Peugeot 508
Peugeot 508 to samochód klasy średniej produkowany w wersjach nadwozia sedan i kombi. Model charakteryzuje się stylowym designem, wysoką jakością wykonania i bogatym wyposażeniem. Duży, rodzinny samochód francuskiej marki został skonstruowany z myślą o klientach gustujących w autach z segmentu premium.Peugeot 508 - najważniejsze informacje
-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
2010
Peugeot 508 to samochód klasy średniej produkowany w wersjach nadwozia sedan i kombi. Model charakteryzuje się stylowym designem, wysoką jakością wykonania i bogatym wyposażeniem. Duży, rodzinny samochód francuskiej marki został skonstruowany z myślą o klientach gustujących w autach z segmentu premium.
Historia Peugeota 508
Peugeot 508 podczas premiery w 2010 roku otrzymał wymagające zadanie polegające na zastąpieniu dwóch modeli: średniej wielkości Peugeota 407 oraz największej limuzyny z oferty francuskiej marki o oznaczeniu 607. Obecnie w produkcji jest druga generacja modelu. Główni konkurenci to: Opel Insignia, Volkswagen Passat, Toyota Avensis i Mazda 6.
Peugeot 508 – generacje
Pierwsza generacja Peugeota 508 weszła na rynek w 2010 roku. Model oferowany był w wersji sedan oraz kombi o oznaczeniu SW. Ta ostatnia sprzedawana była także w uterenowionej wersji 508 RXH. W porównaniu do poprzedników Peugeot 508 wyróżniał się bardziej dostojną i elegancką stylistyką. Nie zabrakło też bogatego wyposażenia dostępnego za dopłatą. Poza wersjami benzynowymi i wysokoprężnymi model oferowano także w wersji hybrydowej. W 2014 roku przeprowadzono lifting, który przyniósł zmiany stylistyczne, głównie w przedniej części pojazdu.
Druga odsłona Peugeota 508 została zaprezentowana w 2018 roku. Nowy model charakteryzuje się wyrazistą, dynamiczną stylistyką ze stosunkowo nisko poprowadzoną linią dachu. Wnętrze pojazdu stało się bardziej futurystyczne z wysoko umieszczonymi zegarami, centralnym ekranem LED i nisko umieszczoną kierownicą. Zaprezentowano usportowioną wersję modelu z napędem na cztery koła.
Peugeot 508 – dane techniczne
Peugeot 508 produkowany jest w pięciodrzwiowej wersji kombi oraz jako czterodrzwiowy sedan. Wersje z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi przenoszą napęd na przednie koła z wykorzystaniem 5- lub 6-biegowych przekładni mechanicznych. Za dopłatą oferowane są także automatyczne skrzynie biegów o 6–8 przełożeniach, z których korzystają też wszystkie wersje hybrydowe. Niektóre z nich oferują napęd na cztery koła.
Pierwsza generacja sprzedawana była z wolnossącą i turbodoładowaną jednostką napędową o pojemności 1,6 l, która osiągała moc od 120 do 165 KM. Z kolei silniki wysokoprężne o pojemności od 1,6 do 2,2 l generowały od 115 do 204 KM. Oferowana była także wersja hybrydowa łącząca dwulitrowego diesla z silnikiem elektrycznym montowanym w okolicy tylnej osi, którą napędzał. Moc układu hybrydowego wynosi 200 KM i przenoszona jest za pomocą 6-biegowej przekładni zautomatyzowanej.
Druga odsłona modelu oferowana jest z turbodoładowanymi silnikami. Benzynowe o pojemności od 1,2 do 1,6 l generują 130–225 KM. Z kolei diesle osiągają od 130 do 180 KM. Nowa generacja produkowana jest także jako hybryda plug-in łącząca silnik benzynowy o mocy 180 KM z jednostką elektryczną generującą 110 KM. Wersja korzysta z 8-biegowego automatu, a moc przenoszona jest na przednie koła. Usportowiona wersja 508 Sport Enginered to także hybryda, ale użyto tu aż dwóch silników elektrycznych, z czego jeden napędza tylną oś. Moc całkowita układu hybrydowego to 360 KM.
Peugeot 508 – opinie kierowców
Peugeot 508 chwalony jest za przestronne wnętrze, wysoką jakość materiałów i przyjemny dla oka design. Lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo długa, dlatego także na rynku samochodów używanych nie brakuje dobrze wyposażonych egzemplarzy. Podstawowe silniki zapewniają przeciętną dynamikę. W przypadku pierwszej generacji modelu kiepsko oceniane są automatyczne skrzynie biegów, które zmieniają przełożenia o wiele wolniej niż np. niemieckie odpowiedniki.
Peugeot 508 - Wiadomości
-
Peugeot 508 PHEV 180. Na tę wersję czekaliśmy od lat. Warto było?
Sobota, 13 kwietnia (09:08)Francuzi zdecydowali się w końcu na uzupełnienie gamy silnikowej modelu 508, o wersję której przez kilka lat brakowało. Teraz trzeba jednak odpowiedzieć na pytanie, czy odmiana PHEV 180... -
Peugeot 508 SW PSE najlepiej jeździ, gdy ma napęd na tył. Ale gdzie tu sport?
Sobota, 10 lutego (22:47)Niemal wszyscy producenci (poza markami premium) odeszli już od klasycznych sedanów i kombi, nawet w klasie średniej. Jednym z ostatnich na placu boju pozostał Peugeot, który na dodatek... -
Peugeot 405 hitem sprzedaży, a nie robią go od 27 lat. Bije na głowę następcę
Poniedziałek, 17 lipca 2023 (13:05)Peugeot 405, którego produkcja - przynajmniej w teorii - zakończyła się 27 lat temu, w roku 1996, jest aktualnie piątym najlepiej sprzedającym się w skali świata samochodem segmentu D. W... -
Jeździłem nowymi Peugeotami 508, 2008, 5008 - łączy je jedna istotna kwestia
Sobota, 1 lipca 2023 (22:32)Peugeot zaprezentował ostatnio kilka nowości, które wkrótce dołączą do jego gamy. Zmodernizowany został model 508, odświeżono także miejskiego SUVa 2008, a w 3008 oraz 5008 pojawiła się... -
Peugeot 508 po liftingu. Już nie ma dwóch kłów, ale sześć
Piątek, 24 lutego 2023 (10:10)Peugeot zaprezentował model 508 po liftingu. Samochód poddano modernizacji dopiero 5 lat po premierze. -
Ceny odświeżonego Peugeota 508 RXH
Wtorek, 17 marca 2015 (15:22)Uterenowione kombi Peugeota przeszło face lifting, otrzymało nowy silnik, ale straciło napęd hybrydowy i 4x4. -
Peugeot 508 po liftingu. Zobacz, co się zmieniło!
Poniedziałek, 23 czerwca 2014 (13:33)Mija czwarty rok, od kiedy w salonach pojawił się rodzinny Peugeot 508. Nikogo nie powinno więc dziwić, że Francuzi zdecydowali się właśnie zafundować autu kurację odmładzającą. -
Peugeot z dwoma silnikami
Niedziela, 26 lutego 2012 (03:33)Peugeot 508 znalazł w 2011 r. na świecie 128 000 nabywców, z czego 15 500 w Chinach, a resztę w Europie.