Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 Elite – test

Bagażnik nowej Insigni w wersji kombi jest niewiele pojemniejszy niż w aucie poprzedniej generacji, ale stał się funkcjonalniejszy i wygodniej się go pakuje.

Opel Insignia ST
Opel Insignia STMotor

Pierwsza generacja Insigni Sports Tourer miała bardzo obłą tylną część karoserii. Pakowanie bagażnika, a szczególnie sięgnięcie czegoś z jego głębi było trudne, natomiast pobrudzenie spodni o zderzak - wyjątkowo łatwe.

W nowej generacji Opla klasy średniej nie ma już tego problemu, bo tył został zaprojektowany bardziej konwencjonalnie.

Poprawiono także funkcjonalność. Kanapa jest dzielona w proporcji 40:20:40, a jej oparcia można także składać przełącznikami umieszczonymi na bokach bagażnika.

Mimo znacznego zwiększenia rozmiarów auta (na długość przybyło 7,3 cm, a między osiami 9,2 cm), pojemność przestrzeni ładunkowej (do rolety) wzrosła zaledwie o 20 litrów - z 540 do 560 l. Nie jest to mało, ale np. Volkswagen Passat może pomieścić o 90 l więcej.

Świetna przestronność

O ile w bagażniku postęp jest niewielki, to w kabinie - ogromny. Insignia Sports Tourer znajduje się teraz w gronie najprzestronniejszych aut w swojej klasie.

Poprawę w porównaniu z poprzednim modelem odczują szczególnie pasażerowie kanapy - na szerokość mają o 4 cm więcej miejsca, a na nogi - aż o 7 cm. Szkoda tylko, że pod fotelami jest za mała przestrzeń na stopy, a po dokupieniu szklanego dachu - brakuje jej także na głowy wysokich pasażerów.

Tradycyjnie dla Opla bardzo wygodne są siedzenia. Już podstawowe mają elektryczną dwukierunkową regulację lędźwiową, a za dopłatą 1500 zł dostępne są sportowe fotele AGR (ten kierowcy wyposażony w wysuwaną podpórkę pod uda).

Dobre materiały i solidny montaż. Obsługa jest łatwa, z jednym wyjątkiem: choć na konsoli centralnej umieszczono panel klimatyzacji, by ustawić kierunek nawiewu, trzeba korzystać z menu na ekranie.Motor
Opcjonalny wyświetlacz head-up rzuca kolorowe, bardzo czytelne dane na szybę.Motor
Na środku dużego ekranu można m.in. wyświetlić mapę. Nie wiadomo jednak, czemu jest tak bardzo mała.Motor
Podczas cofania na ekranie wyświetlane są ostrzeżenia o zbliżających się z boku autach.Motor

Lżej znaczy zwinniej

Nowa Insignia kombi z takim samym silnikiem waży od poprzedniej o 77 kg mniej. W efekcie wyraźnej poprawie uległy właściwości jezdne. Auto szybciej i precyzyjniej reaguje na polecenia kierowcy, a na dynamicznie pokonywanych zakrętach ma mniejszą tendencję do wyjeżdżania przodem na zewnątrz. Układ kierowniczy pracuje dość lekko, ale wystarczająco precyzyjnie i jest wolny od wpływów napędu.

Testowa Insignia jest wyposażona w 170-konnego turbodiesla 2.0. Jednostka ta przekonuje płynną pracą i już od niskich obrotów dysponuje dużą siłą napędową. Osiągi są dobre, a zużycie paliwa - niskie. Podczas spokojnej jazdy na trasie spalanie wynosi poniżej 6 l/100 km, a przy 140 km/h - 6,8 litra.

Automatyczna 8-biegowa skrzynia przełożenia zmienia szybko i płynnie, a w trybie manualnym sama redukuje biegi, ale nie wrzuca wyższych.

Elektryczna regulacja foteli i skórzana tapicerka są opcjonalne.Motor
Z tyłu pasażerowie mają bardzo dużo miejsca na nogi.Motor
 
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 Elite
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1956 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
170 KM/3750
Maks. moment obrotowy
400 Nm/1750
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
automatyczna/8-biegowa
Długość/szerokość/wysokość
499/186/150 cm
Rozstaw osi
283 cm
Średnica zawracania
11,7 m
Masa/ładowność
1558/682 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
560/1665 l
Poj. zbiornika paliwa
62 l (ON)
Opony
225/55 R17
Osiągi, zużycie paliwa (dane producenta)
Prędkość maksymalna
220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,2 s
Zużycie paliwa*
7,5/4,6/5,7
Zasięg
1080 km
Dane testowe (opony zimowe)
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,4 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
46,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
45,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,0 dB
Zużycie paliwa*
7,6/5,9/6,8
Rzeczywisty zasięg
910 km
Cena
144 700 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby

OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER 2.0 CDTI A8 ELITE: PLUSY I MINUSY

+ przestronna kabina+ dobra jakość wykonania+ pewne prowadzenie+ wysoki komfort jazdy

- wyraźne wibracje na biegu jałowym- relatywnie nieduży bagażnik- słabe hamulce

Jak na samochód o tej długości, bagażnik Insigni nie imponuje pojemnością – 560 litrów to o 100 l mniej niż np. w Skodzie Superb kombi.Motor
Oparcia kanapy składa się także od strony bagażnika.Motor
Wysokość automatycznego otwierania klapy można ustawić lub je wyłączyć. Motor
Symbol jest wyświetlany, by łatwiej trafić w miejsce, gdzie należy wykonać ruch stopą dla otwarcia lub zamknięcia klapy.Motor

OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER 2.0 CDTI A8 ELITE: PODSUMOWANIE

Nowa Insignia zapewnia wysoki komfort jazdy. Tylko na dużych nierównościach wstrząsy są wyraźne.Motor

Insignia kombi wyraźnie zyskała na funkcjonalności. Turbodiesel 2.0 170 KM to optymalny wybór.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 Elite

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 EliteMotor

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 2/2018

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas