Już nie MG HS. Polacy mają nowe ulubione auto z Chin
Czerwiec przyniósł prawdziwe trzęsienie ziemi w kwestii rejestracji chińskich samochodów w Polsce. Nie dość, że pierwszy raz od wielu miesięcy liczba sprzedanych chińskich aut w naszym kraju zmalała (w porównaniu do maja), to jeszcze na liście najchętniej wybieranych modeli zaszły znaczące zmiany.

W skrócie
- Liczba rejestracji chińskich samochodów w Polsce w czerwcu spadła po raz pierwszy od miesięcy, a na rynku doszło do istotnych zmian wśród najpopularniejszych modeli.
- MG wciąż pozostaje liderem rynku chińskich aut, ale szybki wzrost konkurencji ze strony Omoda i Jaecoo zwiastuje dynamiczne przetasowania.
- Na liście najczęściej rejestrowanych modeli w czerwcu MG HS został wyprzedzony przez Omoda 5 i Jaecoo 7, co może być początkiem nowej rywalizacji marek.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Wygląda na to, że chińska rewolucja, jaka przetacza się przez polski rynek motoryzacyjny, zaczyna zjadać własne dzieci. Z danych, jakie pozyskaliśmy od IBRM Samar wynika, że zdecydowana większość nabywców nowych chińskich aut do tej pory zmuszona była raczej do korzystania z samochodów używanych. Oznacza to, że ofensywa producentów zza Wielkiego Muru nie uderza wcale w marki o ugruntowanej pozycji rynkowej.
Chińczycy rywalizują więc o polskiego klienta głównie ze sobą. Obfitość oferty chińskich aut sprawia jednak, że wybór konkretnego modelu staje się coraz bardziej problematyczny. A to podkopuje pozycję dotychczasowego lidera - MG.
Najpopularniejsze chińskie marki w Polsce. Pierwsze półrocze 2025
Samo MG pozostaje absolutnym hegemonem polskiego rynku chińskich aut. Dane CEPiK-u mówią o 6 285 rejestracjach aut tej marki w pierwszej połowie roku. Chińskiemu producentowi o brytyjskich korzeniach w szybkim tempie urasta jednak groźna konkurencja.
Drugie miejsce zajmuje obecnie Omoda (3 197 rejestracji). Ostatni stopień podium zajmuje Jaecoo (2 563 rejestracje). Marka ta, podobnie jak Omoda, należy do koncernu Chery, którego importer oficjalnie zadebiutował niedawno w Polsce.
W pierwszej piątce najpopularniejszych chińskich marek w Polsce znajdziemy też kolejno firmy: 4. BAIC (2 124 rejestracje) i 5. BYD (1 626 rejestracje).
Patrząc z takiej perspektywy dealerzy MG mogą jeszcze spać spokojnie. Najciekawiej prezentują się jednak dane dotyczące liczby rejestracji konkretnych modeli.
Te chińskie auta Polacy kupują najczęściej. Nowy lider
Tutaj sporo się dzieje, bo w czerwcu MG HS nie był już najczęściej rejestrowanym chińskim samochodem w Polsce. Pod tym względem wyprzedziły go aż dwa konkurencyjne chińskie SUVy - Omoda 5 i Jaecoo 7. Zmiana wynikać może np. z mniejszej dostępności nowych aut MG, ale wyniki notowane przez obie marki koncernu Chery - Omodę i Jaecoo - trzeba uznać za imponujące. Tym bardziej, że obie zadebiutowały w Polsce równo rok temu - w pierwszej połowie czerwca 2024 roku.
W liczbach bezwzględnych wyniki rejestracji poszczególnych modeli chińskich aut w czerwcu w Polsce prezentują się następująco:
- Omoda 5 - 495 rejestracji w czerwcu (2 953 do końca czerwca),
- Jaecoo 7 - 426 rejestracji (2 563 do końca czerwca),
- MG HS - 372 rejestracji (3 414 do końca czerwca),
- MG ZS - 355 rejestracji (2 254 do końca czerwca),
- BAIC Beijing 5 - 270 rejestracji (1 169 do końca czerwca).
W najbliższych miesiącach spodziewać się można kolejnych zmian, bo w krótkim odstępie czasu w Polsce debiutują marki Chery, Geely czy Jetour. We wrześniu spodziewać się też można rynkowej ofensywy marek, które zaprezentowały swoje polskie portfolio na kwietniowym salonie w Poznaniu, jak np.: Bestune, JAC, Honghi czy SWM.