Omoda 9 oferuje 537 KM za 219 900 zł. Chińczyk premium nie jest jednak bez wad

Omoda 9 zadebiutowała na polskim rynku w połowie maja
Omoda 9 zadebiutowała na polskim rynku w połowie majaGrzegorz BanduraINTERIA.PL

Omoda 9 wyróżnia się stylistyką nadwozia

Biały nowoczesny SUV zaparkowany na brukowanym placu na tle przeszklonego budynku o regularnych oknach, wyraźne linie nadwozia i duże felgi podkreślają dynamiczny charakter samochodu.
Omoda 9 jest dość dużym SUV-em, ale opadająca linia dachu dodaje jego sylwetce dynamikiGrzegorz BanduraINTERIA.PL

Wnętrze Omody 9 to jasna aspiracja do segmentu premium

Nowoczesne wnętrze samochodu z luksusowym, czerwonym wykończeniem, dużym elektronicznym wyświetlaczem na desce rozdzielczej i elegancką kierownicą.
Omoda 9 jakością wykonania i designem chce rywalizować z europejskimi markami premiumGrzegorz BanduraINTERIA.PL
Otwarty bagażnik białego samochodu, z widocznym wnętrzem i trzema czerwonymi zagłówkami siedzeń oraz pozostawioną na podłodze czerwoną butelką sportową.
Według danych producenta Omoda 9 ma bagażnik o pojemności 660 l, ale na żywo wydaje się wyraźnie mniejszyGrzegorz BanduraINTERIA.PL
Schowek bagażnika samochodu z dobrze uporządkowanymi przedmiotami, w tym niebieskimi pokrowcami i narzędziem, całość wykończona czarną, piankową wkładką organizującą przestrzeń.
O dziwo bezpośrednio pod podłogą bagażnika nie znajdziemy baterii, ale nie ma tu również dodatkowej przestrzeni - jest tylko miejsce na kableGrzegorz BanduraINTERIA.PL

Fotele i obsługa Omody 9 wymagają gruntownej poprawy

Luksusowe wnętrze samochodu z czerwonymi, skórzanymi fotelami, widoczne panoramiczne okno dachowe, zieleń zewnętrzna za szybami dodaje kontrastu całości.
Fotele Omody 9 robią doskonałe wrażenie, ale niestety tylko wizualnie. Nie są zbyt wygodne, a do tego umieszczone o wiele za wysokoGrzegorz BanduraINTERIA.PL
Nowoczesna deska rozdzielcza samochodu marki Drako z panoramicznym widokiem na cyfrowe ekrany, kierownicą i bordowymi elementami wykończenia, a w tle las widoczny przez przednią szybę.
Projekt deski rozdzielczej Omody 9 z wysoko poprowadzoną konsolą środkową wykończoną skórą robi wrażenie, ale projektanci zapomnieli o miejscu na kolana dla wysokich osóbGrzegorz BanduraINTERIA.PL
Dotykowy ekran samochodowego systemu multimedialnego z wyświetlonym menu aplikacji na tle zielonego lasu widocznego przez przednią szybę, ikony aplikacji ułożone w siatce, jasne i czytelne symbole, czytelny interfejs użytkownika.
Menu systemu Omody 9 wygląda dość standardowo i przejrzyście, ale znalezienie interesujących nas funkcji często nastręcza wielu problemówGrzegorz BanduraINTERIA.PL
Kokpit samochodu z cyfrowym wyświetlaczem prezentującym różne dane dotyczące stanu oraz parametrów pojazdu, w tle rozmyte drzewa widoczne przez szybę przednią.
Cyfrowe wskaźniki mają ekran o przekątnej 12,3 cala i oferują dobrą jakość obrazu, ale jedyne co możemy tu zmienić, to informacje wyświetlane po prawej stronieGrzegorz BanduraINTERIA.PL
Trzy chromowane pokrętła sterujące panelem klimatyzacji i wentylacji zamontowane na konsoli środkowej samochodu, otoczone czerwonym wykończeniem tapicerki.
Fizyczne pokrętła to wart odnotowania element, na dodatek bardzo dobrze wykonanyGrzegorz BanduraINTERIA.PL

Dane techniczne Omody 9 imponują (przynajmniej na papierze)

Otwarte wnętrze komory silnika samochodu osobowego z widocznymi elementami układu napędowego, zbiornikami płynów eksploatacyjnych oraz przewodami zasilającymi.
Omoda 9 ma pod maską benzynowy silnik 1.5 T o mocy 143 KM - za pozostałą część 537 KM mocy systemowej odpowiadają trzy silniki elektryczneGrzegorz BanduraINTERIA.PL

Ile pali Omoda 9 i ile przejedzie na prądzie?

Gniazdo ładowania samochodu elektrycznego z widocznym kablem oraz klapką ochronną na białej karoserii pojazdu elektrycznego.
Omoda 9 pozwala na ładowanie prądem DC o mocy 70 kWGrzegorz BanduraINTERIA.PL

Jak działa układ napędowy Omody 9?

Ekran systemu multimedialnego samochodu z wirtualnym obrazem SUV-a i zaznaczoną opcją trybu jazdy SPORT, menu wyboru dostępnych trybów znajduje się na dole ekranu.
Omoda 9 ma świetne osiągi, ale nawet w trybie Sport trudno tu o sportowe emocjeGrzegorz BanduraINTERIA.PL
Wnętrze samochodu elektrycznego z wyświetlaczem prezentującym menu zarządzania energią oraz schemat przepływu energii między baterią a kołami pojazdu, na tle rozmytego lasu widocznego przez szybę.
Omoda 9 pozwala na przejechanie naprawdę dużego dystansu na prądzie - w teście było to 168 kmGrzegorz BanduraINTERIA.PL
Podwójny wydech samochodowy umieszczony w tylnym zderzaku białego auta, detale otoczenia i elementów pojazdu widoczne w zbliżeniu.
Cztery okrągłe końcówki wydechu w kolorze czarnym bardzo przypominają opcjonalny sportowy wydech w Porsche Cayenne. Niestety to tylko atrapyGrzegorz BanduraINTERIA.PL
Biała karoseria nowoczesnego samochodu zaparkowanego na brukowanej nawierzchni, zbliżenie na przednie koło z elegancką felgą i wyraźnym bieżnikiem opony
Układ jezdny Omody 9 nastawiono na komfort, co zupełnie nie koresponduje z mocą układu napędowego. Podczas codziennej jazdy można uznać to za plus, ale na krętych drogach trzeba uważaćGrzegorz BanduraINTERIA.PL

Omoda 9 - ceny i konkurencja

Dźwignia zmiany trybów jazdy w samochodzie elektrycznym, widoczne nowoczesne wnętrze z cyfrowymi wyświetlaczami na desce rozdzielczej.
Omoda 9 ma wybierak skrzyni biegów taki jak w Mercedesach, ale nie działa on najlepiej. Podczas manewrowania na parkingu trzeba czasami po dwa a nawet trzy razy pociągać za dźwignię, by zmienić przełożenie z R na D i odwrotnieGrzegorz BanduraINTERIA.PL
Biały samochód osobowy typu SUV z przyciemnianymi szybami stoi na brukowanym placu przed nowoczesnym, szklanym budynkiem, widoczne są detale tylnej części pojazdu oraz jego tablica rejestracyjna.
Stylistyka Omody 9 jest wyraźnie azjatycka, ale bez wątpienia skrojona pod europejskie gustaGrzegorz BanduraINTERIA.PL

Zobacz również:

Omoda 9 - dane techniczne

Dane techniczne 
Silnik spalinowy
R4, t. benzynowy
Pojemność
1499 cm3
Moc
143 KM
Maksymalny moment obrotowy
215 Nm
Skrzynia biegów
automatyczna 3b
Napęd
4x4
Moc przedniego silnika el. 1
102 KM 
Mom. obr. przedniek silnika el. 1
170 Nm 
Moc przedniego silnika el. 2
122 KM
Mom. obr. przedniek silnika el. 2
220 Nm
Moc tylnego silnika el.
238 KM
Mom. obr. tylnego silnika el.
310 Nm
Łączna moc układu
537 KM 
Łączny maks. mom. układu
650 Nm 
Pojemność baterii
34,46 kWh
Osiągi 
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,9 s 
Prędkość maksymalna
180 km/h 
Zasięg elektryczny
145 km
Średnie zużycie paliwa
1,7 l/100 km
Wymiary 
Długość
4775 mm
Szerokość (z lusterkami)
1920mm
Wysokość 
1671 mm
Rozstaw osi 
2800 mm
Pojemność bagażnika 
660 l
Masa własna
2195 kg
Cena testowanej wersji
219 900 zł
Biały samochód marki Omoda zaparkowany na brukowanej nawierzchni, widziany od przodu z wyraźnie widoczną tablicą rejestracyjną i nowoczesnym wzorem grilla, w tle donice z roślinami.
Omoda 9Grzegorz BanduraINTERIA.PL
Biały samochód marki Omoda S5 zaparkowany na brukowanym placu z widoczną tablicą rejestracyjną WW 262UE, w tle nowoczesny budynek z pomarańczową elewacją i zielone drzewa.
Omoda 9Grzegorz BanduraINTERIA.PL
Detal tylnej lampy nowoczesnego białego samochodu z napisem ENERGY MATRIX na obudowie, kontrastujący z rozmytym tłem asfaltowej drogi i zieleni.
Omoda 9Grzegorz BanduraINTERIA.PL
Białe nadwozie samochodu z wyraźnie widocznym emblematem Omoda 9 po prawej stronie kadru.
Omoda 9Grzegorz BanduraINTERIA.PL
Luksusowe wnętrze samochodu z czerwonymi, skórzanymi siedzeniami o nowoczesnym, eleganckim wzorze, widoczna deska rozdzielcza i fragment konsoli środkowej, tło rozmyte zielenią.
Omoda 9Grzegorz BanduraINTERIA.PL
Drzwi samochodu wykończone czerwoną skórą, z widocznymi przyciskami do sterowania szybami oraz lusterkami, częściowo otwarte, fragment wnętrza widoczny z eleganckimi przeszyciami na tapicerce.
Omoda 9Grzegorz BanduraINTERIA.PL
Luksusowa tylna kanapa samochodu wykończona elegancką, czerwoną skórą, wyposażona w rozkładany podłokietnik z uchwytami na napoje, trzy regulowane zagłówki oraz nowoczesne pasy bezpieczeństwa, przy dużych bocznych oknach wpuszczających światło dzienne.
Omoda 9Grzegorz BanduraINTERIA.PL
Panel drzwiowy samochodu z głośnikiem premium o geometrycznym wzorze oraz przyciskami do regulacji fotela, wykończony czarnym i czerwonym materiałem.
Omoda 9Grzegorz BanduraINTERIA.PL
Panel sterowania klimatyzacją z nawiewami powietrza i przyciskami funkcyjnymi w luksusowym wnętrzu samochodu, otoczony czerwoną i czarną tapicerką.
Omoda 9Grzegorz BanduraINTERIA.PL
Nowoczesny ekran multimedialny samochodu wyświetlający menu ustawień związanych z parkowaniem i prowadzeniem pojazdu, otoczony jasnym wnętrzem auta, w tle widoczny las za szybą.
Omoda 9Grzegorz BanduraINTERIA.PL
To najlepsze chińskie auto w Polsce. Kosztuje od 115 500 złINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?