Peugeot 508 RXH - pierwsza jazda
Peugeot jest pionierem, jeśli chodzi o napęd hybrydowy z silnikiem wysokoprężnym w roli głównej. Po 3008 przyszła pora na nieco większe auto – 508 z nadwoziem kombi.
Auto oferuje tryb ZEV - jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym, zasięg auta wynosi wtedy maksymalnie 4 km. Silnik elektryczny ma niewielką moc (37 KM), ale zaskakująco sprawnie radzi sobie z ważącym niemal 1800 kg samochodem. Do wyboru są także tryby: Auto, Sport i 4WD. Gdy kierowca ma do dyspozycji całe 200 KM, rozwijane łącznie przez silnik elektryczny i turbodiesla (2.0 HDi), samochód jest naprawdę żwawy i ma całkiem niezłe zdolności podczas jazdy w terenie. Wrażenie robi zwłaszcza zdolność do pokonywania wzniesień.
Jedyne zastrzeżenie, jakie można mieć do zespołu napędowego 508 RXH dotyczy zautomatyzowanej skrzyni biegów. Przy spokojnym przemieszczaniu się jej za wolna praca nie przeszkadza, gorzej jest podczas dynamicznej jazdy.
W praktyce trudno jest uzyskać zużycie paliwa na poziomie obiecywanym przez producenta (4,1 l/100 km). Ale już wyniki w okolicy 5,5 l/100 km - jak najbardziej.
Peugeot wprowadzi swoją najnowszą hybrydę na polski rynek w połowie roku, wtedy też poznamy ceny 508 RXH. Z pewnością nie będzie ona niska. Dlatego plany na drugą połowę 2012 roku nie są zbyt ambitne - przewidują sprzedaż 50 aut.
Peugeot 508 RXH
Peugeot 508 RXH - pierwsza jazda (czytaj artykuł)
Witold Blady
Silnik | turbodiesel/elektryczny |
Pojemność skokowa | 1997 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 163/37 KM |
Maks. moment obrotowy | 300/200 Nm |
Osiagi | |
Prędkość maksymalna | 213 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,8 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km) | 4,0/4,2/4,1 |