Używany Opel Insignia 2.0 CDTI po 140 tys. km - test długodystansowy

Opel Insignia
Opel InsigniaMotor

TESTOWANY OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI

Używany Opel Insignia z przebiegiem 140 tys. km - raport z eksploatacji
Używany Opel Insignia z przebiegiem 140 tys. km - raport z eksploatacjiMotor
  • przebieg 140 tys. km
  • rok prod.: 2010
  • start: 0 km
  • meta: 140 tys. km
  • obecna wartość: 40 tys. zł

OPEL INSIGNIA E - O MODELU

Deska rozdzielcza jest uporządkowana,wskaźniki czytelne. Zastrzeżenia budzi jedynie precyzja montażu. Konsola środkowa czasem skrzypi.
Deska rozdzielcza jest uporządkowana,wskaźniki czytelne. Zastrzeżenia budzi jedynie precyzja montażu. Konsola środkowa czasem skrzypi.Motor
 Fotele są bardzo dobrze wyprofilowane. W opisywanej wersji mają także wysuwaną część siedziska.
Fotele są bardzo dobrze wyprofilowane. W opisywanej wersji mają także wysuwaną część siedziska.Motor
Z tyłu jest już gorzej - mało miejsca na głowy, niewiele także na nogi.
Z tyłu jest już gorzej - mało miejsca na głowy, niewiele także na nogi.Motor
Pod maską prezentowanego modelu pracuje dwulitrowy diesel o mocy 160 KM. To optymalna wersja.
Pod maską prezentowanego modelu pracuje dwulitrowy diesel o mocy 160 KM. To optymalna wersja.Motor
Typowe usterki używanych Insigni 2.0 CDTI: nieszczelności przewodów intercoolera i wspomagania oraz chłodnicy EGR
Nadwozie w stylu coupe może się podobać, ale jest niezbyt praktyczne. Podczas wsiadania na tylną kanapę trzeba się mocno pochylać i uważać, aby nie uderzyć głową w dach.
Nadwozie w stylu coupe może się podobać, ale jest niezbyt praktyczne. Podczas wsiadania na tylną kanapę trzeba się mocno pochylać i uważać, aby nie uderzyć głową w dach.Motor

Ocena wnętrza, przestronności i jakości wykończenia

Otwór załadunkowy jest stosunkwo wąski.
Otwór załadunkowy jest stosunkwo wąski.Motor

Ocena silnika, dynamiki i zużycia paliwa

Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)

 
Opel Insignia 2.0 CDTI
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1956 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
160 KM
Maks. moment obrotowy
350 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,5 s
Średnie zużycie paliwa
5,8 l/100km

Przegląd w serwisie - ocena mechanika

Samochód był od początkowo serwisowany co 30 tys. km. Obecny właściciel skrócił te okresy do 15 tys. km.
Samochód był od początkowo serwisowany co 30 tys. km. Obecny właściciel skrócił te okresy do 15 tys. km.Motor

Ocena trwałości podzespołów, typowe usterki

Przed zakupem warto poszukać korozji przy zawiasach drzwi. Tu były malowane.
Przed zakupem warto poszukać korozji przy zawiasach drzwi. Tu były malowane. Motor

Ocena detali - co jest udanym pomysłem, a co irytuje?

Irytujący drobiazg - na niektórych elementach łuszczy się tworzywo sztuczne.
Irytujący drobiazg - na niektórych elementach łuszczy się tworzywo sztuczne.Motor
  • dobre wyposażenie,
  • wygodna pozycja za kierownicą,
  • regulowana długość siedziska pod kolanami.
  • mało miejsca na głowy dla pasażerów siedzących z tyłu,
  • w podłodze bagażnika sterczą dwa wzmocnienia nad tylnym zawieszeniem,
  • donośny dźwięk silnika podczas przyspieszania,
  • na niektórych elementach łuszczy się tworzywo sztuczne.

Sytuacja rynkowa, utrata wartości

Główni rywale rynkowi Opla Insigni

mondeo
mondeoMotor
laguna
lagunaMotor

Zestawienie kosztów

Opel Insignia 2.0 CDTI - zestawienie kosztów (140 tys. km)

1. OPŁATY
Ubezpieczenie AC, OC i NW za okres 5 lat (wartość uśredniona, samochód był ubezpieczony pakietowo)
13 800 zł
2. CZYNNOŚCI SERWISOWE  
Data
 Przebieg
 Opis czynności
 Koszt
 10.2011
 30 000 km
 Przegląd, wymiana oleju i filtrów, wymiana klocków hamulcowych
 670 zł
 08.2012
 60 000 km
 Przegląd, wymiana oleju i filtrów, wymiana klocków i tarcz hamulcowych
 1500 zł
 09.2013
 90 000 km
 Przegląd, wymiana oleju i filtrów, wymiana klocków hamulcowych, zakup kompletu opon zimowych
 1670 zł
 01.2014
 95 000 km
 Wymiana czujnika ABS
 300 zł
 05.2014
 120 000 km
 Przegląd, wymiana oleju i filtrów, wymiana klocków i tarcz hamulcowych
 1500 zł
 01.2015
 135 000 km
 Przegląd, wymiana oleju i filtrów, wymiana rozrządu, naprawa chłodnicy EGR
 1400 zł
 02.2015
 140 000 km
 Naprawa przewodu intercoolera
 750 zł
 Suma wydatków z punktu 2
 7790 zł
 3. KOSZTY PALIWA  
 Na dystansie 142 tys. km (średnie spalanie: 7,0 l/100 km, ilość zużytego paliwa: 9940 l, cena uśredniona: 5,10 zł za litr)
 50 694 zł
 PODSUMOWANIE KOSZTÓW  
 Suma wydatków z pkt. 1,2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
 72 284 zł
 Utrata wartości (zakup: 95 tys. zł, obecna wartość: 40 tys. zł) 
 55 000 zł
 Łączny koszt na dystansie 140 tys. km
 127 284 zł
 Koszt 1 km bez utraty wartości 
 0,51 zł
 Koszt 1 km z utratą wartości 
 0,90 zł

Używany Opel Insignia 2.0 CDTI: podsumowanie

Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)

Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor