Opel Insignia Grand Sport. Całkiem nowa generacja!
Opel zaprezentował właśnie kolejną generację modelu Insignia. Zbudowany na zupełnie nowej platformie pojazd, oprócz nowej Astry, stanowić ma lokomotywę sprzedaży marki z Russelsheim.
Samochód zaprojektowano od podstaw. Chociaż nowy Opel Insignia Grand Sport jest tylko o kilka milimetrów dłuższy od poprzednika (nadwozie mierzy dokładnie 4897 mm), inżynierom udało się oszczędzić sporo kilogramów. Średnio auto schudło aż o 60 kg. Niektóre odmiany legitymują się masą mniejszą aż o 175 kg!
Nowa Insignia przykuwa uwagę odważnymi kształtami karoserii. W przetłoczeniach nadwozia odnajdziemy liczne nawiązania do zaprezentowanego w 2013 roku we Frankfurcie koncepcyjnego Opla Monzy. Sportowego sznytu dodają autu niewielkie zwisy, szeroko rozstawione koła i duży rozstaw osi. Samochód jest aż o 29 mm niższy niż poprzednia generacja. Dzięki wykorzystaniu nowej platformy rozstaw osi zwiększył się aż o 92 mm!
Z wprowadzonych zmian najbardziej ucieszą się pasażerowie tylnej kanapy. W ich przypadku wygospodarowano dodatkowe 32 mm przestrzeni na wysokości bioder, 25 mm na wysokości ramion i 8 mm więcej miejsca nad głowami. Bagażnik Insigni Grand Sport mieści pakunki o objętości do 490 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa zwiększa się do 1450 l.
Opel Insignia Grand Sport
Nowa Insignia, jako pierwszy model z palety Opla, wyposażona została w aktywną, aluminiową maskę, która - dzięki specjalnym zawiasom, w momencie zderzenia z pieszym odchyla się ku górze, chroniąc pieszego przed uderzeniem głową i korpusem w twarde elementy silnika.
Do Insigni Grand Sport trafi szereg nowoczesnych technologii, które debiutowały niedawno w Oplu Astrze. Klienci mogą więc liczyć m.in. na drugą generację aktywnego oświetlenia IntelliLux LED (działa szybciej niż do tej pory i zapewnia zasięg reflektorów sięgający 400 m!), system utrzymywania auta na pasie ruchu (z automatyczną korekcją toru jazdy), wyświetlacz HUD czy - ułatwiający parkowanie - zestaw kamer obejmujący przestrzeń w promieniu 360 stopni od pojazdu. We wnętrzu znaleźć się też mogą rewelacyjne, znane z Astry, ortopedyczne fotele ARG, podgrzewane siedzenia (przednie i tylne) czy podgrzewana przednia szyba.
Zadbano też o rozszerzenie funkcjonalności systemu info-rozrywki Opel OnStar, który - wraz z wprowadzeniem nowej Insignii - oferować ma funkcję "osobistego asystenta" (za jego pomocą będzie można np. zarezerwować nocleg w interesującym nas hotelu). Na listę opcji trafi też system Rear Cross Traffic Allert monitorujący przestrzeń w promieniu 180 stopni za pojazdem (wykrywa pojazdy w odległości do 20 m i ułatwia wyjazd tyłem w sytuacji ograniczonej widoczności).
Dane techniczne i osiągi nowej Insignii Grand Sport pozostają tajemnicą. Producent zdradził jedynie, że samochód oferowany będzie z najnowszą generacją - turbodoładowanych - jednostek napędowych. Nowością w ofercie ma być ośmiostopniowa przekładnia automatyczna. Ta - początkowo - oferowana będzie wyłącznie w odmianach z napędem 4x4 (wyposażony w dwa sprzęgła wielotarczowe przy tylnej osi odpowiadające za precyzyjną dystrybucję mocy pomiędzy kołami). Auto otrzymało też przeprojektowane, wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi, które redukować ma zjawisko podsterowności.
Oficjalna premiera nowego Opla Insignia zaplanowana została na marcowy salon motoryzacyjny w Genewie.