Używany Peugeot 508 (2010-)

"508" wchodzi do gry. Do gry na rynku wtórnym oczywiście. Używany Peugeot 508 to idealna propozycja dla każdego, kto szuka nowoczesnego, rodzinnego auta i nie chce przepłacać.

Nadwozie "508" należy do najszerszych i najdłuższych w swojej klasie (ma długość 481 cm i szerokość 185 cm).
Nadwozie "508" należy do najszerszych i najdłuższych w swojej klasie (ma długość 481 cm i szerokość 185 cm).Motor

PEUGEOT 508w produkcji: od 2010 r.ceny: od 36 tys. zł

Peugeot 508 po czterech latach od rynkowego debiutu dał się poznać jako samochód dopracowany, niesprawiający większych problemów eksploatacyjnych.

Wysokiej jakości materiały wykończeniowe, precyzyjny montaż i zachowawcza stylizacja. Na tle awangardowych wnętrz obecnych "208" i "308" ta deska rozdzielcza jest wyjątkowo stonowana.Motor
Bardzo wygodne fotele (pakiet Skórzany Allure), ale odrobinę tu ciasno.Motor
Bagażnik sedana ma pojemność 473 l.Motor

Komfort? Raczej sport!

Osoby, które szufladkują samochody francuskie do grupy komfortowych modeli z niezbyt precyzyjnym układem kierowniczym, będą zaskoczone właściwościami jezdnymi "508". Ten model prowadzi się doskonale, a zestrojenie podwozia można ocenić jako sztywne, niemal sportowe. Bazowe odmiany "508" mają z przodu tani w naprawach układ McPherson. Model GT jest już wyposażony w droższą konstrukcję wielowahaczową, dokładnie taką samą jak w starszym modelu 407 i w produkowanym wciąż Citroenie C5 (w wersji bez hydropneumatyki).

Ocenę stylizacji nadwozia i wnętrza pozostawiamy Czytelnikom. Warto natomiast podkreślić wysoką jakość wykonania detali i dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Karoseria jest także bezpieczna. Auto było badane przez Euro NCAP w 2011 roku i otrzymało komplet pięciu gwiazdek.

Silniki: udane diesle

Nabywcy poszukujący diesla mają do wyboru cztery: propozycje bazową 1.6 HDi 112 KM, optymalną 2.0 HDi 140 KM, dynamiczną 2.0 HDi 163 KM oraz topową - 2.2 HDi 204 KM. Wszystkie są wyposażone w filtr cząstek stałych. W zasadzie każda z tych jednostek godna jest polecenia. Pod względem kosztów serwisowania, kultury pracy, ekonomiki zużycia paliwa oraz osiągów to ścisła światowa czołówka. Nasz typ to model dwulitrowy o mocy 140 lub 163 KM.

Z większym dystansem należy podchodzić do odmian benzynowych. Są dwie. Obie mają pojemność 1.6 - różnią się mocą i osprzętem. Bazowa, 120-konna jest wolnossąca. Mocniejsza ma 155 KM i jest wyposażona w turbodoładowanie. Słabą stroną tych silników jest awaryjny, łańcuchowy układ rozrządu (nie dochodzi do zerwania, a jedynie do zwiększonej głośności pracy).

PEUGEOT 508: HISTORIA MODELU

508 po liftinguMotor

2010: prezentacja modelu w wersji sedan2011: do gamy dołącza kombi2012: wersja hybrydowa 508 RXH(tylko jako podwyższone kombi z napędem na cztery koła, tył napędzają silniki elektryczne)2014: modernizacja modelu(przód Peugeota 508 po liftingu - na zdjęciu obok, "lew" z maski trafił na atrapę chłodnicy)

PEUGEOT 508 SW, CZYLI KOMBI

Bagażnik jest duży (katalogowo mieści 518 l, według naszych pomiarów - 508 l) i szeroki (112 cm). Pod podłogą pełnowymiarowy "zapas". Na rynku wtórnym wersji kombi jest praktycznie tyle samo, co sedanów. Ceny? Podobne.

508 swMotor
 
1.6 VTI
1.6 T
1.6 HDi
2.0 HDi
Silnik
benzynowy
t. benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
1598 cm3
1560 cm3
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/8
R4/16
Moc maksymalna
120 KM
156 KM
112 KM
140 KM
Maksymalny moment obrotowy
160 Nm
240 Nm
240 Nm
320 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
203 km/h
222 km/h
190 km/h
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,5 s
8,6 s
11,3 s
9,8 s
Średnie zużycie paliwa
6,2 l/100 km
6,4 l/100 km
4,7 l/100 km
5,1 l/100 km

UŻYWANY PEUGEOT 508 (2010-): TYPOWE USTERKI I PROBLEMY

  • Uszkodzenie mocowania lewej wycieraczki (naprawa w ramach akcji serwisowej).
  • Głośna praca rozrządu w silnikach 1.6 HDi. Niektóre auta były naprawiane jeszcze na gwarancji.
  • Stukanie amortyzatorów - "ten typ tak ma".
1. W deszczu, po otwarciu bagażnika sedana do środka leje się woda. 2. Niepraktyczne uchwyty na kubki. W kabinie jest mało schowków.Motor

W deszczu, po otwarciu bagażnika sedana do środka leje się woda. Niepraktyczne uchwyty na kubki. W kabinie jest mało schowków.

UŻYWANY PEUGEOT 508 (2010-): CENY I SYTUACJA RYNKOWA

Ceny fabrycznie nowych Peugeotów 508 rozpoczynają się od ok. 96 tys. zł. Egzemplarze z początkowego okresu produkcji (lata 2010-2011) można kupić już za ok. 36 tys. zł. Co ciekawe, nie będą to samochody powypadkowe, ale nieźle utrzymane wersje 1.6 HDi z podstawowym pakietem wyposażenia, w którego skład wchodzi wszystko to, co jest w dzisiejszych czasach niezbędne.

MODEL
2014
2013
2012
2011
2010
1.6 HDi
65 000 zł
58 000 zł
52 000 zł
43 000 zł
36 000 zł
2.0 HDi
75 000 zł
64 000 zł
58 000 zł
51 000 zł
42 000 zł

UŻYWANY PEUGEOT 508 (2010-): PODSUMOWANIE

Na pierwszy rzut oka Peugeot 508 nie wyróżnia się niczym szczególnym. Okazuje się jednak, że cały diabeł tkwi w szczegółach. Elegancka linia nadwozia wciąż może się podobać, pod względem trwałości auto plasuje się zdecydowanie powyżej przeciętnej, a diesle należą do najlepszych na rynku. Atrakcyjna cena absolutnie nie jest jedyną zaletą. To raczej kropka nad "i".

OCENA 5/5

Oceny: 1 - niepolecany; 2 - warunkowo godny zainteresowania; 3 - godny zainteresowania; 4 - polecany; 5 - szczególnie polecany

Peugeot 508 (2010-)

Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor
Peugeot 508 (2010-)Motor

Tekst: Jacek Ambrozik, zdjęcia: archiwum; "Motor" 34/2015

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas