Podstawowy silnik benzynowy i bazowa wersja wyposażenia – czy to wystarczy do sprawnej i komfortowej jazdy?
Peugeot 508 prowadzi się pewnie, jedynie gdy koła na zakręcie trafią na większe nierówności tył delikatnie „przestawia”.Motor
Osoby, które mają zamiar kupić Peugeota 508, ale nie chcą diesla, nie mają wyboru - jedynym silnikiem benzynowym jest 1.6 e-THP.
Dzięki turbodoładowaniu rozwija on bardzo przyzwoite 165 KM i 240 Nm. Ta druga wartość jest osiągana przy zaledwie 1400 obr./min, co pozwala autu bardzo płynnie się rozpędzać. Bez problemu można jechać np. na 4. biegu z prędkością ok. 50 km/h i gdy zajdzie potrzeba - przyspieszyć bez konieczności redukowania biegu.
Wersja podstawowa wcale nie wygląda ubogo. Tylko w niej zastosowano klasyczny „ręczny”.Motor
[1] Kamera cofania jest opcjonalna – kosztuje 1000 zł. [2] Z tyłu są nawiewy i gniazdo 12V.Motor
Silnik jest ponadto dobrze wyciszony i ma przyjemny dźwięk pracy. Dobrze czuje się także na wysokich obrotach, a gdy wykorzysta się jego pełen potencjał, "508" rozpędzi się do "setki" w czasie 8,6 s.
1.6 e-THP nie jest też specjalnie paliwożerny, np. w mieście potrzebuje nieco ponad 10 l/100 km.
Bardzo wygodne fotele. Ten kierowcy ma dwukierunkową regulację lędźwiową.Motor
"508" nie jest najprzestronniejszy w klasie, ale miejsca jest tu wystarczająco dużo.Motor
Podstawowa wersja Active to dobra propozycja. Wyposażenie seryjne jest bogate (m.in. automatyczna klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica, tempomat), a do pełni szczęścia brakuje właściwie jedynie przednich czujników parkowania. Oferowane są one jako opcja, ale tylko w pakietach za 2 lub 3 tys. zł. Komu nie wystarczają halogenowe reflektory, może dopłacić 4500 zł do diodowych.
Bagażnik ma przeciętną pojemność 473 l i nieregularny kształt.Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
165 KM/6000
Maks. moment obrotowy
240 Nm/1400
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
483/183/146 cm
Rozstaw osi
282 cm
Masa/ładowność
1400/595 kg
Pojemność bagażnika
473 l
Poj. zbiornika paliwa
72 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,6 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
7,7/4,7/5,8
Zużycie paliwa w teście*
10,2/6,5/8,4
Cena
96 200 zł**
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km); **cena w listopadzie 2106 - 98 200 zł
PEUGEOT 508 1.6 e-THP ACTIVE: PLUSY I MINUSY
+ wystarczająca przestronność+ wygodne siedzenia+ wysoka jakość wykonania+ dobre prowadzenie i komfort jazdy
- zawieszenie lekko stuka na wybojach- mało podręcznych schowków- niezbyt praktyczny bagażnik
PEUGEOT 508 1.6 e-THP ACTIVE: PODSUMOWANIE
Peugeot 508Motor
Samochód dynamiczny, komfortowy, dobrze wyposażony oraz sensownie wyceniony.
Peugeot 508 1.6 e-THP Active
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Peugeot 508 1.6 e-THP Active Motor
Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 6/2016