Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4x4 - test

<b>Taka ścieżka wyczerpuje możliwości terenowe Insignii Country Tourer. Żywiołem tego auta są drogi boczne, ale asfaltowe.</b>
<b>Taka ścieżka wyczerpuje możliwości terenowe Insignii Country Tourer. Żywiołem tego auta są drogi boczne, ale asfaltowe.</b>Motor
Po niedawnej modernizacji deska rozdzielcza nie jest już przeładowana przyciskami. Środkowa część zestawu zegarów to wyświetlacz, kierowca może zmieniać jego wygląd. Tutaj tryb „turystyczny”.
Po niedawnej modernizacji deska rozdzielcza nie jest już przeładowana przyciskami. Środkowa część zestawu zegarów to wyświetlacz, kierowca może zmieniać jego wygląd. Tutaj tryb „turystyczny”.Motor

Zobacz również:

    Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4x4

    Taka ścieżka wyczerpuje możliwości terenowe Insignii Country Tourer. Żywiołem tego auta są drogi boczne, ale asfaltowe.
    Taka ścieżka wyczerpuje możliwości terenowe Insignii Country Tourer. Żywiołem tego auta są drogi boczne, ale asfaltowe.Motor
    Kanapa w pełni zasługuje na swoją nazwę – jest obszerna i wygodna.
    Kanapa w pełni zasługuje na swoją nazwę – jest obszerna i wygodna.Motor
    Opcjonalny fotel sportowy dla masywnego kierowcy jest trochę za ciasny.
    Opcjonalny fotel sportowy dla masywnego kierowcy jest trochę za ciasny.Motor
    Dwulitrowy silnik z turbo pracuje cicho, ale zużywa mnóstwo paliwa.
    Dwulitrowy silnik z turbo pracuje cicho, ale zużywa mnóstwo paliwa.Motor
    Komendy, np. dla nawigacji, można podawać przez dotykowy pad, jak w laptopie.
    Komendy, np. dla nawigacji, można podawać przez dotykowy pad, jak w laptopie.Motor
    Także regulacja temperatury i ogrzewania lub wentylacji foteli jest dotykowa.
    Także regulacja temperatury i ogrzewania lub wentylacji foteli jest dotykowa.Motor
    Po niedawnej modernizacji deska rozdzielcza nie jest już przeładowana przyciskami. Środkowa część zestawu zegarów to wyświetlacz, kierowca może zmieniać jego wygląd. Tutaj tryb „turystyczny”.
    Po niedawnej modernizacji deska rozdzielcza nie jest już przeładowana przyciskami. Środkowa część zestawu zegarów to wyświetlacz, kierowca może zmieniać jego wygląd. Tutaj tryb „turystyczny”.Motor
    Jak w każdej Insigni kombi – duży bagażnik i wielki otwór załadunkowy.
    Jak w każdej Insigni kombi – duży bagażnik i wielki otwór załadunkowy.Motor
    Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4x4
    Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4x4Motor

    Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4x4 - podsumowanie

    • wysoki komfort jazdy,
    • dobre osiągi,
    • przestronne wnętrze,
    • niezła jakość wykończenia,
    • efektowna stylizacja
    • możliwości terenowe niemal takie same, jak w zwykłej Insigni,
    • spore zużycie paliwa,
    • wysokie ceny - brak tańszych odmian

    Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4x4

     
    Opel Insignia Country Tourer
    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    250 KM/4500
    Maks. moment obrotowy
    400 Nm/2500
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Długość/szerokość/wysokość
    492/186/153 cm
    Rozstaw osi
    274 cm
    Średnica zawracania
    10,9 m
    Masa/ładowność
    1843/547 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    540/1530 l
    Poj. zbiornika paliwa
    70 l (Pb 95)
    Opony
    245/45 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    235 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,9 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,8 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    6,8 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    10,8 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,4 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,2 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,8 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    95 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,5
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    12,0/6,4/8,1
    Teoretyczny zasięg
    860 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    13,2/9,5/11,4
    Rzeczywisty zasięg
    610 km
    Cena wersji podstawowej**
    158 600 zł
    Cena
    158 600 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem