Porównanie: Hyundai i40, Mazda 6, Peugeot 508, Volkswagen Passat

Pojedynek czterech kombi klasy średniej, czyli nowa Mazda 6 kontra renomowani rywale, napędzani silnikami wysokoprężnymi.
Pojedynek czterech kombi klasy średniej, czyli nowa Mazda 6 kontra renomowani rywale, napędzani silnikami wysokoprężnymi.Motor
Hyundai i40: dobra jakość i spasowanie oraz czytelne zegary z niebieskim podświetleniem. Nieco rozrzucone przyciski (np. centralnego zamka), ale obsługa nie stanowi problemu. Mnóstwo schowków, półek i wnęk.
Hyundai i40: dobra jakość i spasowanie oraz czytelne zegary z niebieskim podświetleniem. Nieco rozrzucone przyciski (np. centralnego zamka), ale obsługa nie stanowi problemu. Mnóstwo schowków, półek i wnęk.Motor
Mazda 6: zegary umieszczone w osobnych tubach. Dobra jakość materiałów i bardzo prosta obsługa. Brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej i przycisku ryglowania drzwi. Małe kieszenie w drzwiach.
Mazda 6: zegary umieszczone w osobnych tubach. Dobra jakość materiałów i bardzo prosta obsługa. Brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej i przycisku ryglowania drzwi. Małe kieszenie w drzwiach.Motor
Peugeot 508: prosty w formie kokpit wyróżnia się świetnymi materiałami, zahaczającymi o poziom aut klasy premium. Mimo wielu przycisków na kierownicy i konsoli środkowej, obsługa nie jest utrudniona.
Peugeot 508: prosty w formie kokpit wyróżnia się świetnymi materiałami, zahaczającymi o poziom aut klasy premium. Mimo wielu przycisków na kierownicy i konsoli środkowej, obsługa nie jest utrudniona.Motor
Volkswagen Passat: deska rozdzielcza Passata jest najsolidniej wykonana i najlepiej uporządkowana spośród konkurentów. Zegary są bardzo czytelne, a kierownica – nieprzeładowana przyciskami i funkcjami.
Volkswagen Passat: deska rozdzielcza Passata jest najsolidniej wykonana i najlepiej uporządkowana spośród konkurentów. Zegary są bardzo czytelne, a kierownica – nieprzeładowana przyciskami i funkcjami.Motor

Porównanie: Hyundai i40, Mazda 6, Peugeot 508, Volkswagen Passat

Multimedia obsługuje się joystickiem i przyciskami.
Multimedia obsługuje się joystickiem i przyciskami.Motor
Seryjny system multimedialny jest obsługiwany m.in. za pomocą pokrętła lub dotykowo.
Seryjny system multimedialny jest obsługiwany m.in. za pomocą pokrętła lub dotykowo.Motor
Nasze pomiary wykazały pojemność 440 zamiast 553 l. To aż o 113 l mniej niż podaje producent. Bagażnik ma najwęższy otwór załadunkowy spośród konkurentów, a pod podłogą – jedynie dojazdowe koło zapasowe.
Nasze pomiary wykazały pojemność 440 zamiast 553 l. To aż o 113 l mniej niż podaje producent. Bagażnik ma najwęższy otwór załadunkowy spośród konkurentów, a pod podłogą – jedynie dojazdowe koło zapasowe.Motor
Ogromna różnica między danymi producenta a naszymi pomiarami. 472 zamiast 603 l! Bagażnik Volkswagena jest najwyższy do półki. Przewozi pełnowymiarowe, 7-calowe, aluminiowe koło zapasowe.
Ogromna różnica między danymi producenta a naszymi pomiarami. 472 zamiast 603 l! Bagażnik Volkswagena jest najwyższy do półki. Przewozi pełnowymiarowe, 7-calowe, aluminiowe koło zapasowe.Motor
Zamiast 518 zmierzyliśmy mu 508 l, co oznacza, że Peugeot ma największy bagażnik spośród porównywanych modeli. Poza tym jest on najszerszy, ma najbardziej regularny kształt i skrywa pełnowymiarowy „zapas”.
Zamiast 518 zmierzyliśmy mu 508 l, co oznacza, że Peugeot ma największy bagażnik spośród porównywanych modeli. Poza tym jest on najszerszy, ma najbardziej regularny kształt i skrywa pełnowymiarowy „zapas”.Motor
W naszych pomiarach bagażnik ma pojemność 489 a nie 506 l, co jest drugim wynikiem porównania. Jego atut to szeroki otwór załadunkowy, jednak pod podłogą ma jedynie zestaw naprawczy kół.
W naszych pomiarach bagażnik ma pojemność 489 a nie 506 l, co jest drugim wynikiem porównania. Jego atut to szeroki otwór załadunkowy, jednak pod podłogą ma jedynie zestaw naprawczy kół.Motor
Jeśli ktoś szuka szybkiego i pojemnego kombi klasy średniej z turbodieslem, to najlepiej obsłuży go Mazda.
Jeśli ktoś szuka szybkiego i pojemnego kombi klasy średniej z turbodieslem, to najlepiej obsłuży go Mazda.Motor
Pojedynek czterech kombi klasy średniej, czyli nowa Mazda 6 kontra renomowani rywale, napędzani silnikami wysokoprężnymi.
Pojedynek czterech kombi klasy średniej, czyli nowa Mazda 6 kontra renomowani rywale, napędzani silnikami wysokoprężnymi.Motor
Najmocniejszy w porównaniu, 163-konny silnik. Dobry, ale bez rewelacji.
Najmocniejszy w porównaniu, 163-konny silnik. Dobry, ale bez rewelacji.Motor
Opcjonalne fotele 508 mają regulowaną długość siedziska.
Opcjonalne fotele 508 mają regulowaną długość siedziska.Motor
Wyświetlacz typu Head-Up przekazuje informacje o prędkości oraz wskazania nawigacji.
Wyświetlacz typu Head-Up przekazuje informacje o prędkości oraz wskazania nawigacji.Motor
Prosty w formie kokpit wyróżnia się świetnymi materiałami, zahaczającymi o poziom aut klasy premium. Mimo wielu przycisków na kierownicy i konsoli środkowej, obsługa nie jest utrudniona.
Prosty w formie kokpit wyróżnia się świetnymi materiałami, zahaczającymi o poziom aut klasy premium. Mimo wielu przycisków na kierownicy i konsoli środkowej, obsługa nie jest utrudniona.Motor
Fotele i40 są głębokie i wygodne. Dobra pozycja kierowcy.
Fotele i40 są głębokie i wygodne. Dobra pozycja kierowcy.Motor
Rzadkość w klasie – seryjnie podgrzewana kierownica. Niedostępna u konkurentów.
Rzadkość w klasie – seryjnie podgrzewana kierownica. Niedostępna u konkurentów.Motor
1,7 l pojemności i moc 136 KM. Znakomity w pomiarach elastyczności.
1,7 l pojemności i moc 136 KM. Znakomity w pomiarach elastyczności.Motor
Dobra jakość i spasowanie oraz czytelne zegary z niebieskim podświetleniem. Nieco rozrzucone przyciski (np. centralnego zamka), ale obsługa nie stanowi problemu. Mnóstwo schowków, półek i wnęk.
Dobra jakość i spasowanie oraz czytelne zegary z niebieskim podświetleniem. Nieco rozrzucone przyciski (np. centralnego zamka), ale obsługa nie stanowi problemu. Mnóstwo schowków, półek i wnęk.Motor
Hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, zapobiegającą toczeniu się auta na postoju.
Hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, zapobiegającą toczeniu się auta na postoju.Motor
Fotele mają krótkie siedzisko i są zbyt słabo wyprofilowane.
Fotele mają krótkie siedzisko i są zbyt słabo wyprofilowane.Motor
Silnik „szóstki” błyszczy praktycznie pod każdym względem. Znakomity!
Silnik „szóstki” błyszczy praktycznie pod każdym względem. Znakomity!Motor
Panel z lewej strony kokpitu m.in. z przyciskami wyłączania ESP i systemu start-stop.
Panel z lewej strony kokpitu m.in. z przyciskami wyłączania ESP i systemu start-stop.Motor
140-konny silnik chętnie wchodzi na obroty, ale zużywa najwięcej paliwa.
140-konny silnik chętnie wchodzi na obroty, ale zużywa najwięcej paliwa.Motor
Fotele twardo wyściełane, za to dobrze podpierają w zakrętach.
Fotele twardo wyściełane, za to dobrze podpierają w zakrętach.Motor
Deska rozdzielcza Passata jest najsolidniej wykonana i najlepiej uporządkowana spośród konkurentów. Zegary są bardzo czytelne, a kierownica – nieprzeładowana przyciskami i funkcjami.
Deska rozdzielcza Passata jest najsolidniej wykonana i najlepiej uporządkowana spośród konkurentów. Zegary są bardzo czytelne, a kierownica – nieprzeładowana przyciskami i funkcjami.Motor
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLE
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLEMotor
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLE
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLEMotor
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLE
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLEMotor
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 Allure
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 AllureMotor
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 Allure
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 AllureMotor
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 Allure
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 AllureMotor
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTION
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTIONMotor
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTION
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTIONMotor
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTION
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTIONMotor
VW oferuje dwa systemy multimedialne. Na zdjęciu – droższy RNS 510 z ekranem dotykowym – wymagający dopłaty 8040 zł.
VW oferuje dwa systemy multimedialne. Na zdjęciu – droższy RNS 510 z ekranem dotykowym – wymagający dopłaty 8040 zł.Motor
System jest dostępny w pakiecie z nawigacją i wyświetlaczem Head-Up za 4200 zł.
System jest dostępny w pakiecie z nawigacją i wyświetlaczem Head-Up za 4200 zł.Motor
Nawigacja TomTom kosztuje 2000 zł.
Nawigacja TomTom kosztuje 2000 zł.Motor
System audio z nawigacją (6000 zł) umożliwia wybór języka polskiego. Obsługiwany za pomocą ekranu dotykowego lub głosowo.
System audio z nawigacją (6000 zł) umożliwia wybór języka polskiego. Obsługiwany za pomocą ekranu dotykowego lub głosowo.Motor
Wydatny tunel środkowy i węższa kabina niż w i40 i „szóstce”. Przy fotelu odsuniętym o 1 m do tyłu – tuż za Hyundaiem (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).
Wydatny tunel środkowy i węższa kabina niż w i40 i „szóstce”. Przy fotelu odsuniętym o 1 m do tyłu – tuż za Hyundaiem (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).Motor
Najwygodniejsza kanapa, ale przeciętna ilość miejsca na nogi, jak na klasowe standardy. Plus za płaską podłogę (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).
Najwygodniejsza kanapa, ale przeciętna ilość miejsca na nogi, jak na klasowe standardy. Plus za płaską podłogę (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).Motor
Kanapa została wyprofilowana bardziej z myślą o dwóch niż o trzech pasażerach. Mniej miejsca na nogi niż w i40 i Passacie (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).
Kanapa została wyprofilowana bardziej z myślą o dwóch niż o trzech pasażerach. Mniej miejsca na nogi niż w i40 i Passacie (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).Motor
Prawie płaska podłoga, kanapa wyprofilowana dla trzech osób i najwięcej miejsca na nogi, na barki oraz nad głową (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).
Prawie płaska podłoga, kanapa wyprofilowana dla trzech osób i najwięcej miejsca na nogi, na barki oraz nad głową (*wymiary przy fotelu kierowcy odsuniętym o 1 m od pedałów).Motor
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 Allure
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 AllureMotor
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTION
Mazda 6 SPORT KOMBI 2.2 D SkyMOTIONMotor
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLE
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH STYLEMotor
Zegary umieszczone w osobnych tubach. Dobra jakość materiałów i bardzo prosta obsługa. Brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej i przycisku ryglowania drzwi. Małe kieszenie w drzwiach.
Zegary umieszczone w osobnych tubach. Dobra jakość materiałów i bardzo prosta obsługa. Brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej i przycisku ryglowania drzwi. Małe kieszenie w drzwiach.Motor

Zobacz również:

    Hyundai i40, Mazda 6, Peugeot 508, Volkswagen Passat - podsumowanie

    Dane techniczne: Hyundai i40, Mazda 6, Peugeot 508, Volkswagen Passat

     
    Hyundai
    Mazda
    Peugeot
    Volkswagen
    Model
    i40 Wagon
    6 SPORT KOMBI
    508 SW
    Passat Variant
    Wersja
    1.7 CRDi HIGH
    STYLE
    2.2 D
    SkyMOTION
    2.0 HDi 160
    Allure
    2.0 TDI
    Highline
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność
    skokowa
    1685 cm3
    2191 cm3
    1997 cm3
    1968 cm3
    Układ
    cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    poprzeczny
    poprzeczny
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk
    common rail
    wtrysk
    common rail
    wtrysk
    common rail
    wtrysk
    common rail
    Moc
    maksymalna
    136 KM/4000
    150 KM/4500
    163 KM/3750
    140 KM/4200
    Maksymalny
    moment
    obrotowy
    325 Nm/2000
    380 Nm/1800
    340 Nm/2000
    320 Nm/1750
    Napęd
    przedni
    przedni
    przedni
    przedni
    Skrzynia
    biegów
    man./6-biegowa
    man./6-biegowa
    man./6-biegowa
    man./6-biegowa
    Hamulce
    (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    tarcz. went./tarcz.
    tarcz. went./tarcz.
    tarcz. went./tarcz.
    Zawieszenie
    przednie
    McPherson
    McPherson
    McPherson
    McPherson
    Zawieszenie
    tylne
    wielowahaczowe
    wielowahaczowe
    wielowahaczowe
    wielowahaczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    477/182/147 cm
    481/184/148 cm
    481/185/148 cm
    477/182/152 cm
    Rozstaw osi
    277 cm
    275 cm
    282 cm
    271 cm
    Średnica
    zawracania
    12,0 m
    11,8 m
    12,4 m
    11,4 m
    Masa/ładowność
    1495/625 kg
    1420/670 kg
    1500/640 kg
    1571/684 kg
    Pojemność
    bagażnika (min./maks.)
    553/1719 l
    506/1648 l
    518/1556 l
    603/1731 l
    Pojemność
    zbiornika paliwa
    70 l (ON)
    62 l (ON)
    72 l (ON)
    70 l (ON)
    Opony
    215/50 R17
    225/55 R17
    215/55 R17
    235/45 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość
    maksymalna
    198 km/h
    210 km/h
    222 km/h
    210 km/h
    Przyspieszenie
    0-100 km/h
    10,6 s
    9,2 s
    8,9 s
    10,0 s
    Zużycie
    paliwa*
    5,5/4,3/4,7
    5,5/3,8/4,4
    6,7/4,0/5,0
    5,6/4,0/4,6
    Teoretyczny
    zasięg
    1490 km
    1410 km
    1440 km
    1520 km
    Dane testowe
    Przyspieszenie
    0-100 km/h
    10,2 s
    9,0 s
    9,5 s
    10,2 s
    Elastyczność
    60-100 km/h (4. bieg)
    6,7 s
    6,2 s
    7,3 s
    8,5 s
    Elastyczność
    80-120 km/h (6. bieg)
    11,0 s
    11,5 s
    14,2 s
    16,8 s
    Prędkość
    w slalomie (co 18 m)
    61,4 km/h
    62,1 km/h
    60,8 km/h
    63,6 km/h
    Hamowanie
    100-0 km/h (zimne)
    38,3 m
    37,9 m
    36,9 m
    38,6 m
    Hamowanie
    100-0 km/h (ciepłe)
    38,7 m
    36,9 m
    38,5 m
    37,7 m
    Poziom hałasu
    przy 100 km/h
    64,0 dB
    65,0 dB
    65,0 dB
    64,0 dB
    Zużycie
    paliwa**
    7,2/5,2
    6,7/4,1
    7,3/5,1
    8,0/5,8
    Rzeczywisty
    zasięg
    1130 km
    1170 km
    1160 km
    1010 km
    Cena
    wersji podstawowej***
    96 100 zł
    119 700 zł
    110 800 zł
    109 590 zł
    Cena
    121 100 zł
    119 700 zł
    117 700 zł
    123 490 zł
    *(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km); **(miasto/trasa w l/100 km); ***z tym samym silnikiem