Używany Opel Insignia 2.0 CDTI po 140 tys. km - test długodystansowy

Opel Insignia
Opel InsigniaMotor

TESTOWANY OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI

Używany Opel Insignia z przebiegiem 140 tys. km - raport z eksploatacji
Używany Opel Insignia z przebiegiem 140 tys. km - raport z eksploatacjiMotor
  • przebieg 140 tys. km
  • rok prod.: 2010
  • start: 0 km
  • meta: 140 tys. km
  • obecna wartość: 40 tys. zł

OPEL INSIGNIA E - O MODELU

Deska rozdzielcza jest uporządkowana,wskaźniki czytelne. Zastrzeżenia budzi jedynie precyzja montażu. Konsola środkowa czasem skrzypi.
Deska rozdzielcza jest uporządkowana,wskaźniki czytelne. Zastrzeżenia budzi jedynie precyzja montażu. Konsola środkowa czasem skrzypi.Motor
 Fotele są bardzo dobrze wyprofilowane. W opisywanej wersji mają także wysuwaną część siedziska.
Fotele są bardzo dobrze wyprofilowane. W opisywanej wersji mają także wysuwaną część siedziska.Motor
Z tyłu jest już gorzej - mało miejsca na głowy, niewiele także na nogi.
Z tyłu jest już gorzej - mało miejsca na głowy, niewiele także na nogi.Motor
Pod maską prezentowanego modelu pracuje dwulitrowy diesel o mocy 160 KM. To optymalna wersja.
Pod maską prezentowanego modelu pracuje dwulitrowy diesel o mocy 160 KM. To optymalna wersja.Motor
Typowe usterki używanych Insigni 2.0 CDTI: nieszczelności przewodów intercoolera i wspomagania oraz chłodnicy EGR
    Nadwozie w stylu coupe może się podobać, ale jest niezbyt praktyczne. Podczas wsiadania na tylną kanapę trzeba się mocno pochylać i uważać, aby nie uderzyć głową w dach.
    Nadwozie w stylu coupe może się podobać, ale jest niezbyt praktyczne. Podczas wsiadania na tylną kanapę trzeba się mocno pochylać i uważać, aby nie uderzyć głową w dach.Motor

    Ocena wnętrza, przestronności i jakości wykończenia

    Otwór załadunkowy jest stosunkwo wąski.
    Otwór załadunkowy jest stosunkwo wąski.Motor

    Ocena silnika, dynamiki i zużycia paliwa

    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)

     
    Opel Insignia 2.0 CDTI
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1956 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Moc maksymalna
    160 KM
    Maks. moment obrotowy
    350 Nm
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    218 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,5 s
    Średnie zużycie paliwa
    5,8 l/100km

    Przegląd w serwisie - ocena mechanika

    Samochód był od początkowo serwisowany co 30 tys. km. Obecny właściciel skrócił te okresy do 15 tys. km.
    Samochód był od początkowo serwisowany co 30 tys. km. Obecny właściciel skrócił te okresy do 15 tys. km.Motor

    Ocena trwałości podzespołów, typowe usterki

    Przed zakupem warto poszukać korozji przy zawiasach drzwi. Tu były malowane.
    Przed zakupem warto poszukać korozji przy zawiasach drzwi. Tu były malowane. Motor

    Ocena detali - co jest udanym pomysłem, a co irytuje?

    Irytujący drobiazg - na niektórych elementach łuszczy się tworzywo sztuczne.
    Irytujący drobiazg - na niektórych elementach łuszczy się tworzywo sztuczne.Motor
    • dobre wyposażenie,
    • wygodna pozycja za kierownicą,
    • regulowana długość siedziska pod kolanami.
    • mało miejsca na głowy dla pasażerów siedzących z tyłu,
    • w podłodze bagażnika sterczą dwa wzmocnienia nad tylnym zawieszeniem,
    • donośny dźwięk silnika podczas przyspieszania,
    • na niektórych elementach łuszczy się tworzywo sztuczne.

    Sytuacja rynkowa, utrata wartości

    Główni rywale rynkowi Opla Insigni

    mondeo
    mondeoMotor
    laguna
    lagunaMotor

    Zestawienie kosztów

    Opel Insignia 2.0 CDTI - zestawienie kosztów (140 tys. km)

    1. OPŁATY
    Ubezpieczenie AC, OC i NW za okres 5 lat (wartość uśredniona, samochód był ubezpieczony pakietowo)
    13 800 zł
    2. CZYNNOŚCI SERWISOWE  
    Data
     Przebieg
     Opis czynności
     Koszt
     10.2011
     30 000 km
     Przegląd, wymiana oleju i filtrów, wymiana klocków hamulcowych
     670 zł
     08.2012
     60 000 km
     Przegląd, wymiana oleju i filtrów, wymiana klocków i tarcz hamulcowych
     1500 zł
     09.2013
     90 000 km
     Przegląd, wymiana oleju i filtrów, wymiana klocków hamulcowych, zakup kompletu opon zimowych
     1670 zł
     01.2014
     95 000 km
     Wymiana czujnika ABS
     300 zł
     05.2014
     120 000 km
     Przegląd, wymiana oleju i filtrów, wymiana klocków i tarcz hamulcowych
     1500 zł
     01.2015
     135 000 km
     Przegląd, wymiana oleju i filtrów, wymiana rozrządu, naprawa chłodnicy EGR
     1400 zł
     02.2015
     140 000 km
     Naprawa przewodu intercoolera
     750 zł
     Suma wydatków z punktu 2
     7790 zł
     3. KOSZTY PALIWA  
     Na dystansie 142 tys. km (średnie spalanie: 7,0 l/100 km, ilość zużytego paliwa: 9940 l, cena uśredniona: 5,10 zł za litr)
     50 694 zł
     PODSUMOWANIE KOSZTÓW  
     Suma wydatków z pkt. 1,2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
     72 284 zł
     Utrata wartości (zakup: 95 tys. zł, obecna wartość: 40 tys. zł) 
     55 000 zł
     Łączny koszt na dystansie 140 tys. km
     127 284 zł
     Koszt 1 km bez utraty wartości 
     0,51 zł
     Koszt 1 km z utratą wartości 
     0,90 zł

    Używany Opel Insignia 2.0 CDTI: podsumowanie

    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)

    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)
    Opel Insignia 2.0 CDTI (2010)Motor