Omoda 5 po liftingu również jako hybryda. Co jeszcze się zmieni?
Jesienią tego roku w polskich salonach zadebiutuje zmodernizowana Omoda 5. Na razie samochód po zmianach pojawił się m.in. na rynku rosyjskim i australijskim, ale dzięki temu wiemy już, jakich nowości możemy się spodziewać.

Odświeżona Omoda 5 w Rosji pojawiła się już w zeszłym roku, przy czym tam sprzedawana jest jako Chery Omoda 5. Taka sama nazwa obowiązywała w Australii, ale tam chiński producent poszedł w innym kierunku niż w Europie - zamiast przy okazji liftingu zrezygnować z członu Chery i nazwać samochód po prostu Omoda 5, zmienił nazwę na... Chery C5.
Omoda 5 otrzymała nowy przód
Poza nazwą auto jest identyczne, jak to, które trafiło na rynek rosyjski. Samochód otrzymał zmieniony pas przedni, nowy jest zderzak, osłona chłodnicy i wąskie światła dzienne, połączone czarnym pasem. Jak udało nam się ustalić, takie same modyfikacje obejmą wersję, która zadebiutuje w Polsce.

W Polsce już mamy najlepszą wersję Omody 5
Ważniejsze od tych drobnych w gruncie rzeczy modyfikacji stylistycznych są jednak nowości techniczne. W Rosji i Australii Omoda 5 nadal będzie napędzana przez doładowany silnik 1.5, ale zamiast bezstopniowej przekładni CVT zastosowano sześciobiegową skrzynię dwusprzęgłową.
To jednak nie dotyczy rynku europejskiego. W Polsce Omoda 5 od początku jest oferowana z silnikiem 1.6, który współpracuje z siedmiostopniową skrzynią dwusprzęgłową. Co ciekawe, obie jednostki generując tyle samo mocy - 147 KM.

Przy okazji modernizacji w wersji rosyjskiej i australijskiej oparte na belce skrętnej tylnej zawieszenie zostało zastąpione niezależnym zawieszeniem wielowahaczowym. Ale znów - w Polsce takie zawieszenie mamy już od premiery tego modelu, a belka w ogóle nie była dostępna.

Wygląda więc na to, że dla nas jedyne nowości wizualne będą dotyczyć zmienionego pasa przedniego. I nie powinno być to niespodzianką - już w przyszłym roku debiutować ma nowa generacja, którą już mieliśmy okazję zobaczyć podczas naszej wizyty na salonie w Szanghaju. O tym aucie przeczytacie poniżej:
Omoda 5 również jako hybryda
Debiut odświeżonej Omody 5 w Polsce oznacza poszerzenie gamy napędowej. Do benzynowego 1.6 oraz wersji elektrycznej dołączy trzecia opcja - odmiana hybrydowa. Nie chodzi o znacznie droższą odmianę, ładowaną z gniazdka wersję plug-in (taka dostępna jest w Jaecoo 7), a o "zwykłą" hybrydę, znacznie redukującą zużycie paliwa, ale bez konieczności posiadania dostępu do gniazdka elektrycznego. Niestety - szczegółową specyfikację tej odmiany poznamy bliżej rynkowego debiutu.
Czy Omoda 5 to najlepsze chińskie auto w Polsce?
A poniżej możecie zobaczyć nasz wideotest Omody 5, z którego dowiecie się m.in. dlaczego nasz redakcyjny kolega Paweł Rygas uważa, że ten model jest najlepszym chińskim pojazdem dostępnym obecnie w polskich salonach: