Używany Opel Insignia I (2008-2017) - opinie użytkowników
Wielka, ciężka i ospała, ale kusi dobrymi dieslami i bogatym wyposażeniem.
OPEL INSIGNIA I
lata produkcji: 2008-2017
ceny: od 21 tys. zł
Trudno odmówić Insigni urody i słusznych rozmiarów - w końcu kombi mierzy prawie pięć metrów.
Niestety, bardzo dużo centymetrów zmarnowano tutaj na uwydatnione zderzaki i zabudowanie wnętrza, które w połączeniu z niewielkim rozstawem osi i opadającą linią dachu (w sedanie i liftbacku) sprawia lekko klaustrofobiczne wrażenie, oczywiście jak na klasę średnią.
Zainteresowanie Insignią pobudza niedawna premiera nowej generacji (a zatem spadek cen starej) i ciekawe wyposażenie bogatszych wersji, m.in. adaptacyjne oświetlenie AFL lub system FlexRide, zmieniający charakterystykę zachowania samochodu na drodze.
Ze względu na ociężały charakter Insigni odradzamy wybór podstawowych jednostek.
Rynek zdominowały auta z dieslami. Początkowo były to 2.0 CDTI (po modernizacji z 2015 roku z AdBlue), pod koniec produkcji dołączył 1.6 CDTI. W pierwszych zalecamy regularną wymianę uszczelki smoka pompy oleju (co 60-80 tys. km).
Jeśli szukamy benzyniaka, rozejrzyjmy się za 1.6 i 2.0 Turbo lub topowym 2.8 V6.
Zwróćmy uwagę na pracę skrzyń manualnych M32: dość szybko poddają się w nich łożyska.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Opli Insigni?
ZALETY
"Skrzynia ma krótkie skoki, biegi wchodzą gładko. Jedynka do ruszania, kolejne biegi (do 4) — bardzo elastyczne".
"Dotykowy wyświetlacz z powodzeniem można obsługiwać w rękawiczkach".
"Polecam Insignię z FlexRide - zauważalnie zmienia on charakterystykę zawieszenia, a auto pewniej się prowadzi".
"Auto wielkie i ciężkie, ale z zaskakująco małym promieniem skrętu".
WADY
"Uwaga na niedoróbki jakościowe typu rysujące się wstawki we wnętrzu lub sławny oring smoka w 2.0 CDTI".
"Z tyłu na nogi przeciętnie, osoby pow. 180 cm będą ocierać głowami o sufit".
"Lakier jest bardzo miękki. Natychmiast usuwajmy ptasie odchody lub naleciały sok z drzew".
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 28/2018
Używany Opel Insignia 2.0 CDTI po 140 tys. km - test długodystansowy – OPINIE O SAMOCHODACH
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo Executive - test – TESTY I PORÓWNANIA
Porównanie: Ford Mondeo, Opel Insignia – TESTY I PORÓWNANIA
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 Elite - test – TESTY I PORÓWNANIA