Ponad 100 nowych aut dziennie. Chińskie samochody hitem w Polsce
W kwietniu na polskich drogach przybyło aż 1 175 nowych MG, 565 samochodów marki Omoda i kolejnych 461 egzemplarzy Jaecoo. Świetnie radzili też sobie dealerzy marek BAIC i BYD. W sumie, w samym kwietniu producenci chińskich aut popularnych dostarczyli polskim nabywcom ponad 2710 samochodów. Oznacza to, że w każdy dzień roboczy ubiegłego miesiąca na polskich drogach przybywało ponad 108 samochodów z plakietką "made in China".

Spis treści:
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikował szczegółowe zestawienie kwietniowych rejestracji nowych aut w Polsce. Wynika z niego, że w ubiegłym miesiącu zarejestrowano w Polsce 46 968 samochodów osobowych. To o 5,82 proc. (+2 582 egzemplarzy) więcej niż w kwietniu 2024 roku.
Śmiało można powiedzieć, że za trend wzrostowy odpowiadają głównie marki chińskie, których całkowita liczba rejestracji w kwietniu zamknęła się wynikiem 2 712 pojazdów. To imponujący wynik, zwłaszcza że wiele marek, które uplasowały się w zestawieniu, przed rokiem nie było w Polsce w ogóle, albo ich sprzedaż policzyć można było na palcach jednej ręki.
MG nowym ulubieńcem Polaków. Nowy koszmar dealerów Stellantisa?
W zasadzie jedynym wyjątkiem jest nowa ulubiona marka rodaków - MG. W kwietniu 2024 roku na nasze drogi wyjechało 477 aut chińskiego producenta o brytyjskim rodowodzie. W kwietniu bieżącego roku było to już 1175 samochodów (+146 proc.). Skumulowany wynik MG po pierwszych czterech miesiącach tego roku to aż 4 422 rejestracje (+247,6 proc.).
W pierwszym kwartale liczba zarejestrowanych pojazdów wyniosła 3049. W kwietniu natomiast było to 1175 pojazdów
Przedstawicielka marki zdradza też, że aktualnie sieć sprzedaży MG w Polsce obejmuje już 36 punktów, z czego 35 posiada już pełne zaplecze serwisowe.
Pod koniec 2025 r. planowane jest 45 punktów sprzedaży i serwisu, które mają się znaleźć w mniejszych miejscowościach do 200 tys. mieszkańców
Omoda i Jaecoo w pogoni za MG. Chery podbija polski rynek
Imponująco wyglądają również skumulowane dane o rejestracji marek Omoda i Jaecoo. W pierwszym kwartale 2025 na polskie drogi trafiło w sumie 2 395 nowych Omod i Jaecoo. Tempo ekspansji jest o tyle imponujące, że obie marki zadebiutowały na polskim rynku w drugiej połowie ubiegłego roku, a już w kwietniu tego roku ich łączna miesięczna sprzedaż przekroczyła tysiąc egzemplarzy.
Cieszy nas szybkie tempo wzrostu marki Omoda & Jaecoo w Polsce, które pokazuje, że udaje się nam skutecznie budować zaufanie Klientów
Zheng podkreśla, że już z końcem marca w polskiej ofercie pojawił się pierwszy SUV z napędem hybrydowym typu plug-in - Jaecoo 7 Super Hybrid, a na kwietniowym Poznań Motor Show bardzo udany debiut zaliczyła OMODA 9 Super Hybrid.
Obok świetnej propozycji produktowej, do naszej coraz mocniejszej pozycji rynkowej przyczynia się rosnąca sieć Autoryzowanych Dealerów Omoda & Jaecoo, których obecnie jest już 34, zlokalizowanych strategicznie w całej Polsce
Każdy z działających obecnie punktów dysponuje salonem i serwisem sprzedaży. Do końca roku planowane jest uruchomienie kolejnych 16 lokalizacji, dzięki czemu liczba polskich salonów Omody i Jaecoo wzrosnąć ma do 50.
Koniec dominacji MG? Chery ma ambitny plan na Polskę
Wyniki Omody i Jaecoo są o tyle symptomatyczne, że obie marki należą do chińskiego koncernu Chery, który szykuje się właśnie do ekspansji na polski rynek. Dwa pierwsze modele Chery Tiggo 7 i Chery Tiggo 8 zadebiutują w Polsce już pod koniec czerwca.
Pierwsza partia samochodów ma dotrzeć do Polski w czerwcu. Następnie zorganizujemy w Warszawie wydarzenie związane z wprowadzeniem marki i produktu Chery, aby podzielić się bardziej szczegółowymi informacjami o produkcie
Przypominamy, że Polska, jako kraj który nie dysponuje własnym, narodowym producentem samochodów ma być dla Chery trampoliną do dalszej ekspansji na rynki Starego Kontynentu. Oznacza to, że Chery, Omoda i Jaecoo zamierzają zawalczyć o portfele Polaków nie tylko ceną, ale też poziomem obsługi posprzedażowej.
Oznacza to, polska stanie się wkrótce areną walki pomiędzy należącym do koncernu SAIC MG a koncernem Chery. Polscy nabywcy powinni na tym tylko zyskać.
Chińskie auta hitem w Polsce. Klienci tylko zyskują
Wyniki MG, Omody i Jaecoo to twardy orzech do zgryzienia dla dealerów marek popularnych. Marka MG wyprzedziła już w rankingu rejestracji m.in takie sławy, jak:
- Peugeot,
- Suzuki,
- Opel,
- Citroen,
- Honda,
- Mazda.
Liczone oddzielnie marki Omody i Jaecoo w kwietniu miały w Polsce lepszą sprzedaż, niż np SEAT, Fiat czy Subaru.