Opel Insignia OPC Unlimited - test

Insignia OPC z pakietem Unlimited osiąga prędkość maksymalną 265 km/h.
Insignia OPC z pakietem Unlimited osiąga prędkość maksymalną 265 km/h.Motor
Kierownica ma bardzo gruby wieniec, ale aż się prosi o mniejszą niż 37 cm średnicę.
Kierownica ma bardzo gruby wieniec, ale aż się prosi o mniejszą niż 37 cm średnicę.Motor
Insignia OPC z pakietem Unlimited osiąga prędkość maksymalną 265 km/h.
Insignia OPC z pakietem Unlimited osiąga prędkość maksymalną 265 km/h.Motor

Opel Insignia OPC Unlimited

Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
System monitorowania pojazdów w martwym polu informuje o zagrożeniu za pomocą ikony w lusterku lub sygnałem dźwiękowym.
System monitorowania pojazdów w martwym polu informuje o zagrożeniu za pomocą ikony w lusterku lub sygnałem dźwiękowym.Motor
Do Insignii jest oferowany aktywny tempomat z regulacją odstępu od poprzedzającego samochodu. Układ działa sprawnie.
Do Insignii jest oferowany aktywny tempomat z regulacją odstępu od poprzedzającego samochodu. Układ działa sprawnie.Motor
Sportowe fotele Recaro są znakomite. Zapewniają jednocześnie bardzo dobre podparcie oraz dużą wygodę jazdy.
Sportowe fotele Recaro są znakomite. Zapewniają jednocześnie bardzo dobre podparcie oraz dużą wygodę jazdy.Motor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Z tyłu doskwiera ograniczona ilość miejsca nad głowami.
Z tyłu doskwiera ograniczona ilość miejsca nad głowami.Motor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Wciśnięcie „OPC” zmienia ustawienia układów auta na najbardziej sportowe.
Wciśnięcie „OPC” zmienia ustawienia układów auta na najbardziej sportowe.Motor
Wyraźna zwłoka w zmianie biegu po wciśnięciu manetki jest denerwująca.
Wyraźna zwłoka w zmianie biegu po wciśnięciu manetki jest denerwująca.Motor
Kierownica ma bardzo gruby wieniec, ale aż się prosi o mniejszą niż 37 cm średnicę.
Kierownica ma bardzo gruby wieniec, ale aż się prosi o mniejszą niż 37 cm średnicę.Motor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
W menu OPC komputera pokładowego prezentowane są dodatkowe informacje, m.in. temperatura oraz ciśnienie oleju silnikowego.
W menu OPC komputera pokładowego prezentowane są dodatkowe informacje, m.in. temperatura oraz ciśnienie oleju silnikowego.Motor
Wskaźnik wartości przeciążenia to ciekawy gadżet. Jego opis – „pęcherzyk tarcia” – świadczy, o tym, że menu po polsku nie było sprawdzane.
Wskaźnik wartości przeciążenia to ciekawy gadżet. Jego opis – „pęcherzyk tarcia” – świadczy, o tym, że menu po polsku nie było sprawdzane.Motor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Silnik 2.8 V6 jest mocny, ale osiągi auta nie przekonują, a spalanie – odstrasza.
Silnik 2.8 V6 jest mocny, ale osiągi auta nie przekonują, a spalanie – odstrasza.Motor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Insignia OPC ma potężny, 325-konny silnik 2.8 V6 turbo i grzmiący wydech. Ale osiągi najmocniejszego Opla nie robią niestety piorunującego wrażenia.
Insignia OPC ma potężny, 325-konny silnik 2.8 V6 turbo i grzmiący wydech. Ale osiągi najmocniejszego Opla nie robią niestety piorunującego wrażenia.Motor
Hamulce Brembo mają z przodu 355-milimetrowe nawiercane tarcze.
Hamulce Brembo mają z przodu 355-milimetrowe nawiercane tarcze.Motor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor
Opel Insignia OPC Unlimited
Opel Insignia OPC UnlimitedMotor

Opel Insignia OPC Unlimited - podsumowanie

  • wysoka prędkość maksymalna;
  • znakomita trakcja;
  • pewne prowadzenie;
  • niezły komfort jazdy;
  • bardzo wygodne sportowe fotele
  • przyspieszenie wyraźnie gorsze niż wg danych fabrycznych;
  • męczący dźwięk wydechu;
  • wysokie zużycie benzyny 98-oktanowej;
  • cena

Dane techniczne, osiągi: Opel Insignia OPC Unlimited

 
Opel Insignia OPC Unlimited
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
2792 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
325 KM/5250
Maks. moment obrotowy
435 Nm/5250
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Napęd
4x4
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Dług./szer./wys.
483/186/150 cm
Rozstaw osi
274 cm
Średnica zawracania
11,7 m
Masa/ładowność
1810/505 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
500/1010 l
Poj. zbiornika paliwa
70 l (Pb 98)
Opony
245/40 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
265 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,3 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,1 s →
Elastyczność 60-100 km/h
5,9 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
12,2 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
47,0 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
47,6 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,0 dB
Zużycie paliwa
Dane producenta*
16,1/7,5/10,7
Teoretyczny zasięg
650 km
Dane testowe*
15,8/7,9/11,9
Rzeczywisty zasięg
580 km
Cena wersji podstawowej**
211 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
**z tym samym silnikiem
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby