Porównanie: Audi A4 Allroad, Peugeot 508 RXH, Subaru Outback, VW Passat Alltrack

Każdy producent podniósł zawieszenie w swoim kombi klasy średniej i przeprojektował jego zderzaki, błotniki oraz progi, by dodać mu nieco więcej terenowego charakteru.
Każdy producent podniósł zawieszenie w swoim kombi klasy średniej i przeprojektował jego zderzaki, błotniki oraz progi, by dodać mu nieco więcej terenowego charakteru. Motor
Najlepsze wykonanie i tworzywa są w Audi – wszystko, co wygląda na metalowe takie właśnie jest. Design kokpitu jest mało finezyjny, ale bardzo elegancki, a ergonomia stoi na najwyższym poziomie.
Najlepsze wykonanie i tworzywa są w Audi – wszystko, co wygląda na metalowe takie właśnie jest. Design kokpitu jest mało finezyjny, ale bardzo elegancki, a ergonomia stoi na najwyższym poziomie.Motor
Mimo porozrzucanych przycisków (m.in. na kierownicy i w szufladzie po jej lewej stronie) obsługa nie stwarza problemów. Tworzywa i ich spasowanie zasługują na wysokie oceny, choć ustępują tym w Audi.
Mimo porozrzucanych przycisków (m.in. na kierownicy i w szufladzie po jej lewej stronie) obsługa nie stwarza problemów. Tworzywa i ich spasowanie zasługują na wysokie oceny, choć ustępują tym w Audi.Motor
Za sprawą bardzo twardych (choć bardzo dokładnie spasowanych) tworzyw kokpit Outbacka nie robi tak dobrego wrażenia, jak u rywali. Na plus należy zapisać łatwość obsługi i czytelność wszelkich informacji.
Za sprawą bardzo twardych (choć bardzo dokładnie spasowanych) tworzyw kokpit Outbacka nie robi tak dobrego wrażenia, jak u rywali. Na plus należy zapisać łatwość obsługi i czytelność wszelkich informacji.Motor
Kokpit jest porządnie wykonany z niezłej jakości tworzyw, ale nic nie ukryje faktu, że zaprojektowano go już 7 lat temu. Jedynym wyróżnikiem wersji Alltrack jest napis pod panelem klimatyzacji.
Kokpit jest porządnie wykonany z niezłej jakości tworzyw, ale nic nie ukryje faktu, że zaprojektowano go już 7 lat temu. Jedynym wyróżnikiem wersji Alltrack jest napis pod panelem klimatyzacji.Motor

Porównanie: Audi A4 Allroad, Peugeot 508 RXH, Subaru Outback, VW Passat Alltrack

Najlepsze wykonanie i tworzywa są w Audi – wszystko, co wygląda na metalowe takie właśnie jest. Design kokpitu jest mało finezyjny, ale bardzo elegancki, a ergonomia stoi na najwyższym poziomie.
Najlepsze wykonanie i tworzywa są w Audi – wszystko, co wygląda na metalowe takie właśnie jest. Design kokpitu jest mało finezyjny, ale bardzo elegancki, a ergonomia stoi na najwyższym poziomie.Motor
Silnik Audi zapewnia mu najlepsze osiągi w porównaniu i jest zdecydowanie najlepiej wyciszony.
Silnik Audi zapewnia mu najlepsze osiągi w porównaniu i jest zdecydowanie najlepiej wyciszony.Motor
Pod podłogą bagażnika Subaru znalazło się miejsce na dwa pokaźne schowki – zmieści się tu więcej niż apteczka, trójkąt i gaśnica.
Pod podłogą bagażnika Subaru znalazło się miejsce na dwa pokaźne schowki – zmieści się tu więcej niż apteczka, trójkąt i gaśnica.Motor
Najsłabszy silnik w teście, za to całkiem przyjemnie brzmi i ma duży zakres użytecznych obrotów.
Najsłabszy silnik w teście, za to całkiem przyjemnie brzmi i ma duży zakres użytecznych obrotów.Motor
W tym gąszczu kryje się m.in. sterowanie lusterek, oświetlenia wskaźników, hamulca ręcznego i systemów wspomagających jazdę.
W tym gąszczu kryje się m.in. sterowanie lusterek, oświetlenia wskaźników, hamulca ręcznego i systemów wspomagających jazdę.Motor
Zamiast wskazań chwilowego spalania (wyświetla je także komputer pokładowy) przydałby się wskaźnik temperatury silnika.
Zamiast wskazań chwilowego spalania (wyświetla je także komputer pokładowy) przydałby się wskaźnik temperatury silnika.Motor
Za sprawą bardzo twardych (choć bardzo dokładnie spasowanych) tworzyw kokpit Outbacka nie robi tak dobrego wrażenia, jak u rywali. Na plus należy zapisać łatwość obsługi i czytelność wszelkich informacji.
Za sprawą bardzo twardych (choć bardzo dokładnie spasowanych) tworzyw kokpit Outbacka nie robi tak dobrego wrażenia, jak u rywali. Na plus należy zapisać łatwość obsługi i czytelność wszelkich informacji.Motor
Okrągły przycisk uruchamia silnik. Z prawej strony włącza się program jazdy terenowej, który zmienia m.in. charakterystykę ESP.
Okrągły przycisk uruchamia silnik. Z prawej strony włącza się program jazdy terenowej, który zmienia m.in. charakterystykę ESP.Motor
Kokpit jest porządnie wykonany z niezłej jakości tworzyw, ale nic nie ukryje faktu, że zaprojektowano go już 7 lat temu. Jedynym wyróżnikiem wersji Alltrack jest napis pod panelem klimatyzacji.
Kokpit jest porządnie wykonany z niezłej jakości tworzyw, ale nic nie ukryje faktu, że zaprojektowano go już 7 lat temu. Jedynym wyróżnikiem wersji Alltrack jest napis pod panelem klimatyzacji.Motor
Tylko VW ma pod podłogą bagażnika koło zapasowe – i to nie dojazdowe. W aucie o takim charakterze to poważny atut.
Tylko VW ma pod podłogą bagażnika koło zapasowe – i to nie dojazdowe. W aucie o takim charakterze to poważny atut.Motor
Dobrze znana jednostka 2.0 TDI o mocy 170 KM zapewnia bardzo dobre osiągi i nieduże zużycie paliwa.
Dobrze znana jednostka 2.0 TDI o mocy 170 KM zapewnia bardzo dobre osiągi i nieduże zużycie paliwa.Motor
Silnik 2.0 HDi o mocy 163 KM robi dobre wrażenie, ale o wiele większe jest zasługą elektrycznego (37 KM).
Silnik 2.0 HDi o mocy 163 KM robi dobre wrażenie, ale o wiele większe jest zasługą elektrycznego (37 KM).Motor
Mimo porozrzucanych przycisków (m.in. na kierownicy i w szufladzie po jej lewej stronie) obsługa nie stwarza problemów. Tworzywa i ich spasowanie zasługują na wysokie oceny, choć ustępują tym w Audi.
Mimo porozrzucanych przycisków (m.in. na kierownicy i w szufladzie po jej lewej stronie) obsługa nie stwarza problemów. Tworzywa i ich spasowanie zasługują na wysokie oceny, choć ustępują tym w Audi.Motor
Pod podłogą bagażnika umieszczono akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe, poza nimi mieści się tam bardzo niewiele.
Pod podłogą bagażnika umieszczono akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe, poza nimi mieści się tam bardzo niewiele.Motor
Oferowany za dopłatą system Audi drive select pozwala regulować czułość gazu oraz układu kierowniczego Allroada.
Oferowany za dopłatą system Audi drive select pozwala regulować czułość gazu oraz układu kierowniczego Allroada.Motor
Po obróceniu podłoga bagażnika Allroada zmienia się w wodoszczelną wanienkę – np. na mokre buty narciarskie.
Po obróceniu podłoga bagażnika Allroada zmienia się w wodoszczelną wanienkę – np. na mokre buty narciarskie.Motor
Pomysł na wygląd zewnętrzny był w przypadku wszystkich czterech aut taki sam – każdy producent podniósł zawieszenie w swoim kombi klasy średniej i przeprojektował jego zderzaki, błotniki oraz progi, by dodać mu nieco więcej terenowego charakteru.
Pomysł na wygląd zewnętrzny był w przypadku wszystkich czterech aut taki sam – każdy producent podniósł zawieszenie w swoim kombi klasy średniej i przeprojektował jego zderzaki, błotniki oraz progi, by dodać mu nieco więcej terenowego charakteru.Motor
Poza Audi tylko subaru ma stały napęd 4x4, ale miękkie zawieszenie utrudnia jego wykorzystanie.
Poza Audi tylko subaru ma stały napęd 4x4, ale miękkie zawieszenie utrudnia jego wykorzystanie.Motor
Stały napęd 4x4 quattro preferuje tylną oś, więc audi prowadzi się dość sportowo.
Stały napęd 4x4 quattro preferuje tylną oś, więc audi prowadzi się dość sportowo.Motor
Zwykle na tylną oś płynie 10 % mocy, ale gdy trzeba może popłynąć nawet 100 %.
Zwykle na tylną oś płynie 10 % mocy, ale gdy trzeba może popłynąć nawet 100 %.Motor
Tylny napęd elektryczny jedynie wspomaga przednią oś, ale to zazwyczaj wystarcza.
Tylny napęd elektryczny jedynie wspomaga przednią oś, ale to zazwyczaj wystarcza.Motor
Subaru ma największy prześwit – całe 20 cm. Na wybojach trzeba jechać naprawdę szybko, by przytrzeć podwoziem o nawierzchnię.
Subaru ma największy prześwit – całe 20 cm. Na wybojach trzeba jechać naprawdę szybko, by przytrzeć podwoziem o nawierzchnię.Motor
Prześwit A4 Allroad wynosi 18 cm, czyli więcej niż w wysokoprężnych wersjach Mitsubishi Outlandera – koleiny nie są mu straszne.
Prześwit A4 Allroad wynosi 18 cm, czyli więcej niż w wysokoprężnych wersjach Mitsubishi Outlandera – koleiny nie są mu straszne.Motor
Peugeot 508 w wersji RXH ma 18,4-centymetrowy prześwit, więc i tu nie trzeba się bać kolein czy wzdłużnych garbów na drodze.
Peugeot 508 w wersji RXH ma 18,4-centymetrowy prześwit, więc i tu nie trzeba się bać kolein czy wzdłużnych garbów na drodze.Motor
Passat jest zawieszony najniżej z całej czwórki – jego prześwit to „zaledwie” 16,5 cm. Mimo to pokona większość dróg gruntowych.
Passat jest zawieszony najniżej z całej czwórki – jego prześwit to „zaledwie” 16,5 cm. Mimo to pokona większość dróg gruntowych.Motor

Dane techniczne: Audi A4 Allroad, Peugeot 508 RXH, Subaru Outback, VW Passat Alltrack

Dane techniczne
Audi
Peugeot
Subaru
VW
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
(+ elektryczny)
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
1997 cm3
1998 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Układ
wzdłużny
poprzeczny
wzdłużny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
Moc maksymalna
177 KM/4200
163 KM/3850
(el.: 37 KM)
150 KM/3600
170 KM/4200
Maks. moment obrotowy
380 Nm/1750
300 Nm/1750
(el.: 200 Nm)
350 Nm/1800
350 Nm/1750
Napęd
4x4
4x4
4x4
4x4
Skrzynia biegów
manualna/
6-biegowa
aut./
6-biegowa (MCP)
manualna/
6-biegowa
aut./
6-biegowa (DSG)
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./
tarczowe
tarczowe went./
tarczowe
tarczowe went./
tarczowe
tarczowe went./
tarczowe
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
McPherson
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
wielowahaczowe
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1630/570 kg
1770/555 kg
1571/514 kg
1650/650 kg
Średnica zawracania
11,5 m
11,8 m
11,0 m
11,4 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
490/1430 l
400/1438 l
526/1726 l
588/1716 l
Pojemność zbiornika paliwa
61 l (ON)
70 l (ON)
65 l (ON)
70 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
472/184/150 cm
482/186/153 cm
478/182/161 cm
477/182/155 cm
Rozstaw osi
281 cm
282 cm
275 cm
271 cm
Opony
225/55 R17
245/45 R18
225/60 R17
225/50 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
215 km/h
213 km/h
195 km/h
211 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,2 s
8,8 s
9,7 s
8,9 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,9/5,3/5,8
4,0/4,2/4,1
7,0/5,0/6,0
6,8/5,2/5,8
Emisja dwutlenku węgla
153 g/km
107 g/km
155 g/km
152 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,3 s
10,0 s
10,2 s
9,1 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,4 s (4. bieg)
–*
7,9 s (4. bieg)
–*
Elastyczność 80-120 km/h
12,6 s (6. bieg)
–*
13,3 s (6. bieg)
–*
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,5 m
35,8 m
38,2 m
36,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,2 m
35,6 m
38,0 m
36,2 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,6 dB
64,9 dB
66,0 dB
66,5 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
7,5/5,3
6,2/4,8
7,5/5,7
7,0/4,7
Cena
169 000 zł
159 900 zł
169 558 zł
146 190 zł
*z automatyczną skrzynią niemierzalne