Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4x4 - test

<b>Taka ścieżka wyczerpuje możliwości terenowe Insignii Country Tourer. Żywiołem tego auta są drogi boczne, ale asfaltowe.</b>
<b>Taka ścieżka wyczerpuje możliwości terenowe Insignii Country Tourer. Żywiołem tego auta są drogi boczne, ale asfaltowe.</b>Motor
Po niedawnej modernizacji deska rozdzielcza nie jest już przeładowana przyciskami. Środkowa część zestawu zegarów to wyświetlacz, kierowca może zmieniać jego wygląd. Tutaj tryb „turystyczny”.
Po niedawnej modernizacji deska rozdzielcza nie jest już przeładowana przyciskami. Środkowa część zestawu zegarów to wyświetlacz, kierowca może zmieniać jego wygląd. Tutaj tryb „turystyczny”.Motor

Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4x4

Taka ścieżka wyczerpuje możliwości terenowe Insignii Country Tourer. Żywiołem tego auta są drogi boczne, ale asfaltowe.
Taka ścieżka wyczerpuje możliwości terenowe Insignii Country Tourer. Żywiołem tego auta są drogi boczne, ale asfaltowe.Motor
Kanapa w pełni zasługuje na swoją nazwę – jest obszerna i wygodna.
Kanapa w pełni zasługuje na swoją nazwę – jest obszerna i wygodna.Motor
Opcjonalny fotel sportowy dla masywnego kierowcy jest trochę za ciasny.
Opcjonalny fotel sportowy dla masywnego kierowcy jest trochę za ciasny.Motor
Dwulitrowy silnik z turbo pracuje cicho, ale zużywa mnóstwo paliwa.
Dwulitrowy silnik z turbo pracuje cicho, ale zużywa mnóstwo paliwa.Motor
Komendy, np. dla nawigacji, można podawać przez dotykowy pad, jak w laptopie.
Komendy, np. dla nawigacji, można podawać przez dotykowy pad, jak w laptopie.Motor
Także regulacja temperatury i ogrzewania lub wentylacji foteli jest dotykowa.
Także regulacja temperatury i ogrzewania lub wentylacji foteli jest dotykowa.Motor
Po niedawnej modernizacji deska rozdzielcza nie jest już przeładowana przyciskami. Środkowa część zestawu zegarów to wyświetlacz, kierowca może zmieniać jego wygląd. Tutaj tryb „turystyczny”.
Po niedawnej modernizacji deska rozdzielcza nie jest już przeładowana przyciskami. Środkowa część zestawu zegarów to wyświetlacz, kierowca może zmieniać jego wygląd. Tutaj tryb „turystyczny”.Motor
Jak w każdej Insigni kombi – duży bagażnik i wielki otwór załadunkowy.
Jak w każdej Insigni kombi – duży bagażnik i wielki otwór załadunkowy.Motor
Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4x4
Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4x4Motor

Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4x4 - podsumowanie

  • wysoki komfort jazdy,
  • dobre osiągi,
  • przestronne wnętrze,
  • niezła jakość wykończenia,
  • efektowna stylizacja
  • możliwości terenowe niemal takie same, jak w zwykłej Insigni,
  • spore zużycie paliwa,
  • wysokie ceny - brak tańszych odmian

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4x4

 
Opel Insignia Country Tourer
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
250 KM/4500
Maks. moment obrotowy
400 Nm/2500
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
492/186/153 cm
Rozstaw osi
274 cm
Średnica zawracania
10,9 m
Masa/ładowność
1843/547 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
540/1530 l
Poj. zbiornika paliwa
70 l (Pb 95)
Opony
245/45 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
235 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,8 s
Elastyczność 60-100 km/h
6,8 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
10,8 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,4 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,2 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,8 dB →
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,5
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
12,0/6,4/8,1
Teoretyczny zasięg
860 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
13,2/9,5/11,4
Rzeczywisty zasięg
610 km
Cena wersji podstawowej**
158 600 zł
Cena
158 600 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem