Peugeot 508 1.6 e-THP Active - test
Podstawowy silnik benzynowy i bazowa wersja wyposażenia – czy to wystarczy do sprawnej i komfortowej jazdy?
Osoby, które mają zamiar kupić Peugeota 508, ale nie chcą diesla, nie mają wyboru - jedynym silnikiem benzynowym jest 1.6 e-THP.
Dzięki turbodoładowaniu rozwija on bardzo przyzwoite 165 KM i 240 Nm. Ta druga wartość jest osiągana przy zaledwie 1400 obr./min, co pozwala autu bardzo płynnie się rozpędzać. Bez problemu można jechać np. na 4. biegu z prędkością ok. 50 km/h i gdy zajdzie potrzeba - przyspieszyć bez konieczności redukowania biegu.
Silnik jest ponadto dobrze wyciszony i ma przyjemny dźwięk pracy. Dobrze czuje się także na wysokich obrotach, a gdy wykorzysta się jego pełen potencjał, "508" rozpędzi się do "setki" w czasie 8,6 s.
1.6 e-THP nie jest też specjalnie paliwożerny, np. w mieście potrzebuje nieco ponad 10 l/100 km.
Podstawowa wersja Active to dobra propozycja. Wyposażenie seryjne jest bogate (m.in. automatyczna klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica, tempomat), a do pełni szczęścia brakuje właściwie jedynie przednich czujników parkowania. Oferowane są one jako opcja, ale tylko w pakietach za 2 lub 3 tys. zł. Komu nie wystarczają halogenowe reflektory, może dopłacić 4500 zł do diodowych.
+ wystarczająca przestronność
+ wygodne siedzenia
+ wysoka jakość wykonania
+ dobre prowadzenie i komfort jazdy
- zawieszenie lekko stuka na wybojach
- mało podręcznych schowków
- niezbyt praktyczny bagażnik
Samochód dynamiczny, komfortowy, dobrze wyposażony oraz sensownie wyceniony.
Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 6/2016