Peugeot 508 po zmianach

Zaprezentowany we wrześniu 2010 r. Peugeot 508 należy do najlepiej wyglądających aut w klasie. W wersji po modernizacji prezentuje się jeszcze lepiej. A to nie wszystko.

Peugeot 508 po zmianach
Peugeot 508 po zmianachPeugeot

Zmodyfikowana "508" najbardziej zmieniła się z przodu - otrzymała nową osłonę chłodnicy z lwem dumnie stojącym pośrodku. Nowe są również zderzak oraz lampy. Podobnie jak w mniejszym 308, mogą one korzystać z technologii w pełni LED-owej. Co ciekawe, tylko limuzyna otrzymała zmodyfikowane światła tylne.

O ile kabina 508 robiła do tej pory znakomite wrażenie swoją wysoką jakością i dopracowaniem detali, o tyle wytykano jej brak jakichkolwiek wnęk na tunelu środkowym, jeśli na pokładzie auta znajdowała się nawigacja satelitarna. Teraz temu zaradzono, stosując nowy system multimedialny z dotykowym ekranem o przekątnej 7 cali. Dzięki temu z kabiny mógł zniknąć joystick wraz z przyciskami, a w jego miejsce pojawił się niewielki, zasuwany schowek.

Listę wyposażenia auta wzbogacono o kamerę cofania oraz o asystenta martwego pola. Kierowca 508 może teraz korzystać z szeregu aplikacji (Peugeot Connect Apps), z których dowiaduje się np. o cenach paliwa na okolicznych stacjach, o pogodzie czy też otrzymuje informacje z przewodnika Michelina albo z TripAdvisora (pomaga np. wyszukać hotel i dobrą restaurację).

Kolejną bolączką 508 dotychczas było zawieszenie, które nie potrafiło odpowiednio dobrze tłumić pojedynczych nierówności. Francuzi obiecują, że uporali się z tym problemem, a ich odnowione auto oferuje świetną kombinację wysokiego komfortu i dobrego prowadzenia.

Nowością wśród jednostek napędowych jest 165-konny silnik benzynowy z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim. Wyposażony w system start/stop, zastępuje 156-konny silnik 1.6 THP; współpracuje z 6-stopniowymi przekładniami ręczną lub automatyczną. Peugeot niestety nie podał ani osiągów auta z tym silnikiem, ani też zużycia paliwa.

Po stronie wysokoprężnej pojawił się 2-litrowy turbodiesel BlueHDi o mocy 180 koni mechanicznych. Z technologii BlueHDi korzysta również słabsza, 150-konna odmiana tego silnika.

Peugeot 508 po liftingu

Peugeot 508 po liftingu

Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot
Peugeot 508 po liftinguPeugeot

Premiera odnowionego Peugeota 508 nastąpi na wrześniowej wystawie motoryzacyjnej w Paryżu. Wraz z limuzyną i kombi zadebiutuje także zmodyfikowany hybrydowy 508 RXH, który nadal będzie korzystał z tego samego co dotychczas 200-konnego układu napędowego.

Maciej Struk

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas