Pierwszy Holden z Niemiec. Czyli... Insignia
Z linii fabryki Opla w Russelsheim zjechał dziś pierwszy pojazd ze logiem Holdena. W Niemczech uruchomiono właśnie produkcję przeznaczonego na australijski rynek modelu Holden Insignia VXR.

Produkowane w Australii Holdeny od wielu lat bazowały na konstrukcjach Opla (obie marki należą do General Motors). Nigdy jednak zarząd amerykańskiego koncernu nie zdecydował się na uruchomienie produkcji w Niemczech.
Decyzja nie powinna jednak nikogo dziwić, Holden Insignia VXR to techniczny brat bliźniak znanego na europejskich rynkach Opla Insignii w wersji OPC. Samochód napędzany jest benzynowym silnikiem o mocy 325 KM.
Holden Insignia to pierwszy z "europejskich" modeli, które wkrótce trafią na australijski rynek. W ofercie Holdena pojawią się też Astra GTC i Astra VXR (odpowiednik Opla Astry OPC) oraz - produkowany w polskim zakładzie w Gliwicach - Holden Cascada. Wszystkie modele dostępne będą również w Nowej Zelandii.
Warto przypomnieć, że Holden nie jest pierwszą marką GM, która na hermetycznym, rodzimym rynku sprzedawać będzie konstrukcje Opla. W ofercie amerykańskiego Buick’a znajdują się już modele Regal (bliźniak Insignii) i Cascada. W Russelsheim powstawać ma również kolejny, nowy model Buicka, który pojawić ma się na amerykańskim rynku przed końcem dekady.