Używany Peugeot 508 (2010-)
"508" wchodzi do gry. Do gry na rynku wtórnym oczywiście. Używany Peugeot 508 to idealna propozycja dla każdego, kto szuka nowoczesnego, rodzinnego auta i nie chce przepłacać.

PEUGEOT 508w produkcji: od 2010 r.ceny: od 36 tys. zł
Peugeot 508 po czterech latach od rynkowego debiutu dał się poznać jako samochód dopracowany, niesprawiający większych problemów eksploatacyjnych.



Komfort? Raczej sport!
Osoby, które szufladkują samochody francuskie do grupy komfortowych modeli z niezbyt precyzyjnym układem kierowniczym, będą zaskoczone właściwościami jezdnymi "508". Ten model prowadzi się doskonale, a zestrojenie podwozia można ocenić jako sztywne, niemal sportowe. Bazowe odmiany "508" mają z przodu tani w naprawach układ McPherson. Model GT jest już wyposażony w droższą konstrukcję wielowahaczową, dokładnie taką samą jak w starszym modelu 407 i w produkowanym wciąż Citroenie C5 (w wersji bez hydropneumatyki).
Ocenę stylizacji nadwozia i wnętrza pozostawiamy Czytelnikom. Warto natomiast podkreślić wysoką jakość wykonania detali i dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Karoseria jest także bezpieczna. Auto było badane przez Euro NCAP w 2011 roku i otrzymało komplet pięciu gwiazdek.
Silniki: udane diesle
Nabywcy poszukujący diesla mają do wyboru cztery: propozycje bazową 1.6 HDi 112 KM, optymalną 2.0 HDi 140 KM, dynamiczną 2.0 HDi 163 KM oraz topową - 2.2 HDi 204 KM. Wszystkie są wyposażone w filtr cząstek stałych. W zasadzie każda z tych jednostek godna jest polecenia. Pod względem kosztów serwisowania, kultury pracy, ekonomiki zużycia paliwa oraz osiągów to ścisła światowa czołówka. Nasz typ to model dwulitrowy o mocy 140 lub 163 KM.
Z większym dystansem należy podchodzić do odmian benzynowych. Są dwie. Obie mają pojemność 1.6 - różnią się mocą i osprzętem. Bazowa, 120-konna jest wolnossąca. Mocniejsza ma 155 KM i jest wyposażona w turbodoładowanie. Słabą stroną tych silników jest awaryjny, łańcuchowy układ rozrządu (nie dochodzi do zerwania, a jedynie do zwiększonej głośności pracy).
PEUGEOT 508: HISTORIA MODELU

2010: prezentacja modelu w wersji sedan2011: do gamy dołącza kombi2012: wersja hybrydowa 508 RXH(tylko jako podwyższone kombi z napędem na cztery koła, tył napędzają silniki elektryczne)2014: modernizacja modelu(przód Peugeota 508 po liftingu - na zdjęciu obok, "lew" z maski trafił na atrapę chłodnicy)
PEUGEOT 508 SW, CZYLI KOMBI
Bagażnik jest duży (katalogowo mieści 518 l, według naszych pomiarów - 508 l) i szeroki (112 cm). Pod podłogą pełnowymiarowy "zapas". Na rynku wtórnym wersji kombi jest praktycznie tyle samo, co sedanów. Ceny? Podobne.

1.6 VTI | 1.6 T | 1.6 HDi | 2.0 HDi | |
Silnik | benzynowy | t. benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1598 cm3 | 1598 cm3 | 1560 cm3 | 1997 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R4/16 | R4/8 | R4/16 |
Moc maksymalna | 120 KM | 156 KM | 112 KM | 140 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 160 Nm | 240 Nm | 240 Nm | 320 Nm |
Osiągi (dane producenta) | ||||
Prędkość maksymalna | 203 km/h | 222 km/h | 190 km/h | 210 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,5 s | 8,6 s | 11,3 s | 9,8 s |
Średnie zużycie paliwa | 6,2 l/100 km | 6,4 l/100 km | 4,7 l/100 km | 5,1 l/100 km |
UŻYWANY PEUGEOT 508 (2010-): TYPOWE USTERKI I PROBLEMY
- Uszkodzenie mocowania lewej wycieraczki (naprawa w ramach akcji serwisowej).
- Głośna praca rozrządu w silnikach 1.6 HDi. Niektóre auta były naprawiane jeszcze na gwarancji.
- Stukanie amortyzatorów - "ten typ tak ma".

W deszczu, po otwarciu bagażnika sedana do środka leje się woda. Niepraktyczne uchwyty na kubki. W kabinie jest mało schowków.
UŻYWANY PEUGEOT 508 (2010-): CENY I SYTUACJA RYNKOWA
Ceny fabrycznie nowych Peugeotów 508 rozpoczynają się od ok. 96 tys. zł. Egzemplarze z początkowego okresu produkcji (lata 2010-2011) można kupić już za ok. 36 tys. zł. Co ciekawe, nie będą to samochody powypadkowe, ale nieźle utrzymane wersje 1.6 HDi z podstawowym pakietem wyposażenia, w którego skład wchodzi wszystko to, co jest w dzisiejszych czasach niezbędne.
MODEL | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 |
1.6 HDi | 65 000 zł | 58 000 zł | 52 000 zł | 43 000 zł | 36 000 zł |
2.0 HDi | 75 000 zł | 64 000 zł | 58 000 zł | 51 000 zł | 42 000 zł |
UŻYWANY PEUGEOT 508 (2010-): PODSUMOWANIE
Na pierwszy rzut oka Peugeot 508 nie wyróżnia się niczym szczególnym. Okazuje się jednak, że cały diabeł tkwi w szczegółach. Elegancka linia nadwozia wciąż może się podobać, pod względem trwałości auto plasuje się zdecydowanie powyżej przeciętnej, a diesle należą do najlepszych na rynku. Atrakcyjna cena absolutnie nie jest jedyną zaletą. To raczej kropka nad "i".
OCENA 5/5
Oceny: 1 - niepolecany; 2 - warunkowo godny zainteresowania; 3 - godny zainteresowania; 4 - polecany; 5 - szczególnie polecany
Peugeot 508 (2010-)
































Tekst: Jacek Ambrozik, zdjęcia: archiwum; "Motor" 34/2015