Używany Opel Insignia I (2008-2017) - opinie użytkowników

Wielka, ciężka i ospała, ale kusi dobrymi dieslami i bogatym wyposażeniem.

OPEL INSIGNIA I
lata produkcji: 2008-2017
ceny: od 21 tys. zł

Trudno odmówić Insigni urody i słusznych rozmiarów - w końcu kombi mierzy prawie pięć metrów.

Niestety, bardzo dużo centymetrów zmarnowano tutaj na uwydatnione zderzaki i zabudowanie wnętrza, które w połączeniu z niewielkim rozstawem osi i opadającą linią dachu (w sedanie i liftbacku) sprawia lekko klaustrofobiczne wrażenie, oczywiście jak na klasę średnią.

Zainteresowanie Insignią pobudza niedawna premiera nowej generacji (a zatem spadek cen starej) i ciekawe wyposażenie bogatszych wersji, m.in. adaptacyjne oświetlenie AFL lub system FlexRide, zmieniający charakterystykę zachowania samochodu na drodze.

Reklama

Ze względu na ociężały charakter Insigni odradzamy wybór podstawowych jednostek.

Rynek zdominowały auta z dieslami. Początkowo były to 2.0 CDTI (po modernizacji z 2015 roku z AdBlue), pod koniec produkcji dołączył 1.6 CDTI. W pierwszych zalecamy regularną wymianę uszczelki smoka pompy oleju (co 60-80 tys. km).

Jeśli szukamy benzyniaka, rozejrzyjmy się za 1.6 i 2.0 Turbo lub topowym 2.8 V6.

Zwróćmy uwagę na pracę skrzyń manualnych M32: dość szybko poddają się w nich łożyska.

UŻYWANY OPEL INSIGNIA I (2008-2017): OCENY UŻYTKOWNIKÓW

Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń.
 OCENA SAMOCHODU
 źleponiżej średniejprzeciętniepowyżej średniejbardzo dobrze
przestronność wnętrza   ✔  
pojemność bagażnika    ✔ 
jakość materiałów   ✔  
wyposażenie    
komfort jazdy, hałas    ✔ 
osiągi   ✔  
wygląd, styl     ✔
OCENA EKSPLOATACJI
 źleponiżej średniejprzeciętniepowyżej średniejbardzo dobrze
cena zakupu   ✔  
zużycie paliwa   ✔  
ceny części    ✔ 
dostępność części     ✔
koszty serwisu   ✔  
dostępność serwisu     ✔
awaryjność   ✔  

UŻYWANY OPEL INSIGNIA I (2008-2017): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Opli Insigni?

ZALETY

"Skrzynia ma krótkie skoki, biegi wchodzą gładko. Jedynka do ruszania, kolejne biegi (do 4) — bardzo elastyczne".

"Dotykowy wyświetlacz z powodzeniem można obsługiwać w rękawiczkach".

"Polecam Insignię z FlexRide - zauważalnie zmienia on charakterystykę zawieszenia, a auto pewniej się prowadzi".

"Auto wielkie i ciężkie, ale z zaskakująco małym promieniem skrętu".

WADY

"Uwaga na niedoróbki jakościowe typu rysujące się wstawki we wnętrzu lub sławny oring smoka w 2.0 CDTI".

"Z tyłu na nogi przeciętnie, osoby pow. 180 cm będą ocierać głowami o sufit".

"Lakier jest bardzo miękki. Natychmiast usuwajmy ptasie odchody lub naleciały sok z drzew".

Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 28/2018

Używany Opel Insignia 2.0 CDTI po 140 tys. km - test długodystansowy – OPINIE O SAMOCHODACH

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo Executive - test – TESTY I PORÓWNANIA

Porównanie: Ford Mondeo, Opel Insignia – TESTY I PORÓWNANIA

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 Elite - test – TESTY I PORÓWNANIA

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy