiach.Motor
Peugeot 508: prosty w formie kokpit wyróżnia się świetnymi materiałami, zahaczającymi o poziom aut klasy premium. Mimo wielu przycisków na kierownicy i konsoli środkowej, obsługa nie jest utrudniona.
Peugeot 508: prosty w formie kokpit wyróżnia się świetnymi materiałami, zahaczającymi o poziom aut klasy premium. Mimo wielu przycisków na kierownicy i konsoli środkowej, obsługa nie jest utrudniona.Motor
Volkswagen Passat: deska rozdzielcza Passata jest najsolidniej wykonana i najlepiej uporządkowana spośród konkurentów. Zegary są bardzo czytelne, a kierownica – nieprzeładowana przyciskami i funkcjami.
Volkswagen Passat: deska rozdzielcza Passata jest najsolidniej wykonana i najlepiej uporządkowana spośród konkurentów. Zegary są bardzo czytelne, a kierownica – nieprzeładowana przyciskami i funkcjami.Motor

Porównanie: Hyundai i40, Mazda 6, Peugeot 508, Volkswagen Passat

Multimedia obsługuje się joystickiem i przyciskami.
Multimedia obsługuje się joystickiem i przyciskami.Motor
Seryjny system multimedialny jest obsługiwany m.in. za pomocą pokrętła lub dotykowo.
Seryjny system multimedialny jest obsługiwany m.in. za pomocą pokrętła lub dotykowo.Motor
Nasze pomiary wykazały pojemność 440 zamiast 553 l. To aż o 113 l mniej niż podaje producent. Bagażnik ma najwęższy otwór załadunkowy spośród konkurentów, a pod podłogą – jedynie dojazdowe koło zapasowe.
Nasze pomiary wykazały pojemność 440 zamiast 553 l. To aż o 113 l mniej niż podaje producent. Bagażnik ma najwęższy otwór załadunkowy spośród konkurentów, a pod podłogą – jedynie dojazdowe koło zapasowe.Motor
Ogromna różnica między danymi producenta a naszymi pomiarami. 472 zamiast 603 l! Bagażnik Volkswagena jest najwyższy do półki. Przewozi pełnowymiarowe, 7-calowe, aluminiowe koło zapasowe.
Ogromna różnica między danymi producenta a naszymi pomiarami. 472 zamiast 603 l! Bagażnik Volkswagena jest najwyższy do półki. Przewozi pełnowymiarowe, 7-calowe, aluminiowe koło zapasowe.Motor
Zamiast 518 zmierzyliśmy mu 508 l, co oznacza, że Peugeot ma największy bagażnik spośród porównywanych modeli. Poza tym jest on najszerszy, ma najbardziej regularny kształt i skrywa pełnowymiarowy „zapas”.
Zamiast 518 zmierzyliśmy mu 508 l, co oznacza, że Peugeot ma największy bagażnik spośród porównywanych modeli. Poza tym jest on najszerszy, ma najbardziej regularny kształt i skrywa pełnowymiarowy „zapas”.Motor
W naszych pomiarach bagażnik ma pojemność 489 a nie 506 l, co jest drugim wynikiem porównania. Jego atut to szeroki otwór załadunkowy, jednak pod podłogą ma jedynie zestaw naprawczy kół.
W naszych pomiarach bagażnik ma pojemność 489 a nie 506 l, co jest drugim wynikiem porównania. Jego atut to szeroki otwór załadunkowy, jednak pod podłogą ma jedynie zestaw naprawczy kół.Motor
Jeśli ktoś szuka szybkiego i pojemnego kombi klasy średniej z turbodieslem, to najlepiej obsłuży go Mazda.
Jeśli ktoś szuka szybkiego i pojemnego kombi klasy średniej z turbodieslem, to najlepiej obsłuży go Mazda.Motor
Pojedynek czterech kombi klasy średniej, czyli nowa Mazda 6 kontra renomowani rywale, napędzani silnikami wysokoprężnymi.
Pojedynek czterech kombi klasy średniej, czyli nowa Mazda 6 kontra renomowani rywale, napędzani silnikami wysokoprężnymi.Motor
Najmocniejszy w porównaniu, 163-konny silnik. Dobry, ale bez rewelacji.
Najmocniejszy w porównaniu, 163-konny silnik. Dobry, ale bez rewelacji.Motor
Opcjonalne fotele 508 mają regulowaną długość siedziska.
Opcjonalne fotele 508 mają regulowaną długość siedziska.Motor
Wyświetlacz typu Head-Up przekazuje informacje o prędkości oraz wskazania nawigacji.
Wyświetlacz typu Head-Up przekazuje informacje o prędkości oraz wskazania nawigacji.Motor
Prosty w formie kokpit wyróżnia się świetnymi materiałami, zahaczającymi o poziom aut klasy premium. Mimo wielu przycisków na kierownicy i konsoli środkowej, obsługa nie jest utrudniona.
Prosty w formie kokpit wyróżnia się świetnymi materiałami, zahaczającymi o poziom aut klasy premium. Mimo wielu przycisków na kierownicy i konsoli środkowej, obsługa nie jest utrudniona.Motor
Fotele i40 są głębokie i wygodne. Dobra pozycja kierowcy.
Fotele i40 są głębokie i wygodne. Dobra pozycja kierowcy.Motor
Rzadkość w klasie – seryjnie podgrzewana kierownica. Niedostępna u konkurentów.
Rzadkość w klasie – seryjnie podgrzewana kierownica. Niedostępna u konkurentów.Motor
1,7 l pojemności i moc 136 KM. Znakomity w pomiarach elastyczności.
1,7 l pojemności i moc 136 KM. Znakomity w pomiarach elastyczności.Motor
Dobra jakość i spasowanie oraz czytelne zegary z niebieskim podświetleniem. Nieco rozrzucone przyciski (np. centralnego zamka), ale obsługa nie stanowi problemu. Mnóstwo schowków, półek i wnęk.
Dobra jakość i spasowanie oraz czytelne zegary z niebieskim podświetleniem. Nieco rozrzucone przyciski (np. centralnego zamka), ale obsługa nie stanowi problemu. Mnóstwo schowków, półek i wnęk.Motor
Hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, zapobiegającą toczeniu się auta na postoju.
Hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, zapobiegającą toczeniu się auta na postoju.Motor
Fotele mają krótkie siedzisko i są zbyt słabo wyprofilowane.
Fotele mają krótkie siedzisko i są zbyt słabo wyprofilowane.Motor
Silnik „szóstki” błyszczy praktycznie pod każdym względem. Znakomity!
Silnik „szóstki” błyszczy praktycznie pod każdym względem. Znakomity!Motor
Panel z lewej strony kokpitu m.in. z przyciskami wyłączania ESP i systemu start-stop.
Panel z lewej strony kokpitu m.in. z przyciskami wyłączania ESP i systemu start-stop.Motor
140-konny silnik chętnie wchodzi na obroty, ale zużywa najwięcej paliwa.
140-konny silnik chętnie wchodzi na obroty, ale zużywa najwięcej paliwa.Motor
Fotele twardo wyściełane, za to dobrze podpierają w zakrętach.
Fotele twardo wyściełane, za to dobrze podpierają w zakrętach.Motor
Deska rozdzielcza Passata jest najsolidniej wykonana i najlepiej uporządkowana spośród konkurentów. Zegary są bardzo czytelne, a kierownica – nieprzeładowana przyciskami i funkcjami.
Deska rozdzielcza Passata jest najsolidniej wykonana i najlepiej uporządkowana spośród konkurentów. Zegary są bardzo czytelne, a kierownica – nieprzeładowana przyciskami i funkcjami.Motor
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLE
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLEMotor
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLE
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLEMotor
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLE
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLEMotor
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 Allure
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 AllureMotor
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 Allure
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 AllureMotor
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 Allure
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 AllureMotor
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTION
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTIONMotor
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTION
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTIONMotor
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTION
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTIONMotor
VW oferuje dwa systemy multimedialne. Na zdjęciu – droższy RNS 510 z ekranem dotykowym – wymagający dopłaty 8040 zł.
VW oferuje dwa systemy multimedialne. Na zdjęciu – droższy RNS 510 z ekranem dotykowym – wymagający dopłaty 8040 zł.Motor
System jest dostępny w pakiecie z nawigacją i wyświetlaczem Head-Up za 4200 zł.
System jest dostępny w pakiecie z nawigacją i wyświetlaczem Head-Up za 4200 zł.Motor
Nawigacja TomTom kosztuje 2000 zł.
Nawigacja TomTom kosztuje 2000 zł.Motor
System audio z nawigacją (6000 zł) umożliwia wybór języka polskiego. Obsługiwany za pomocą ekranu dotykowego lub głosowo.
System audio z nawigacją (6000 zł) umożliwia wybór języka polskiego. Obsługiwany za pomocą ekranu dotykowego lub głosowo.Motor
Wydatny tunel środkowy i węższa kabina niż w i40 i „szóstce”. Przy fotelu odsuniętym o 1 m do tyłu – tuż za Hyundaiem (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).
Wydatny tunel środkowy i węższa kabina niż w i40 i „szóstce”. Przy fotelu odsuniętym o 1 m do tyłu – tuż za Hyundaiem (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).Motor
Najwygodniejsza kanapa, ale przeciętna ilość miejsca na nogi, jak na klasowe standardy. Plus za płaską podłogę (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).
Najwygodniejsza kanapa, ale przeciętna ilość miejsca na nogi, jak na klasowe standardy. Plus za płaską podłogę (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).Motor
Kanapa została wyprofilowana bardziej z myślą o dwóch niż o trzech pasażerach. Mniej miejsca na nogi niż w i40 i Passacie (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).
Kanapa została wyprofilowana bardziej z myślą o dwóch niż o trzech pasażerach. Mniej miejsca na nogi niż w i40 i Passacie (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).Motor
Prawie płaska podłoga, kanapa wyprofilowana dla trzech osób i najwięcej miejsca na nogi, na barki oraz nad głową (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).
Prawie płaska podłoga, kanapa wyprofilowana dla trzech osób i najwięcej miejsca na nogi, na barki oraz nad głową (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).Motor
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 Allure
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 AllureMotor
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTION
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTIONMotor
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLE
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLEMotor
Zegary umieszczone w osobnych tubach. Dobra jakość materiałów i bardzo prosta obsługa. Brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej i przycisku ryglowania drzwi. Małe kieszenie w drzwiach.
Zegary umieszczone w osobnych tubach. Dobra jakość materiałów i bardzo prosta obsługa. Brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej i przycisku ryglowania drzwi. Małe kieszenie w drzwiach.Motor

Hyundai i40, Mazda 6, Peugeot 508, Volkswagen Passat - podsumowanie

Dane techniczne: Hyundai i40, Mazda 6, Peugeot 508, Volkswagen Passat

 
Hyundai
Mazda
Peugeot
Volkswagen
Model
i40 Wagon
6 SPORT KOMBI
508 SW
Passat Variant
Wersja
1.7 CRDi HIGH
STYLE
2.2 D
SkyMOTION
2.0 HDi 160
Allure
2.0 TDI
Highline
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność
skokowa
1685 cm3
2191 cm3
1997 cm3
1968 cm3
Układ
cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
Moc
maksymalna
136 KM/4000
150 KM/4500
163 KM/3750
140 KM/4200
Maksymalny
moment
obrotowy
325 Nm/2000
380 Nm/1800
340 Nm/2000
320 Nm/1750
Napęd
przedni
przedni
przedni
przedni
Skrzynia
biegów
man./6-biegowa
man./6-biegowa
man./6-biegowa
man./6-biegowa
Hamulce
(przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
tarcz. went./tarcz.
tarcz. went./tarcz.
tarcz. went./tarcz.
Zawieszenie
przednie
McPherson
McPherson
McPherson
McPherson
Zawieszenie
tylne
wielowahaczowe
wielowahaczowe
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Długość/szerokość/wysokość
477/182/147 cm
481/184/148 cm
481/185/148 cm
477/182/152 cm
Rozstaw osi
277 cm
275 cm
282 cm
271 cm
Średnica
zawracania
12,0 m
11,8 m
12,4 m
11,4 m
Masa/ładowność
1495/625 kg
1420/670 kg
1500/640 kg
1571/684 kg
Pojemność
bagażnika (min./maks.)
553/1719 l
506/1648 l
518/1556 l
603/1731 l
Pojemność
zbiornika paliwa
70 l (ON)
62 l (ON)
72 l (ON)
70 l (ON)
Opony
215/50 R17
225/55 R17
215/55 R17
235/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość
maksymalna
198 km/h
210 km/h
222 km/h
210 km/h
Przyspieszenie
0-100 km/h
10,6 s
9,2 s
8,9 s
10,0 s
Zużycie
paliwa*
5,5/4,3/4,7
5,5/3,8/4,4
6,7/4,0/5,0
5,6/4,0/4,6
Teoretyczny
zasięg
1490 km
1410 km
1440 km
1520 km
Dane testowe
Przyspieszenie
0-100 km/h
10,2 s
9,0 s
9,5 s
10,2 s
Elastyczność
60-100 km/h (4. bieg)
6,7 s
6,2 s
7,3 s
8,5 s
Elastyczność
80-120 km/h (6. bieg)
11,0 s
11,5 s
14,2 s
16,8 s
Prędkość
w slalomie (co 18 m)
61,4 km/h
62,1 km/h
60,8 km/h
63,6 km/h
Hamowanie
100-0 km/h (zimne)
38,3 m
37,9 m
36,9 m
38,6 m
Hamowanie
100-0 km/h (ciepłe)
38,7 m
36,9 m
38,5 m
37,7 m
Poziom hałasu
przy 100 km/h
64,0 dB
65,0 dB
65,0 dB
64,0 dB
Zużycie
paliwa**
7,2/5,2
6,7/4,1
7,3/5,1
8,0/5,8
Rzeczywisty
zasięg
1130 km
1170 km
1160 km
1010 km
Cena
wersji podstawowej***
96 100 zł
119 700 zł
110 800 zł
109 590 zł
Cena
121 100 zł
119 700 zł
117 700 zł
123 490 zł
*(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km); **(miasto/trasa w l/100 km); ***z tym samym silnikiem