Peugeot 508 RXH - test

508 RXH to kolejny po 3008 HYbrid model Peugeota,  w którym zastosowano napęd hybrydowy z turbodieslem.
508 RXH to kolejny po 3008 HYbrid model Peugeota, w którym zastosowano napęd hybrydowy z turbodieslem.Motor
  • AUTO - w tym trybie rozkład napędu odbywa się w pełni automatycznie.
  • ZEV (Zero Emission Vehicle) - jazda tylko "na prąd" - z prędkością do 60 km/h.
  • SPORT - "elektryka" wspomaga diesla, szybsza jest też zmiana przełożeń.4WD to stały napęd 4x4 (w razie potrzeby silnik spalinowy ładuje akumulatory).

Dane techniczne: Peugeot 508 RXH

Silnik
turbodiesel/elektryczny
Pojemność skokowa
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna (diesel)
163 KM/3850
Moc maksymalna (elektryczny)
37 KM/2500
Maks. moment obrotowy (diesel)
300 Nm/1750
Maks. moment obr. (elektryczny)
200 Nm/1290
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa (MCP)
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarczowe
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,8 m
Masa/ładowność
1770/555 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
400/1438 l
Pojemność zbiornika paliwa
70 l (ON)
Opony
245/45 R18
Wymiar (dł./szer./wys.)
482/186/153 cm
Rozstaw osi
282 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
213 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,8 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
4,0/4,2/4,1
Emisja dwutlenku węgla
107 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,0 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,9 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
6,5/4,8